530d webasto esilämmittimeksi...
Collapse
X
-
En tiedä joko täällä on tietoa, mutta ainakin espoon laakkonen suorittaa jälleen webaston midiin-ohjelmointeja. parissa viikossa oli kanta toimeen muuttunut. takuuta työlle tai mahdollisesti aiheutuville vioille ei saa. oma auto menee ohjelmointiin tulevalla viikolla.
-
-
Voisko tua moottorin lämpeneminen olla suhteellista.
Kyllä mullakin lämpenee moottori 30 min weban käytön jälkeen pakkasella
sinirajan yläreunaan. Mutta onko tua nyt vain lämmennyt "hukkalämmöllä"
hivenen, vaikka weba mahdollisesti lämmittääkin "vain" ohjaamoa.
Eli kone lämpenee, mutta kuinka paljon?
530 Da/99
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AKSU View PostOmassa lämpenee myös moottori. Auto tuotu saksasta ja weba mallia thermotop c. Eli...:think
Originally posted by jpeltoma View PostToi mun kärry alkoi lämpenemään moottoriin lämmöillä alkuun senverran heikosti kun putket on sarjassa, että ajattelin vielä kerran mulkata webaston letkut tähän tyyliin:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostIlmauksessa voi tietysti aina käyttää apuna Hemin patentoimaa muovipulloa paisariin teipattuna nestepinnan nostamiseksi. Hoksasit varmaan ilmausnipan Webaston letkussa kuskinpuoleisen raitisilmakotelon alla?
Olettaisin kyllä, että Webaston osuudelta putkitus on identtinen "jälkiohjelmoituun" versioon verrattuna. Siinahän letkut on jo tehtaalta sarjassa (moottori -> Webasto -> kenno).
Eli webaston ohjeen mukaan vain toiseen kennoon sarjaan.
> http://ww2.webasto.de/pdf/ebv/1303322A.pdf
__________________
Leave a comment:
-
-
Oma kiesi kun tuli saksan maalta niin siitä oli webaston oma kiertovesipumppu kaputt, keitti heti. Mä purin koko vehkeen ja hain webaston alkuperäisen varaosavesipumpun, hinta oli 200 eur, my ass, semmonen onneton ropelli !. Anyway, pumpussa tulee mukana webaston "retrofit" sarja, lapuissa myönnetää suoraan, että thermotop lämmittimissä (alkupään laitteet -98 tms?)on suunniteluvirhe joka aiheuttaa sen että vesipumpun sähkömoottorin tuuletus vetää kosteutta moottoriin sisälle ja moottori palaa lopulta kun korroosio on se raiskannut. Sellasessa paikassa kun weba vielä on E39:ssä niin murheita tulee. Retrofit sarjassa on ohjeet jossa määritellään paikka mihin webaston runkooon porataan reikä ja jota kautta sähkömoottori ottaa ilmaa eli alipainetta ei synny. Kannattaa tutkia tämä jos vedenkiero yhtään epäilyttää.
Leave a comment:
-
-
[
Mulla juuri tuo standheizung ja lämpeää myös moottori! Sedällä myös sama vehje ja sama juttu ja se on ollut sillä uudesta asti ja muutoksia ei ole jälkeenpäin tehty. Johtuisiko tuo siitä, että autot ovat suomi autoja, tyyliin Hangossa varustelevat sen letkuvirityksen...[/quote]
Omassa lämpenee myös moottori. Auto tuotu saksasta ja weba mallia thermotop c. Eli...:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pthuone View PostMulla taitaa olla aivan mykkä webasto.
Kaivoin tänään sen esiin ja syötin virtaa 1 pinniin, ei ääntäkään.
Sen jälkeen resetoin 47 sulakkeen kanssa, ei ääntäkään.
Hommasin auton kesällä ja en ole syksyn aikana kuullut kertaakaan että webasto olisi jäänyt käymään auton sammutettuani.
Auto kyllä lämpeää mielestäni todella nopeasti, mutta ei täällä etelässä kyllä oikein ole pakkasiakaan ollut.
Webasto putkistoineen oli tänään kyllä ajon jälkeen lämmin, mutta taitaa vain lämmetä normaalin kierron mukana.
Onko puusepän taidoilla enään mitään tehtävissä, vai pitääkö turvautua "ammattimiesten" apuun?
Leave a comment:
-
-
Mulla taitaa olla aivan mykkä webasto.
Kaivoin tänään sen esiin ja syötin virtaa 1 pinniin, ei ääntäkään.
Sen jälkeen resetoin 47 sulakkeen kanssa, ei ääntäkään.
Hommasin auton kesällä ja en ole syksyn aikana kuullut kertaakaan että webasto olisi jäänyt käymään auton sammutettuani.
Auto kyllä lämpeää mielestäni todella nopeasti, mutta ei täällä etelässä kyllä oikein ole pakkasiakaan ollut.
Webasto putkistoineen oli tänään kyllä ajon jälkeen lämmin, mutta taitaa vain lämmetä normaalin kierron mukana.
Onko puusepän taidoilla enään mitään tehtävissä, vai pitääkö turvautua "ammattimiesten" apuun?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMulla juuri tuo standheizung ja lämpeää myös moottori! Sedällä myös sama vehje ja sama juttu ja se on ollut sillä uudesta asti ja muutoksia ei ole jälkeenpäin tehty. Johtuisiko tuo siitä, että autot ovat suomi autoja, tyyliin Hangossa varustelevat sen letkuvirityksen...Last edited by Clavurion; 24-11-2007, 15:29.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=Clavurion;1089083]
Jos sinulla on tehdasasenteinen esilämmitys (varustelistassa standheizung), vain sisätilat lämpiävät, ei moottori. Asia korjaantuu letkumuutoksella, josta löytyy aikaisempaa tarinaa.
QUOTE]
Mulla juuri tuo standheizung ja lämpeää myös moottori! Sedällä myös sama vehje ja sama juttu ja se on ollut sillä uudesta asti ja muutoksia ei ole jälkeenpäin tehty. Johtuisiko tuo siitä, että autot ovat suomi autoja, tyyliin Hangossa varustelevat sen letkuvirityksen...
Leave a comment:
-
-
Tapi jo korjasikin tuon legendan pakkasrajasta.
Ohjainkorttiasia onkin mielenkiintoisempi. Oliko sinulla Webasto aivan kuollut, vai lähtikö paloilmapuhallin hurisemaan? Tähän saakka käsitys on ollut, että BMW:n Webastossa ohjainkortti olisi erilainen ainakin softan osalta, eikä pelkkää korttia saisi erikseen. Kerro ihmeessä tarkemmin, jos uudella kortilla Webasto toimii ja edelleen väylän kautta ohjattuna!!
Webasto ei ole täysin kuollut. Paloilmapuhallin lähtee päälle, mutta muuten ei, koska anturi antaa sellaista tietoa, että lämpötila olisi jo 125 astetta, vaikka moottori on kylmä.
Todellakin joensuun öljypisteen webastoihin erikoistunut kaveri sanoi, että sen pitäisi toimia laittamalla thermotop c:n kortti. On kuulemma laittanut aiemminkin. Asiaan tulee täysi varmuus kun vien sinne korjattavaksi. Sama kaveri tosiaan sanoi, että thermotop z:ssa on -20 asteen pakkasraja. Outoa että valtuutetussa webasto-huollossa annetaan tuollaista tietoa, jos se ei todellakaan pidä paikkaansa.
Palaan asiaan tarkemmin, kun webasto taas toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Splitter View PostMinulle kerrottiin, että thermotop z/c-d toimii esilämmittimenä. Pelkkä z on tarkoitettu ajonaikaiseen lisälämmitykseen, z/c-d taas tarkoittaa z, johon lisätty esilämmitykseen tarkoitettu lisäsarja(c) ja d=diesel.
E39:ssä löytyy tarra konehuoneesta kuskinpuoleisen iskaritolpan ja etusiiven välistä, jossa kerrotaan mikä lämppäri kyseessä.
Minullakin on jo ilmeisesti tehtaalla ohjelmoitu esilämmitys 2 muistipaikalla. Auto tuotu käytettynä saksasta menneenä kesänä.
Tällä hetkellä vikana webaston oma lämpöanturi, joka näyttää jatkuvasti testerin mukaan 125 astetta, joten webasto ei lähde päälle. Joensuun öljypisteessä sanottiin, että täytyy vaihtaa uusi ohjainkortti. Maksaa n. 300 € + työt. Asiantunteva asentaja kertoi myös, että uusi kortti otetaan thermotop c:stä, jolloin BMW:n -20 asteen pakkasraja poistuu. Alkuperäisenä se ei kuulemma toimi -20 astetta kylmemmissä oloissa.
Webastoa ohjataan jatkossakin ajotietokoneen kautta
Jos sinulla on tehdasasenteinen esilämmitys (varustelistassa standheizung), vain sisätilat lämpiävät, ei moottori. Asia korjaantuu letkumuutoksella, josta löytyy aikaisempaa tarinaa.
Tapi jo korjasikin tuon legendan pakkasrajasta.
Ohjainkorttiasia onkin mielenkiintoisempi. Oliko sinulla Webasto aivan kuollut, vai lähtikö paloilmapuhallin hurisemaan? Tähän saakka käsitys on ollut, että BMW:n Webastossa ohjainkortti olisi erilainen ainakin softan osalta, eikä pelkkää korttia saisi erikseen. Kerro ihmeessä tarkemmin, jos uudella kortilla Webasto toimii ja edelleen väylän kautta ohjattuna!!
Originally posted by opl21 View PostAivan oikein muistelit sillä niitä pumppuja on kaksi,mutta tuo naksuttava on sielä konehuoneessa ja naksuttaa aivan luonnostaan--> ei viasta.
Leave a comment:
-
-
Tarkennetaan nyt vielä, että webaston PA-pumppu on auton alla kutakuinkin kuljettajan persauksien kohdalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rale View PostSelvä, muistelin vain että toi naftapumppu olisi tuolla auton tankin sisuksissa ja sieltä ei kyllä se napse ole voinut tulla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: