Originally posted by asis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xenon jälkiasennus valoista!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by expertti View PostMihin tuo väite pohjautuu, annat ymmärtää että kaikki E46:set olisivat sellaisia joihin ei jälkiasennusxenoneita voisi laillisesti asentaa? Itsellä 330d:ssä DCR- merkinnät umpioissa, joten ainakin tuon perusteella siihen on sallittu laillisesti asentaa myös kaukovaloihin xenonit. Lähivaloissa orkkis xenonit jo onkin.
Eli jos polttimon kanta muu kuin xenon polttimoon tarkoitettu (D=xenon), ei laillinen, näin sen ymmärrän. Mutta pääasia on tietenkin että se toimii oikein kuten noissa tarvikelinssiumpioissa näytäis toimivan.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Onko hyödykästä laittaa pitkiin ajovaloihin 50w xenoneita jos ei ole ballasti umpiota?
Lyhyissä on orkkis xenon mutta pitkät ovat halogen.
En kuitenkaan halua turhaan pitkittää pitkien syttymistä, ELLEI noilla oikeasti ole edes jonkin moista hyötyä?
Kyseessä Hellan valmistama xenon umpio (sis alkuperöisen lyhyiden ajovalojen xenonin) E36 koriin.Current
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Fasti View PostOnko hyödykästä laittaa pitkiin ajovaloihin 50w xenoneita jos ei ole ballasti umpiota?
Lyhyissä on orkkis xenon mutta pitkät ovat halogen.
En kuitenkaan halua turhaan pitkittää pitkien syttymistä, ELLEI noilla oikeasti ole edes jonkin moista hyötyä?
Kyseessä Hellan valmistama xenon umpio (sis alkuperöisen lyhyiden ajovalojen xenonin) E36 koriin.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostJos ei autossa ole alkuperäisenä xenoneita niin älkää laittako niitä ennen kuin ostatte myöskin xenoneille tarkoitetun umpion/umpiot. Jollein autoon löydy markkinoilta xenonumpioita, niitä ei siihen ole tarkoitettu ja osta jatkossakin halogeenipolttimot.
Ilman xenoneille tarkoitettuja umpioita hajavalon määrä kasvaa aivan häiritseväksi tekijäksi. Ajakaa pimeällä ja huomaatte varmasti jo kaukaa missä autossa jälkiasennus xenonit umpioissa jotka eivät ole tarkoitettu niille tai tuleeko vastaan auto jossa on jo tehtaalta xenonumpiot plus luonnollisesti xenonit.
Viimeyönä ajoin n.500km ja voin vannoa jatkossa olevan pesäpallomailan mukana. Alkaa jälkiasennus xenonit sammuman ainakin tältä kylältä.
Jälkiasennusxenonit eivät muutenkaan tuo mitään arvokkuutta siihen vanhaan ruosteiseen pommiin, jättää vain amismaisen tuninki vaikutelman.
Pitäkää tunkki ja en aio olla edes pahoillani näistä sanoista.
Comment
-
-
Originally posted by ^alexi^ View PostEivät katsastuksessakaan sanoneet mitään, oikeastaan vaan kehui että hyvin toimivat vaikka eivät ole mitkään xenonumpiot, ihan alkuperäiset halogen.
Nyt on nimittäin konttoreilla ohje tarkastaa nuo jälkiasennus xenonit leimalla. Jos on halogeeni umpiossa xenonit niin (pitäisi tulla) huomautus otteeseen, joka onkin hivenen paskempi juttu, koska sen jälkeen se näkyy myös poliiseille siitä otteesta...
Kaveri tuosta juuri otti merkinnän katsastuksessa vajaa kuukausi sitten.
Comment
-
-
Originally posted by maukk1s View Posthttp://www.kilpailija.com/index.php?...roducts_id=903
Alkaako se E36 ajotietokone itkemään "low beam failuree", jos nämä lyö vaan tosta noin kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by metake View PostKoskas kävit viimeksi katsastuksessa?
Nyt on nimittäin konttoreilla ohje tarkastaa nuo jälkiasennus xenonit leimalla. Jos on halogeeni umpiossa xenonit niin (pitäisi tulla) huomautus otteeseen, joka onkin hivenen paskempi juttu, koska sen jälkeen se näkyy myös poliiseille siitä otteesta...
Kaveri tuosta juuri otti merkinnän katsastuksessa vajaa kuukausi sitten.
Comment
-
-
Originally posted by ^alexi^ View PostOnko millon alettu tarkistamaan leimat? Ite käytin vajaa 2kk sitten katsastuksessa ja vajaa kuukausi sitten jälkitarkastuksessa.
Comment
-
-
Originally posted by metake View PostKoskas kävit viimeksi katsastuksessa?
Nyt on nimittäin konttoreilla ohje tarkastaa nuo jälkiasennus xenonit leimalla. Jos on halogeeni umpiossa xenonit niin (pitäisi tulla) huomautus otteeseen, joka onkin hivenen paskempi juttu, koska sen jälkeen se näkyy myös poliiseille siitä otteesta...
Kaveri tuosta juuri otti merkinnän katsastuksessa vajaa kuukausi sitten.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Nyt olen kahlannut koko helkkarin xenon-topikin läpi vastausten toivossa, turhaan...
Eli kysytään sitten:
Auto on -05 E90 330xd jossa on alkuperäiset kaksoixenonit, joissa siis kaukovalona on ne surullisen surkeat H7-polttimot.
Tarkoituksena olisi korvata ne xenon-sarjalla juurikin paremman polttimoiden käyttöiän toivossa ja pitkien valotehon parantamiseksi. Samalla pääsis eroon valokuvion keltaisesta läiskästä minkä nuo H7:t heittää sekaan.
Ongelma 1.
Miten tuosta saa umpioiden takakannet irti kaukovalopolttimoiden kohdalta?
Käyttöohjekirja neuvoo ottamaan yhteyttä huoltoon. (just joo...)
Väkisin ei viitsisi repiä, voi tulla kalliiksikin.
Näin siis tuplaxenon-mallien kohdalla, halogeeniumpioihin ohjeet löytyy.
Ongelma 2.
Miten itse polttimo irroitetaan????
Sen verran olen kolmen tunnin nettisurffailun aikana saanut selville että se on jotenkin poikkeuksellisen vaikeaa ja löytänyt lukuisia onnea yritykselle- toivotuksia muidenkin auton omistajien kysellessä saman ongelman perään.
Ongelma 3.
Millaisen muunnossarjan ja mistä tuohon tilaan?
Minkälaisia soviteosia tarvin?
(En olisi ikinä uskonut että joskus tulee vastaan päivä jolloin en omaan autooni osaa edes poltinta vaihtaa...)Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Originally posted by maukk1s View Posthttp://www.kilpailija.com/index.php?...roducts_id=903
Alkaako se E36 ajotietokone itkemään "low beam failuree", jos nämä lyö vaan tosta noin kiinni?
Ylempää sivuten:
Itselläni ajotietokone kyllä herjaa noista hellan tekemistäkin xenoneista. Pitää etsiä sopiva vastus sinne väliin... :think
Sitten onko tollasen -98 e36 sumarit tai pitkät valot can bus -väylässä?( vai mikä se oli :- )
Lyhyet ilmeisesti on, koska kone herjaa...
Kiitos vastauksesta tohon 50w xenon juttuun. Pitää tilata ja koittaaCurrent
sigpic
Comment
-
-
e36 on ihme laite. Eilen kokeiltiin kolme eri muuntajia sen kanssa, myös ns canbus väyläiset mitkä toistaiseksi kaikissa muissa autossa on toiminut jos on ajovalotietokone.
Tassä vm 96 (?) piti laitta vanhanaikainen relevastusjohtosarja ennen kun valotietokone lakkasi herjäämistä. Ikävä tässä on että seuraavassa e36 toimiin täysin päinvastoin ja hyväksyy mikä tahansa muuntaja...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Comment