Juu joo.. eli jälkiasennussarja on kyseessä. Ja sarja on kaksi päivää vanha, että en usko niissäkään mitään vikaa vielä olevan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xenon jälkiasennus valoista!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by monniii View PostJuu joo.. eli jälkiasennussarja on kyseessä. Ja sarja on kaksi päivää vanha, että en usko niissäkään mitään vikaa vielä olevan
E46 mutta koska valmistettu, xenon sarjan merkki, laitoitko jotain vastusjohtoja tai releitä, asensitko oikein?
Comment
-
-
Originally posted by monniii View PostJuu joo.. eli jälkiasennussarja on kyseessä. Ja sarja on kaksi päivää vanha, että en usko niissäkään mitään vikaa vielä olevan
nimim. kokemusta löytyy
Comment
-
-
E46 -04 vuoden auto. En laittanut mitään releitä / vastusjohtoja. Ja kyllä asensin oikein ainakin jos muutossarjan mukana tulleita ohjeita katsoo.. Muutossarjan merkistä ei ole mitään hajua, mutta täysin identtinen se on muiden sarjojen kanssa kun noita kuvia on katsellu..
Nykyään sammuu vaan kuljettajan puolelta ja sen saa takaisin palamaan kun laittaa valokytkimestä valot pois ja takasin päälle..ex. E90 320d 'M-sport LCI'
Comment
-
-
Originally posted by monniii View PostE46 -04 vuoden auto. En laittanut mitään releitä / vastusjohtoja. Ja kyllä asensin oikein ainakin jos muutossarjan mukana tulleita ohjeita katsoo.. Muutossarjan merkistä ei ole mitään hajua, mutta täysin identtinen se on muiden sarjojen kanssa kun noita kuvia on katsellu..
Nykyään sammuu vaan kuljettajan puolelta ja sen saa takaisin palamaan kun laittaa valokytkimestä valot pois ja takasin päälle..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Ja muutossarja näytti kuta kuinkin tältä: http://www.katuauto.fi/images/amp_paketti.jpg
Mutta toi teki aluks sitä että molemmilta puolilta sammu joskus jopa lähes samaan aikaan, joten ei se oikein polttimovikaan viittais.. voihan se toki olla että polttimot on niin halpiskamaa että ne räpsyy sen takiaex. E90 320d 'M-sport LCI'
Comment
-
-
Originally posted by monniii View PostJa muutossarja näytti kuta kuinkin tältä: http://www.katuauto.fi/images/amp_paketti.jpg
Mutta toi teki aluks sitä että molemmilta puolilta sammu joskus jopa lähes samaan aikaan, joten ei se oikein polttimovikaan viittais.. voihan se toki olla että polttimot on niin halpiskamaa että ne räpsyy sen takia
Kokeile huviksen vaihtaa se ehjä poltin siihen vilkkuvaan ja katso jatkuuko..Jos jatkuu niin ballasti vika, jos pelaa niinSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostNäin teki itselläkin..Se nyt on yks ja hailee vaikka tuossa päällä lukisi bmw..Samaa kiina-sheissea nuo kaikki halvemmat sarjat on.
Kokeile huviksen vaihtaa se ehjä poltin siihen vilkkuvaan ja katso jatkuuko..Jos jatkuu niin ballasti vika, jos pelaa niinLast edited by anntti; 11-11-2009, 19:35.ex. E90 320d 'M-sport LCI'
Comment
-
-
Itellä oli kanssa viime talvena ongelmaa E36:sen JA-xenonien syttymisien kanssa heti auton käynnistyksen jälkeen. Piti aina välillä käyttää käynnistämisen jälkeen valoja pois päältä että jäisi palamaan. Jännästi hävis koko ongelma kun vaihdoin vanhan scheiben akun (pyöritti aina vähän laiskemmin käyntiin ja sitten simahti joskus lopullisesti) tilalle uuden.
Comment
-
-
Originally posted by monniii View PostE46 -04 vuoden auto. En laittanut mitään releitä / vastusjohtoja. Ja kyllä asensin oikein ainakin jos muutossarjan mukana tulleita ohjeita katsoo.. Muutossarjan merkistä ei ole mitään hajua, mutta täysin identtinen se on muiden sarjojen kanssa kun noita kuvia on katsellu..
Nykyään sammuu vaan kuljettajan puolelta ja sen saa takaisin palamaan kun laittaa valokytkimestä valot pois ja takasin päälle..
Ite tuli laitettua pitkille (03:seen) Cobran 35 W xenonit ja sellaisen piuhasarjan kanssa millä huijataan sitä ecu:a ettei olisi poltin palanut. Kertaakaan ei nyt kk aika ole kiukutellut.
xenonkauppa.fi -osoitteesta moiset killuttimet ostin. En tosin tiedä onko tuossa 04:ssa jo sitten mahdollisesti can -väylää tms mitkä saattaa aiheuttaa oman ongelmansa...==========
Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.
Comment
-
-
5 -sarja 89-95 9006 9005 H1
Onko tuolla sivuilla e34 polttimo ilmoitettu väärin? Eikös e34 lähi-/kaukovalot ole H1 eikä 9006/9005?
Ja lisäksi onko kokemuksia kannattaako vanhaan e34:seen ostaa lisäksi relesarja että saa virran suoraan akulta vai meneekö auton omilla vanhoilla kaapeleilla?E39 520i Facelift
Comment
-
-
Originally posted by dkk View Posthttp://www.kilpailija.com/data/bmw.htm
5 -sarja 89-95 9006 9005 H1
Onko tuolla sivuilla e34 polttimo ilmoitettu väärin? Eikös e34 lähi-/kaukovalot ole H1 eikä 9006/9005?
Ja lisäksi onko kokemuksia kannattaako vanhaan e34:seen ostaa lisäksi relesarja että saa virran suoraan akulta vai meneekö auton omilla vanhoilla kaapeleilla?
Comment
-
-
Oon tuossa noiden xenonien kanssa säätänyt mutta eipä toimi vieläkään. Maadoitin ballastitkin vielä uudemman kerran jos siitä ois kiinni, mutta eipä auttanut. Huomenna vielä uudet polttimot koitan laittaa ja jos niilläkin tekee tuota niin palautan sarjan takaisin ja vaihdan uuteen / toiseen merkkiin...ex. E90 320d 'M-sport LCI'
Comment
-
-
Joo vähän laatuun laatuun kannattaa panostaa, onhan auto valaistus tärkeä turvallisuus asia.
Käytännössä kiinassa on vaan kaksi eri poltimoin valmistajia ne myy heidän polttimot eri jälleenmyyja firmoihin, Guangzhou alueella mistä 90% mailman sarjoista on peräisin, niitä on noin 50! Ihme kyllä ei ole valmista mikä tuottaa itse sekä poltimoita että muuntajia.
Halvin on ns "supervision" muovikaintainen tyyppi se on mitä kaikissa näissä perus halpis sarjoissa on. Käytänössä niidenkin laatu on parantunut ihan perus hyvään tasoon.
Sama firma "TC", eli Tai Chang valmistaa toki parempaa laatuisia polttimoita, kuten philips patentoitu sarjoja. Missä lasiputki, eli poltin piste on ostettu Philipsiltä, muu osa on heidän omia.
Sitten on taas hieman parempi "CN" poltin tyyppi, metalli kantaisilla polttimoila on se etu että ne ovat täsmälleen samakantaiset kun halogeeni poltimot. Eli joskus paksumpi muovikantainen sarja on vaikea asentaa kun kiinitys klipsit ei meinaa mahtua. Mersuissa missä on kääntyvä lukitus muovikantaiset polttimot ei vaan mahdu millään. Tämä on paras laatu mitä Kiinasta löytyy.
Nyt sitten on vielä ihan "made in germany" philipsin orkis täydellisiä sarjoja ( muovikantaiset). Niiden ominaisuus näyttää oleva että lasi putki on jonkun verran pidempi kuin muut kiina versiot, ja voisin kuvitella että aiheuttaa joissakin tapauksissa ongelmia asenuksessa. Philipsin orkis sarja käyttää omatyyppiset liittimet erottua kiina sarjoista, eli ei ainakaan voi suoraan laittaa muiden kiinalaisten AMP liitin tyypiset sarjojen kanssa. Muuntaja eli ballasti näyttää ihan samanlainen kun kiinan "laatu" sarjojen. Eipäine siis kovasti että Philips valmistuttaa muuntajat samoissa tuonatolinjoissa kiinassa kun muut laatu muuntajat.
Ballasteissa on sitten taas enemmän vaihtoehtoja. Trendi on tietysti pienempään kokoon, parempaan radio ja EMC suojaukseen (elektromagneettinen suojaus) ja nyt on ns canbus väyläiset muuntajat saatavina sekä 35 ja 50wattina. Niiden virtaominaisuudet ovat hyvin samankaltaiset kun halogeeni poltimoita, eli syttyy nopeampi. Se yleensä mahdollistaa vastuksien ja konkkien pois jättämistä, mikä tietysti on helpoitus. Ne taas tietysti maksaa hieman enemmän kun perus sarjat...
Nyt on sitten myös canbus ledit olemassa, eli ne voi laittaa huoletta toistaiseksi vaan ns lasi kantaiseen parkkivaloihin ja 36/37 putki ( festoon) leddien/polttimoiden tilalle, esim rekisterikilpivaloihin. Eipä ajovalotietokone (CMM) niistä enään herjää kun on saatu virrankulutus samaan kun perus polttimoissa on...
oho..tulipas taas höpötetty...Kuvia voin laittaa jos kiinostaa, omat uudet kotisivut ovat vieläkin työnalla....Last edited by EPDM; 14-11-2009, 14:09.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Comment