Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14499
    • Oulu

    Oli näköjään tullu itelle tuo relejohtosarja, jos patu25 tarvit.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8267
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Axum View Post
      Herjaa joka tapauksessa jos on releytetty, ellei ole vastusta alkuperäisissä kaapeleissa/sarjassa.



      Niinkuin lähes jokaisessa aftermarket sarjassa.. onhan autotehtaiden jäljiltäkin valot poikkeuksetta yhdellä releellä, enkä olisi huolissani releen hajoamisesta tienpäällä.. voihan sen hätätapauksessa ohittaa hyppylangalla.
      joo itte laitoin keulalle lyhkäsiin ja pitkiin xenonit ja pistin releillä eli 4kpl releitä eli joka polttimolle oma ja kaapelina 6mm² MKEM
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • patu25
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 80
        • Tampere

        Olen tässä nyt vähän tutkiskellut asiaa...



        Tuossa olisi kuva, josta varmaan ymmärtää homman paremmin. Alkuperäisiä syöttöjohtimia ei enää vissiin tarvita? Liitetäänkö nuo ohjausjohdot vain toisen etuvalon johtoihin, joihin alkuperäiset syöttöjohtimet olisi liitetty eli jotka ovat E36:ssa umpion sisällä luukun alla? Toisen etuvalon johdotko jäävät siis käyttämättä? Sitten vielä, että muistaakseni autossani olevassa muutossarjassa polttimoiden syöttöjohto on tarpeeksi pitkä että se yltää ballastille ilman tuota välijohtoa, joka näkyy oikeanpuoleisen ballastin ja releen välissä. Tuota välijohtoa en usko tarvitsevani, koska näyttää tuon relesarjan johto olevan riittävän pitkä.

        Vähän tuossa kyllä ihmetyttää tuo aiemmin postaamani kuva relesarjasta... Kun esim. paljaita metalliliittimiä siinä on 3kpl ja tässä relesarjassa niitä on 4 kpl??? Myös mietityttää noiden kaksiosaisten supersealien lukumäärä, eli aiemmassa extrana tuo naaras, mutta tässä sarjassa sitä ei ole??? Mutta eipä tuolla väliä, kun käy tämä kuva paremmin järkeen...

        Olen tämän kyseisen relesarjan siis hankkimassa ja lisättäköön vielä, että check control on ohitettu lähivalojen osalta, että sen kanssa ei tule olemaan ongelmia.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14499
          • Oulu

          Originally posted by patu25 View Post
          Tuossa olisi kuva, josta varmaan ymmärtää homman paremmin. Alkuperäisiä syöttöjohtimia ei enää vissiin tarvita? Liitetäänkö nuo ohjausjohdot vain toisen etuvalon johtoihin, joihin alkuperäiset syöttöjohtimet olisi liitetty eli jotka ovat E36:ssa umpion sisällä luukun alla? Toisen etuvalon johdotko jäävät siis käyttämättä? Sitten vielä, että muistaakseni autossani olevassa muutossarjassa polttimoiden syöttöjohto on tarpeeksi pitkä että se yltää ballastille ilman tuota välijohtoa, joka näkyy oikeanpuoleisen ballastin ja releen välissä. Tuota välijohtoa en usko tarvitsevani, koska näyttää tuon relesarjan johto olevan riittävän pitkä.
          Nuo polttimon alkup. syöttöjohdot jää käyttämättä. Samoin toisen puolen ajovalon liitin jää irti. Eikä tuota oik. puolen ballastin ja relejohtosarjan välistä johtoa yleensä ole, vaan tuo relejohtosarjan johto on jo itsessään tarpeeksi pitkä.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 883
            • Kainuu

            Originally posted by Axum View Post
            Herjaa joka tapauksessa jos on releytetty, ellei ole vastusta alkuperäisissä kaapeleissa/sarjassa.
            Herjaako silti jos on nuo CAN- väylään(canbus pro) tarkoitetut ballastit? Itsellä sellaiset tuossa laatikossa odottamassa parempia asennuskelejä. Relesarjaa en ole hankkinut.... Ja mulla alla 330d.

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              Originally posted by expertti View Post
              Herjaako silti jos on nuo CAN- väylään(canbus pro) tarkoitetut ballastit? Itsellä sellaiset tuossa laatikossa odottamassa parempia asennuskelejä. Relesarjaa en ole hankkinut.... Ja mulla alla 330d.
              Niin, jos meinaat käytää relejohtosarja meidän tai muiden canbus pro muuntajien kanssa niin idis vähän häviää. Eli pitäis sitten käyttää taas vastuksia että mittariston valo ei syty.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 883
                • Kainuu

                Originally posted by EPDM View Post
                Niin, jos meinaat käytää relejohtosarja meidän tai muiden canbus pro muuntajien kanssa niin idis vähän häviää. Eli pitäis sitten käyttää taas vastuksia että mittariston valo ei syty.
                Ei ole tarkoitus sekoitella sarjoja. Olen vaan antanut itselle ymmärtää että jos on nuo CAN- väylään tarkoitetut muuntajat, ei tarvitse rele/vastus/konkka-virityksiä asennella. Olenko väärässä?

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11719
                  • Kouvola

                  Tuli tänään vaihdettua tuohon coupeen noi uudet polttimot. Philipsin D2S+ polttimot jäi maksamaan Saksasta 66€ postikuluineen eli kevyesti halvemmat kuin mistään Suomesta olisi saanut. D2S+:ssa lumen-arvo on 3400 kun normi D2S:ssä on 3200 ja värilämpö on normaali 4300K. Vanhat polttimot oli perus D2S 85123 mallia eli 5100K värilämmöllä.

                  Ero vaihdolla oli kuitenkin huomattava. Omaan silmään noi vanhojen polttimoiden värisävy oli totutusti muuttunut huomattavasti sinisemmäksi ja mielestäni vastasi jo about 8000K arvoa. Uusien polttimoiden värisävy on todella kirkkaan valkea ja samalla valoteho omaan silmään tuplaantui vanhoihin verrattuna. Ei voi olla kuin tyytyväinen polttimoihin! Päivitys osoittaa myös aika selkeästi, että vaikka xenon-polttimoiden käyttöikä on todella pitkä, niin valoteho vähintään puoliintuu tuossa niiden elinkaaren aikana eli niiden uusimista kannattaa harkita jo jonkun aikaa ennen lopullista hajoamista.

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4623
                    • Lahti.

                    Originally posted by expertti View Post
                    Ei ole tarkoitus sekoitella sarjoja. Olen vaan antanut itselle ymmärtää että jos on nuo CAN- väylään tarkoitetut muuntajat, ei tarvitse rele/vastus/konkka-virityksiä asennella. Olenko väärässä?
                    Et ole. Tässä 50w sarja aktionissa...

                    Last edited by EPDM; 28-01-2010, 12:24.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by Esko View Post
                      Tuli tänään vaihdettua tuohon coupeen noi uudet polttimot. Philipsin D2S+ polttimot jäi maksamaan Saksasta 66€ postikuluineen eli kevyesti halvemmat kuin mistään Suomesta olisi saanut. D2S+:ssa lumen-arvo on 3400 kun normi D2S:ssä on 3200 ja värilämpö on normaali 4300K. Vanhat polttimot oli perus D2S 85123 mallia eli 5100K värilämmöllä.

                      Ero vaihdolla oli kuitenkin huomattava. Omaan silmään noi vanhojen polttimoiden värisävy oli totutusti muuttunut huomattavasti sinisemmäksi ja mielestäni vastasi jo about 8000K arvoa. Uusien polttimoiden värisävy on todella kirkkaan valkea ja samalla valoteho omaan silmään tuplaantui vanhoihin verrattuna. Ei voi olla kuin tyytyväinen polttimoihin! Päivitys osoittaa myös aika selkeästi, että vaikka xenon-polttimoiden käyttöikä on todella pitkä, niin valoteho vähintään puoliintuu tuossa niiden elinkaaren aikana eli niiden uusimista kannattaa harkita jo jonkun aikaa ennen lopullista hajoamista.

                      jenkkilästä nuo polttimot reiluun 50e hintaan. kannattaa kyllä todellakin uusia, jos vähänkin vanhat sinertää ja haluaa nähdäkin jotain.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11719
                        • Kouvola

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        jenkkilästä nuo polttimot reiluun 50e hintaan. kannattaa kyllä todellakin uusia, jos vähänkin vanhat sinertää ja haluaa nähdäkin jotain.
                        Totta tuokin. Itse vaan yrittänyt välttää tuota jenkkilästä tilaamista, kun kaikki tavara tahtoo aina rysähtää tonne Kouvolan Tulliin ja aina saa olla hirveät kalamiehen jutut, että saa puhuttua tavaran pois ilman lisäkuluja

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 883
                          • Kainuu

                          Originally posted by Esko View Post
                          Tuli tänään vaihdettua tuohon coupeen noi uudet polttimot. Philipsin D2S+ polttimot jäi maksamaan Saksasta 66€ postikuluineen eli kevyesti halvemmat kuin mistään Suomesta olisi saanut. D2S+:ssa lumen-arvo on 3400 kun normi D2S:ssä on 3200 ja värilämpö on normaali 4300K. Vanhat polttimot oli perus D2S 85123 mallia eli 5100K värilämmöllä.
                          Ompa edullista, puolet halvemmalla. Itse tilasin vastaavat Suomen nettikaupasta, maksoi postikuluineen 105 euroa. Että näin sitä Suomea pönkitetään....

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 883
                            • Kainuu

                            Originally posted by Esko View Post

                            Ero vaihdolla oli kuitenkin huomattava. Omaan silmään noi vanhojen polttimoiden värisävy oli totutusti muuttunut huomattavasti sinisemmäksi ja mielestäni vastasi jo about 8000K arvoa. Uusien polttimoiden värisävy on todella kirkkaan valkea ja samalla valoteho omaan silmään tuplaantui vanhoihin verrattuna. Ei voi olla kuin tyytyväinen polttimoihin! Päivitys osoittaa myös aika selkeästi, että vaikka xenon-polttimoiden käyttöikä on todella pitkä, niin valoteho vähintään puoliintuu tuossa niiden elinkaaren aikana eli niiden uusimista kannattaa harkita jo jonkun aikaa ennen lopullista hajoamista.
                            Itse en ole vielä päässäyt näkemään eroa kun ei taida asennus onnistua näin pakkasilla. Vai tietääkö joku miten vaikea/helppo 330d:hen on asentaa tuollaiset D2S+ polttimot entisten tilalle?

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11719
                              • Kouvola

                              Originally posted by expertti View Post
                              Itse en ole vielä päässäyt näkemään eroa kun ei taida asennus onnistua näin pakkasilla. Vai tietääkö joku miten vaikea/helppo 330d:hen on asentaa tuollaiset D2S+ polttimot entisten tilalle?
                              Kyllä noi on aika nopeat vaihtaa. Siellä on sellaisen kumiset hatut suojaamassa sitä umpioiden takaosaa kosteudelta. Sen alla on vain kierrettävä lukitusrengas ja polttomo irtoaa. Eniten aikaa vievä toimenpide on saada noi kumiset hatut takaisin paikalleen varsinkin pelkääjän puolella, kun pissapojansäiliö on siinä heti umpion takana.

                              Comment

                              • *makke*
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 884
                                • Klaukkala

                                Vaihdoin e36:ssa ballastit umpioiden takaa umpioiden alle piiloon, radion kuuluvuus huononi tuntuvasti, valot pois niin kuuluu :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎