Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diagnostiikkaa ilman kaapelia (Bosch Motronicit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    #46
    En vaan ymmärrä miksei euroopan versioissa ole tuota valoa jätetty toimimaan. Taitaa nyttenkin aika monta bemaria olla, missä CE valo palaisi, jos se olisi toiminnassa

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #47
      tuossa viel linkki mistä löytyy ohje tuon valon laittamiseen.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • uti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 195

        #48
        koodien nollaus

        Clear the codes
        1. Read the codes. At the end, make sure that the 1000 code (short blink and nothing) is present then depress the accelerator for at least 10 seconds.
        2. To check, depress the accelerator pedal 5 times within 5 sec and make sure that the 1444 code (no fault stored) is present.
        Toimisko tämä näissä Euroopan versioissakin?

        Comment

        • Alhimiq
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 194
          • Helsinki

          #49
          Toimiikohan tämä koodien luku myös e46 mallisissa? Eroaako tuo yllä mainittu toimeenpide noiden johtojen kanssa e46:ssa?
          "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

          Comment

          • Janssoni
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 371
            • Helsinki

            #50
            Eikös E46:sissa ole siemensin ohjainyksikkö? niissä ei toimi.

            Originally posted by Alhimiq View Post
            Toimiikohan tämä koodien luku myös e46 mallisissa? Eroaako tuo yllä mainittu toimeenpide noiden johtojen kanssa e46:ssa?
            .



            sigpic

            Comment

            • Janssoni
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 371
              • Helsinki

              #51
              Vois alkaa keräämään tänne tietoa mistä pinnistä missäkin ohjainyksikössä pitää se maajohto vetää.. Eli boxin viimeisen numerot ja pinnin numero.. -403 loppuinen -pinni 8
              .



              sigpic

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #52
                Originally posted by uti View Post
                Clear the codes
                1. Read the codes. At the end, make sure that the 1000 code (short blink and nothing) is present then depress the accelerator for at least 10 seconds.
                2. To check, depress the accelerator pedal 5 times within 5 sec and make sure that the 1444 code (no fault stored) is present.
                Toimisko tämä näissä Euroopan versioissakin?
                Kokeile, "tee" joku vikakoodi ja "korjaa" se
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • marko.m
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 333
                  • Keminmaa

                  #53
                  Tein omaan e34 myös diagnostiikkavalon. Oikeastaan ledi vielä puuttuu mutta polttimolla testasin ja toimii. Kämmyn tein kun ensin laitoin valon mittariston Check engine valon paikalle. Juotin johdot mittariston check engine -valon kantoihin ja yhdistiin niihin Boxin 8# pinniltä lähtevän johdon ja virran. Kasasin mittaristin ja laitoin paikalleen. Virrat päälle ja mittaristo on melkein pimeä. Auto käynnistyi muttei sammunut avaimesta. Otin akun maajohdon irti eikä sammunut. Sitten nyppäsin mittariston johdot irti, sammui. En käsitä miksi auto ei sammunut mutta diagnostiikkajohto varmaan sekoitti mittariston ja poltti polttimoita. Olisi tietenkin pitänyt eristää se valo mittaristosta. Noh, purin patenttini ja testasin uusilla polttimoilla ettei mittaristo ottanut sen kummemmin damagea.

                  Pitää huomenna hommata ledi ja laittaa se vaikka sinne hanskaloovaan. Sitte vain innolla odottamaan vikoja.
                  Last edited by marko.m; 28-04-2008, 22:07.
                  316i e46 -04.
                  Ex. 525i e34 -91

                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    #54
                    Itse meinasin vetää tuon piuhan sielä moottorinohjaus boksilta mittaristolle mutta huomasin että tuossa sellainen piuha jo olikin ja lisäsin mittaristoon sen check engine polttimon. Kokeilin polkea kaasupoljinta käynnistyksessä mutta tuloksetta ei valoa eikä sen vikkumista.

                    Jos tuo homma pelaa oikein niin kuuluuko mittaristossa se check engine valo palaa kun pistää virrat päälle?

                    Comment

                    • /PETE/
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 430
                      • Seutula City / Vantaa

                      #55
                      Originally posted by Radon View Post
                      Jos tuo homma pelaa oikein niin kuuluuko mittaristossa se check engine valo palaa kun pistää virrat päälle?
                      Kyllä kuuluu palaa.
                      E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                      EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                      Comment

                      • marko.m
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 333
                        • Keminmaa

                        #56
                        Originally posted by Radon View Post
                        Kokeilin polkea kaasupoljinta käynnistyksessä mutta tuloksetta ei valoa eikä sen vikkumista.

                        Jos tuo homma pelaa oikein niin kuuluuko mittaristossa se check engine valo palaa kun pistää virrat päälle?
                        Kun laitat virrat käymisasentoon niin heti sen jälkeen polkaset 5 kertaa kaasun pohjaan. Auto ei siis ole käynnissä. Mutta tosiaan jos se valo ei pala kun laitat virrat päälle niin on jotain häikkää. Oletko varma että piuha tulee mittaristoon?
                        316i e46 -04.
                        Ex. 525i e34 -91

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          #57
                          Todella asiallinen topic, kiitokset janssonille

                          Olisikohan mahdollista että tuo eculta lähtevä piuha menisi johtosarjassa jo valmiina mittarin taakse.. :think
                          täytyy koittaa keretä tutkailemaan hommaa joku päivä

                          Comment

                          • Janssoni
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 371
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by K.S. View Post
                            Todella asiallinen topic, kiitokset janssonille

                            Olisikohan mahdollista että tuo eculta lähtevä piuha menisi johtosarjassa jo valmiina mittarin taakse.. :think
                            täytyy koittaa keretä tutkailemaan hommaa joku päivä
                            Joku sen oli jopa tutkinu mutta se lopahti sellaseen paikkaan että helpompi vaan vetää uus piuha..
                            .



                            sigpic

                            Comment

                            • /PETE/
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 430
                              • Seutula City / Vantaa

                              #59
                              Originally posted by K.S. View Post
                              Olisikohan mahdollista että tuo eculta lähtevä piuha menisi johtosarjassa jo valmiina mittarin taakse.. :think
                              täytyy koittaa keretä tutkailemaan hommaa joku päivä
                              E30 325i ja E34 525i 24v eculta tulee se diagnostiikkapiuha pyöreään liittimeen joka yhdistää moottorin ja auton johtosarjat. Siitä se ei mene auton omassa johtosarjassa eteenpäin.
                              Näin ainakin molemmissa mun autoissa.´

                              E34:seen vetäsin tuosta liittimestä uuden piuhan mittariston taakse oikeaan liittimeen pinnin kohdalle (en muista enää mikä) ja poltin paikalleen. Siitä se alko toimimaan
                              E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                              EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                              Comment

                              • K.S.
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 649
                                • Espoo

                                #60
                                Kokeilin omaan vessaan (m50, ..403 loppuinen boksi) boxin Pin 8 löytyy myös tosiaan siitä pyöreästä auton ja moottorin yhdistävästä liittimestä,sulakerasian vieressä siinäkin pin nro. 8.

                                Antoi vaan Pitkän ja lyhyen väläyksen, ja tätä jatkoi loputtomiin. :think
                                Valo paloi kun laittoi virrat päälle ja niin kauan kunnes koneen käynnisti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎