Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    Originally posted by Rockford View Post
    ...varsinkin efektiväreissä on juurikin kaiken aa ja oo, että vähintään viimeiset kierrokset vedetään kaukaa ristiin. Ilman tuota pilveilee aika rankasti.

    Mitä noista paineista oli juttua, niin itse käyttänyt sellaista ~3.5 baria ja nämähän ovat makuasioita mihin kukin on tottunut. Enemmänkin pinnan lopputulos riippuu ruiskua liikuttavasta kädestä, ruiskusta, sekä sopivasta sopasta ja erot paineissa ovat loppupeleissä aika toisarvoisia.
    tuosta rohkenen olla ainakin osittain eri mieltä:think

    otappa esim. toyotan 1C0 värikoodilla hopea (tai ihan mikä tahansa hopea tai kulta/helmiäisväri tms. auton värikoodilla sekoitettuna) vesiväri ja ruiskuta pari mallia muuten samalla lailla mutta eri paineilla..

    esim1:
    painetta vaikka se 1.5 baria
    yksi täysi kerros - haihdutus
    toinen täysi kerros - haihdutus
    kontrollikerros (mitens sen nyt ikinä on oppinutkaan tekemään)

    esim2:
    muuten täysin samalla lailla mutta se paine kovemmaksi vaikka nyt sinne 3.5 bariin..

    lakkaa molemmat yhtäaikaa ja anna kuivua..

    lopputulos aivan saletisti eriväriset lätkät! tämä on testattu ppg:n järjestämällä sävytyskurssilla joissa keskityttiin yhden päivän ajan pelkkien vaaleiden metalli- ja helmiäissävyjen kanssa kikkailuun koska niissä on ollu niin paljon ongelmia saada sävy sattumaan.. tuo kovemmalla painella ruiskutettu on huomattavasti vaaleampi kun tuo pienemmällä paineella ruiskittu jos ei suoraan katsottuna niin viimeistään sitten kun kattoo värien "floppia" eli viistosta katsottuna ja mieluiten auringonvalossa tai päiväloistelampulla.

    tummissa sävyissä tämä ei ole niin tarkkaa mutta vaaleat hopeat, kultaiset, siniset, vihreät ym ym... salettiin näkee eron eri paineella ruiskittuna..

    saman asian saa aikaan periaatteessa joko yli- tai aliohentamalla metalli/helmiäissävyjä.

    edit: pilveily johtuu ainakin ppg:n väreillä yli ohtentamisesta ja sitä ei kyllä saa piiloon millään vaikka kuinka ruiskisi lopuksi ristiin rastiin vaikka litran sitä väriä
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      Originally posted by dumppi View Post
      tuosta rohkenen olla ainakin osittain eri mieltä:think

      otappa esim. toyotan 1C0 värikoodilla hopea (tai ihan mikä tahansa hopea tai kulta/helmiäisväri tms. auton värikoodilla sekoitettuna) vesiväri ja ruiskuta pari mallia muuten samalla lailla mutta eri paineilla..

      esim1:
      painetta vaikka se 1.5 baria
      yksi täysi kerros - haihdutus
      toinen täysi kerros - haihdutus
      kontrollikerros (mitens sen nyt ikinä on oppinutkaan tekemään)

      esim2:
      muuten täysin samalla lailla mutta se paine kovemmaksi vaikka nyt sinne 3.5 bariin..

      lakkaa molemmat yhtäaikaa ja anna kuivua..

      lopputulos aivan saletisti eriväriset lätkät! tämä on testattu ppg:n järjestämällä sävytyskurssilla joissa keskityttiin yhden päivän ajan pelkkien vaaleiden metalli- ja helmiäissävyjen kanssa kikkailuun koska niissä on ollu niin paljon ongelmia saada sävy sattumaan.. tuo kovemmalla painella ruiskutettu on huomattavasti vaaleampi kun tuo pienemmällä paineella ruiskittu jos ei suoraan katsottuna niin viimeistään sitten kun kattoo värien "floppia" eli viistosta katsottuna ja mieluiten auringonvalossa tai päiväloistelampulla.

      tummissa sävyissä tämä ei ole niin tarkkaa mutta vaaleat hopeat, kultaiset, siniset, vihreät ym ym... salettiin näkee eron eri paineella ruiskittuna..

      saman asian saa aikaan periaatteessa joko yli- tai aliohentamalla metalli/helmiäissävyjä.

      edit: pilveily johtuu ainakin ppg:n väreillä yli ohtentamisesta ja sitä ei kyllä saa piiloon millään vaikka kuinka ruiskisi lopuksi ristiin rastiin vaikka litran sitä väriä
      Jepa.
      Noh, ensin tuo pilveily. Ainakin MIPA:n efektiväreissä...viimeksi taisin ruiskia itse sekoitetun todella runsaalla efektillä, osa Wegaa ja loput oman maun mukaan. Vaihtoi väriä radikaalisti kultaisesta vihreään ja violetista mustaan - katselukulmasta ja valaistuksesta riippuen.
      Maalatessa koko auton, katselin että ei saamari kuinka laikukas pilvitaivas tästä tuleekaan, tuskinpa viimeisellä ristikierroksella asettuu. Toisin kävi, kaukaa kun laski maalin ristivedoin, niin silmissä kiteet suorastaan liikkui märkänä tasaiseksi ja väri asettui -> lopputulos täysin pilvetön.

      Saman huomannut joissakin helmiäisissä. Tosin, itse en ole käyttänyt PPG:tä kuin kerran, joten siitä olen huono tietämään.

      Paineissa koitin viitata lähinnä siihen, että ensimmäinen asia ei ole kyllä mielestäni paineiden millintarkkuudella säätäminen ohjekirjan kanssa, jos joku ensimmäisiä töitä alkaa kokeilemaan.
      Olet oikeassa kyllä noissa, jos kyseessä on häivytys-tai osamaalaus, mutta usein tuon tiedostaminen vanhojen käytettyjen autojen kanssa on kuin lottoamista. Mikä on vanhan maalin pohjaväri, onko väri orginaali vai ei, millä paineella se on vedetty, mikä maali, mikä variaatio jne.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        Originally posted by Rockford View Post
        Jepa.
        Noh, ensin tuo pilveily. Ainakin MIPA:n efektiväreissä...viimeksi taisin ruiskia itse sekoitetun todella runsaalla efektillä, osa Wegaa ja loput oman maun mukaan. Vaihtoi väriä radikaalisti kultaisesta vihreään ja violetista mustaan - katselukulmasta ja valaistuksesta riippuen.
        Maalatessa koko auton, katselin että ei saamari kuinka laikukas pilvitaivas tästä tuleekaan, tuskinpa viimeisellä ristikierroksella asettuu. Toisin kävi, kaukaa kun laski maalin ristivedoin, niin silmissä kiteet suorastaan liikkui märkänä tasaiseksi ja väri asettui -> lopputulos täysin pilvetön.

        Saman huomannut joissakin helmiäisissä. Tosin, itse en ole käyttänyt PPG:tä kuin kerran, joten siitä olen huono tietämään.

        Paineissa koitin viitata lähinnä siihen, että ensimmäinen asia ei ole kyllä mielestäni paineiden millintarkkuudella säätäminen ohjekirjan kanssa, jos joku ensimmäisiä töitä alkaa kokeilemaan.
        Olet oikeassa kyllä noissa, jos kyseessä on häivytys-tai osamaalaus, mutta usein tuon tiedostaminen vanhojen käytettyjen autojen kanssa on kuin lottoamista. Mikä on vanhan maalin pohjaväri, onko väri orginaali vai ei, millä paineella se on vedetty, mikä maali, mikä variaatio jne.
        pilvisyys johtuu silti mitä todennäköisimmin maalin yliohentamisesta.. voi ollakkin että häviää tommosilla hyvin peittävilllä efektiväreillä mutta ei ainakaan huonosti peittävillä metalleilla vaan häviä mihinkään vaikka kuinka laskis vittumainen huomata sitten parin kiekan jälkeen että ei vittukun tulee pilvinen siinä ei auta muu kun sekottaa lisää samaa sävyä vähän sekaan ja alkaa alusta

        ja tuohon paineeseen.. sanoinkin että osittain erimieltä sepä siinä just hauskaa onkin perkele kun ikinä ei tiedä ensimmäisellä yrittämällä että pitäiskö laskea kovemmalla paineella kun normaalisti vai vähän matalemmalla pakko vaan kartasta se parhaiten istuva variaatio ja testata.. joskus natsaa joskus ei useimmiten ei ja siksi yleensä häivytetään viereisiin osiin heti ensimmäisellä kerralla jo.. nykyään kätevä kun saa vakuutusyhtiön piikkiin häivyttää viereisiin osiin

        muutaman kerran on semmosiakin ollu että ei mee edes häivyttämällä ja sillon on paineen nosto tai lasku auttanut
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          Originally posted by dumppi View Post
          ja tuohon paineeseen.. sanoinkin että osittain erimieltä sepä siinä just hauskaa onkin perkele kun ikinä ei tiedä ensimmäisellä yrittämällä että pitäiskö laskea kovemmalla paineella kun normaalisti vai vähän matalemmalla pakko vaan kartasta se parhaiten istuva variaatio ja testata.. joskus natsaa joskus ei useimmiten ei ja siksi yleensä häivytetään viereisiin osiin heti ensimmäisellä kerralla jo..
          ...juu, tuo on mielenkiintoista. Joskus asiakas tuo uuden koriosan X ja autoa ei edes näe. Tuossa pitää sitten taikoa tismalleen sama väri päälle, simsalabim Yleensä vielä nopeasti ja halvalla.
          Pienissä osissahan tuossa ei käytännössä ole sinällään merkitystä ja onnistuu se noinkin, mutta kuitenkin.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by Rockford View Post
            ...juu, tuo on mielenkiintoista. Joskus asiakas tuo uuden koriosan X ja autoa ei edes näe. Tuossa pitää sitten taikoa tismalleen sama väri päälle, simsalabim Yleensä vielä nopeasti ja halvalla.
            Pienissä osissahan tuossa ei käytännössä ole sinällään merkitystä ja onnistuu se noinkin, mutta kuitenkin.
            niin no joskus tosiaan natsaa ja joskus ei

            joitakin värejähän on sitten semmosia että me töissä melkeen tiedetään kattomattakin että mikä variaatio on hyvä koska monella on se yleisimmin sattuva sävy..
            esim: toyotan tuo aiemmin mainitsemani 1C0: valitaan variaatio L// eli L floppi eli vaalenee kun katsoo sivusta päin ja aina natsaa eikä tarvitse edes kattoa.. yksistään tuon värisiä tojotan muovipuskureita/tojotia yleensä oon maalannu kymmeniä
            sitten esim. tietyt skodan värit ja fordit ei sitten kirveelläkään satu mikään variaatio

            ja esim rizzolle maalasin puskurin ja ovenkahvan aspensilber peruskaavalla summassa ja väri istuu kun isi äitiin...

            ja tuohon että asiakas tuo esim. lokasuojan ja värinumeron niin sillon aina sanotaan että sävylle ei sitten anneta mitään takeita ellei päästä vertaamaan

            näissä yllämainituissa siis kyse ppg:n väreistä! älkää ottako summassa värejä vaan siks kun minä oon täällä sanonu että ne natsaa
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • Hynde
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 338
              • Rovaniemi

              Mitäs suosittelette maalimerkiksi BMW:n maalaamiseen. Pitäisi loppuviikosta ruiskia tuo oma auto (topasblau) ja vielä vähän mietityttää tuo maalimerkki...:think Debeerin lakka tulee päälle, mutta mistä sävy? Houkuttaisi vetää tuolla Debeerin 900 -sarjan vesiohenteisella, mutta siitä ei löytynyt kuin yksi variaatio sävy. Yleensä kun olen valinnut Bemariin väriä, niin vähintään kolmea eri sävyä on ollut tarjolla ja hyvin on jokin niistä natsannut... Stirwellilltä MIPA?

              Tietääkö kukaan, että mitä esimerkiksi Laakkosella käytetään?

              - Henkka -
              Kaikki liha tottelee kuria...

              Comment

              • Beemer man
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 560
                • Imatra

                Milläs saisi helpoimmin maalit irti muovisista helmoista ym? Joku kun on maalannut noi muoviset M-tech 1 helmat ja nyt jostain kohdista se maali irtoaa paloina
                Harley-davidson sportster -09
                Yamaha R1 -02
                e61 520d lci
                micra

                Exät
                e24 635csi
                e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
                e34 520, 540, 535
                e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
                e46 316, 323
                e39 523,520x2

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  Originally posted by Hynde View Post
                  Mitäs suosittelette maalimerkiksi BMW:n maalaamiseen. Pitäisi loppuviikosta ruiskia tuo oma auto (topasblau) ja vielä vähän mietityttää tuo maalimerkki...:think Debeerin lakka tulee päälle, mutta mistä sävy? Houkuttaisi vetää tuolla Debeerin 900 -sarjan vesiohenteisella, mutta siitä ei löytynyt kuin yksi variaatio sävy. Yleensä kun olen valinnut Bemariin väriä, niin vähintään kolmea eri sävyä on ollut tarjolla ja hyvin on jokin niistä natsannut... Stirwellilltä MIPA?

                  Tietääkö kukaan, että mitä esimerkiksi Laakkosella käytetään?

                  - Henkka -
                  just katoin pikasesti niin ainakin ppg:n kartassa on kaks variaatiota ko. väristä.. siitä missä niitä siellä päin myydään en osaa sanoa:think
                  Originally posted by Beemer man View Post
                  Milläs saisi helpoimmin maalit irti muovisista helmoista ym? Joku kun on maalannut noi muoviset M-tech 1 helmat ja nyt jostain kohdista se maali irtoaa paloina
                  eli ilman tartuntaa tod.näk. maalattu.. puhallat paineilmalla tai tehokkaalla painepesurilla pois ne mitä lähtee ja loput kokonaan pois hiomalla tai edes reunat alas ja tasaiseksi..

                  sitten eikun kunnon muovitartunnat päälle ja hiontaväri ja siitä peruskaavalla vaan eteenpäin
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    Originally posted by Hynde View Post
                    Mitäs suosittelette maalimerkiksi BMW:n maalaamiseen. Pitäisi loppuviikosta ruiskia tuo oma auto (topasblau) ja vielä vähän mietityttää tuo maalimerkki...:think Debeerin lakka tulee päälle, mutta mistä sävy?
                    Samapa tuo mitä maalimerkkiä käytät. Usein käyttänyt Standoxin lakkoja ja värimassat välillä Debeeriä, Mipaa ym. Oikeastaan varmaankin kaikkia maalimerkkejä käyttänyt vähintään kerran. Nykyään käytän pelkästään Debeeriä, niin värien, kuin lakkojen, ohrujen ja muiden tykötarpeiden, sekä kemikaalien osalta.

                    Makuasioita, mihin kukin jämähtää.

                    Originally posted by Beemer man View Post
                    Milläs saisi helpoimmin maalit irti muovisista helmoista ym? Joku kun on maalannut noi muoviset M-tech 1 helmat ja nyt jostain kohdista se maali irtoaa paloina
                    Originally posted by dumppi View Post

                    eli ilman tartuntaa tod.näk. maalattu.. puhallat paineilmalla tai tehokkaalla painepesurilla pois ne mitä lähtee ja loput kokonaan pois hiomalla tai edes reunat alas ja tasaiseksi..

                    sitten eikun kunnon muovitartunnat päälle ja hiontaväri ja siitä peruskaavalla vaan eteenpäin
                    ...jos perus tuunari on maalannut ja ilman muovitartuntaa, niin myös hiekkapuhallus-pistoolilla kevyesti sipaisemalla lähtee suorastaan lennossa maalit pois. Varsinkin lasikuituosissa, jotka turattu paukkupullolla -> lyömätön poistoväline.

                    Yleensä epäkeskolla pyyhäisylläkin homma hoituu siivillä.
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Schutzstaffel
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 345
                      • Lounais-Suomi

                      Hyvä ruosteenesto pohjamaali ?

                      Tarvetta olisi hyvälle pohjamaalille heti pellille. Noita ruostekorjauksia tulee tehtyä silloin tällöin, mikä olisi vähän kestävämpi pohjamaali ? Eikä nyt mitään 25 litran kanisteria tarvitse, parilla litralla pärjää, ei mene hukkaan silloin..
                      Monta 80-luvun autoa

                      Comment

                      • ockelbo4500
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 923
                        • Sotkamo--Oulu

                        Kunnon happomaali pohjalle ( löytynee joka maalivalmistajalta) ja siihen päälle sitten jokin hiottavampi maali.
                        BMW E84 X1 18dXdrive -14

                        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                        Ex, E46 320 d Touring -01
                        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                        Comment

                        • Hynde
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 338
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by dumppi View Post
                          just katoin pikasesti niin ainakin ppg:n kartassa on kaks variaatiota ko. väristä.. siitä missä niitä siellä päin myydään en osaa sanoa:think
                          Tuosta tuota Tikkurilasta saa. Jotain sieltä joskus mukaan tarttunutkin. Täytyy käydä vähän katseleen noita Debeerin ja Mipa:n lätkiä. Josko ne natsaisivat. Asia ei sinällään olisi ongelmallinen, mutta Laakkosen toimesta on maalattu etulokarit viime talvena ja niitä en ajatellut maalata uusiksi. Toki ne natsaavat täydellisesti loppu auton kanssa. Ja jos ongelmia tulee, niin hyvin nopeasti nuo etulokarit on vedetty samalla värillä.

                          Onko noilla valmistajilla Dumppi oikeasti niin suurta väliä? Onko maalaustekniikassa jotain suuria eroja, jos vertaa esim. Debeer vs. PPG? Itsellänikin on tuo Rokkarin mainitsema päähänpinttymä noista Debeerin tuotteista ja siitä saa kyllä syyttää vain ja ainoastaan Rokkaria!!!
                          Kaikki liha tottelee kuria...

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            Sinkkiepoksi tai sinkkisilikaatti, paras pohja hiekkapuhalletulle pinnalle ja ruostekorjauksiin! 2K happotartuntakin on ihan ok jos ei noita em. värejä halua lotrata.
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              Originally posted by Hynde View Post

                              Onko noilla valmistajilla Dumppi oikeasti niin suurta väliä? Onko maalaustekniikassa jotain suuria eroja, jos vertaa esim. Debeer vs. PPG? Itsellänikin on tuo Rokkarin mainitsema päähänpinttymä noista Debeerin tuotteista ja siitä saa kyllä syyttää vain ja ainoastaan Rokkaria!!!
                              kuulostaishan noilla olevan huomattavia eroja sävytarkkuudessa mitä tässäkin on noita ns. "kilpailijoita" käynyt juttusilla aina välillä.. esim. glasurit:lla kertoo naapurin maalari olevan helvetin hyvä sävytarkkuus ja lätkät pitää lähes aina piakkaansa.. toki poikkeuksiakin kuulemma löytyy..

                              sitten taas meidän firmassa on ppg ollut iät ja ajat ja johtaja ei suostu edes testiksi rinnalle ottamaan esim. glassoa tai duponttia.. debeeriäkin ollaan koitettu toiseksi siihen ruikuttaa, mutta johtaja kun on vanhan liiton miehiä ja merkki on ollu 70 luvulta asit niin ei anna vanha jääräpää periksi

                              oma firma jos olisi niin pitäisin kyllä kahta linjaa rinnakkain, koska jos toisella ei natsaa niin yleensä toisella sitten kyllä käy, kun ollaan naapurista välillä haettu glasson väriä jos ei ppg:llä ole natsannut..

                              kannattaa melkeen kysästä millä ovat siellä laakkosella aikanaan maalanneet sen.. niillä pitäis olla kyllä arkistossa mitä maalia ja variaatiota on käytetty.. näin ainakin meillä toimitaan, että aina värinumero ja variaatio arkistoihin auton tietojen kanssa

                              mipasta ja debeeristä ei ole omakohtaisia kokemuksia muuta kun debeerin hiontaväriä oon kerran kokeillu.. ei valittamista:think

                              edit: sivu pari taaksepäin niin oli puhetta miten on erilaisia ohjeita eri maaleilla esim. kontrollikerroksen ruiskututksessa.. ja uskoisin että ohentimen määrässä on myös eroja..
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              • BimmerM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1137
                                • Kemi

                                Rokkari ja dumppi tinkas tuossa tuosta pilveilystä, niin se on kyllä tosi että varmaan monesti johtuu tuosta yliohentamisesta.

                                MIPA:lla tuo on kyllä juurikin niin kuin rokkari sanoi että ilman kunnollisia ristivetoja jää pilviseksi ja ei takuuvarmasti johdu yliohentamisesta. Monen maalarin kanssa porissu juuri tuon MIPAN pilveilystä ja melkein kaikki on huomannut saman asian. Paljon näkee juuri näyttelyissä nuita lasikuitu kippoja missä on MIPA päällä niin näyttäähän ne kyllä muuten hyviltä, mutta kyllä varttunut silmä huomaa heti että aika moni niistä silti pilveilee..

                                Vielä Deeperille täältä peukku
                                Last edited by BimmerM; 22-07-2011, 01:40.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎