Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rocroc
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 573
    • keminmaa

    Optima vaan hankala saada mahtumaan korkeutensa puolesta, ei passannut mersuun eikä käy e38

    Comment

    • Jarhead
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2007
      • 1323
      • Kalajoki

      Työkaverilta kuulin, että Ylivieskan Vianor ja Kärkkäisen Varikko myy kuulemma kuulemma varta g14 / bosch s6 (sama akku) 210€:n tuntumaan kahden vuoden takuulla.

      Onko jossakin tuntuvasti halvemmalla?
      sigpic
      -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
      Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by Jarhead View Post
        Työkaverilta kuulin, että Ylivieskan Vianor ja Kärkkäisen Varikko myy kuulemma kuulemma varta g14 / bosch s6 (sama akku) 210€:n tuntumaan kahden vuoden takuulla.

        Onko jossakin tuntuvasti halvemmalla?

        Pohjanmaan akku Oy myy vartan akkuja, pitäis kysyä tarjous.

        Nyt kun lauantaina ajon jälkeen mittasin 12,7V akun navoista jännitteen, ja nyt äsken mittasin 12,1V :think Vähän meinaa huolestuttaa. Pitäis seuraavan pitemmän ajon jälkeen ottaa kengät irti ja antaa olla pari päivää ja mitata sitten laskeeko jännite samalla lailla. Ja kun ehtis niin kävis korjaamolla käyttään testerissä tuon niin tietäis onko tuo akku enää mikään.

        Sekään ei ole pois suljettu vaihtoehto että vieläkin joku autossa kuluttais salaa tuota virtaa.

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          Voisiko joku mitata, mikä on jännite KUNNOSSA olevassa akussa jos ei irroita akunkenkää ja auto ollut parkissa yön yli?
          Siis yleismittarilla mitaten ilman että irroittaa mitään irti.

          Omassa epäilys, akun kunnosta...

          Mittaustulokset.

          2 päivää ajamatta pakkasta -20 jännite 11.9 V

          Akku ladattu tayteen laturilla ja ajettu päälle 200km.
          Auto parkissa yön yli ulkoilma -9 astetta.
          Jännite 12.1 V

          Ei taida oikein pysyä jänöt kotona vai kuormittaako auton heräävät laittet noin paljon jottei järkevää mittausta saa aikaan ilman että irroittaa akun navat?
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Nettipepe View Post
            Voisiko joku mitata, mikä on jännite KUNNOSSA olevassa akussa jos ei irroita akunkenkää ja auto ollut parkissa yön yli?
            Siis yleismittarilla mitaten ilman että irroittaa mitään irti.

            Omassa epäilys, akun kunnosta...

            Mittaustulokset.

            2 päivää ajamatta pakkasta -20 jännite 11.9 V

            Akku ladattu tayteen laturilla ja ajettu päälle 200km.
            Auto parkissa yön yli ulkoilma -9 astetta.
            Jännite 12.1 V

            Ei taida oikein pysyä jänöt kotona vai kuormittaako auton heräävät laittet noin paljon jottei järkevää mittausta saa aikaan ilman että irroittaa akun navat?

            Liian matalat jännitteet. Pitäisi nyt vähintään 12.4V olla, jos annat auton ensin nukahtaa. Kannattaa tarkistaa myös, että laturi on kunnossa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              Originally posted by HTK12 View Post
              Liian matalat jännitteet. Pitäisi nyt vähintään 12.4V olla, jos annat auton ensin nukahtaa. Kannattaa tarkistaa myös, että laturi on kunnossa.
              Juu tiedetään, laturi on kunnossa.
              On ne normaali jännitteet ajossa ja vielä hetken jälkeenkin...
              Laskee jännitteet vain tuohon n 12 volttiin... siitä ei sitten enää..
              (paitsi joson 50 pakkasta niin sitten vielä vähän)
              Ei vain ota akku vastaan...
              Peräkontti auki ei viitsi kovin kauaa antaa olla autoa julkisilla paikoilla...
              Akkukaupoille tässä sitten...
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • Jarhead
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2007
                • 1323
                • Kalajoki

                Varta G14 AGM tuli hankittua Ylivieskan Vianorilta ja hinta oli 210€.
                Nyt jännätään joutuuko tämä verkon painoksi ensi vai sitä seuraavana talvena...
                BTW. Ostakaapa hyvä energie kesäautoon
                Last edited by Jarhead; 19-12-2012, 17:49.
                sigpic
                -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  Voisiko joku mitata, mikä on jännite KUNNOSSA olevassa akussa jos ei irroita akunkenkää ja auto ollut parkissa yön yli?
                  Siis yleismittarilla mitaten ilman että irroittaa mitään irti.

                  Omassa epäilys, akun kunnosta...

                  Mittaustulokset.

                  2 päivää ajamatta pakkasta -20 jännite 11.9 V

                  Akku ladattu tayteen laturilla ja ajettu päälle 200km.
                  Auto parkissa yön yli ulkoilma -9 astetta.
                  Jännite 12.1 V

                  Ei taida oikein pysyä jänöt kotona vai kuormittaako auton heräävät laittet noin paljon jottei järkevää mittausta saa aikaan ilman että irroittaa akun navat?
                  Omassa autossa on ainakin niin että jos mittaa yleismittarilla navoista kengät paikoillaan niin näyttää monesti aika tarkalleen 12V varsinkin jos monta päivää seissyt käymättä. Sitten kun ottaa akusta kengät irti niin lepojännite nousee helposti sinne 12,3-12,4V. Nyt ei oo viime aikoina tullut mitattua, vois joku päivä mittailla ja spekuloida.

                  Pakkanen kun panee polvillaan niin ei taida missään akussa lepojännite pysyä kovin kauan siellä lähellä 13 volttia..

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Originally posted by Jarhead View Post
                    Varta G14 AGM tuli hankittua Ylivieskan Vianorilta ja hinta oli 210€.
                    Nyt jännätään joutuuko tämä verkon painoksi ensi vai sitä seuraavana talvena...
                    BTW. Ostakaapa hyvä energie kesäautoon
                    Tuohon kun laittais ylläpitolaturin kiinteästi, että aina kun auto on roikan nokassa niin samalla latais akkua :think Itse oon aatellut sellaista. Mulla vaan tahtoo monesti olla että "hyvin suunniteltu on vieläkin tekemättä"

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Mr.Speed View Post
                      Tuohon kun laittais ylläpitolaturin kiinteästi, että aina kun auto on roikan nokassa niin samalla latais akkua :think Itse oon aatellut sellaista. Mulla vaan tahtoo monesti olla että "hyvin suunniteltu on vieläkin tekemättä"
                      eikai sitä kiinteästi tarvii jos 2kk kylmää, jos sisätilalämppärin pistorasia löytyy niin laittaa sen ctekin 12v piuhan poikki ja tommonen päähän, extranopea asentaa ja purkaa
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by peto2 View Post
                        eikai sitä kiinteästi tarvii jos 2kk kylmää, jos sisätilalämppärin pistorasia löytyy niin laittaa sen ctekin 12v piuhan poikki ja tommonen päähän, extranopea asentaa ja purkaa

                        Missä rivieralla sää oikeen asut? :think Meillä päin ruukaa pakkaskausi alkaa marraskuun alusta ja kestää sinne huhtikuun alkuun.

                        En nyt yhtäkkiä käsitä minkälaista oikein meinaat, mutta itse oon niin laiska että jos en laita kiinteää asennusta niin se on sama kun ei laita ollenkaan. Ei tule käytettyä..

                        Comment

                        • dede
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 117
                          • pirkanmaa

                          Tarttis akku kaupoille lähteä ja nyt pohdinnassa että mikä akku? Optimako?

                          Comment

                          • miccou
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 488
                            • Iisalmi

                            Originally posted by peto2 View Post
                            eikai sitä kiinteästi tarvii jos 2kk kylmää, jos sisätilalämppärin pistorasia löytyy niin laittaa sen ctekin 12v piuhan poikki ja tommonen päähän, extranopea asentaa ja purkaa
                            Miten lie vanhemmissa ctekeissä, mutta ainakin uudempiin saa ihan oman liittimen tupakansytyttimelle eikä johtoja tarvitse katkoa:

                            VW Passat 1.8t -04


                            X1 20Da X-Drive -13
                            E39 530Da Touring -01
                            E39 525iA Touring -01
                            E46 325iA Sedan -01
                            E46 320D Touring -00
                            Audi A3 1.9TDI -01
                            VW Multivan 2.5 TDI -05

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by peto2 View Post
                              eikai sitä kiinteästi tarvii jos 2kk kylmää, jos sisätilalämppärin pistorasia löytyy niin laittaa sen ctekin 12v piuhan poikki ja tommonen päähän, extranopea asentaa ja purkaa
                              Siis syötetäänkö tällä vastakarvaan virtaa tupakansytyttimen kautta vai miten tämä toimii? En tajunnu

                              Comment

                              • Risto113
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1204
                                • GrassLake

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Siis syötetäänkö tällä vastakarvaan virtaa tupakansytyttimen kautta vai miten tämä toimii? En tajunnu
                                Kyllä, toimii.
                                Mutta ei autoissa, missä tupakansytytin on virraton avain 0-asennossa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎