Aattelin tuossa ksenonit lykätä pitkiks. Mut tossa E36 on joku HB kantanen lamppu nii mikä kanta siihen sitten menee kivuttomimmin?
Varmaan samankantainen kuin vanha poltin menee helpoiten..
Samalla hieman kyseenalaistan noiden 100W xenonsarjojen asentamisen umpioon mihin niitä ei ole tarkoitettu.
Varmaan samankantainen kuin vanha poltin menee helpoiten..
Samalla hieman kyseenalaistan noiden 100W xenonsarjojen asentamisen umpioon mihin niitä ei ole tarkoitettu.
On ne kuitenki DOT merkityt umpiot Tuottaako tuollane ksenoni lämpöö miten? Et palaako ne heijastimet vai mitkä onkaan sitten niistä umpioista?
Mistähän hemmetistä johtuu tämä että e36:sen "kello\lämpömittari-yhdistelmä nollautuu aina satunnaisesti kun auton starttaa ja xenonit tempasee päälle?
Voiko akun jännite käydä niin alhaalla että kello nollautuu sen takia?
Olen muka yrittänyt tutkia asiaa sammuttamalla sisäpuhaltimen kokonaan valojen päälle kytkemisen ajaksi ja olen siinä uskossa että tuolloin kun puhallin on pois päältä kello ei ole nollautunut, saattaa olla kyllä ihan puhdasta sattumaakin kun kello tosiaa nollautuu vain satunnaisesti.:think
Xenoneille virta tulee relesarjan kautta suoraan akulta ja ballastit ovat valojen takana, työnnettynä sinne vilkujen takana olevaan rakoon.
Le fuuuuuuuuuuuuckk, tuli tossa mieleen kun oon paininu ton välkkymisongelman takia ton e39:n kanssa. Eri polttimoita kokeiltu, eri ballasteja, on konkkaa välissä ja on releytetty sarjaa -> siitä johtopäätelmä että jännitteensäädin on paskana koska joskus on tehny sitä että käynnistäessä esim sisävalot syttyy kunnolla vasta hetken päästä. Tämä ok MUTTA perkele nehän xenonit vilkkuu myös kun auto ei ole käynnissä eli eihän jännitteensäädin vaikuta tuohon vai vaikuttaako? Mikä tässä mättää?
Toisaalta, joissakin umpioissa varmasti häiritsevästi häikäiseekin, että kannattaa nyt vähän kattoa mihin niitä laittelee.
Joistakin asiavirheistä huolimatta artikkeli ei ole mitenkään huono. Kyllä minua v...taa häikäisevät valot, kerran oli jo lähellä umpioiden särkeminen (kaveri ei valitettavasti pysähtynyt). Toivon, että virkavallan edustajat alkavat todenteolla puuttumaan häikäiseviin valoihin. Pimeään aikaan 500 € sakko/häikäisevä valo, valoisana aikana riittäisi korjauskehoitus. Pitää siis sisällään myös huolimattoman poltinasennuksen ja väärän suuntauksen, ei pelkästään kotixenoneita.
Joistakin asiavirheistä huolimatta artikkeli ei ole mitenkään huono. Kyllä minua v...taa häikäisevät valot, kerran oli jo lähellä umpioiden särkeminen (kaveri ei valitettavasti pysähtynyt). Toivon, että virkavallan edustajat alkavat todenteolla puuttumaan häikäiseviin valoihin. Pimeään aikaan 500 € sakko/häikäisevä valo, valoisana aikana riittäisi korjauskehoitus. Pitää siis sisällään myös huolimattoman poltinasennuksen ja väärän suuntauksen, ei pelkästään kotixenoneita.
Ei se sullakaan hyvin mene jos pitää miettiä umpioiden särkemistä IMO todella harvat valot häikäsee haitaks asti. Asia erikseen jos ruuttaa pitkillä vastaan mutta sillonkaan ei auta kuin katsoa sitä oikeata reunaa.
Pitäskö Skoda octavia kuljettajia myös sakottaa 500€ sakolla ? Vaikka heidän xenon valonsa ovat 10000% lailliset ?
Asia erikseen jos ruuttaa pitkillä vastaan mutta sillonkaan ei auta kuin katsoa sitä vasenta reunaa.
OT mutta minä ainakin tuijotan tälläisessa tilanteessa oikeaa tienreunaa
ja tosiaan mitä niitä ajovaloja tuijottamaan, häikäisee ne päivälläkin jos niitä tuijottaa
OT mutta minä ainakin tuijotan tälläisessa tilanteessa oikeaa tienreunaa
ja tosiaan mitä niitä ajovaloja tuijottamaan, häikäisee ne päivälläkin jos niitä tuijottaa
Comment