Mites kannattas tehä ruostepaikkauksia kun alkaa tuo kolmekymppi ruostumaan ovien alareunoista? Tarkotus tehä semmottiset väliaikaset mutta kuitenkin kunnolla kunnes saa rahaa säästettyä kunnon maalaukseen. Yhdestä kohtaa päässyt jo aika pahaksikin elikä on jo syönyt pientä monttua, kittiä varmaan vaatis? Oli tarkotus suoriutua noista korjauksista paukkumaaleilla, vaikka niitä nyt ei hirveesti tässä kehuttukaan. Yritin tuossa vähän katella aikasempiakin posteja mutta en saanu sellasta selkeetä vastausta kun vähän yksinkertainen olen
. Fiksummat auttakaa.
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Että siis lähtikö kun kiillotin? Ei ainakaan omasta mielestämi. Vaha oli Korrekin kestovahaa. Taisi jopa olla ihan hvä, että vahasin. Sellaiseen kura/vesi/kuravelli suihkuun auto joutui juhannus reissulla nimittäin.Originally posted by bmw525tds View PostNo lähtikö sulla maalia irti ku otit vahan pinnasta pois? Jos ei nii tuskin on pilalla. Vahasit tietysti jollain turtle waxilla tai muulla markettikuralla jossa kliineriä et vaha tarttuu. Ens kerralla collinitea pintaa
GLK 320CDI 4Matic
e90
e46
e36
Comment
-
Edelleen kertauksen vuoksi taas ainoat järkevät keinot ruosteentorjuntaan: hiekkapuhallus (Biltemasta säkistä imevä hiekkapuhallus-pistooli, säkki santaa jostain hiekkatukku-firmasta, vedeneroitin ja iso kompura) tai vaurioituneen pellin poisto ja uuden terveen hitsaaminen tilalle. Jos jotain kittiä vetelet päälle vaan, niin aivan turhaa työtä.Originally posted by Nenonen View PostMites kannattas tehä ruostepaikkauksia kun alkaa tuo kolmekymppi ruostumaan ovien alareunoista? Tarkotus tehä semmottiset väliaikaset mutta kuitenkin kunnolla kunnes saa rahaa säästettyä kunnon maalaukseen. Yhdestä kohtaa päässyt jo aika pahaksikin elikä on jo syönyt pientä monttua, kittiä varmaan vaatis? Oli tarkotus suoriutua noista korjauksista paukkumaaleilla, vaikka niitä nyt ei hirveesti tässä kehuttukaan. Yritin tuossa vähän katella aikasempiakin posteja mutta en saanu sellasta selkeetä vastausta kun vähän yksinkertainen olen
. Fiksummat auttakaa.
Kardinaalivirhehän on tavallisella ihmisellä, että kyllä se ruoste siitä lähtee ja hiotaan vähän santapaperilla tai teräsharjalla, perään kittiä ja paukkupullolla marketin halvinta pohjamaalia. Sitten kuukauden päästä kirotaan, että paskoja vehkeitä ja aineita, kun heti ruostuu. Paukkupullot pääsääntöisesti saisi olla luvanvaraista tavaraa tai muuten sukupuuttoon kuolevaa, mutta pienemmät työt muiden vehkeiden puutteessa toimii, kunhan ne pohjat on tosiaan kunnolliset ja käytetään myös kunnon kemikaaleja.
Hiekkapuhalluksen jälkeen sitten happoväriä, epoksia tai kitti. Kitti aina puhtaalle pellille tai karhennetulle vanhalle maalille, epoksille tai hiontavärille.
Eihän missään nimessä nyt maali lähde mihinkään, jos vahataanOriginally posted by MsG View PostEttä siis lähtikö kun kiillotin? Ei ainakaan omasta mielestämi. Vaha oli Korrekin kestovahaa. Taisi jopa olla ihan hvä, että vahasin. Sellaiseen kura/vesi/kuravelli suihkuun auto joutui juhannus reissulla nimittäin.
Taas näitä kauhutarinoita, jotka paisunut suusta suuhun. Vahauksesi päinvastoin teki hyvää.
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Ajattelinkin jos vesihiomapaperilla vielä pistäis menemään ennen mahdollista maalausta. Auto tosiaan seisoi ja paskaa pääsi jäämään siihen pinnalle niin toi on tulos, en tiedä sitten mitä se on. Kiitos neuvoista pitää kokeilla tuolla vesihiomapaperilla. Pitääkö hiominen muuten tehdä jotenkin pyörivällä liikkeellä vai voiko vaan vetää miten sattuu?Originally posted by Rockford View PostKokeile hioa vesissä 1200-1500-2000 ja tsekkaa lähteekö läntit. Riippuu kuinka ja mitä tavaraa on pinttynyt/syöpynyt. Lopuksi laikalla 3M:n vihreäkorkkista ja sinikorkkista.
Muussa tapauksessa/voi olla helpoin suoraan uutta väriä ja punainen on samanlainen väri siinä missä muutkin. Osuu kohdalle, kun on oikea pohjaväri ja värinumero, eikä muuta autoa ole maalattu värillä kysymysmerkki.
180-400:lla karhennus, hiontaväri/pohjaväri ja pintaväri.G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90

Comment
-
Voit vetää miten sattuu, kunhan pinta on tasaisen matta. Pitkittäisillä vedoilla luonnollisin. Mitään vahinkoa et pysty noin hienolla paperilla tekemään, ellet puhki asti jynssääOriginally posted by amisqo View PostAjattelinkin jos vesihiomapaperilla vielä pistäis menemään ennen mahdollista maalausta. Auto tosiaan seisoi ja paskaa pääsi jäämään siihen pinnalle niin toi on tulos, en tiedä sitten mitä se on. Kiitos neuvoista pitää kokeilla tuolla vesihiomapaperilla. Pitääkö hiominen muuten tehdä jotenkin pyörivällä liikkeellä vai voiko vaan vetää miten sattuu?
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Melko kallista tavaraa, suosittelen ostamaan tietääkseni tämänhetken parasta myllytahnaa menzernaa, esim. 3.02 ja viimeistelyyn final finishiä, 3.02 leikkaavammalla laikalla ja finish viimeistely laikalla.Originally posted by Rockford View PostLopuksi laikalla 3M:n vihreäkorkkista ja sinikorkkista.
Jos maali ei kunnolla oo kerenny kuivua mitä se tässätapauksessa melko varmasti oli, saa esim. tämä korrek joka sisältää teollisuusbensaa melko määrän maalin irtoamaan. Esim. korrekin kliinerivahassa oli muistaakseni 30% teollisuusbensaa. Vahaus puhdistusaineita sisältämättömällä vahalla ei tietysti vahingoita maalia.Originally posted by Rockford View PostEihän missään nimessä nyt maali lähde mihinkään, jos vahataan
Taas näitä kauhutarinoita, jotka paisunut suusta suuhun. Vahauksesi päinvastoin teki hyvää.
Comment
-
Enpä ole Korrekkeja käytellyt vuosiin, mutta 3M:n tahnoissa on yhtälailla samaa lisäainetta ja en ole ongelmiin törmännyt, vaikka useimmissa tapauksissa aineita on pakko käyttää jo seuraavana päivänä vuorokauden jälkeen esim. häivytys - ja rajaus - hommissa. Joskin vuorokaudessa 2K - maali/lakka/pintaväri on kyllä kuiva ja käsiteltävissä.Originally posted by bmw525tds View Post
Jos maali ei kunnolla oo kerenny kuivua mitä se tässätapauksessa melko varmasti oli, saa esim. tämä korrek joka sisältää teollisuusbensaa melko määrän maalin irtoamaan. Esim. korrekin kliinerivahassa oli muistaakseni 30% teollisuusbensaa. Vahaus puhdistusaineita sisältämättömällä vahalla ei tietysti vahingoita maalia.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Elikkäs tämmönen puhallin(ko) http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=15210Originally posted by Rockford View PostEdelleen kertauksen vuoksi taas ainoat järkevät keinot ruosteentorjuntaan: hiekkapuhallus (Biltemasta säkistä imevä hiekkapuhallus-pistooli, säkki santaa jostain hiekkatukku-firmasta, vedeneroitin ja iso kompura) tai vaurioituneen pellin poisto ja uuden terveen hitsaaminen tilalle. Jos jotain kittiä vetelet päälle vaan, niin aivan turhaa työtä.
Kardinaalivirhehän on tavallisella ihmisellä, että kyllä se ruoste siitä lähtee ja hiotaan vähän santapaperilla tai teräsharjalla, perään kittiä ja paukkupullolla marketin halvinta pohjamaalia. Sitten kuukauden päästä kirotaan, että paskoja vehkeitä ja aineita, kun heti ruostuu. Paukkupullot pääsääntöisesti saisi olla luvanvaraista tavaraa tai muuten sukupuuttoon kuolevaa, mutta pienemmät työt muiden vehkeiden puutteessa toimii, kunhan ne pohjat on tosiaan kunnolliset ja käytetään myös kunnon kemikaaleja.
Hiekkapuhalluksen jälkeen sitten happoväriä, epoksia tai kitti. Kitti aina puhtaalle pellille tai karhennetulle vanhalle maalille, epoksille tai hiontavärille.
eikös kompuroissa oo itessään tuo vedenerotin?
Topicin nimihän vois yhtä hyvin olla, Kysy Rockfordilta
BMW E30 316 M10
Comment
-
Mikäs on vialla kun tällaisella ei saa hiekkaa nousemaan säkistä? Liian suuri raekoko vaiko liian pieni kompura? Olisko ideoita? Välillä lähtee vetämään kyllä. Kompura jaksaa pitää paineen kyllä tuossa mainitussa haarukassa pitkänkin aikaa.Originally posted by Nenonen View PostElikkäs tämmönen puhallin(ko) http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=15210
eikös kompuroissa oo itessään tuo vedenerotin?
Topicin nimihän vois yhtä hyvin olla, Kysy Rockfordilta
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Mikä on raekoko? Mahdollisimman pientä kantsii käyttää tommosissa. Paljo lie kompurassa ilmantuotto?Originally posted by viktor View PostMikäs on vialla kun tällaisella ei saa hiekkaa nousemaan säkistä? Liian suuri raekoko vaiko liian pieni kompura? Olisko ideoita? Välillä lähtee vetämään kyllä. Kompura jaksaa pitää paineen kyllä tuossa mainitussa haarukassa pitkänkin aikaa.
Comment
-
Täytyy tarkastaa tuo koko. Oli k-raudan keskikokoinen vaihtoehto.Originally posted by jukkae View PostMikä on raekoko? Mahdollisimman pientä kantsii käyttää tommosissa. Paljo lie kompurassa ilmantuotto?
Ilmantuottoa en osaa sanoa. Kyllä se virtaa ja paineet pysyy. Pystyy käyttämään kuitenkin pulttipyssyjä jne tuon kanssa. Tosin kilut on pääosin snap-onin kamaa niin toimii ilmeisesti vähän säästeliäämmillä ilmamäärillä.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
HehOriginally posted by Nenonen View PostElikkäs tämmönen puhallin(ko) http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=15210
eikös kompuroissa oo itessään tuo vedenerotin?
Topicin nimihän vois yhtä hyvin olla, Kysy Rockfordilta
Puhalluspistooli on juurikin tuo ja paras mitä voi rahalla ostaa ruostekukkiin.
Kompuroissa ei ole yleensä vedenerotinta ja se pitää hankkia erikseen.
Liian karkeaa santaa. Osta 0.1-0.6-kokoa eli pienintä/hienointa mitä saa. Maxit/Weber - firma ainakin myy parilla eurolla 20kg säkki. Käytän itse ainoastaan tuota ja ei mitään ongelmia, lisäksi jälki varsin hienoa vrt. karkeaan.Originally posted by viktor View PostMikäs on vialla kun tällaisella ei saa hiekkaa nousemaan säkistä? Liian suuri raekoko vaiko liian pieni kompura? Olisko ideoita? Välillä lähtee vetämään kyllä. Kompura jaksaa pitää paineen kyllä tuossa mainitussa haarukassa pitkänkin aikaa.
Voi myöskin tukkia, jos on vettä tai kosteutta seassa ja tämähän johtuu liian pienestä kompurasta tai vedenerottimien puutteesta. Melko varmasti kuitenkin tuo santa on liian karkeaa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Noniin, nyt on pieni testiläntti tehty. Täplät näyttivät irtoavan pienen hinkkailun jälkeen 1000->1200->1500->2000. Maalipinta muuttui mataksi mutta läntit tipotiessään. Mietin et jos toho viel jollai sileemmällä (2500, 3000) viimeistelis ja se myllytys ni eiköhän sillä saada kiilto taas takaisin?:thinkOriginally posted by Rockford View PostVoit vetää miten sattuu, kunhan pinta on tasaisen matta. Pitkittäisillä vedoilla luonnollisin. Mitään vahinkoa et pysty noin hienolla paperilla tekemään, ellet puhki asti jynssää
G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90

Comment
-
Ei tarvitse. 2000:nen riittää kyllä ja perään karkea tahna + kiilloitus. Hyvä, että mystiset läntit lähtiOriginally posted by amisqo View PostNoniin, nyt on pieni testiläntti tehty. Täplät näyttivät irtoavan pienen hinkkailun jälkeen 1000->1200->1500->2000. Maalipinta muuttui mataksi mutta läntit tipotiessään. Mietin et jos toho viel jollai sileemmällä (2500, 3000) viimeistelis ja se myllytys ni eiköhän sillä saada kiilto taas takaisin?:think
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Juu pitää kokeilla tuota hienointa. Tukoksia en ole huomannut jääneen vaan santa ei jaksa nousta. Vedenerotin on kyllä ja pitäisi olla ammattilaistasoinen. Kyllä siihen ainakin kosteutta tarttuu.Originally posted by Rockford View PostLiian karkeaa santaa. Osta 0.1-0.6-kokoa eli pienintä/hienointa mitä saa. Maxit/Weber - firma ainakin myy parilla eurolla 20kg säkki. Käytän itse ainoastaan tuota ja ei mitään ongelmia, lisäksi jälki varsin hienoa vrt. karkeaan.
Voi myöskin tukkia, jos on vettä tai kosteutta seassa ja tämähän johtuu liian pienestä kompurasta tai vedenerottimien puutteesta. Melko varmasti kuitenkin tuo santa on liian karkeaa.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
Comment