Mulla on se sininen bilteman ruisku ja ny ostin gernin vihreen ruiskun. Se on ihan samanlainen mutta muutaman numeron pienempi. Ainoastaan desin säiliöllä. En saanu kännyllä laitettua tähän kuvaa. Jännän näkönen ja kokonen. Ei oikeen hyvin istu käteen.
Ja sit ois semmottisia mietinnässä että miten paikataan keskeltä kattoa hitsaamatta iso anteenin reikä ja jos maalaan katon eri väriseksi kuin muun auton niin miten se rajaus tehdään siihen c pilariin...
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuosta automaalit.net kaupasta tulikin mieleen. Erään täälläkin vaikuttaneen maalarin vinkistä tilasin oheisen paketin kokeiluun:
Tuota voi kyllä huoletta suositella hinta-laatusuhteellaan käytettäväksi. Tasoittuu lasiseksi käsittämättömän hyvin ja on nopeaa kuivumaan viileähkössäkin tilassa. Sopii kyllä hyvin tällaiselle harrastemaalarille.
Kysymys maalaustilan ilmanvaihdosta:
Nyt tarvittaisiin vinkkiä tuollaisen tallin - maalaustilan ilmanvaihdon toteutukseen. Kesälomalla olisi tarkoitus varustella tilaa vähän paremmalla poistoilma / imurijärjestelmällä. Tavoitteena siis poistaa maalaussumua nopeammin ja mahdollisesti parantaa pölyongelman kontrollointia. Olisiko vinkkejä hyvään hinta - laatusuhteen ratkaisuun? Tilan koko on noin 30 neliötä, virtaa on saatavana kaikissa muodoissa ja läpivientejä on helppo toteuttaa.
- Henkka -
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockford View PostTorttujen hionta, 2K-hiontaväriä rapaten pintaan, hionta ja taas hinkkavärit pintaan - tuloksena pinta, jonka alta ei tortuta enään mikään. Hinkkavärin ideana on sulkea kaikki epäilyttävä alleen ja henk.koht. - maalaanpa mitä tahansa, en aloita tekemään mitään, jos vieressä ei ole satsia hinkkaväriä. Vaikka olisi uusia tehtaan pohjaväreissä olevia osia.
Leave a comment:
-
-
Jeppis. Kaikkiin "raaka"-pinnalla oleviin muoviosiin aina muovitartunta ensin, sen jälkeen hinkkaväri. Pienissä kohdissa esim. vahingossa puhki hiotuissa ei suurta merkitystä, kunhan on hiontaväriä sulkemassa pinta.
Joustoaine aina 2K-tavaran sekaan, jos maalataan "pehmeitä" muovi- ja kumiosia eli suomeksi: kaikkiin, joita pystyy peukulla painamaan läjään. Eli loraus hinkkaväriin ja lakkaan.
Toiset käyttää puskureiden yms. kanssa, mutta henk.koht. vain pehmeisiin osiin. Makuasioita. Harvemmin tuota tarvitsee, lähinnä special-duuneissa esim. kojetaulujen, kumispoilereiden yms. kanssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostTarkoitin tuolla taipumattomuudella lähinnä sellaista tilannetta jossa olisi aivan sama olisiko kyseinen osa muovia tai metallia niin se ei joudu kovin suurien taivutuksien "uhriksi". Hyvänä esimerkkinä voitaisiin sanoa Suzuki PV:n sivuposki.
Osat on siis joskus maalattu oikeilla maaleilla ja sen päälle vetästy kilikalilla ja ainakin tuon kilikalin hion pois. Osassa katteista on halkeamia joita oon joutunu muovihitsailemaan ja sen päälle kevyesti pakkeloimaan. Mikäs on loppupeleissä tuon muovitartunnan pointti? Tarttuvuus vai joustavuus?
vedä varalta muovitartunta ja sen päälle hiontavärit yli niin ainakin saa varmuutta enemmän pysymiseenei se muovitartunta niin paljoa maksa että se kannattaisi jättää laittamatta ja kuitenkin haihtuuvat niin äkkiä että ajassakaan ei häviä..
edit: pääasiassahan muovitartunta kuuluu uusille maalaamattomille puskureille ja muille muoviosille mutta jotkuthan sitten käyttää jokaiseen hommaan jos vähänkään on hioneet muovia esille..
sitten jos on useampia kohtia esim. katteista tms. hiottu muoville saakka niin laittaisin ehkä varoiksi vielä ennen hiontaväriä tuon muovitartunnan yli..
edit2: tuo joustavuus nyt ehkä hämäsi sua kun ennen käytettiin ja saa sitä vieläkin joustoainetta erittäin taiupuisissa osissa ja sitä pystyi sekoittamaan maalin sekaan tai muovitartunna sekaan.. hidasti melkosesti maalin kuivumista mitä joskus olen tuota käyttänyt.. nykyaineissa on kyllä joustoaineet mukana ainakin ppg: tartunta-aineissa.. sitä saa muuten myös aerosolinaLast edited by dumppi; 21-04-2012, 21:21.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by dumppi View Postjos ovat uusia maalamattomia muoviosia (mitä kyllä epäilen) niin aina muovitartunta..
ja luultavasti nuo on ennenkin maalattu niin vanhan maalin karhennus riittää ellet oo niitä ihan muoville asti hionut:think siinä vaiheessa laittasin ite muovitartunnat ja sitten hinkkavärit:think
vasta oli muutama sivu taaksepäin juttua muoviosien maalauksista ihan yleisesti
sellaista muovia ei olekkaan mikä ei taivu ja nykyajan muovitartunnoissa on aika pitkälti nuo joustoaineet samassa..
Osat on siis joskus maalattu oikeilla maaleilla ja sen päälle vetästy kilikalilla ja ainakin tuon kilikalin hion pois. Osassa katteista on halkeamia joita oon joutunu muovihitsailemaan ja sen päälle kevyesti pakkeloimaan. Mikäs on loppupeleissä tuon muovitartunnan pointti? Tarttuvuus vai joustavuus?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostMitenkäs muovin maalaaminen näin yleensä? Joskus kuulin juttua että perushiontapohja riittää alle jos ei ole sellaista muovia joka ei taivu. Vai vaatiiko aina sen muovitartunnan alle? Olis yks mopedi josta pitäisi kaikki katteet maalata, niin sillä kyselen
ja luultavasti nuo on ennenkin maalattu niin vanhan maalin karhennus riittää ellet oo niitä ihan muoville asti hionut:think siinä vaiheessa laittasin ite muovitartunnat ja sitten hinkkavärit:think
vasta oli muutama sivu taaksepäin juttua muoviosien maalauksista ihan yleisesti
sellaista muovia ei olekkaan mikä ei taivu ja nykyajan muovitartunnoissa on aika pitkälti nuo joustoaineet samassa..
Leave a comment:
-
-
Mitenkäs muovin maalaaminen näin yleensä? Joskus kuulin juttua että perushiontapohja riittää alle jos ei ole sellaista muovia joka ei taivu. Vai vaatiiko aina sen muovitartunnan alle? Olis yks mopedi josta pitäisi kaikki katteet maalata, niin sillä kyselen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mik@ View PostOnko jotain pohjamaalia mikä ei "keitä" entisten pohjien kanssa? Tallissa yksi ylimääräinen puskuri mitä alettu maalaan mutta keittänyt useammasta kohtaa. Onko ainut keino hangata entiset maalit pois kokonaan? Ei tietoa mitä niihin entisiin pohjiin on laitettu mutta automaalia on pinnassa. Olisi helpompi maalata ko. puskin ja vaihtaa entisen tilalle.
Leave a comment:
-
-
Onko jotain pohjamaalia mikä ei "keitä" entisten pohjien kanssa? Tallissa yksi ylimääräinen puskuri mitä alettu maalaan mutta keittänyt useammasta kohtaa. Onko ainut keino hangata entiset maalit pois kokonaan? Ei tietoa mitä niihin entisiin pohjiin on laitettu mutta automaalia on pinnassa. Olisi helpompi maalata ko. puskin ja vaihtaa entisen tilalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Teemu- View PostNäinköhän löytäisi jostain ALPINWEISS (146) väriä? Pitäis paikkamaalata tuota bemaria ruosteiden poiston jälkeen kaarista, ym.
Netistä löytyi sivu (Schmiedmann), missä olis E30seen ja pariin muuhun samaa, muttei oo varastossa. Mistä muualta kenties löytyisi?
Sitten tietty joo autotarvikeliikkeet, mutta tältä seudulta ei ihan siitävain löydy, eikä välttämättä suoraan tilaakkaan.Täältä väritikan jätkiltä löytyy periaatteessa ihan mitä vaan
Leave a comment:
-
-
Näinköhän löytäisi jostain ALPINWEISS (146) väriä? Pitäis paikkamaalata tuota bemaria ruosteiden poiston jälkeen kaarista, ym.
Netistä löytyi sivu (Schmiedmann), missä olis E30seen ja pariin muuhun samaa, muttei oo varastossa. Mistä muualta kenties löytyisi?
Sitten tietty joo autotarvikeliikkeet, mutta tältä seudulta ei ihan siitävain löydy, eikä välttämättä suoraan tilaakkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockford View PostOnhan se toki hieman huvittavaa, että "professional" - tekstillä mainostettu ruisku, joka on vieläpä törkeä kopio, maksaa ~29€ ja löytyy halpamarketista lapioiden vierestä. Mutta vielä hauskempaa on se, että pruutta toimii kuin kello. Varmasti maanantai-kappaleita noiden joukossa, mutta itsellä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa.
Eli varmasti lähes jokaiselta ammattimieheltä löytyy myös yksi tai monta Gern/Biltema ruuttaa jota ammattikäytössä myös käytetään.
Ok, pääosin pohjamaalipuolen vetoihin, mutta tarvittaessa niillä kyllä vetää myös ihan laatupinnatkin ja varsinkin jotkut pikkupintojen "suhautukset" kun ei viitsi aina Sataa tai Bissiä sutata/putsata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockford View PostHuonosti. Pahimmillaan tuo lähtee osittain ihan paineilmalla pois, jos hilseilee todella rajusti. Kokematon hioo helposti puhki ja mikään kevyt hinkutus tuohon ei tehoa.
Vesissä 1000-4000:lla jos jaksaa ährätä, niin voi saada jotain aikaan ja ei tarvitse ruiskua, mutta mitään järkeä yrityksessä ei edes ole. Nopein keino on sipaista epäkeskolla lakat pois ja vetää uusi satsi ruiskulla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: