Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d webasto esilämmittimeksi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • th2376
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 154

    #31
    Originally posted by Petri81 View Post
    Itselläni on myös Saksasta haettu 530d vm. 99 (tai tarkemmin 98). Olisin tiedustellut, että missä kävit ohjelmoimassa auton Turun alueella? Kävin kysymässä Metro-Autossa ja ME-autossa, eikä kumpikaan tee ohjelmointia. Metro-Autossa näin ensi kertaa tutustuani päätin myös, että toista kertaa en moiseen paikkaan mene, sen verran HUONOA palvelua sieltä sain. ME-Autossa sanoivat, että Laakkonen Helsingissä voi ohjelmoinnin vielä tehdä.

    Olisin todella kiitollinen vinkeistäsi!
    Vastattu privaatisti.
    Ex BMW:

    E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

    Comment

    • Tumppi79
      Newbiemmer
      • Jul 2007
      • 4
      • Tampere

      #32
      Saksasta tuotuun 530dA 10/00 eli -01 tarvisin Navi näytölle ohjelmoinnin!
      Missä onnistuis? Tampereella Metro-Autosta tyly vastaus ei onnistu!

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by Tumppi79 View Post
        Saksasta tuotuun 530dA 10/00 eli -01 tarvisin Navi näytölle ohjelmoinnin!
        Missä onnistuis? Tampereella Metro-Autosta tyly vastaus ei onnistu!
        Helsingissä onnistuu tai keskiviikkoisin tampereella
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • th2376
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 154

          #34
          Löysin ao. tekstin germaanien keskustelupalstalta, pitääkö paikkansa??

          "Die Webasto SH Typ Z ist ein reiner Zuheizer ohne eigene Wapu. Wer eine solche im Auto verbaut hat (Aufkleber im Motorraum), muß zum Standheizbetrieb mit einer Wapu nachrüsten (wird von Webasto angeboten).

          Die Webasto SH Typ C (besitzen wohl die meisten E39 Diesel) ist dasselbe Gerät plus eigener Wapu, damit ist ein Standheizbetrieb uneingeschränkt möglich. Diese Wapu wird von der SH direkt angesteuert."

          Suomennettuna ja referoituna:

          "Jos autossa webasto mallia Z, siinä ei ole omaa vesipumppua. Näin ollen jos tämä malli ohjelmoidaan esilämmittimeksi, pitää ulkoinen vesipumppa asentaa (ilmeisesti osanro 64 11 8 374 995)

          Jos autossa webasto mallia C, siinä on oma vesipumppu jota webasto itse myös ohjaa."

          ELI: jos pitää paikkansa niin tämä tarkoittaa sitä ettei mikään kierrätä tuossa Z-mallissa webaston lämmittämää vettä mikäli esilämmitys vain ohjelmoidaan autoon ilman muita toimenpiteitä.....?!
          Ex BMW:

          E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9139
            • Oulu

            #35
            Originally posted by th2376 View Post
            Löysin ao. tekstin germaanien keskustelupalstalta, pitääkö paikkansa??

            Suomennettuna ja referoituna:

            "Jos autossa webasto mallia Z, siinä ei ole omaa vesipumppua. Näin ollen jos tämä malli ohjelmoidaan esilämmittimeksi, pitää ulkoinen vesipumppa asentaa (ilmeisesti osanro 64 11 8 374 995)

            Jos autossa webasto mallia C, siinä on oma vesipumppu jota webasto itse myös ohjaa."

            ELI: jos pitää paikkansa niin tämä tarkoittaa sitä ettei mikään kierrätä tuossa Z-mallissa webaston lämmittämää vettä mikäli esilämmitys vain ohjelmoidaan autoon ilman muita toimenpiteitä.....?!
            Lisää ristiriitaista tietoa.

            BMW:n omissa dokumenteissa puhutaan vain Thermo Top Z -mallista ja kuitenkin kuvataan se ja sen toiminta aina oman vesipumppunsa kanssa. Webaston omat dokumentit taas kertovat Z/C-mallien eron olevan juuri tuossa vesipumpussa, C=Z+vesipumppu. Osaluettelossa ei ole selvää ehtoa vesipumpun suhteen, joten olettaisi sen kuuluvan pakettiin. Jos asia vaivaa, ei ole mahdoton homma kurkata Webaston kylkeen kuskinpuoleisen etulokarin alle.

            Mikäli mitään pumppua ei olisi (Webaston oma tai erillinen KV-pumppu), painovoimaisena kierto jäisi todennäköisesti olemattomaksi ja Webasto sammuisi nopeasti ylikuumenemisen seurauksena. Kuitenkaan täältä palstalta en muista tapausta, jossa esilämmitys ei olisi toiminut, kunhan se on suostuttu ohjelmoimaan.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tumppi79
              Newbiemmer
              • Jul 2007
              • 4
              • Tampere

              #36
              Onnistuisko mulle ohjelmointi ens keskiviikkona Tampereella.Vast. privana.

              Comment

              • KATKU
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 230
                • Vaasa

                #37
                kahan sivuilta

                :: Webasto Thermo Top Z 5,0 kW ::



                Thermo Top Z automaattinen lisälämmitin dieselkäyttöisiin henkilöautoihin, joissa suorasuihkutus.

                Suorasuihkutusdieselmoottoreilla varustettujen autojen lämmityksen parantamiseen suunniteltu lisälämmitin, joka käynnistyy automaattisesti auton moottorin käynnistyessä.

                Thermo Top Z voidaan muuntaa C-kit -lisäsarjalla toimimaan E- ja C-mallien tavoin niin, että erillisellä digiajastimella voidaan ohjelmoida kolme eri esilämmitysaikaa tai käynnistää haluttaessa lämmitin myös ajon aikana.



                :: Webasto C-Kit täydennyssarja ::

                Täydennyssarjalla voidaan muuntaa tehdasasenteiset Thermo Top Z -lämmittimet toimimaan myös esilämmittiminä, kuten E- ja C-mallit.
                • Erillisellä digiajastimella voidaan ohjelmoida kolme eri esilämmitysaikaa tai käynnistää lämmitin ajon aikana.
                • Erillinen johtosarja kytketään lämmittimen, digitaaliajastimen ja kiertovesipumpun kanssa.
                • Kiertovesipumppu kytketään vesiletkujen väliin toimimaan autossa ensiasenteisena olevan automaattisen lisälämmittimen kanssa.



                Tuolta löytyy myös C-mallin toimitussisältö ja kuva+osat.

                Comment

                • th2376
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 154

                  #38
                  Melko mielenkiintoista tuo Z- ja C-mallien mahdollinen vesipumppuero. Mikäli Z-mallissa ei tuota pumppua olisi niin eipä sen esilämmitintoimintakaan voi olla todellakaan kaksinen kun mikään ei vettä kierrätä.....

                  Kumma ettei noiden erosta ole netissä sen enempäää keskusteluja. Onko tietoa missä vuosimalleissa 530d:t on varustettu Z:lla tai C:llä??

                  Itse kun en ainakaan muutamaan päivään ehdi tuonne sisälokasuojan sisälle kurkistelemaan niin olisi mukava kuulla jonkun muun kommentti asiasta jolla Z-malli on kädessä tai ainakin silmien edessä ollut......eli vaikka webaston sivuilla mainitaan mallien eroksi juuri tuo oma vesipumppu, niin pitääkö tämä paikkansa 530d:n suhteen, eli onko Z-mallissakin tuo vesipumppu vai ei ???

                  Merkkiliikkeessä kertoivat aluksi etteivät mielellään pelkkää ohjelmointia tee koska webastoja on ko. operaation jälkeen kukistunut useita.....hmmm....onkohan kyseessä Z-mallit joissa ei omaa pumppua...

                  Itse ajattelin asentaa autoon vesiventtiiliversiollisen kiertovesipumpun (64 11 8 374 994). Tämä lienee hyvä idea mikäli webastossa ei omaa pumppua ole. Toisaalta, jos webastossa onkin oma pumppu niin tuosta vesiventtiilikiertovesipumpusta tulee vain ylimääräinen akun tyhjentäjä... . Noh, täytyy odottaa että tuohon asiaan saa selvyyden.
                  Ex BMW:

                  E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

                  Comment

                  • KATKU
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 230
                    • Vaasa

                    #39
                    Niin tua BMW:n weban tyyppimerkintä on Z/C-D. Eli tarkoittako se nyt sitten sitä, että se on Z ajonaikaisena lämmittimenä ja C, jos suoritetaan ohjelmointi esilämmittimeksi tai asnnetaan ohjaus kellolla.
                    Itsellä on tua pumppu weban kyljessä samaten, kuin kaverillani kahdessa samanlaisessa autossa ja kaikissa kolmessa merkintä Z/C-D.
                    Tuntuisi kuitenkin aika hassulta, että veden kierrättämiseen tarvitaan kaksi eri pumppua ellei niillä sitten kierrätetä kahta eri piiriä.
                    Last edited by KATKU; 22-09-2007, 00:20.

                    Comment

                    • th2376
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 154

                      #40
                      Originally posted by KATKU View Post
                      Niin tua BMW:n weban tyyppimerkintä on Z/C-D. Eli tarkoittako se nyt sitten sitä, että se on Z ajonaikaisena lämmittimenä ja C, jos suoritetaan ohjelmointi esilämmittimeksi tai asnnetaan ohjaus kellolla.
                      Itsellä on tua pumppu weban kyljessä samaten, kuin kaverillani kahdessa samanlaisessa autossa ja kaikissa kolmessa merkintä Z/C-D.
                      Tuntuisi kuitenkin aika hassulta, että veden kierrättämiseen tarvitaan kaksi eri pumppua ellei niillä sitten kierrätetä kahta eri piiriä.
                      Totta, mutta jos webasto on jo tehtaalta lähtiessään ollut esilämmitinversio, niin silloin ymmärtääkseni tuo osanumerolla 64 11 8 374 994 oleva vesiventtiikiertovesipumppu on ollut autossa vakiona ja että webastolla on ollut tarkoitus lämmittää auto vain sisältä (bypass-versio).....eli onko tietoa siitä onko alkuperäisissä esilämmitinmalleissa todellakin KAKSI sähköistä vesipumppua (toinen siis webaston yhteydessä (64 12 6 918 940) sekä toinen vesiventtiilin yhteydessä (64 11 8 374 994)......??!!
                      Ex BMW:

                      E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

                      Comment

                      • th2376
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 154

                        #41
                        Originally posted by KATKU View Post
                        Niin tua BMW:n weban tyyppimerkintä on Z/C-D. Eli tarkoittako se nyt sitten sitä, että se on Z ajonaikaisena lämmittimenä ja C, jos suoritetaan ohjelmointi esilämmittimeksi tai asnnetaan ohjaus kellolla.
                        Itsellä on tua pumppu weban kyljessä samaten, kuin kaverillani kahdessa samanlaisessa autossa ja kaikissa kolmessa merkintä Z/C-D.
                        Tuntuisi kuitenkin aika hassulta, että veden kierrättämiseen tarvitaan kaksi eri pumppua ellei niillä sitten kierrätetä kahta eri piiriä.
                        Tuli vielä pikkasen surffailtua noiden mallien parissa. Tällaisen käsityksen sain noista eri malleista:

                        Thermo Top Z --> ei vesipumppua
                        Thermo Top C --> vesipumpulla varustettu
                        Thermo Top Z/C-D --> vesipumppu löytynee tästäkin

                        Eli samoilla linjoilla ollaan, onko jollakin muulla vielä asiasta tietoa??

                        Tuo webaston oman pumpun pumppausteho on lähteestä riippuen 450-500 litraa / tunti, jotenka eiköhän se riitä yksinäänkin hoitamaan riittävän vedenkierron järjestelmässä....

                        Hieman silti ihmetyttää tuo vesiventtiilikiertovesipumppu alkuperäisessä esilämmitinversiossa. Mikä sen pumpun funktio mahtaa oikein olla kun kerran näyttää siltä että webastossa on jo oma pumppu?? Mihin tarvitaan toista??
                        Ex BMW:

                        E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

                        Comment

                        • KATKU
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 230
                          • Vaasa

                          #42
                          Hieman silti ihmetyttää tuo vesiventtiilikiertovesipumppu alkuperäisessä esilämmitinversiossa. Mikä sen pumpun funktio mahtaa oikein olla kun kerran näyttää siltä että webastossa on jo oma pumppu?? Mihin tarvitaan toista??


                          Niin vai kytketäänkö tua weban oma pumppu pois ja lisätään C-kit pumppu, joka on mahdollisesti tarkoitettu enemmän pitkäikaisempaan käyttöön.
                          Samalla vapautuisi weban ohjainkortilta ohjattu jännitelähtö uudelle pumpulle.

                          Comment

                          • humala
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 739
                            • Kemi

                            #43
                            mitens muute oletteko katsoneet tuleeko se uusi pumppu ton alkuperäisen kanssa sarjaan vai rinnan kytketyksi? Jos sarjassa niin sehän antaisi enemmän painetta putkistoon, ja jos rinnan niin syöttäisi kaverina enemmän nestettä putkistoon..
                            E70 X5 3.0d -07
                            E39 530da touring -99
                            ex: E36 325i sedan -93

                            Comment

                            • th2376
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 154

                              #44
                              Originally posted by KATKU View Post
                              Niin vai kytketäänkö tua weban oma pumppu pois ja lisätään C-kit pumppu, joka on mahdollisesti tarkoitettu enemmän pitkäikaisempaan käyttöön.
                              Samalla vapautuisi weban ohjainkortilta ohjattu jännitelähtö uudelle pumpulle.
                              Näin saattaa hyvin olla, tuo vesiventtiilikiertovesipumppu kun lienee tuhdimpaa tekoa kuin tuo webaston oma pumppu. Tällöin ei ainakaan vedenkierrossa pitäisi olla ongelmia, ja todennäköisesti sekä moottori että auto sisältä lämpeisivät melko vikkelästi. Toki se sitten rasittaaa akkuakin reippaammin. Onko muuten tietoa paljonko tuo vesiventtiilikiertovesipumppu (64 11 8 374 994) sähköä syö verrattuna webaston omaan pumppuun?? Webaston oma kiertovesipumppu syö ilmeisesti 14 W.

                              Soittelin vielä eräälle webastogurulle joka myös kertoi ettei bemuihin yleensä tarvita mitään C-kittiä, kun niissä on ollut omat pumput ja esilämmittimen ohjelmointikin yleensä onnistuu.
                              Ex BMW:

                              E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

                              Comment

                              • th2376
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2006
                                • 154

                                #45
                                Originally posted by humala View Post
                                mitens muute oletteko katsoneet tuleeko se uusi pumppu ton alkuperäisen kanssa sarjaan vai rinnan kytketyksi? Jos sarjassa niin sehän antaisi enemmän painetta putkistoon, ja jos rinnan niin syöttäisi kaverina enemmän nestettä putkistoon..
                                Ainakin omassa letkuversiossa pumput olisivat sarjassa....
                                Attached Files
                                Ex BMW:

                                E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎