Onko tälläistä suomessa, kun näyttää aika mielenkiintoiselta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JH. View PostTekeekö muovitartunta-sprayllä mitään esim. helmojen maalauksessa vai pitääkö olla ruiskukamaa? Äkkiseltään olin katselevinani, että muovitartunnat ovat yleensä 1K-aineita?Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by pazq View Postehkä "helpompi" ja ainakin kestävämpi hitsailla se. rauhassa vaan hitsailee sopivankokosen lapun nii ei paljon kittiäkään tartte. Ja olisko paha vetästä pilarit alareunaan saakka samalla värillä?
itse ainakin liimaisin lapun sisäpuolelta kiinni ja yön yli kuivaus ja sitten metallikitti päälle:think
ja koriliimaksi vaikka 3M liimaEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostOlet ostanut miniruiskun, joka ei ole se Satan kopio. Miniatyyrimalli tuosta käyttämästäni Gernistä.
Miksi antenninreikää ei voi hitsata katosta? Ei mitään ongelmaa.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostNiin miten se kahden eri värin sauma tehdään? Jos kerran lakka pitää suihkia melkein heti maalin perään niin miten semmonen useammalla värillä oleva maalaus tehdään?
Pitää joku päivä hitsailla se katto pikku maistisa niin ei jännitä niin paljon...
Originally posted by dumppi View Postihan yhtä kestävän tuosta saa koriliimalla ellei jopa kestävämmän eikä tarvitse alkaa joka lasia peittelemään ja sisustaa suojailemaan kipinöitten varalta..
itse ainakin liimaisin lapun sisäpuolelta kiinni ja yön yli kuivaus ja sitten metallikitti päälle:think
ja koriliimaksi vaikka 3M liimaLast edited by pazq; 30-04-2012, 16:18.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostRockfordille: itse en paineilmaa käytä jäähdyttämiseen, koska mitä nopeammin se metalli jäähtyy, sen enempi se kutistuu --> alkaa vetelemään. Huomannu omasta kokemuksesta että parempi antaa jäähtyä rauhassa sen sauman..
Saumoja tasoittaessa pitää myös muistaa, että maltti on valttia.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostNythän ei puhuttukaan mistään punahehkuisista saumoista ja karkaisusta, vaan auton pintapeltitöissä toimiessa piste-täppäyksessä, jossa lopullinen valmis "sauma" koostuu useista pisteistä, jotka on ajan kanssa mikillä painettu. Tässähän ei pelti juurikaan varsinaisesti kuumene ja esim. kaaria vaihtaessa aloittaa toisesta päästä pisteellä ja toisesta vastaan, niin toinen puoli yleensä jo ehtii sillä välin jäähtymään.
Saumoja tasoittaessa pitää myös muistaa, että maltti on valttia.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostEihän sitä lakkaa ole pakko vetästä heti perään, tai no, jos ei heti vedä niin sitten pitää antaa kuivua kunnolla sen värin ennen lakkausta..näin minulle kerrottu kun asiasta kyselin omaa autoa maalatessa?! Ja sen sauman voi vesihioa tasaiseksi sitten lakan kuivuttua..Ja jos on kattoverhoilu auki siitä antennin kohdilta niin sinne sisäpuolelle kostea rätti roikkumaan mikä ottaa kipinät vastaan ja takalasin päälle jotain vaan minkä suihkii vaikka suihkepullolla kosteaksi, tai sitten saippuavettä suihkii siihen lasille niin ei pala kipinät kiinni. Rockfordille: itse en paineilmaa käytä jäähdyttämiseen, koska mitä nopeammin se metalli jäähtyy, sen enempi se kutistuu --> alkaa vetelemään. Huomannu omasta kokemuksesta että parempi antaa jäähtyä rauhassa sen sauman..
Ei ole juurikaan kokemuksia noista liimoista, mutta on ne oltava kovia aineita koska konttiautotkin on liimattu kasaan. Monikin on juuri elementeistä liimaamalla kasattu ja hyvin tuntuu kestävän myrskyt ja muut mitkä niitä saumoja rasittaa.. itse tottunut hitsailemaan vaan lähes kaiken mitä pystyy, niin luotan siihen eniten kaasulla olis paras vetää suorat osat, koska siinä se sauma ei ole sen kovempi mitä muukaan pelti vrt. migillä hitsattuun saumaan joka on elämää kovempi eikä pysty naputtelemaan juuri mihinkään mihin se jäähtyessään vetäytyy..
Ja sit vielä tosta antennin reijän hitsauksesta. Oliskohan tuo paras hitsata sisäpuolelta ku auto on koripukissa. Molemmilta puolilta hiois maalit pois reijän ympäriltä, tekee just reikään menevän kiekon, hitsaus pisteillä sentin välein, puhdistus ja sit sisäpuolelle maali ja ulkopuolelle pakkeli. Totahan ei sit tollain tehtynä tarvi enää lämmittää enempää ku niitä hitsauksia ei tarvi tasotella pois?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Tarvis joltain tietävältä yksinkertaisia neuvoja.
Ostin abs-muovista valmistetun m3 puskurin ja rupesin maalaamaan sitä.
Puskuri oli valmiiksi pohjamaalattu, hajin maalikaupasta muutamandesin valmiiksi ohennettua maalia & lakkaa.
Maalipinnasta tuli hyvä, annoin kuivua matta pinnalle ja lakkasin, mutta ei onnistunu. Lakkapinnasta tuli appelsiinimäinen jo eka kerralla, eikä se siitä mihinkään tasottunu vaikka anto kuivua. Eikä kiillä ollenkaan vaikka koitin vielä toisen kerroksen, sama rypylä pinta edelleen.
Eli oisko tarvinu enemmän ohennetta lakan sekaan, millä suhteella ootte ohentanu? Ja millähän lakkaa kannattaa ohentaa? :think
Nyt kun se on appelsiinipinta niin millä menetelmällä kannattaa koittaa hiua pois vai uutta lakkaa vaan päälle?
Maalia ja lakkaa jäi onneksi yli että voi vaikka alottaa alusta.
Comment
-
-
Originally posted by ipppa View Post...Eli oisko tarvinu enemmän ohennetta lakan sekaan, millä suhteella ootte ohentanu? Ja millähän lakkaa kannattaa ohentaa? :think
Nyt kun se on appelsiinipinta niin millä menetelmällä kannattaa koittaa hiua pois vai uutta lakkaa vaan päälle?
Maalia ja lakkaa jäi onneksi yli että voi vaikka alottaa alusta.
Ite hioisin lakan vesissä tasaiseksi ja sitten uus lakka päälle.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
siis lakkapinnasta tuli "appelsiinimäinen"?? eli kuiva? rohkeasti vaan sitä tavaraa siihen pintaan ja enemmän painetta nyt ekana tulee mieleen.. jos liian pieni paine niin varmasti jää rumannäköiseksi pinta laskipa sitä miten paljon tahansa:thinkEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by ipppa View PostTarvis joltain tietävältä yksinkertaisia neuvoja.
Ostin abs-muovista valmistetun m3 puskurin ja rupesin maalaamaan sitä.
Puskuri oli valmiiksi pohjamaalattu, hajin maalikaupasta muutamandesin valmiiksi ohennettua maalia & lakkaa.
Maalipinnasta tuli hyvä, annoin kuivua matta pinnalle ja lakkasin, mutta ei onnistunu. Lakkapinnasta tuli appelsiinimäinen jo eka kerralla, eikä se siitä mihinkään tasottunu vaikka anto kuivua. Eikä kiillä ollenkaan vaikka koitin vielä toisen kerroksen, sama rypylä pinta edelleen.
Eli oisko tarvinu enemmän ohennetta lakan sekaan, millä suhteella ootte ohentanu? Ja millähän lakkaa kannattaa ohentaa? :think
Nyt kun se on appelsiinipinta niin millä menetelmällä kannattaa koittaa hiua pois vai uutta lakkaa vaan päälle?
Maalia ja lakkaa jäi onneksi yli että voi vaikka alottaa alusta.
Laske pintaan uusi lakka niin, että ensin kuivahko kattava sumu/ohutkerros, anna hetki vetäytyä ja sen jälkeen märkää märälle ruiskutuskerroksilla lakkaa niin että pinta on lasimainen.
Varmista että työskentelylämpötila on vähintään se +20C.
Jos taas tökkii, palaa kohtaan A ja ota vesihiontapaperi käteen.
Kolmannen epäonnistumisen jälkeen palaa taas kohtaan A, mutta jatka siitä paperikarheuteen 1200 ja 2000 ja kiilloita puskuri tahnalla näyttelykuntoon.
Comment
-
Comment