Originally posted by datzka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xenon jälkiasennus valoista!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuurin kauppaahan tuo katsastus nykyisin on...
Originally posted by @Biimer View PostEipä katsastusmieskään mitään sanonut vaikka oli xenonit vakio umpioissa eikä ole edes pesureita Tai sano se että sulla on nuo kaasupurkausvalot. Minä että niin onat the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
Comment
-
-
Originally posted by datzka View PostOn vaan aika perkeleen ärsyttävää ajaa jotain e34 vastaan pimeällä missä on xenonit. Häikäsee aivan törkeästi :/BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
mOriginally posted by b mutteri kasa View PostNiinpä...aina kun tulee vastaan auto missä häikäisee xenonit,niin kaksi vaihtoehtoa,skoda tai jokin auto missä jälkiasennetut xenonit
Ensimmäisessä kuvassa on e34 orkkis halogeenilinssi. Jälkimmäisessä kuvassa on Hellan d2s bi-xenon linssi.
Comment
-
-
Muutamia vuosia kun olen myynnyt näitä pahanmaineisia "kiinan" xenonnit niin täytyy todeta että yleislaatu on parantunut huomattavasti. Korealaiset ja Taiwanilaiset yrutykset ovat pudonnut pelistä pois ja yli 80% kiinan tuotanosta tapahtuu Kiinan suurin teolisuus kaupungissa Guangzhou'ssa etelä kiinassa missä on arviotu noin 50-60 tehtaita mitkä myy erilaatuisia tuoteita sekä kiinan sisämarkinoille ja ns. "Export quality", osittain sitten hella ja Phillips merkin alla. Ulkopuolisesti on vaikea havaita eroja eri muuntajissa kun samt kuoret käytetään ja kaikki kiinalaiset xenon sarjat käyttää onneksi samat liittimet. Kilpaulu on toki huima ja se on kohentanut myös laatua.
Silti suomessa kun haluataan ostaa kaikki mahdollisiman halvalla myydäänkin eniten suht vanha teknologian muuntajat. Tuli esim. noin 2-3 vuotta sitten markinoilla uuden sukupolven muuntajat mitkä on paremmin suojattu EMS ( elektromagneettinen suojaus) vrt. vanhemmat malliset mitkä aiheutti radio häirintää ( kanavat ei löytynyt ja/tai särisi). Aina silloin tällöin minä testaan uudet tuotteet mitkä yleensi tarjotaan minulle ilmaiseksi testattavaksi. Tutta auto hifi asentajan kanssa esim testailtiin erivalmistajan ballastien häirintöä tunnetuisesti herkän tojota rav-4 kanssa ja erot olivat huimat. Valitettavasti paras EMS suojattumalli ei ollut paras kestävyyden kannalta, joten vielä on varaa parempaan.
Kova kilpailun vuoksi suurin osa myyntipaikoista suomessa myy edelleen sitä vanhempaa/halvempaa muuntaja tyyppiä mikä toki sopii ihan ok 90-luvun autoihin. Uudemmat autoihin toki suosittelen se kehityneempi muuntajaa kun elektroniikkaa on lisääntynyt huiomasti mihin häiriöt voi aiheuttaa ongelmia. Uddemassa muuntajamallissa virtapuoli on tasaisempi ja herkempi, eli syttyy parempi. Myös polttimot ovat kehittynyt vaikka onkin vielä selvä ero kestävyyden kannalta 35W ja 50w sarjojen välissä. Nyt on jopa 80W versiot tulossa.
Mitä yleensä unohdetaan on että suurin pullonkaula ei ole onko se 35w tai 50w mutta heijastinpinnan suuruus. Esim. e34 ja e36 missä on linssivalo lähivaloissa on melko turha laittaa 50W. Linssihan kohdistaa valo paljon paremmin kun ainakin sen ajan heijastinpintaiset umpiot, mutta olematon kokoinen heijastinpinta ei vaan pysty heijastaa kovin paljon valoa eteenpäin. Pitkien valoissa ei ole yleensä linssivalo ja hejastinpintaakin on usein tuplasti enemmän niihen kun sitten laittaa 50W xenonit niin varmasti näkee seuraavann kylään asti ja toki virhemarginaalikin kasvaa ja sen kautta häikäisy.
Skoda poislukien niin modernin auton valotekniikkaa onkin parantunut niinkin paljon että ollaan menty taas takaisin pelkään heijastinpintaisiin umpioiheen missä saadaankin hyvä valomäärä ihan perus halogeeni polttimoiden kanssa. Mutta kerran kun xenovaloon on tottunut niin vaikeahan se on mennä taas takaisin pimeyteen...Last edited by EPDM; 20-07-2009, 22:29.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
"Pitkien valoissa ei ole yleensä linssivalo ja heijastinpintaakin on usein tuplasti enemmän..."
periaattessa kaukovaloissa olisi pinta-alaa olisi enemmän , mutta esim. E30/E32/E34 -kaukovaloumpioiden sisällä oleva "lusikka" peittää polttimolta noin puolet heijastinpinnasta
(sen lusikan poistamisella kaukovalojen valoteho lähes tuplaantuisi mutta olisi tietenkin laiton "viritys")
Comment
-
-
Originally posted by 525 TD View Postperiaattessa kaukovaloissa olisi pinta-alaa olisi enemmän , mutta esim. E30/E32/E34 -kaukovaloumpioiden sisällä oleva "lusikka" peittää polttimolta noin puolet heijastinpinnasta
(sen lusikan poistamisella kaukovalojen valoteho lähes tuplaantuisi mutta olisi tietenkin laiton "viritys")
Comment
-
-
tarkemmin tutkittuna yllämainitsemani asia osoittautui vääräksi , syvyyssuunnassa "lusikka" on kauempana kuin polttimon lanka eli sen tarkoituksena lienee vain kerätä polttimon valo joka ei osuisi kuitenkaan heijastinpintaan,vain "lusikan" varsi polttimon yläpuolella tehnee jonkinverran varjoa
"lusikan" poistamisella ei siis saane hyötyä
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostNiinpä...aina kun tulee vastaan auto missä häikäisee xenonit,niin kaksi vaihtoehtoa,skoda tai jokin auto missä jälkiasennetut xenonit
Mitenhän lie ku olen ajatellut laittaa tuohon oma hiacen pitkiin xenonit, lyhyissä orkkikset, nii onko laillinen laittaa aftermarket xenonit noihin pitkien umpioihin? ja mikä värilämpöarvo nuissa orkkiksissa on?
-Janne..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostKyllä tämä pitää paikkaansa!
Mitenhän lie ku olen ajatellut laittaa tuohon oma hiacen pitkiin xenonit, lyhyissä orkkikset, nii onko laillinen laittaa aftermarket xenonit noihin pitkien umpioihin? ja mikä värilämpöarvo nuissa orkkiksissa on?
-Janne"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Mistä tunnistaa nuo paremmat ja uudemmat xenon sarjat? Hinnasta? Eli kun on ostamassa jälkiasennussarjaa niin mitkä merkit ja keneltä saa ne parhaimmat ja nykyaikaisimmat sekä tietenkin kestävimmät. Jos nyt jätetään siis laskuista kaikki alle 100€ sarjat (nämähän ei vissiin hintansakaan puolesta voi olla laatutavaraa?)Jos olisin laittamassa CAN väylälliseen 5-sarjan autoon pitkille jälkiasennus sarjat niin mitkä? Ja missä sarjoissa on lyhyin syttymisviive? Lyhyissä onkin jo Piritekin sarja.EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by datzka View PostOn vaan aika perkeleen ärsyttävää ajaa jotain e34 vastaan pimeällä missä on xenonit. Häikäsee aivan törkeästi :/Originally posted by b mutteri kasa View PostNiinpä...aina kun tulee vastaan auto missä häikäisee xenonit,niin kaksi vaihtoehtoa,skoda tai jokin auto missä jälkiasennetut xenonit
Ja mitä tulee siihen, että jos joku häikäistyy mun jälkiasennetuista xenoneista, ni hyvä niin, vituttais häikäistyä.Current:
Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73
Previous:
Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i
Comment
-
-
Täällä OLLO EPDM:ltä tilatut 6000K toimivat loistavasti ja väriltään valo on sellainen LED valkoinen/hieman sinertävä sopii hyvin kun enkeleissä kanssa samanväriset LEDitE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment