Sain tuon webaston ohjelmoitua autooni muutama viikko sitten ja tällöin laite myös toimi, mutta kun niin kylmät ilmat oikeasti alkoivat niin.... :(
Nimittäin eilen ajaessani auton pihalle ajastin MIDistä tuon webaston lämmittämään auton aamuksi, mutta tullessani aamulla kesähepeneissä autolle oli ikkunat umpijäässä ja moottori kylmä....ja hymy hyytyi...
Kun koitin laittaa webaston pöhisemään ilman ajastusta suoraan MIDiltä, niin laite alkaa aluksi "kehräämään" (paloilmapuhallin), mutta kehrättyään noin minuutin verran se sammuu kokonaan. Tämän minuutin aikana laite puhaltaa pakoputkestaan vain kylmää ilmaa kun kerran ei sytytä.
Akusta homma ei kiinni ole, sillä käynnistäessäni auton ei webasto suostunut toimimaan edes lisälämmittimenä vaan kävi läpi täysin saman sekvenssin...
Muistaakseni toimiessaan laite alkoi noilla kohdin käynnistellä pa-pumppua josta alkoi kuulumaan napsunaa... oliko näin?
ELI: veikkauksia/tietoa mahdollisesta viasta?? Itse pohdiskelin tuota pa-pumppua tai hehkua tai webaston vesipumppua
Kävin Klaukkalassa ja Juvanmalmilla alan liikkeissä selvittelemässä, mutta eivät osanneet tehdä/kertoa asiasta paljoakaan, onko merkkiliike ainoa vaihtoehto??
Sitten hieman aiheen ohi: käyttääkö REST-toiminto webaston vesipumppua vai onko sillä joku oma pumppu jossakin? Kytkiessäni REST-toiminnon päälle en nimittäin kuule minkään vesipumpun ääntä mistään, vain tuulettimen hurinaa....?? Jos oma pumppu niin missä sijaitsee/pitääkö kuultavaa meteliä?
Itellä just sama ongelma. Pariviikkoa sitten ohjelmoitiin ajastin ja kun yrittää päälle niin palopuhallin lähtee pälle pariksi minuutiksi ja sitten sammuu. Oon käyttäny sulaketta irti jne... mut ei auta No ens viikolla webasto korjaamolle tarkastaan hehkut ja palopesä...
Omassa autossa webasto toimii esilämmittimenä muuten ok, mutta olen pitkään ihmetellyt ihmeellistä akun kulutusta. Noin -15 asteen pakkasessa maksimi websaton käyttöaika on noin 20min, että auton saa vielä käymään. Kovemmilla pakkasilla homma on vielä epävarmempaa. Lueskelin jostain juttua, että 530D:ssä olis myös muita laitteita päällä webaston käytön ajan. Eilen aamulla tarkastelin hiukan tarkemmin ja huomasin, että autossa lämpiää myös peilit ja pissapojan suuttimet kun webastin on päällä . Joten ei ihme, että akku kyykkää nopeasti.
Webastoa käytetään esilämmittimenä webaston omalla kauko-ohjaimella, joka taas ohjaa suoraan webastoa. Mitään erillistä ohjelmointia autoon ei ole tehty webaston osalta. Lämpiääkö muillakin peilit ja pissapojan suuttimet esilämmityksen aikana? Onko mahdollsita saada näiden lämmitys pois jotenkin? 100Ah:n akun kanssa ei varmaan olis mitään ongelmaa jos nuo turhat virran syöjät sai pois päältä.
Pistin tuonne toiseen weba-threadiin linkin, että jatketaan täällä, koska about kaikilla on sama ongelma...eli itsellä sama ongelma kuin th2376:llä. Hymy hyytyi pari päivää sitten ihan samoihin oireisiin. Koekäytin webaa kesällä pari kertaa ja hyvin toimi. Nyt puhallin toimii hetken ja that's it.
Viimeisin päivitys:
Clavurionin kanssa eilen hieman purettiin tuota hommelia ja normaalit webareset/naputa hiljaa LUJAA... hiljaa LUJAA...ei ainakaan tehonnut. Mitattiin hieman myös jännitteitä ja mittasin ne juuri uudestaan. Ovet lukossa, jännite on 0.00, ovi auki, jännite nousi jonnekkin >13V, sitten weba päälle ja putos jonnekin 12.8V, sitten kun pitäisi alkaa pulsettamaan, alkoi jännite nousemaan jonnekin 13.13V asti...mittari on mallia el cheapo, eli ei varmaan ehdi tajuta pulsseja.
EDIT: Niin unohtui, mitä arvoja sieltä pitäisi tulla?
Sain tuon webaston ohjelmoitua autooni muutama viikko sitten ja tällöin laite myös toimi, mutta kun niin kylmät ilmat oikeasti alkoivat niin.... :(
Nimittäin eilen ajaessani auton pihalle ajastin MIDistä tuon webaston lämmittämään auton aamuksi, mutta tullessani aamulla kesähepeneissä autolle oli ikkunat umpijäässä ja moottori kylmä....ja hymy hyytyi...
Kun koitin laittaa webaston pöhisemään ilman ajastusta suoraan MIDiltä, niin laite alkaa aluksi "kehräämään" (paloilmapuhallin), mutta kehrättyään noin minuutin verran se sammuu kokonaan. Tämän minuutin aikana laite puhaltaa pakoputkestaan vain kylmää ilmaa kun kerran ei sytytä.
Akusta homma ei kiinni ole, sillä käynnistäessäni auton ei webasto suostunut toimimaan edes lisälämmittimenä vaan kävi läpi täysin saman sekvenssin...
Muistaakseni toimiessaan laite alkoi noilla kohdin käynnistellä pa-pumppua josta alkoi kuulumaan napsunaa... oliko näin?
ELI: veikkauksia/tietoa mahdollisesta viasta?? Itse pohdiskelin tuota pa-pumppua tai hehkua tai webaston vesipumppua
Kävin Klaukkalassa ja Juvanmalmilla alan liikkeissä selvittelemässä, mutta eivät osanneet tehdä/kertoa asiasta paljoakaan, onko merkkiliike ainoa vaihtoehto??
Sitten hieman aiheen ohi: käyttääkö REST-toiminto webaston vesipumppua vai onko sillä joku oma pumppu jossakin? Kytkiessäni REST-toiminnon päälle en nimittäin kuule minkään vesipumpun ääntä mistään, vain tuulettimen hurinaa....?? Jos oma pumppu niin missä sijaitsee/pitääkö kuultavaa meteliä?
Tilanne tänään aamulla:
kytkin webaston taas suoraan päälle moottori sammuneena, jolloin "kehrääminen alkoi. Tasan 2 minuutin yrittämisen jälkeen se sammui taas kokonaan.
Tilanne illan suussa:
Kytkin weban taas päälle moottori sammuneena, sama homma.....MUTTA: ajettuani autolla pari kilometriä määränpäähän, huomasin perillä että weba kävikin. Ei muuta kuin käsi weban pakoputken eteen tunnustelemaan sen pakokaasujen lämpöä. Pakokaasu ei ollut kylmää, mutta ei myöskään polttavan kuumaa vaan sellaista "kädenlämpöistä"....kuuluuko sen olla näin viileää??
Sammutettuani auton ja sen hieman jäähdyttyä koitin webaa taas käyntiin moottori sammuneena, eikä lähtenyt....
Omia ajatuksia:
1) vesipumppu..
Voiko weban oma vesipumppu olla rikki, eli toimiiko weba silti moottorin käydessä kun vedenkiertoa on hoitamassa moottorin oma vesipumppu vai vaatiiko oman pumpun toimimisen??
2) hehkussa jotakin hämminkiä
3) pa-pumppu reistailee..
4) akku..
Paljonko teillä on akun jännite ennen weban käynnistystä ja sen käynnistymisen aikana kun moottori ei käy? Pitää varmaa mitata omasta kun saan jostakin mittarin käsiini.
Nopeasti mietittynä, jos sieltä ei ole naksumista kuulunut, ei weba ole lähtenyt käyntiin. Oisko noi lämmöt sitten normaalin vedenkierron aiheuttamaan weban rungon lämpeämistä tms..
Itse tilasin just uuden pumpun, about 36e ebaysta, saa nähdä tuleeko tiiliskivi ja vaikuttaako mitään...tyyppi on myynyt noita enemmänkin ja palaute on ollut "excellent".
Itellä just sama ongelma. Pariviikkoa sitten ohjelmoitiin ajastin ja kun yrittää päälle niin palopuhallin lähtee pälle pariksi minuutiksi ja sitten sammuu. Oon käyttäny sulaketta irti jne... mut ei auta No ens viikolla webasto korjaamolle tarkastaan hehkut ja palopesä...
NO nyt on käytetty ja ja...vituttaaa Aivot oli mennyt webastosta!!! Ei auttaisko laittaa uus webasto Mieki aattelin etukäteen ettei siinä nyt kauheeta vikaa voi olla kun kerran tuuletin pyörähtää käyntiin. No toisin kävi, jotenki tyypillistä minun tuuria. Oli kyllä asiantunteva korjaaja...sano vielä et hyvin tyypillistä näille vehkeille. Kun poltin ja piirilevyt on samassa paketissa, niin tulee liian suuri lämpötila vaihtelu kun -25 yht äkkiä on satoja asteita...
No nyt otan töihin mukaan ja katellaan sähkömiehen kans mitä sieltä löytyy ja aattelin käyttää paikallisella tv-korjaajalla jos löytyis jokin selvä vika...mut jos ei, niin ei kait se auta kun purra hammasta ja laittaa uus
NO nyt on käytetty ja ja...vituttaaa Aivot oli mennyt webastosta!!! Ei auttaisko laittaa uus webasto Mieki aattelin etukäteen ettei siinä nyt kauheeta vikaa voi olla kun kerran tuuletin pyörähtää käyntiin. No toisin kävi, jotenki tyypillistä minun tuuria. Oli kyllä asiantunteva korjaaja...sano vielä et hyvin tyypillistä näille vehkeille. Kun poltin ja piirilevyt on samassa paketissa, niin tulee liian suuri lämpötila vaihtelu kun -25 yht äkkiä on satoja asteita...
No nyt otan töihin mukaan ja katellaan sähkömiehen kans mitä sieltä löytyy ja aattelin käyttää paikallisella tv-korjaajalla jos löytyis jokin selvä vika...mut jos ei, niin ei kait se auta kun purra hammasta ja laittaa uus
jos et ihan uutta raaski ostaa, niin tuolta ite viime talvena ostin käytetyn. ->http://www.a-importer.fi/ ja ainakin vielä toimii
No eipä täälläkään aamulla (-5c) lähtenyt webasto päälle,hurinaa kuuluu ja kylmää vähän puhaltaa sisätiloihin.
Sulakkeen irti käyttäminen ei auttanaut.
Ei taida olla muuta keinoa kuin ensi viikolla soittaa aikaa piuhan päähän.
No eipä täälläkään aamulla (-5c) lähtenyt webasto päälle,hurinaa kuuluu ja kylmää vähän puhaltaa sisätiloihin.
Sulakkeen irti käyttäminen ei auttanaut.
Ei taida olla muuta keinoa kuin ensi viikolla soittaa aikaa piuhan päähän.
Kannattaa alkaa skannailemaan tuolta ebaysta jo pumppua, jos vaikka selviäs sillä...webasto hakusanaksi ja sieltä 12V pumppua...
EDIT: Sama kaveri myy taas pumppua...sama hintaan eli toimitettuna about 36e...ei paha! Itsellä alkoi weba toimimaan tolla.
-Kähmy
Last edited by Kähmy; 20-10-2007, 20:08.
Reason: new info
Saksasta tuotuun 530dA 10/00 eli -01 tarvisin Navi näytölle ohjelmoinnin!
Missä onnistuis? Tampereella Metro-Autosta tyly vastaus ei onnistu!
Hatanpään metro auto vastas mulle tänään, ettei ne pysty tekee ja eikä tekis vaikka pystyis koska BMW:n pomot kieltäneet, mutta neuvo että kysyppä helsingistä Laakkoselta kun se on niin lähelläkin! Lempinen ei kuullemma koske enää bemarin webastoihin, on kuullemma saanut tarpeeksi niistä, kysäisin toissapäivänä myös Tampereen autosähkö nosti kädet pystyy.Täytyy vielä kysäistä autokeskuksesta ja hämeenlinnasta. Voiko 530 d automaattiin automaatti ilmastoinnilla -02:een asentaa lohkoa vai onko ainut vaihtoehto säteilijä tai letkulämmitin? Tarkoitus kuitenkin asentaa webasto toimimaan, kun aina ei pysty saamaan autoa tolpan viereen työmaa olosuhteissa. Tarkoitus myös asentaa CTEK:in laturi, koska ajo matkat välillä hyvin lyhyitä.
EDIT: Ei onnistu autokeskuksessa hatanpäällä
EDIT: Ei onnistu metro autossa lielahdessakaan, on kuullemma BMW:n yleinen kanta! JA VITUT!
Täytyy vielä kysäistä autokeskuksesta ja hämeenlinnasta.
Hämeenlinnan Länsiauto teki mun autoon ton koodauksen (+muutama muu ohjelmointi) syyskuussa sopuhintaan 45€ ja hyvin pelittää. Kannattaa käydä kysymässä.
Omassa autossa webasto toimii esilämmittimenä muuten ok, mutta olen pitkään ihmetellyt ihmeellistä akun kulutusta. Noin -15 asteen pakkasessa maksimi websaton käyttöaika on noin 20min, että auton saa vielä käymään. Kovemmilla pakkasilla homma on vielä epävarmempaa. Lueskelin jostain juttua, että 530D:ssä olis myös muita laitteita päällä webaston käytön ajan. Eilen aamulla tarkastelin hiukan tarkemmin ja huomasin, että autossa lämpiää myös peilit ja pissapojan suuttimet kun webastin on päällä . Joten ei ihme, että akku kyykkää nopeasti.
Webastoa käytetään esilämmittimenä webaston omalla kauko-ohjaimella, joka taas ohjaa suoraan webastoa. Mitään erillistä ohjelmointia autoon ei ole tehty webaston osalta. Lämpiääkö muillakin peilit ja pissapojan suuttimet esilämmityksen aikana? Onko mahdollsita saada näiden lämmitys pois jotenkin? 100Ah:n akun kanssa ei varmaan olis mitään ongelmaa jos nuo turhat virran syöjät sai pois päältä.
itsekkin viime talvena kyseisen seikan havainneena ihmettelenkin että minkä hemmetin takia pissapojan lämmitykset kytkeytyy päälle webaston mukana kuluttamaan virtaa, kun se on jälkeenpäin asennettukkin todennäköisesti maahantuonnin yhteydessä. ( webasto thermotop )
pitäisi vissiinki käydä kysymässä tuota ohjelmointia että saisi moottorin lisäksi hytinkin lämpiämään.
Omassa 10/98 valmistetussa 530d touringissa näkyy olevan vesipumppu venttiilipakan alla,tiistaina kust cariin piuhan nokkaan ja katotaan mitä optioita sieltä löytyy
No eipä täälläkään aamulla (-5c) lähtenyt webasto päälle,hurinaa kuuluu ja kylmää vähän puhaltaa sisätiloihin.
Sulakkeen irti käyttäminen ei auttanaut.
Ei taida olla muuta keinoa kuin ensi viikolla soittaa aikaa piuhan päähän.
No niin, lämpötila-anturi hajalla, näytti kuulemma koko ajan lämpötilaa +120c,
Kävin hakemassa paikallisesta varaosaliikkeestä uuden liekkivahdin, jos se auttaisi asiaan.
Asennusaikataulua ei osaa kyllä vielä sanoa ja sitä onko siitä apua.
Comment