Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3406
    • Kotka

    Originally posted by MikeDry View Post
    Jos haluu suoraan alkuperäisen näköistä ja helpolla korjata, niin suosittelen ottamaan näihin henkilöihin yhteyttä. Tuolla ainakin on kuvia ja hinnat saa kun kysyy niiltä E30Garage Norway, sit on tämä Valcas. Sit on vielä muitakin, mutta taisi olla samoja myyjiä.
    Itse lähtisin noilla jos haluaa mahdollisimman oem näköisen ja helppo se on noilla tehdä kuin käsin suorasta.
    Jos kysyt, niin kerro ihmeessä hinnat tännekin. Ihmetellyt aiemminkin sitä, että mikä on, ettei hintoja voi panna esille.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6198
      • Helsinki

      Originally posted by Skarpa View Post
      Jos kysyt, niin kerro ihmeessä hinnat tännekin. Ihmetellyt aiemminkin sitä, että mikä on, ettei hintoja voi panna esille.
      Sitä itsekkin miettinyt että miksi siinä on, onko sitten tapauskohtainen tms. Mutta mulle sanottiin hinnaksi 1.5 vuotta sitten 2kpl etu lattiota/2kpl takalattioita n.700€ paketti hinta+rahti tietysti, en tiedä onko kallista, mutta ne aloitti silloin. En tiedä hintoja nykyään, mutta on helppo leikkaa ja uusi vaan tilalle. Itse meinaan tehdä suorasta, mulle se jälki ei oo niin just..
      Tässä millaisista osista oli kyse


      Sieltä saa nykyään vaikka mitä, takakulmia, polttoaine pumpun paikkoja, niitä taka turvavyö palkkia, akkukoteloa konehuoneen puolelle...


      Hei, mistä saan tämän näköisen ruiskun, tarkoitus idea olisi omia soosseja suihkua, en tiedä minkä niminen sen takia en ole löytänyt. Suomesta pitäisi löytää, olen miettinyt sitä ruiskutettavaa alusta massa pistoolia, tyhjentää sen säiliön ja käyttäisi sitä, mutta olisi vaan helpompi tälläinen
      https://nhoilundercoating.com/produc...rt-bottle-cap/
      Last edited by MikeDry; 07-10-2019, 14:35.
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Joker
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 31
        • suomi

        Remanufactured Rear Floor Pan Repair Panel, right side, for BMW E30 models (2 door and 4 door saloon).


        Tosta ainakin löytyy hintojen kans noita lattiapeltejä.

        Pazin projekteja seurailtu jo aikoinaan nps foorumilta ja joskus bongattu liikenteessäkin. Asiallista tekemistä!

        Tohon omaanki haluaisin ainakin vähän muotoa, sit ku saa massat pohjasta raaputeltua nii osaa jo kartottaa paljon peltiä menee vaihtoon. Toki helpoin ratkaisu olis maksaa se ~500 mitä niille tulis hintaa, mut sikkikoneenki saa jo pariinsataan.

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Originally posted by Joker View Post
          https://www.jaymic.com/e30-rear-floo...anel-rh-p.html

          Tosta ainakin löytyy hintojen kans noita lattiapeltejä.

          Pazin projekteja seurailtu jo aikoinaan nps foorumilta ja joskus bongattu liikenteessäkin. Asiallista tekemistä!

          Tohon omaanki haluaisin ainakin vähän muotoa, sit ku saa massat pohjasta raaputeltua nii osaa jo kartottaa paljon peltiä menee vaihtoon. Toki helpoin ratkaisu olis maksaa se ~500 mitä niille tulis hintaa, mut sikkikoneenki saa jo pariinsataan.
          Jos on intoa opetella, niin kyllä sikkikoneella hyvät saa. Sikkikoneellahan nuokin on tehty. Itse tein vaihtelevasti hyväkuntoisilla korjauspaloilla, tai huonokuntoisempia polven päällä parsien


          Last edited by Skarpa; 07-10-2019, 17:22.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Joker
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 31
            • suomi

            Näistä oli mukavasti jeesiä noiden rakenteiden miettimiseen kun ei pääse tallille enää tälle viikolle.

            Itsellä ollu nyt 3 päivää tuo e30, vähän visio haussa mitä siitä tulee mut näillänäkymine mahd simppeli kaarellinen kilvellinen luisuttelukampe. Pitäis perehtyä myös noihin korimuutoksiin mitä olisi hyvä tehdä em. Mainittuja aktiviteettejä silmällä pitäen.

            Mielessä oli et leikkais orkkis peltiä takaa pois mahdollisimman korkealle tasottais sivut ja joko m3 dtm tyylinen tankki varapyöräkoteloon tai kotelo pois ja upotus suorakaiteen malliselle turvatankille.
            Runkopalkkien päistä sit kaideputkesta bashbar kiertään takaa joka toimis samalla runkona kuitupuskurille. Missähän vaiheessa muutokset alkaa vaikeuttaan leimaamista?
            Pitää varmaan tehdä projektitopic kun saa hommat selkeneen.

            Comment

            • airovaurio
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 37
              • Kuopio

              Tietäiskö joku saako e36 sedanin tunkkauspisteitä jostakin? Eli helman sisässä oleva rakennelma.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Mikäs se olisi näin Herran vuonna 2020 suositeltava korikitti/saumatiiviste hitsaussaumoihin jne.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3167
                  • 47200

                  Kunhan et silikoonia laita niin melkein se ja sama. Dinitrolia olen ite tykännyt käyttää. Sopivan jämäkkää

                  Comment

                  • Dokumon
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 62
                    • Rovaniemi

                    Mikäs se ois nykyään suositeltu tapa helmakoteloiden (ja muiden piiloon jäävien rakenteiden) suojaamiseen sisäpuolelta? Ulkopintojen mömmöt on tiedossa mut mitä sisäpuolelle jos tehdään esim helmakotelon korjaushitsauksia?

                    Korjauspellin takapuolelle suihkutan UPOL Weld Through primerit ennen hitsausta mutta mitä sen jälkeen, että varmistutaan sisäpuolen ruosteettomuus mahdollisimman pitkälle? 2K epoksia jollain keksinnöllä sisään vai muita ruostesuojakotelolitkuja vaan? Pitääkö hitsaussauma saada sisäpuolelta jollain puhdistettua ennen aineita vai riittääkö tuo weld-thru primeri siihen?

                    Comment

                    • jaskap
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 528
                      • Finland Rovaniemi

                      Dinitrol ML olisi oma valintani tähän.
                      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                      e32 750 iA -88 DoubleSex.
                      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                      e32 735 1/18
                      e34 M5 1/18
                      e24 635 Csi 1/18
                      e9 3.0 CSi 1/18
                      e31 850 Csi

                      Comment

                      • e30_M-tech1
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 340
                        • Tampere

                        Tinaus helmassa ja annitrol kyssä

                        Voinko siirtyä niihin aina 2k pohjamaalin jälkeen, ruostepaikasta seuraavaan,niin että väri
                        vedetään lopuksi ympäri autoa oleviin 2k pohjissa oleviin korjattuihin paikkoihin?
                        Olisi helmasta tarkoitus tinata 2cm matkaa, ja takakaaret sekä takapuskurin alta.. ja seuraava helmat sekä ovien alareunoja..
                        Eli jääpi parhammillaan 2 viikoksi paljas pelti alttiiksi pölylle ja kosteudelle, räkiessäni toista ja kaheksatta ruostepaikkaa puhtaaksi..

                        Jätetäänkö ennen tinausta annitrolia helman sisälle? Ilmeiseti ei kannata, ko jääkin hapottelemaan peltiä?

                        Toinen vaihtoehto olisi vaseliinispray helman sisälle? ..siinä vaiheessa kun peltiä ei lämmitellä enää, kotelomassakin kai ok.
                        Näiden jälkeen tarkoitus jos tina vaatii kittiä niin metalli/muovikitti, 2k happopohja+ filleri, (mikähän filleri? 2k, vai kilikali?) + 2k väri, 2k lakka.
                        Last edited by e30_M-tech1; 04-07-2020, 16:07. Reason: tar
                        Nykyiset:e39 530i & e36 325
                        ---------------------------------------------------
                        Exät:
                        vw golffi
                        e46 328 -00
                        e30 320 -87
                        e30 325 -83
                        e36 325 -91
                        e36 328 -98
                        e30 325 M-tech1 -87

                        Comment

                        • Munanjatke
                          BTCF Member
                          • May 2014
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          Japanilaisesta autosta piti vähän hitsailla takarenkaan etupuolelta helmakoteloa, ja lokasuojaa.



                          Turasin nämä peltilätkät pistesaumoilla kiinni, ja viimeistelyyn vissin olisi hyvä laittaa



                          Sikaflex 527 AT https://m.motonet.fi/fi/tuote/600069...-harmaa-300-ml


                          ja päälle reilusti


                          Dinitrol 479 https://m.motonet.fi/fi/tuote/607030...Alustamassa-1l


                          Pitäiskö tuo puhdas ruosteeton pelti maalata jollain ruosteenesto maalilla ennen massausta ?
                          BMW X3 3.0SD 2007

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16457
                            • Asikkala

                            Mikä auto ja minkä vuotinen ? Meinaan että onko parin vuoden päästä sama homma vieressä/toisella puolella ettei turhaan liikaa tuhraa tuohon aikaa ja tavaraa.

                            Comment

                            • Munanjatke
                              BTCF Member
                              • May 2014
                              • 170
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Mikä auto ja minkä vuotinen ? Meinaan että onko parin vuoden päästä sama homma vieressä/toisella puolella ettei turhaan liikaa tuhraa tuohon aikaa ja tavaraa.

                              Vuoden 2005 Mazda 6 kyseessä, joka on kova ruostumaan. Apukuskin puolella takana odottaa sama homma, tarkoituksena olisi myös irroitella edestäkin sisälokarit, ja vetäistä sinnekkin jotakin massaa/ruosteen estoa ettei ruostu puhki, ellei ole jo puhki. Helmat on siinä ja siinä että kestääkö paria vuotta enempää, mut onneks on nuo muoviset helmalevikkeet



                              Tarkoitus olisi vetäistä takalokasuojiin tuota dinitrol 479 ettei pääsisis ruostumaan puhki enempää.



                              Vaimo ei mielellään autoa halua vaihtaa, niin ei tässä ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin korjata halvalla, mutta silleen että se kestäisi useamman vuoden
                              BMW X3 3.0SD 2007

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16457
                                • Asikkala

                                "Vuoden 2005 Mazda 6" Otan osaa... Tästä ei saa winwin-tapausta millään, parsi kasaan silloin kun tarvii ja unohda saumamassat, pohjamaali ja alustamassa pitää uuden pellin kunnossa tarpeeksi kauan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎