Joo tuo munkin käyttämä happo on 2k kamaa ja semmosta "vettä". Sutasee vaan pikkasen pintaan jos on hiekkapuhallettu ja sillä selvä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yleinen korityö/hitsausketju
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo tuo munkin käyttämä happo on 2k kamaa ja semmosta "vettä". Sutasee vaan pikkasen pintaan jos on hiekkapuhallettu ja sillä selvä.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Spies Heckerin 1k happo toimii ainakin, ei ole ongelmia minkään muun mömmön tartunnan kanssa. Helppoo ja nopeeta.
Edittinä sen verran että tietoviisaat ovat sanoneet ettei noissa "happoväreisä" enää ole EU:n myötä happoja, 1-komponettisissa. 2-komponenttisissa sitä on sen kovettajan verran...
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSe tahtoo olla, että vaikka kuin koittaa hiekkapuhaltaa ruosteisen pinnan "hopeaksi", niin joihinkin kraatereihin tahtoo jäädä ihan minimaalisedti ruostetta. Ja se sit myöhemmin vuosien kuluessa nousee sieltä läpi. Happopohja tuntuu hyvin estävän tämän. Ja siksi tosiaan vaan puhallettuihin kohtiin.
Menen edelleen pelkällä epoksilla, voihan se olla et kiroan tätä kymmenen vuoden päästä.
Hieno lasimurska puhdistaa hiekkaa paremmin, eikä jätä pintaakaan niin karkeaksi.E24 635csi
Comment
-
-
maalausrajan häivytys ja kiillotus
kuinkas tuollainen maalausraja kannattaa häivyttää. jotkut kuulemma hiovat rajan vesihiomapaperilla alkaen p 1000 aina 5000 asti jonka jälkeen myllyttää
noin hienoja vesihiomapapereita vain tuppaa olla työlästä tilata ja löytää. eli kelpaako jos käy vesihiomapaperit läpi 2000 asti ja alkaa jynsäämään vain astetta karkeammalla kiillotustahnalla aluksi
käsin ajattelin koko hommasta siis selvitä
Comment
-
-
Originally posted by Mofe View Postkuinkas tuollainen maalausraja kannattaa häivyttää. jotkut kuulemma hiovat rajan vesihiomapaperilla alkaen p 1000 aina 5000 asti jonka jälkeen myllyttää
noin hienoja vesihiomapapereita vain tuppaa olla työlästä tilata ja löytää. eli kelpaako jos käy vesihiomapaperit läpi 2000 asti ja alkaa jynsäämään vain astetta karkeammalla kiillotustahnalla aluksi
käsin ajattelin koko hommasta siis selvitä
Ite oon tolla konstilla muutaman suorakiiltovärisen auton tehny, ja on tullu niin hyvä että en itekkään meinannu uskoa todeksi.
Koneen tarviit myllytykseen tai muuten tulee hiki.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKyllä 2000 jälkeen voi jo myllyttää kiiltäväksi.
Ite oon tolla konstilla muutaman suorakiiltovärisen auton tehny, ja on tullu niin hyvä että en itekkään meinannu uskoa todeksi.
Koneen tarviit myllytykseen tai muuten tulee hiki.
Jos ei ammatikseen ala tekemään.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Nopeasti kaiveltuna esim.
Comment
-
-
Koitetaan hieman oikaista, ettei näin perjantai-illan ratoksi tarvitsisi enää kolmatta tuntia ruostekorjauksia opiskella. Varsinkin kun toimintatapoja ja mentelmiä on yhtä monta erilaista kun tekijäänsäkin.
Eli innostuin purkamaan sigun uusimman tulokkaan, Kalifornian auringon paistaman hainkeulan, sisustaa myöten osiksi. Pohja on näyttänyt lupaavan ruosteettomalta kummelit-tyylisestä autokaupasta lähtien. Ensin piti pelkästään penkit purkaa maalausta ajatellen.. sitten lähti kojetaulu ja kohta oltiinkin jo lattiamattoa ja äänieristettä myöten paljaalla pellillä. Lähinnä mielenrauhan takaamiseksi tuli tämä operaatio tehtyä. Positiivinen yllätys on ollut joka käänteen takana, kun suomipommeista poiketen mätää ei ole vielä ilmennyt. Nyt on lattiat esillä ja pahimmat paikat löytyvät kuljettajan polkimen ympäriltä sekä apumiehen takalattialta. Kovan koputtelun jälkeen diagnoosiksi vielä tässä vaiheessa pintaruoste, josta olisi nyt hyvä aika päästä eroon. Ja nyt sitten etsitään toimivaksi todettua mentelmää ja reseptiä tähän hommaan.
Miten tällainen resepti (oletetun) pelkän pintaruosteen poistoon toimisi:
- Pistehiekkapuhallus/mekaaninen puhdistus
- Hapolla puhdistus (Annitrol?) vai happomaali
- 2k Epoksia
- Pohjamaalia
- Pintamaalia
Mitä korjattavaa reseptissä arvon herrat (ja naiset). Ja hyvät vinkit happo-, epoksi-, pohja- ja pintamaalivalinnoissa ovat enemmän kuin tervetulleita.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostMiten tällainen resepti (oletetun) pelkän pintaruosteen poistoon toimisi:
- Pistehiekkapuhallus/mekaaninen puhdistus
- Hapolla puhdistus Annitrol / laimennettu fosforihappo (sama asia)
- 2k Epoksia
- Pohjamaalia
- Pintamaalia
Mitä korjattavaa reseptissä arvon herrat (ja naiset). Ja hyvät vinkit happo-, epoksi-, pohja- ja pintamaalivalinnoissa ovat enemmän kuin tervetulleita.
Ei toki kovin pitkältä ajalta kokemusta, mut reilussa puolessa vuodessa ei ainakaan ole ruoste tullut läpi mistään.
Jos on pintaruosteen päälle vedetty vaan, niin tulee kyllä äkkiä läpi.. eli siihen nähden toimii kyllä.
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostKoitetaan hieman oikaista, ettei näin perjantai-illan ratoksi tarvitsisi enää kolmatta tuntia ruostekorjauksia opiskella. Varsinkin kun toimintatapoja ja mentelmiä on yhtä monta erilaista kun tekijäänsäkin.
Eli innostuin purkamaan sigun uusimman tulokkaan, Kalifornian auringon paistaman hainkeulan, sisustaa myöten osiksi. Pohja on näyttänyt lupaavan ruosteettomalta kummelit-tyylisestä autokaupasta lähtien. Ensin piti pelkästään penkit purkaa maalausta ajatellen.. sitten lähti kojetaulu ja kohta oltiinkin jo lattiamattoa ja äänieristettä myöten paljaalla pellillä. Lähinnä mielenrauhan takaamiseksi tuli tämä operaatio tehtyä. Positiivinen yllätys on ollut joka käänteen takana, kun suomipommeista poiketen mätää ei ole vielä ilmennyt. Nyt on lattiat esillä ja pahimmat paikat löytyvät kuljettajan polkimen ympäriltä sekä apumiehen takalattialta. Kovan koputtelun jälkeen diagnoosiksi vielä tässä vaiheessa pintaruoste, josta olisi nyt hyvä aika päästä eroon. Ja nyt sitten etsitään toimivaksi todettua mentelmää ja reseptiä tähän hommaan.
Miten tällainen resepti (oletetun) pelkän pintaruosteen poistoon toimisi:
- Pistehiekkapuhallus/mekaaninen puhdistus
- Hapolla puhdistus (Annitrol?) vai happomaali
- 2k Epoksia
- Pohjamaalia
- Pintamaalia
Mitä korjattavaa reseptissä arvon herrat (ja naiset). Ja hyvät vinkit happo-, epoksi-, pohja- ja pintamaalivalinnoissa ovat enemmän kuin tervetulleita.
Jos pohjamaali on 2K ja pintamaali on 2K ni pysyy kiinni.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment