Originally posted by jukkae
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä Akku "paras"?
Collapse
X
-
Originally posted by Kentsu View PostVai niin. Exide-akuissahan laatu on tasaisen tappavat 100 % jokaisessa yksilössä? Monet käyttäjät vaan huvikseen puhuvat pashaa ja sanovat ihan muuta.
No laatu varmasti heittelee,mutta se on miltei joka valmistajan kohdalla niin.Eniten olen kuitenkin kuullut huonoa sanottavaa esim.bochin tai vartan akuista,jotka pitäisi välittömästi mieltää parhaiksi maailmassa pelkän nimen vuoksi.
Comment
-
-
Onko kellään kokemusta noista motonetin sznajder akuista (100ah) ? itellä kesti jopa 1v9kk ja nyt simahti .. näinköhän menee takuuseen? :thinkLast edited by amfe; 13-01-2013, 20:38.BMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
-
Originally posted by ämsport View PostNo laatu varmasti heittelee,mutta se on miltei joka valmistajan kohdalla niin.Eniten olen kuitenkin kuullut huonoa sanottavaa esim.bochin tai vartan akuista,jotka pitäisi välittömästi mieltää parhaiksi maailmassa pelkän nimen vuoksi.
100% oikeassa käytössä exide voi kestää yhtälailla kun muutkin merkit, mutta heitteillä huomattavasti heikompia kun moni muu.
Comment
-
-
Originally posted by ämsport View PostKyllä tarvii olla jo autossa tai käyttäjässä vikaa jos saa ton akun paskaksi tossa ajassa,itellä ollut tuo exide premium (85A) nyt kohta 2 vuotta.Kävin sen kuukausi sitten testaas rasitus kokeessa kovilla pakkasilla paikallisessa akkuliikkeessä ja totesivat sen vielä lähes uuden veroiseksi
Lataus on kuitenkin ok ja joskus edellistä edellisen akun kypsymisen aikoina mittailin lepovirrankulutuksen ja sekin oli ok.
Ei vaan jaksa alkaa arpomaan parin vuoden muutaman satasen akkukustannuksen vuoksi koko auton sähkölaitteita ja johtosarjoja uusiksi.
Nyt on vartan AGM paikallaan ja ensi talvena nähdään jos auto on vielä itsellä oliko sen osto virheratkaisu.
Joka tapauksessa minulla halpa energie palveli aivan yhtä hyvin tai huonosti kuin kaksi edeltävää kalliimpaa exide premiumia.sigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostAkku ei siis ole täynnä, taitaa lepokulutusta olla vieläkin.
Tämän vanhan mittarin "kalibrointi" suoritettiin vielä varmuudeksi näyttämään samoja arvoja Fluken kanssa (Fluken ongelma on, että menee virransäästötilaan 1h jälkeen).
Kyllä se lepovirta pysyi siinä ~35mA luokassa koko mittauksen ajan. Tämän jälkeen kytkin CTEK 7.0:n kiinni ja sillä meni 3h20min aikaa saada akku täyteen.
Akku oli siis ladattu ennen testiä CTEKillä täyteen, joten kyllä tuo vaikuttaisi purkaantuvan nyt itsestään
Aikaisemmin riitti 2h, jona aikana syttyi CTEKin täyden varauksen merkkivalo palamaan vaikkei sitä olisi vuorokautta aikaisemmin edes ladattu.
Ja lisäksi - nyt taasen lämpötilan laskiessa -10 asteen tuntumaan ei jaksa pyörittää webastoa ilman apuvirtaa kuin 20min, 12h seisonnan jälkeen
Kyllä se on nyt mentävä akkukauppiaan puheille, josko tuota takuuseen saisi tai jotain :thinkE39 530dA Touring M-Sport Individual -04
SAAB 9-3 2.0t BioPower -02
Comment
-
-
Originally posted by amfe View PostOnko kellään kokemusta noista motonetin sznajder akuista (100ah) ? itellä kesti jopa 1v9kk ja nyt simahti .. näinköhän menee takuuseen? :think
Takuuseen meni ilman mitään ongelmia Motonetissä. Hukkasivat tosin akun ja unohtivat soittaa rasitustestin tuloksesta, joten oli hyvitettävä rahat takasE39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST
Comment
-
-
Vartan H3 kyykkäsi ½h webaston käytön jälkeen... Pitää varmaan ruveta laittelemaan laturia kiinni.
Tulipahan kokeiltua ihan perinteisellä laturilla, niin näytti 0. Ctekin löin kiinni, niin näytti miltei heti täyttä. Huomenna jos kaivelisi yleismittarin esiin ja mittailisi akun tilan.
Mikäli akku on nyt kuollut, niin kestihän se 11kk.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Turhaa jauhamista
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet...&valmistaja=66 siitä selaa itselle sopivan ja musiikkipuolen virratkin on kunnossa
Comment
-
-
Originally posted by Ozzy #69# View PostMikäs akku kannattaa ostaa n.100€ hintaluokassa?
Boschilaista katselin motonetissä kokemuksia?BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View PostToukassa ollut semmonen nyt kolmevuotta ja hyvin on pelannut, vaikka on seisonnan aikana päässyt tyhjentymään. Talvella ostin vastaavan myös foordiin ja toiminut webaston kanssa oikein mukavasti.G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Mikj View Posthttp://www.fanaticaudio.com/tuotteet...&valmistaja=66 siitä selaa itselle sopivan ja musiikkipuolen virratkin on kunnossa
Itseltä löytyy em. 90ah patteri ja paukkua kyllä riittää mutta painoa taisi vähän alta 40kg olla..menee silti bmw peräkontin akku paikalle jos tarve vaatii.
Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
-
Akkua pitäisi alkaa uusimaan(taas) tuohon ämmään, ja samalla vihdoin selvittää että minne se sitä virtaa pikkuhiljaa hävittää.
Kannattaako ostaa esim. Optiman yellow top, tai joku agm akku joka kestäisi tyhjentymisiä talvisäilössä ym. Paremmin kuin normiakut ja samalla antaisi paremman käynnistysvirran normitilanteissakin:thinkM550d
Comment
-
Comment