Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11120
    • Oulu

    Originally posted by ritariässä View Post
    Ainut Mastonin tuote josta hyviä kokemuksia, mattamusta, muut lienee peruskuraa.
    Jep 121 spray pullossa ainoa hyvä. On mulla kestäny auton listoissa sen 10v ainakin haalistumatta. Muihin en koskis.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4991
      • Forssa

      Originally posted by Dealhill View Post
      Mutta ei taida olla samaa tavaraa, mitä ilmeisesti 10 vuotta sitten vielä myytiin.
      Käytännössä ei juuri mikään maali ole enää samaa, valitettavasti.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17522
        • Turku

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Jep 121 spray pullossa ainoa hyvä. On mulla kestäny auton listoissa sen 10v ainakin haalistumatta. Muihin en koskis.
        Tarkennus vielä, että tuo oma kommenttini ovista tarkoitti siveltävää Mastonin 121 maalia.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1847
          • Lappeenranta, Finland

          Mihin tarkoitukseen alun perin nämä pohjaan tulevat "korkit" on tarkoitettu? Ruosteen siemen ei ehkä ole ollut ajatuksena, vaikka sitä roolia ovat ottaneet menestyksellä... Ei liene suurta haittaa jos korvaa yhtenäisellä pellillä?

          Kliks

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            Originally posted by 525iiäxä View Post
            Mihin tarkoitukseen alun perin nämä pohjaan tulevat "korkit" on tarkoitettu? Ruosteen siemen ei ehkä ole ollut ajatuksena, vaikka sitä roolia ovat ottaneet menestyksellä... Ei liene suurta haittaa jos korvaa yhtenäisellä pellillä?

            Kliks
            Olen käsittänyt että ovat "tyhjennysproppuja" kun koko kori galvanoidaan tai sinkataan upottamalla.
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2041
              • Riihimäki

              Originally posted by ekkoo1 View Post
              Olen käsittänyt että ovat "tyhjennysproppuja" kun koko kori galvanoidaan tai sinkataan upottamalla.
              Juu, tai ei noita vanhoja sinkitty ole, mutta tehtaan pesuliemien poistoon ne aukot kuitenkin on. Ei niistä mitään hyötyä ole sen jälkeen kun kori on tehtaalla saatu valmiiksi mutta jos viimeisen päälle entisöintiä tehdään niin ne on tietysti syytä olla paikallaan.

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1847
                • Lappeenranta, Finland

                Originally posted by racing02 View Post
                Juu, tai ei noita vanhoja sinkitty ole, mutta tehtaan pesuliemien poistoon ne aukot kuitenkin on. Ei niistä mitään hyötyä ole sen jälkeen kun kori on tehtaalla saatu valmiiksi mutta jos viimeisen päälle entisöintiä tehdään niin ne on tietysti syytä olla paikallaan.
                Jees, no mietitään, entisöinti ei ole kyseessä. Eri asia onko reijistä sen vertaa jäljellä, että niistä saisi mallin uusiin reikiin...

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16457
                  • Asikkala

                  Originally posted by 525iiäxä View Post
                  Jees, no mietitään, entisöinti ei ole kyseessä. Eri asia onko reijistä sen vertaa jäljellä, että niistä saisi mallin uusiin reikiin...
                  Hitsaa umpeen, yksi ruostuva kohta vähemmän.

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1847
                    • Lappeenranta, Finland

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Hitsaa umpeen, yksi ruostuva kohta vähemmän.
                    Tämä oli kyllä päällimmäisenä mielessä.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • SoXell
                      Newbiemmer
                      • Jul 2015
                      • 12
                      • Helsinki

                      Muutoin siistikuntoisessa e91 on muutama kohta jotka todennäköisesti kaipailisivat hieman huomiota.

                      Toinen takakaaressa ja toinen apparin ikkunanpielessä. Mitä näille kannattaa tehdä ja mitä ehdottomasti vältettävä?

                      Kaaren kanssa ulkonäkö ei ole ensisijainen kriteeri, tuon näkyvän ruosteen lisäksi kuplii hieman ympäriltä. Oven osalta tilanne toki toinen, mutta ammattilaisella teettäminen on ehdottomasti harkinnassa.
                      Attached Files
                      E91 325i -06

                      Comment

                      • topiiz
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 329
                        • Rovaniemi

                        Oveen uus lista jostain purkuautosta, kympeillä selviää.. Kaaren veisin ammattilaiselle, sellaiselle joka jaksaa tehä kunnolla ruosteen poiston..
                        e61 530xd Msport Lci

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1827
                          • N/A

                          TIG hitsaus

                          Tiktok on pullollaan tosi makeita TIG-hitsausvideoita, joissa hitsataan milloin mitäkin materiaalia ja jälki on ekstaattisen hienoa.

                          Hirveästi houkuttelisi hommata tuollainen vehje.
                          Näkyy vaan noita TIG-vehkeitäkin olevan sitten laidasta laitaan. Ei tuota hitsattavaa usein ole, joten mitään pro-laitteita ei kannata hankkia. Mitä ominaisuuksia siinä pitäisi olla, että sillä mitään tekisi? Mihin TIG parhaiten sopii ja mihin ei? Mitä kaasua voi käyttää, käykö esim CO2 vai meneekö hankalammin hankittaviin ja isoihin pulloihin?

                          Ja tekeekö noilla mitään auto-projekteissa?

                          Vai pitäisikö unohtaa koko homma?
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16457
                            • Asikkala

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Tiktok on pullollaan tosi makeita TIG-hitsausvideoita, joissa hitsataan milloin mitäkin materiaalia ja jälki on ekstaattisen hienoa.

                            Hirveästi houkuttelisi hommata tuollainen vehje.
                            Näkyy vaan noita TIG-vehkeitäkin olevan sitten laidasta laitaan. Ei tuota hitsattavaa usein ole, joten mitään pro-laitteita ei kannata hankkia. Mitä ominaisuuksia siinä pitäisi olla, että sillä mitään tekisi? Mihin TIG parhaiten sopii ja mihin ei? Mitä kaasua voi käyttää, käykö esim CO2 vai meneekö hankalammin hankittaviin ja isoihin pulloihin?

                            Ja tekeekö noilla mitään auto-projekteissa?

                            Vai pitäisikö unohtaa koko homma?
                            Alumiinia varten acdc-peli, argoni kaasuna yleisesti, en tiedä hifistelystä tarviiko vielä kalliimpaa. Jos hitsaat rosterista pakosarjaa johonkin näyttelyyn niin osta tig, halvemmalla pääsee jos teettää jollakin. Hitsattavaa ei usein ole, käytä rahat johonkin muuhun. Jos pinkka on kunnossa, osta tig.

                            Comment

                            • Juho_
                              BTCF Member
                              • Jul 2016
                              • 1069
                              • Suomi

                              Ite oon nyt n. 3v hitsannu stahlwerk ac/dc 200 tigillä.
                              Ei pulssia. Makso silloin alle 500€ toimitettuna Saksasta.

                              Hyvin toiminu.
                              Hitsannu terästä 0,5-8mm, rst 1,6-2mm, alumiinia 1,5-10mm ja valukappaleita myös (valuteräs / alumiini).

                              Jokusen syl.kannen ja pari vaihteistoo hitsannu.

                              Everlastiin aatellu jossai kohtaa päivittää jota monet kehunu.
                              YouTube
                              Instagram // Juhon Moottoripaja

                              Comment

                              • Tuukkaw
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2015
                                • 745
                                • Tre

                                Tigiin käy vain argon. Samaten jos hitsaa kirkasta pitäisi ne myös kaasuttaa sisältä niin kaasua kuluu kohtuu paljon. Autopelti hommiin ottaisin ennemin migin. Muihin hitsailuihin tig on loistava. Joka materiaalille tarvitsee omat lisäainelangat myös ja nekään ei ihan ilmaisia ole.

                                Itsellä ollut joku 7v tommonen everlastin acdc kone. Ja jos nyt ostaisin tigiä panostaisin kyllä johonkin oikeaan merkkiin kuten kemppi, esab yms..
                                61 Ford
                                79 HD

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎