Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skarpa
    replied
    Originally posted by Joker View Post
    https://www.jaymic.com/e30-rear-floo...anel-rh-p.html

Tosta ainakin löytyy hintojen kans noita lattiapeltejä.

Pazin projekteja seurailtu jo aikoinaan nps foorumilta ja joskus bongattu liikenteessäkin. Asiallista tekemistä!

Tohon omaanki haluaisin ainakin vähän muotoa, sit ku saa massat pohjasta raaputeltua nii osaa jo kartottaa paljon peltiä menee vaihtoon. Toki helpoin ratkaisu olis maksaa se ~500 mitä niille tulis hintaa, mut sikkikoneenki saa jo pariinsataan.
    Jos on intoa opetella, niin kyllä sikkikoneella hyvät saa. Sikkikoneellahan nuokin on tehty. Itse tein vaihtelevasti hyväkuntoisilla korjauspaloilla, tai huonokuntoisempia polven päällä parsien

Last edited by Skarpa; 07-10-2019, 16:22.

Leave a comment:

• Joker
    replied
    Remanufactured Rear Floor Pan Repair Panel, right side, for BMW E30 models (2 door and 4 door saloon).

Tosta ainakin löytyy hintojen kans noita lattiapeltejä.

Pazin projekteja seurailtu jo aikoinaan nps foorumilta ja joskus bongattu liikenteessäkin. Asiallista tekemistä!

Tohon omaanki haluaisin ainakin vähän muotoa, sit ku saa massat pohjasta raaputeltua nii osaa jo kartottaa paljon peltiä menee vaihtoon. Toki helpoin ratkaisu olis maksaa se ~500 mitä niille tulis hintaa, mut sikkikoneenki saa jo pariinsataan.

Leave a comment:

• MikeDry
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Jos kysyt, niin kerro ihmeessä hinnat tännekin. Ihmetellyt aiemminkin sitä, että mikä on, ettei hintoja voi panna esille.
    Sitä itsekkin miettinyt että miksi siinä on, onko sitten tapauskohtainen tms. Mutta mulle sanottiin hinnaksi 1.5 vuotta sitten 2kpl etu lattiota/2kpl takalattioita n.700€ paketti hinta+rahti tietysti, en tiedä onko kallista, mutta ne aloitti silloin. En tiedä hintoja nykyään, mutta on helppo leikkaa ja uusi vaan tilalle. Itse meinaan tehdä suorasta, mulle se jälki ei oo niin just..
    Tässä millaisista osista oli kyse

Sieltä saa nykyään vaikka mitä, takakulmia, polttoaine pumpun paikkoja, niitä taka turvavyö palkkia, akkukoteloa konehuoneen puolelle...

Hei, mistä saan tämän näköisen ruiskun, tarkoitus idea olisi omia soosseja suihkua, en tiedä minkä niminen sen takia en ole löytänyt. Suomesta pitäisi löytää, olen miettinyt sitä ruiskutettavaa alusta massa pistoolia, tyhjentää sen säiliön ja käyttäisi sitä, mutta olisi vaan helpompi tälläinen

Last edited by MikeDry; 07-10-2019, 13:35.

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Jos haluu suoraan alkuperäisen näköistä ja helpolla korjata, niin suosittelen ottamaan näihin henkilöihin yhteyttä. Tuolla ainakin on kuvia ja hinnat saa kun kysyy niiltä E30Garage Norway, sit on tämä Valcas. Sit on vielä muitakin, mutta taisi olla samoja myyjiä.
    Itse lähtisin noilla jos haluaa mahdollisimman oem näköisen ja helppo se on noilla tehdä kuin käsin suorasta.
    Jos kysyt, niin kerro ihmeessä hinnat tännekin. Ihmetellyt aiemminkin sitä, että mikä on, ettei hintoja voi panna esille.

Leave a comment:

• MikeDry
    replied
    Jos haluu suoraan alkuperäisen näköistä ja helpolla korjata, niin suosittelen ottamaan näihin henkilöihin yhteyttä. Tuolla ainakin on kuvia ja hinnat saa kun kysyy niiltä E30Garage Norway, sit on tämä Valcas. Sit on vielä muitakin, mutta taisi olla samoja myyjiä.
    Itse lähtisin noilla jos haluaa mahdollisimman oem näköisen ja helppo se on noilla tehdä kuin käsin suorasta.
    Last edited by MikeDry; 07-10-2019, 13:13.

Leave a comment:

• Iemel
    replied
    Jos alkuperäistä peltiä ei löydy, leikkaa sopivan palan ja tekee / teettää siihen siistit sikkaukset?
    Toimiva ratkaisu joka miellyttää myös silmää.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Siististi korjattu:

Ei niin siististi korjattu:

Kummassakin tapauksessa on uusittu about sama määrä peltiä.

Leave a comment:

• Joker
    replied
    Pitäis alkaa e30 lattiat hitsaamaan, lattiamaton poiston jälkee tilanne on normal katastrof.

Lattiamattoa ainakaan takajalkatilaan autoon ei enää tule joten noista pitäis saada kohtuu siistit, huonosti noita peltejä saatavilla mut olisko heittää kuvia miten ootte noita korjannu?

Sinällään ku ei tarvis olla oem luukki kunhan olis siistit.

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Kunhan nyt jotain mäskiä on siinä suojaamassa sen sauman ettei ime vettä ja soossii sinne. Olis hyvä ettei kovetu ihan kovaksi ja lohkeile täten, ja päällemaalattavuus

Leave a comment:

• Dokumon
    replied
    Jostain syystä tuota dinitrolin 410:aa ei tämän kylän motonetistä saanu, joten nappasin automaalikaupasta mukaan 3M 08689 polyuretaanisaumatiivisteen. Tämä ajanee saman asian varmaan aivan hyvin?

Leave a comment:

• janne[l
    replied
    tuota dinitrolia on tääläkin käytetty kaikissa saumoissa. hyvää tavaraa,eikä muuten kuivata edes suutinta tukkoon vaikka pidempään siä seisoo.

Leave a comment:

• Tuukkaw
    replied
    Tolla Skarpan mainitsemalla dinitrolilla tein oman e30 ja on ne ainakin pari vuotta siellä pysyny

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by mazaaa View Post
    Minkälaista tiiviste/liimamassaa ootte käyttäny korin saumoihin ? Mulla ois kohta e30 korin hiekkapuhallus edessä, niin pitäs laittaa kaikkiin saunoihin tyrkätä massat, joita on _paljon_ kumminkaan ei raskis mitään 50e maksavaa koriliimatuupeja ostaa useampia. Oisko esim sikaflex 221passeli :think
    Mitähän skarppa tossa yllä kirjoittaa...

Leave a comment:

• mazaaa
    replied
    Minkälaista tiiviste/liimamassaa ootte käyttäny korin saumoihin ? Mulla ois kohta e30 korin hiekkapuhallus edessä, niin pitäs laittaa kaikkiin saunoihin tyrkätä massat, joita on _paljon_ kumminkaan ei raskis mitään 50e maksavaa koriliimatuupeja ostaa useampia. Oisko esim sikaflex 221passeli :think

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post
    E34 ovien alareunojen ehostus kyseessä. Mitä ainetta saumakitiksi, että saisi alkuperäisen kaltaisen? Ja laitetaanko tuo kitti putsatun ja annitrolilla käsitellyn pellin päälle suoraan, ja tähän päälle epoksimaali (+ muut maalit)?
    Ensin pohjamaali (epoksi tms.) sitten ylimaalattava saumakitti ja lopuksi pintamaali. Ihan toimiva massa on Dinitrol 410(uv) , mutta kyllä se harjoittelua vaatii, että saa tehtaan jälkeä vastaavan.

Leave a comment:

Working...