Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by HTK12 View Post
    No eihän moneenkaan bemariin asennettaessa tarvitse sitä panssariletkua kun se akku on takakontissa.. Vain moottoritilassa tarvitsee sen panssariletkun.
    hmm... Ei käynyt mielessä sisätilanpistoke :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by peto2 View Post
      hmm... Ei käynyt mielessä sisätilanpistoke :think
      Siitä juuri olen itse haaroittanut. Kun sisätilanpistoke oli jo ennen akunlämmitintä, niin mielestäni oli järkevin valinta. Vänkärin jalkatilan muovien yläpuolelle saa kivuttomasti haaroittimen, josta vetää sitten johdon takakonttiin. Olisihan sen nyt voinut toki panssarikaapelillakin vetää, mutta ei ole ihan halpaa + aika jäykkää sitä sisätiloissa taitella siististi. Sitten vaan johto konttiin ja sinne vielä haaroitin niin sai C-tekin lisäksi.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • SwampHog
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 43
        • Nokia

        Originally posted by HTK12 View Post
        No noita akunlämmittimiä saa järkihinnalla (~$50) esim. Ebay:stä (mitä sieltä ei saa ). Itse tilasin Wolverineheater BH-60 akunlämmittimen. Myyvät omilla sivuillaan https://www.wolverineheater.com/prod...bh-60csace.htm sekä ebay:stä löytyy myös myynnistä noita. Wolverineheater mainostaa, että made in USA, eli ei siis sitä halvinta kiinan kuraa.
        Kysellään nyt tyhmiä kun tuli alotettua..

        Miten se ton Wolverinen kanssa, onko se 24/7 lämmittämässä akkua ja ajon aikana vai aina kun letkulämmitin on päällä ?

        Jos akkulaturi on pois käytöstä ja Wolverine lämmittää akkua ilman ulkoista laturia 2h auton omasta akusta, lähteekö auto vielä käyntiin -15c ?
        E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by SwampHog View Post
          Kysellään nyt tyhmiä kun tuli alotettua..

          Miten se ton Wolverinen kanssa, onko se 24/7 lämmittämässä akkua ja ajon aikana vai aina kun letkulämmitin on päällä ?

          Jos akkulaturi on pois käytöstä ja Wolverine lämmittää akkua ilman ulkoista laturia 2h auton omasta akusta, lähteekö auto vielä käyntiin -15c ?
          Wolverine on verkkojännitteinen laite, lämpiää vain kun auto kiinni tolpassa. (Ellet välttämättä halua invertterin kautta ottaa akusta virtaa)
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by SwampHog View Post
            Kysellään nyt tyhmiä kun tuli alotettua..

            Miten se ton Wolverinen kanssa, onko se 24/7 lämmittämässä akkua ja ajon aikana vai aina kun letkulämmitin on päällä ?

            Jos akkulaturi on pois käytöstä ja Wolverine lämmittää akkua ilman ulkoista laturia 2h auton omasta akusta, lähteekö auto vielä käyntiin -15c ?
            Aivan kuten peto2 sanoi, toimii vain verkkovirralla. Eli ei koskaan ota virtaa akusta (ellei sitten sitä invertteriä sinne laita). Mielestäni paljon järkevämpi, että akkua lämmitetään verkkovirralla, niin akkulaturi voi sitten samalla rauhassa ladata sen akun täyteen. Startin jälkeen kun se akku on jo lämpimämpi auton laturi saa nopeammin ladattua akkuun startissa kulutetun virran.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • JarnoE36
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 253
              • Uusimaa

              Originally posted by TheRipper View Post
              Ottaen huomioon nykyakkujen todella surkean laadun merkkiä tärkeämpää lienee takuun pituus...Onkos niin että Biltema lupaa jopa 4 vuotta. Se saattaisi olla se järkevin valinta...koska harva (jos yksikään) nykyakku enään tuota 4 vuotta kestää luki päällä sitten bosch tai varta tai mikä hyvänsä.
              Akkujen takuu on jännä asia. Eihän takuu koske jos akku on purkaantunut. Tämähän voi johtua pätkajosta tai jos auto purkaa virtaa. Kun tarkemmin lukee takuuehtoja niin sieltähän se selviää.

              Itteä vituttaa suuremmoisesti kun viime maaliskuussa ostettu 90ah Vartan akku pimeni kun pakkasia -27 ja auto oli kuitenkin lämmityksessä 4h ja latasin defan laturilla 12h pari päivää aiemmin.

              Akkumyynnin) kaveri ei ainakaan lämmennyt että saisi takuuseen. Manasi vaan että mikä auto.. "joo Audit ja bemarit, niissä menee aina akut!" Voi kele

              Edit: Myyjä ottikin koppia asiasta niin otetaan firman nimeä pois.
              Last edited by JarnoE36; 19-01-2016, 16:11.
              Jarppa

              Toyota GT86
              (330d Sport F31 N57 2014)
              ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
              (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
              ( 530da E60 M57N2 2006)
              ( 520da E60 2006)
              ( 520 E39x3)
              (E46x2)
              (Z3)

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Onko YUASA akuista autopuolelta kokemusta? Lähinnä noista isommista AGM akuista? Pikkuisen enemmän näyttää maksavan kuin vastaava Varta, exide, bosch. :think

                MP-puolella hyvin yleinen akku, mutta harvemmimpa pärrillä pakkasilla ajellaan, yms.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Hebbu ///M3
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1627
                  • Dallas

                  Mukava oisi kokeeksi kiinalainen super konkka 500f laittaa startin piuhoille. Avittasi akkua köynnistyksessä ja virtanen jos loppuu, saapi konkan äkkiä ladattua pikku Virroilla ja akkuun ei tarvii niin kauaa hönkiä virtasta. Juutuupissa joku kesäkelillä melkein sai 240 bensa Volvon käymään pelkällä konkalla.
                  Sotkamo Connection

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3167
                    • 47200

                    Originally posted by JarnoE36 View Post
                    Akkujen takuu on jännä asia. Eihän takuu koske jos akku on purkaantunut. Tämähän voi johtua pätkajosta tai jos auto purkaa virtaa. Kun tarkemmin lukee takuuehtoja niin sieltähän se selviää.

                    Itteä vituttaa suuremmoisesti kun viime maaliskuussa ostettu 90ah Vartan akku pimeni kun pakkasia -27 ja auto oli kuitenkin lämmityksessä 4h ja latasin defan laturilla 12h pari päivää aiemmin.

                    Suomen Akkumyynnin ( Puutarhatiellä Vantaalla) kaveri ei ainakaan lämmennyt että saisi takuuseen. Manasi vaan että mikä auto.. "joo Audit ja bemarit, niissä menee aina akut!" Voi kele..
                    Itsekin kuulin akkuhuollon ukolta että jotkin bmw:t (vissii vanhemmat) saattaa kuluttaa aukkua vielä 20min sammutuksen jälkeen. En muista johtuiko jotenkin laturin jostain jutusta mutta se 20min jäi mieleen viimetalvelta. Ja sen tyhjän akun saa kyllä elvytettyä hyväksi jos on vaan vehkeet jolla saa amppeereita syötettyä tarpeeksi. Omakin optima meni sököksi kun ajoin pätkää, mutta huollossa tuli entiselleen ja on nyt pelannut nämäkin pakkaset hienosti ilman lämmityksiä.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10037
                      • KVLA

                      Mutta jos akku pääsee tyhjenemään kovalla pakkasella ja akku jäätyy,niin elvytys on melko varmasti turhaa.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Kirjoitinkin aikaisemmin, että nykyisin akkuja haukutaan hunoiksi, mutta nykyiset autot kyllä kuluttaa sitä virtaa vähän eri tyyliin kun DX-corollat aikoinaan. Toki, en sitte tiedä kun noi bmw:n alkuperäiset akut sitten tuntuu kestävän +-10v. Johtuiko akkujen kesto vielä siitäkin muinoin, kun moottoritkin lämpeni ulospäin sen verran enempi, että akkukin lämpesi kunnolla konehuoneessa ja alkoi ottamaan sitä virtaa paremmin vastaan? Meillä e-carinas Sznajder-akku 55ah 3-vuotta vanha, ja niin räjäyttää virtaa -30 ilman lämmitystä:think Omassa e39 samanmerkkinen 100ah alkas ekana talvena tuskaileen ja nyt se sitten vaihtuikin, kun ei ottanut virtaa enää vastaan.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Tomba87
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 4029
                          • Imatra

                          X5:seen tuli paikallisesta varaosaputkasta haettua 95ah AGM Varta G14, 210€. Mielestäni ihan "järkihinta" vaikka näin köyhästä tuntuukin pahalta. onko kokemuksia vartan agm akuista?

                          edit: nähtävästi sama akku kuin Bosch S6. Eli varmaankin ihan laatua.
                          Last edited by Tomba87; 19-01-2016, 18:25.
                          Luukku auki ja risut kyytiin

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15249
                            • Ajamisen Iloa

                            Mastervoltilta tulossa henkilöautoon passaavaa litium-akkua:

                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • markku55
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2015
                              • 200
                              • Hanko

                              Li-Ion akut on paljon kylmän arempia kuin perinteiset lyijynesteakut. Autokäytössä, jos ei siiten puhuta sähköautosta, ei Li-Ion akuista ole mitään hyötyä koska kapasiteetin koolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by markku55 View Post
                                Li-Ion akut on paljon kylmän arempia kuin perinteiset lyijynesteakut. Autokäytössä, jos ei siiten puhuta sähköautosta, ei Li-Ion akuista ole mitään hyötyä koska kapasiteetin koolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä.
                                Tälle jotain faktaa? Monet käyrät näyttää, että lithium tarjoaa paljon paremmin virtaa kuin lyiyakku kylmässä:


                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎