Originally posted by Zoui
View Post
Kysymyksiä sähköistä topicci.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Liian heikko maa. pitäisikö jarruvalon liittyä ko. kytkentään?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
Mittaan maan uudelleen, mielestäni rungon ja tuon takavalosta löytyvän maapisteen välillä ei ollut vastuksessa ainakaan mitään eroa. (Testaillessa tuli myös maata käytettyä luukun saranassa)Originally posted by peto2 View PostLiian heikko maa. pitäisikö jarruvalon liittyä ko. kytkentään?
Eli veikattaisiin huonon maan takia tuon takavalolle tulevan jännitteen karkaavan kahden polttimon läpi tuonne mittaristolle... Dämn vaikka on voimasähkömies niin nämä autosähköt laittaa pyörälle.
Vasemmassa puolessa piirrettynä oleva ? on todennäköisesti mistä pitäisi löytyä auton johtosarjan "jarruvalo", mutta on jostain syystä mykkä. Jarruvalo menisi suoraan samalle polttimolle kuin "takavalokin", "takavalo" menee vain vastuksen läpi jotta poltin on palaessaan himmeämpi.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Maat on kunnossa.
Auton johtosarjan R, pakin ollessa päällä tulee +12v ja kepin muissa asennoissa pinni on maassa.(?!) Mutta jos tämän maa-nastan yhdistää takavalon palaessa takavalon maa-pisteen kanssa, syttyy R mittaristoon... Ei saatana.
Laitoin sitten diodin tuohon auton johtosarjan R kohtaan, jotta sieltä kautta ei takavalojen loiset kierrä mittaristoon, näyttäisi toimivan nyt. Sitten metsästämään autosta jarruvaloa.
Edit: Japanintuontiauto, jossa näköjään kaikki 5-nastaa on maissa, mutta kun valo/jarruvalo/pakkivalo/kilvenvalo syttyy, muuttuu maa kytkös 12v. Tämän on joku mestari peräkoukun sähköillä ja relevirityksillä sotkenut... no nyt toimii kun on tehty uusiksi.Last edited by Zoui; 27-02-2018, 18:04.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
E61 antoi viimeviikolla pakkasaamuina (-22c) charging faultia aamuisin. Pakkasen laskiessa -16c ei enään ilmoitellut. Auto seisoi pe - ti, ja akun jännite 12,xx ja käydessä tyhjäkäyntiä kylmänä 11,8.
Laturi, lataussäädin?
Comment
-
Otat sen mustan liitinrungon pois tuolta valkoisen/sinisen kotelon sisältä niin näet jokaisen pinnin lukituskynnen siinä kyljessä, sitä kynttä kun painaa tosi pienellä ruuvarilla ja vetää johtoa niin lähtee irti.Originally posted by Pekkude View PostOnko ketään koittanut liittää irronnutta johtoa, kuvan kaltaiseen mittariston liittimeen uudestaan? Lähteekö kenties nuo pinnit rungon sisältä pois jollain tavalla, että voisi vaikka juottaa takaisin?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
vinkkejä mistä voisi ostaa sellaisia läpivientikumeja kuin on esim moottorin johtosarjoissa rintapellin läpiviennissä?Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
eBay, amazon jne. Googlaa vaikka firewall grommet niin alkaa löytymään.Originally posted by poke View Postvinkkejä mistä voisi ostaa sellaisia läpivientikumeja kuin on esim moottorin johtosarjoissa rintapellin läpiviennissä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
helpoiten varmaan tutulta sähköasentajalta, perus tet kumit ja multilaipat löytynee kaikkien varastoista.Originally posted by poke View Postvinkkejä mistä voisi ostaa sellaisia läpivientikumeja kuin on esim moottorin johtosarjoissa rintapellin läpiviennissä?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Se tuttu sähköasentaja löytyy kun kävelee peilin eteen :-)Originally posted by peto2 View Posthelpoiten varmaan tutulta sähköasentajalta, perus tet kumit ja multilaipat löytynee kaikkien varastoista.
tet-kumit oli kyllä mielessä, mutta en vielä lähtenyt sille linjalle...Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Oli päässyt takakontin apukuskin puoleinen syvennys tulvimaan ja siinä samassa kosteusvaurioitui trailerin valojen ohjausboksi. Tämän näköinen:
Saako mistään tälläistä boksia erikseen? yrittänyt googlella löytää mutta tuloksetta. Jos ja kun ei saa niin pitää ilmeisesti vaihtaa koko johtosarja uuteen?
Minkälainen johtosarja pitää sitten hommata kun on olemassa dataväylällä ja ilman? Käykö ihan mikä vaan sarja vai pitääkö ottaa jotain tiettyä huomioon?
Autossa ei ole peruutustutkaa!
Ja vielä kiinnostaisi että onko jokin merkki selvästi parempi kuin toiset kun mitään ihan paskaa ei viitsisi autoonsa asennella?Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
Miten tuollaiseen liittimeen saa laitettua nuo pinnit johtimineen? Käsin painamalla ei mene ja kärkipihdillä avittamalla särkyy vain tiiviste sekä johtimen eriste. Kyseessä E53 xenonien korkeusanturin johdon korjaussarja (Herth+Buss).
Comment
-
Pitäisi mennä paikalleen käsin painamalla kunhan pinnin lukituslipare on oikeaan suuntaan. Tuossa on näköjään tiiviste jätetty taaemman puristuksen alle ja siitä ilmeisesti ongelma johtuu. Itse olen kasannut tämän tyyppiset liittimet siten, että olen työntänyt pinnin paikalleen ja tämän jälkeen liu'uttanut tiivisteen johtoa pitkin liittimen sisään.Originally posted by huupi View PostMiten tuollaiseen liittimeen saa laitettua nuo pinnit johtimineen? Käsin painamalla ei mene ja kärkipihdillä avittamalla särkyy vain tiiviste sekä johtimen eriste. Kyseessä E53 xenonien korkeusanturin johdon korjaussarja (Herth+Buss).BMW 530iA Touring -05
Comment

Comment