Herjaa joka tapauksessa jos on releytetty, ellei ole vastusta alkuperäisissä kaapeleissa/sarjassa.
Niinkuin lähes jokaisessa aftermarket sarjassa.. onhan autotehtaiden jäljiltäkin valot poikkeuksetta yhdellä releellä, enkä olisi huolissani releen hajoamisesta tienpäällä.. voihan sen hätätapauksessa ohittaa hyppylangalla.
joo itte laitoin keulalle lyhkäsiin ja pitkiin xenonit ja pistin releillä eli 4kpl releitä eli joka polttimolle oma ja kaapelina 6mm² MKEM
Tuossa olisi kuva, josta varmaan ymmärtää homman paremmin. Alkuperäisiä syöttöjohtimia ei enää vissiin tarvita? Liitetäänkö nuo ohjausjohdot vain toisen etuvalon johtoihin, joihin alkuperäiset syöttöjohtimet olisi liitetty eli jotka ovat E36:ssa umpion sisällä luukun alla? Toisen etuvalon johdotko jäävät siis käyttämättä? Sitten vielä, että muistaakseni autossani olevassa muutossarjassa polttimoiden syöttöjohto on tarpeeksi pitkä että se yltää ballastille ilman tuota välijohtoa, joka näkyy oikeanpuoleisen ballastin ja releen välissä. Tuota välijohtoa en usko tarvitsevani, koska näyttää tuon relesarjan johto olevan riittävän pitkä.
Vähän tuossa kyllä ihmetyttää tuo aiemmin postaamani kuva relesarjasta... Kun esim. paljaita metalliliittimiä siinä on 3kpl ja tässä relesarjassa niitä on 4 kpl??? Myös mietityttää noiden kaksiosaisten supersealien lukumäärä, eli aiemmassa extrana tuo naaras, mutta tässä sarjassa sitä ei ole??? Mutta eipä tuolla väliä, kun käy tämä kuva paremmin järkeen...
Olen tämän kyseisen relesarjan siis hankkimassa ja lisättäköön vielä, että check control on ohitettu lähivalojen osalta, että sen kanssa ei tule olemaan ongelmia.
Tuossa olisi kuva, josta varmaan ymmärtää homman paremmin. Alkuperäisiä syöttöjohtimia ei enää vissiin tarvita? Liitetäänkö nuo ohjausjohdot vain toisen etuvalon johtoihin, joihin alkuperäiset syöttöjohtimet olisi liitetty eli jotka ovat E36:ssa umpion sisällä luukun alla? Toisen etuvalon johdotko jäävät siis käyttämättä? Sitten vielä, että muistaakseni autossani olevassa muutossarjassa polttimoiden syöttöjohto on tarpeeksi pitkä että se yltää ballastille ilman tuota välijohtoa, joka näkyy oikeanpuoleisen ballastin ja releen välissä. Tuota välijohtoa en usko tarvitsevani, koska näyttää tuon relesarjan johto olevan riittävän pitkä.
Nuo polttimon alkup. syöttöjohdot jää käyttämättä. Samoin toisen puolen ajovalon liitin jää irti. Eikä tuota oik. puolen ballastin ja relejohtosarjan välistä johtoa yleensä ole, vaan tuo relejohtosarjan johto on jo itsessään tarpeeksi pitkä.
Herjaa joka tapauksessa jos on releytetty, ellei ole vastusta alkuperäisissä kaapeleissa/sarjassa.
Herjaako silti jos on nuo CAN- väylään(canbus pro) tarkoitetut ballastit? Itsellä sellaiset tuossa laatikossa odottamassa parempia asennuskelejä. Relesarjaa en ole hankkinut.... Ja mulla alla 330d.
Herjaako silti jos on nuo CAN- väylään(canbus pro) tarkoitetut ballastit? Itsellä sellaiset tuossa laatikossa odottamassa parempia asennuskelejä. Relesarjaa en ole hankkinut.... Ja mulla alla 330d.
Niin, jos meinaat käytää relejohtosarja meidän tai muiden canbus pro muuntajien kanssa niin idis vähän häviää. Eli pitäis sitten käyttää taas vastuksia että mittariston valo ei syty.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Niin, jos meinaat käytää relejohtosarja meidän tai muiden canbus pro muuntajien kanssa niin idis vähän häviää. Eli pitäis sitten käyttää taas vastuksia että mittariston valo ei syty.
Ei ole tarkoitus sekoitella sarjoja. Olen vaan antanut itselle ymmärtää että jos on nuo CAN- väylään tarkoitetut muuntajat, ei tarvitse rele/vastus/konkka-virityksiä asennella. Olenko väärässä?
Tuli tänään vaihdettua tuohon coupeen noi uudet polttimot. Philipsin D2S+ polttimot jäi maksamaan Saksasta 66€ postikuluineen eli kevyesti halvemmat kuin mistään Suomesta olisi saanut. D2S+:ssa lumen-arvo on 3400 kun normi D2S:ssä on 3200 ja värilämpö on normaali 4300K. Vanhat polttimot oli perus D2S 85123 mallia eli 5100K värilämmöllä.
Ero vaihdolla oli kuitenkin huomattava. Omaan silmään noi vanhojen polttimoiden värisävy oli totutusti muuttunut huomattavasti sinisemmäksi ja mielestäni vastasi jo about 8000K arvoa. Uusien polttimoiden värisävy on todella kirkkaan valkea ja samalla valoteho omaan silmään tuplaantui vanhoihin verrattuna. Ei voi olla kuin tyytyväinen polttimoihin! Päivitys osoittaa myös aika selkeästi, että vaikka xenon-polttimoiden käyttöikä on todella pitkä, niin valoteho vähintään puoliintuu tuossa niiden elinkaaren aikana eli niiden uusimista kannattaa harkita jo jonkun aikaa ennen lopullista hajoamista.
Ei ole tarkoitus sekoitella sarjoja. Olen vaan antanut itselle ymmärtää että jos on nuo CAN- väylään tarkoitetut muuntajat, ei tarvitse rele/vastus/konkka-virityksiä asennella. Olenko väärässä?
Tuli tänään vaihdettua tuohon coupeen noi uudet polttimot. Philipsin D2S+ polttimot jäi maksamaan Saksasta 66€ postikuluineen eli kevyesti halvemmat kuin mistään Suomesta olisi saanut. D2S+:ssa lumen-arvo on 3400 kun normi D2S:ssä on 3200 ja värilämpö on normaali 4300K. Vanhat polttimot oli perus D2S 85123 mallia eli 5100K värilämmöllä.
Ero vaihdolla oli kuitenkin huomattava. Omaan silmään noi vanhojen polttimoiden värisävy oli totutusti muuttunut huomattavasti sinisemmäksi ja mielestäni vastasi jo about 8000K arvoa. Uusien polttimoiden värisävy on todella kirkkaan valkea ja samalla valoteho omaan silmään tuplaantui vanhoihin verrattuna. Ei voi olla kuin tyytyväinen polttimoihin! Päivitys osoittaa myös aika selkeästi, että vaikka xenon-polttimoiden käyttöikä on todella pitkä, niin valoteho vähintään puoliintuu tuossa niiden elinkaaren aikana eli niiden uusimista kannattaa harkita jo jonkun aikaa ennen lopullista hajoamista.
jenkkilästä nuo polttimot reiluun 50e hintaan. kannattaa kyllä todellakin uusia, jos vähänkin vanhat sinertää ja haluaa nähdäkin jotain.
jenkkilästä nuo polttimot reiluun 50e hintaan. kannattaa kyllä todellakin uusia, jos vähänkin vanhat sinertää ja haluaa nähdäkin jotain.
Totta tuokin. Itse vaan yrittänyt välttää tuota jenkkilästä tilaamista, kun kaikki tavara tahtoo aina rysähtää tonne Kouvolan Tulliin ja aina saa olla hirveät kalamiehen jutut, että saa puhuttua tavaran pois ilman lisäkuluja
Tuli tänään vaihdettua tuohon coupeen noi uudet polttimot. Philipsin D2S+ polttimot jäi maksamaan Saksasta 66€ postikuluineen eli kevyesti halvemmat kuin mistään Suomesta olisi saanut. D2S+:ssa lumen-arvo on 3400 kun normi D2S:ssä on 3200 ja värilämpö on normaali 4300K. Vanhat polttimot oli perus D2S 85123 mallia eli 5100K värilämmöllä.
Ompa edullista, puolet halvemmalla. Itse tilasin vastaavat Suomen nettikaupasta, maksoi postikuluineen 105 euroa. Että näin sitä Suomea pönkitetään....
Ero vaihdolla oli kuitenkin huomattava. Omaan silmään noi vanhojen polttimoiden värisävy oli totutusti muuttunut huomattavasti sinisemmäksi ja mielestäni vastasi jo about 8000K arvoa. Uusien polttimoiden värisävy on todella kirkkaan valkea ja samalla valoteho omaan silmään tuplaantui vanhoihin verrattuna. Ei voi olla kuin tyytyväinen polttimoihin! Päivitys osoittaa myös aika selkeästi, että vaikka xenon-polttimoiden käyttöikä on todella pitkä, niin valoteho vähintään puoliintuu tuossa niiden elinkaaren aikana eli niiden uusimista kannattaa harkita jo jonkun aikaa ennen lopullista hajoamista.
Itse en ole vielä päässäyt näkemään eroa kun ei taida asennus onnistua näin pakkasilla. Vai tietääkö joku miten vaikea/helppo 330d:hen on asentaa tuollaiset D2S+ polttimot entisten tilalle?
Itse en ole vielä päässäyt näkemään eroa kun ei taida asennus onnistua näin pakkasilla. Vai tietääkö joku miten vaikea/helppo 330d:hen on asentaa tuollaiset D2S+ polttimot entisten tilalle?
Kyllä noi on aika nopeat vaihtaa. Siellä on sellaisen kumiset hatut suojaamassa sitä umpioiden takaosaa kosteudelta. Sen alla on vain kierrettävä lukitusrengas ja polttomo irtoaa. Eniten aikaa vievä toimenpide on saada noi kumiset hatut takaisin paikalleen varsinkin pelkääjän puolella, kun pissapojansäiliö on siinä heti umpion takana.
Comment