Originally posted by ritariässä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yleinen korityö/hitsausketju
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep 121 spray pullossa ainoa hyvä. On mulla kestäny auton listoissa sen 10v ainakin haalistumatta. Muihin en koskis.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Mihin tarkoitukseen alun perin nämä pohjaan tulevat "korkit" on tarkoitettu? Ruosteen siemen ei ehkä ole ollut ajatuksena, vaikka sitä roolia ovat ottaneet menestyksellä... Ei liene suurta haittaa jos korvaa yhtenäisellä pellillä?
Kliks
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Olen käsittänyt että ovat "tyhjennysproppuja" kun koko kori galvanoidaan tai sinkataan upottamalla.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostOlen käsittänyt että ovat "tyhjennysproppuja" kun koko kori galvanoidaan tai sinkataan upottamalla.
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostJuu, tai ei noita vanhoja sinkitty ole, mutta tehtaan pesuliemien poistoon ne aukot kuitenkin on. Ei niistä mitään hyötyä ole sen jälkeen kun kori on tehtaalla saatu valmiiksi mutta jos viimeisen päälle entisöintiä tehdään niin ne on tietysti syytä olla paikallaan.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostHitsaa umpeen, yksi ruostuva kohta vähemmän.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Muutoin siistikuntoisessa e91 on muutama kohta jotka todennäköisesti kaipailisivat hieman huomiota.
Toinen takakaaressa ja toinen apparin ikkunanpielessä. Mitä näille kannattaa tehdä ja mitä ehdottomasti vältettävä?
Kaaren kanssa ulkonäkö ei ole ensisijainen kriteeri, tuon näkyvän ruosteen lisäksi kuplii hieman ympäriltä. Oven osalta tilanne toki toinen, mutta ammattilaisella teettäminen on ehdottomasti harkinnassa.E91 325i -06
Comment
-
-
TIG hitsaus
Tiktok on pullollaan tosi makeita TIG-hitsausvideoita, joissa hitsataan milloin mitäkin materiaalia ja jälki on ekstaattisen hienoa.
Hirveästi houkuttelisi hommata tuollainen vehje.
Näkyy vaan noita TIG-vehkeitäkin olevan sitten laidasta laitaan. Ei tuota hitsattavaa usein ole, joten mitään pro-laitteita ei kannata hankkia. Mitä ominaisuuksia siinä pitäisi olla, että sillä mitään tekisi? Mihin TIG parhaiten sopii ja mihin ei? Mitä kaasua voi käyttää, käykö esim CO2 vai meneekö hankalammin hankittaviin ja isoihin pulloihin?
Ja tekeekö noilla mitään auto-projekteissa?
Vai pitäisikö unohtaa koko homma?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTiktok on pullollaan tosi makeita TIG-hitsausvideoita, joissa hitsataan milloin mitäkin materiaalia ja jälki on ekstaattisen hienoa.
Hirveästi houkuttelisi hommata tuollainen vehje.
Näkyy vaan noita TIG-vehkeitäkin olevan sitten laidasta laitaan. Ei tuota hitsattavaa usein ole, joten mitään pro-laitteita ei kannata hankkia. Mitä ominaisuuksia siinä pitäisi olla, että sillä mitään tekisi? Mihin TIG parhaiten sopii ja mihin ei? Mitä kaasua voi käyttää, käykö esim CO2 vai meneekö hankalammin hankittaviin ja isoihin pulloihin?
Ja tekeekö noilla mitään auto-projekteissa?
Vai pitäisikö unohtaa koko homma?
Comment
-
-
Ite oon nyt n. 3v hitsannu stahlwerk ac/dc 200 tigillä.
Ei pulssia. Makso silloin alle 500€ toimitettuna Saksasta.
Hyvin toiminu.
Hitsannu terästä 0,5-8mm, rst 1,6-2mm, alumiinia 1,5-10mm ja valukappaleita myös (valuteräs / alumiini).
Jokusen syl.kannen ja pari vaihteistoo hitsannu.
Everlastiin aatellu jossai kohtaa päivittää jota monet kehunu.
Comment
-
-
Tigiin käy vain argon. Samaten jos hitsaa kirkasta pitäisi ne myös kaasuttaa sisältä niin kaasua kuluu kohtuu paljon. Autopelti hommiin ottaisin ennemin migin. Muihin hitsailuihin tig on loistava. Joka materiaalille tarvitsee omat lisäainelangat myös ja nekään ei ihan ilmaisia ole.
Itsellä ollut joku 7v tommonen everlastin acdc kone. Ja jos nyt ostaisin tigiä panostaisin kyllä johonkin oikeaan merkkiin kuten kemppi, esab yms..61 Ford
79 HD
Comment
-
Comment