Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    Originally posted by zJark View Post
    Mistäs isännät on ostellut halpoja polttimoita h1 muutos-sarjaan.
    Noin 3½v kesti kiinasarja ja nyt vetää toinen polttimo ihan violetiksi kun lämpenee.

    Nopeella tutkailulla vaan näyttäs melkein siltä että halvemmalla saa uudet kun tilaa kokonaan uuden setin .
    Tuolta tilasin itse polttimot. Löytyy usealla kannalla ja eri värejä. Myös 4300K 35W ja 50W.
    Auto tai moottoripyörä Virosta?

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      Originally posted by Cell View Post
      Mitäs ne can-bus jutut oikeesti on, vai ootko vaan lukenu brosyyristä ettei pitäis enää herjata? Niin ne on kaikki väittäny maailman sivun, tajuamatta syistä tai toiminnasta. Can-väylä nyt harvemmin muutenkaan polttimolle tulee.
      Joo, joku nyt vois nyt selittää tuon CAN-jutun ihan oikeesti .. mäkään en sillee tajua alkuunkaan miten tuo CAN liittyy valoihin, kun ne oikeesti toimii ihan vaan sähköllä eikä millään CANnillä.

      Viime aikoina oon nyt kummiskin keskittynyt jonkin verran koodailemaan noita xenon-valojuttuja ja on tullut huomattua että kaikenlaiset konkka-, vastus- sun muut johdot on täysin turhia suurimmassa osassa bemareita, kun valoboksin koodauksia muuttamalla kaikenlaiset strobo-ilmiöt sun muut herjat saa poistettua.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Radon
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 463
        • Suomi-Finland

        Originally posted by jartsa02 View Post
        Joo, joku nyt vois nyt selittää tuon CAN-jutun ihan oikeesti .. mäkään en sillee tajua alkuunkaan miten tuo CAN liittyy valoihin, kun ne oikeesti toimii ihan vaan sähköllä eikä millään CANnillä.

        Viime aikoina oon nyt kummiskin keskittynyt jonkin verran koodailemaan noita xenon-valojuttuja ja on tullut huomattua että kaikenlaiset konkka-, vastus- sun muut johdot on täysin turhia suurimmassa osassa bemareita, kun valoboksin koodauksia muuttamalla kaikenlaiset strobo-ilmiöt sun muut herjat saa poistettua.
        Noissa ballasteissahan tuolla tarkoitetaan että ne ovat paremmin häiriösuojattuja eivätkä anna syöttöön päin häiriöitä, uusimmissahan alkaa olemaan lähes kaikki sähköt väyläohjattuja, toki harvemmin näihin jälkiasennus kiina xenoneita aletaan asentamaan kun on ihan orginaalit useimmissa käytössä.

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4621
          • Lahti.

          Originally posted by Cell View Post
          Mitäs ne can-bus jutut oikeesti on, vai ootko vaan lukenu brosyyristä ettei pitäis enää herjata? Niin ne on kaikki väittäny maailman sivun, tajuamatta syistä tai toiminnasta. Can-väylä nyt harvemmin muutenkaan polttimolle tulee.
          Sekä että.

          "In the top-end cars of today you will find about 1.25 mile of wire with a total weight of about 220lb. Sometimes wiring harnesses in different car models exceed the amount of 600. From an economical point of view it makes sense to explore alterative technologies to the traditional wiring. The automotive industry, especially the German, French and American started to look for new modern communication methods. This resulted in the bus technology.

          The CAN technology for low and high speed data transfer system has been applied from 1992 by Mercedes (S class). BMW and Porsche followed rapidly and today also VW, Renault and Fiat and others apply the CAN technology in their mid class cars.

          Through this CAN-bus system various signals are sent through the car's electrical wiring. Also the car can measure and health check various accessories connected to it.

          Most modern cars permanently measure the health condition of the lighting system, also when lights are switched off. A broken bulb is immediately detected, a warning is send to the driver and sometimes the power is automatically switched off, for safety reasons.

          This is where the problem occurs when the car's lighting system is converted to xenon. A xenon lamp has a completely different electrical behaviour compared to a halogen lamp. This is mainly caused by the power converter that a xenon bulb needs, the ballast.

          When switched on, a halogen bulb draws high current because the filament is cold and hence has a low resistance. Shortly after ignition the current decreases and eventually stabilizes at about 4,5 Ampere. This process takes about 100 ms.


          A ballast however behaves completely different. Most ballasts do not immediately draw current after switched on. After a short while the current consumption looks quite unpredictable and eventually the system stabilizes around 3 Ampere. But in many cases the car's on-board computer has already decided that something is wrong and disconnects the power.

          The trick is to make a ballast that behaves like a halogen bulb.

          Another problem is the noise produced by the ballast. The ballast contains a switched mode power supply that produces noise. This noise can confuse the CAN-bus system with unpredictable results like windows that open automatically (or don't close anymore), wipers that start moving, the car's radio that produces noise etc. etc.

          This noise can be eliminated by a noise suspension filter that can be used in combination with the ballast."

          Eli "pähkinä kuoressa", nämä uudempien muuntajien reaktio nopeus on nopeampi ja virran syöttö tasaisempi ettei autojen valoajoteitokone "ehdi" huomata mitään ero halogeeni poltimoiden verrattuna, eli matkitaan halogeenipoltimoiden käytäytymistä. Tämä suoritus vaattii siis muuntajasta nopeampi ns väylä nopeus, ja se tietysti maksaa jonkun verran lisää ns halpis/standardi muuntajien verrattuna.

          Tulen kirjoittamaan ummet ja lammet tästä ja muista asioista uusissa kotisivuissani..
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by OneAndOnly View Post
            Mistähän kohti umpiota moiset merkinnät löytyy jos löytyy, siis e39 530d -02 autosta?
            Minäkin laitan kyllä noi xenonit mut tietäs vaan et tarviiko niitä ottaa katsastukseen pois. =)

            Comment

            • OneAndOnly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 441
              • Nurmes


              Do dii, siinä vastaus. Pitää katsoa huomenissa mitä merkintöjä sieltä omasta löytyy. Kiitoksia!
              näillä mennään:
              Bmw e46 320d
              Suzuki Hayabusa 1300R

              Ex:
              Volvo XC70 D5 AWD -10
              Volvo V70 D5 -02
              Volvo V70 T5 -98
              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
              -----------------------------

              Comment

              • parjan_fin
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 86
                • Rajamäki

                Itse tilasin pitkille Cobran 35W HID:t http://www.xenonkauppa.fi -osoitteesta ja siihen samaan könttään polttimoiden kannat, niin ei tartte orkkiksia repiä hajalle, sekä myös piuhasarjan jolla saadaan ajotietokone siihen uskoon että polttimot on paikoillaan ja toimii oikein.

                Voin suositella tuota sivustoa, homma toimi hienosti, sähköposteihin vastailtiin ripeästi ja tilattu tavara tuli nopeammin kuin uhkasi.

                Itse asennus oli helppo. 5 min jälkeen pitkät toimi ja 20 minuutin kahvittelut ja suunnittelun jälkeen laitoin ballastit ja piuhat paikoilleen.

                Eipä ole valittamista. Ainoa minkä ehkä tekisin toisin on se että saattaisin hommata 6000k polttimoiden tilalle 5000k tai sitten orkkis lyhkäsille uudet 5000k tai 6000k polttimot. Nyt ero lyhkästen ja pitkien värisävyssä on mun makuun liian iso. Kuviakin tuosta asennuksesta on ja jos jossain vaiheessa saan aikaiseksi niin voisin tänne niitä kuvia torpata.
                ==========
                Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

                Comment

                • jjani-
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 12
                  • haukipudas

                  elikkä laitoin e36 bemariin xenonit ja check controllihan siitä heti ilmottaa.. löysin tuommosen linkin http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=203520 ja mulla ei ainakaa näytä tuossa enään mitäään kuvia nii vähä vaikea ilman tuota alkaa kytkeen mitään.. oisko kenelläkään mitään muita ohjeita miten sais ohitettua etuvalot tuolta cc:ltä?
                  e61 535d '09 individual
                  e36 m3 3,2 cabrio '96

                  ex e36 316i '91 "luisupulkka"
                  ex e36 328i cabrio '97
                  ex e39 523i M-sport
                  ex e36 325 '92 coupe
                  ex e46 330d '02 touring
                  ex e46 320d '99
                  ex e36 328i '99 cabrio

                  Comment

                  • Jampsu
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 31

                    Originally posted by jjani- View Post
                    elikkä laitoin e36 bemariin xenonit ja check controllihan siitä heti ilmottaa.. löysin tuommosen linkin http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=203520 ja mulla ei ainakaa näytä tuossa enään mitäään kuvia nii vähä vaikea ilman tuota alkaa kytkeen mitään.. oisko kenelläkään mitään muita ohjeita miten sais ohitettua etuvalot tuolta cc:ltä?
                    mulla on myös 35W xenonit e36 ja eikä chek control ole herjannut mitään
                    EX.BMW e36 sedan 325i -91
                    sigpic
                    Nissan Skyline R33 GTS-T -95 *kesälelu/projekti*
                    Menossa mukana:
                    Futurez.fi Viritysosat ja tarvikkeet, KM rengaspalvelut

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2816
                      • Kuusankoski

                      Kokemuksia itselläni e34.stä, se riippuu ballastista herjaako CCM valoista, vanholla kiinna xenoneil ei mitään herjoja, mutta kun xenon pimeni niin ilmoitti palaneesta valosta, nykyisillä OLLO merkkisil herjaa, pitää vaihtaa noi vanhat ballastit ja kokeilla josko se ois taas tyytyväinen
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5200
                        • Stadi

                        Kuulin isoilta pojilta että on tullut "R"-polttimoa markkinoilla. Tarkoitettu normiumpioo, ja niissä on "suojat" jotka leikkaa hajasäteet pois.
                        Tiedä sitten miten toimii.
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • Kaimann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1214
                          • Karigasniemi

                          Originally posted by isod View Post
                          Kuulin isoilta pojilta että on tullut "R"-polttimoa markkinoilla. Tarkoitettu normiumpioo, ja niissä on "suojat" jotka leikkaa hajasäteet pois.
                          Tiedä sitten miten toimii.
                          Selaat tätä threadia vähän niin löytyy juttua noista normi umpion xenoneista. Ei kuulemma tule kunnollista valokuviota niilläkään. Tiiä sitten, ei oo ite viel ehtiny kokeilemaan. Ei jaksa oikein koko auto touhuilu kiinnostaa, virtuaali virittäminen paljon halvempaa
                          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5200
                            • Stadi

                            Originally posted by Kaimann View Post
                            Selaat tätä threadia vähän niin löytyy juttua noista normi umpion xenoneista. Ei kuulemma tule kunnollista valokuviota niilläkään. Tiiä sitten, ei oo ite viel ehtiny kokeilemaan. Ei jaksa oikein koko auto touhuilu kiinnostaa, virtuaali virittäminen paljon halvempaa
                            Joo..pakkohan se on kokeilla..sain 49.-/sarja...
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14349
                              • Oulu

                              Originally posted by Scitso View Post
                              Kokemuksia itselläni e34.stä, se riippuu ballastista herjaako CCM valoista, vanholla kiinna xenoneil ei mitään herjoja, mutta kun xenon pimeni niin ilmoitti palaneesta valosta, nykyisillä OLLO merkkisil herjaa, pitää vaihtaa noi vanhat ballastit ja kokeilla josko se ois taas tyytyväinen
                              Kyllä se on sama mikä ballasti siellä on. Laitappas valot päälle ennenku käännät avaimesta ja kerro kokemukset.

                              Originally posted by Kaimann View Post
                              Selaat tätä threadia vähän niin löytyy juttua noista normi umpion xenoneista. Ei kuulemma tule kunnollista valokuviota niilläkään. Tiiä sitten, ei oo ite viel ehtiny kokeilemaan. Ei jaksa oikein koko auto touhuilu kiinnostaa, virtuaali virittäminen paljon halvempaa
                              Kyllä se noilla kiinasarjoilla on hajavaloa aina. Ihan sama minkälaiseen umpioon laitat. Polttopiste on hieman eri kohdassa kuin tavan halogeeni polttimossa.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Harrison
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 1529
                                • Iisalmi

                                Originally posted by jjani- View Post
                                elikkä laitoin e36 bemariin xenonit ja check controllihan siitä heti ilmottaa.. löysin tuommosen linkin http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=203520 ja mulla ei ainakaa näytä tuossa enään mitäään kuvia nii vähä vaikea ilman tuota alkaa kytkeen mitään.. oisko kenelläkään mitään muita ohjeita miten sais ohitettua etuvalot tuolta cc:ltä?
                                Alkuperäinen poltin 55w ja nykyinen 35w. Erotus 20w ja ajotietokone luulee palaneeksi.
                                Jos on sähkärin taitoja, niin 25w 15ohm lankavastus virtajohtojen rinnalle TAI valmissarja alle. Itse kyhäsin hätäpäissään 21w hehkulamput pitkien xenonien rinnalle, kun ei ollu vastuksia/sarjaa Seuraavana päivänä tein itse sarjan ja säästin HUIMAT 5e
                                Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                                Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                                Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                                Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                                Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                                EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎