Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by Jyki View Post
    Liian läheltä todennäkösesti, aivan pakasta vejetty "ammattilaisruisku" nimittäi oli onneks myyjä lorautti vahingossa liikaa värimassaa ilmaseksi nii ei tarvi lähtiä osteleen
    Vaatii jo vähän "tekemistä" että saa värimassan valahtamaan, joten ennen lakan vetoa kannattaa hieman vaikka treenata/etsiä säätöjä johonkin toisarvoiseen ensin.
    Kuitenkin se lakka valahtaa sitten TODELLA paljon helpommin kuin massa.

    Hionta 800-vesissä ja uutta massaa niskaan.

    Leave a comment:


  • Jyki
    replied
    Liian läheltä todennäkösesti, aivan pakasta vejetty "ammattilaisruisku" nimittäi oli onneks myyjä lorautti vahingossa liikaa värimassaa ilmaseksi nii ei tarvi lähtiä osteleen

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied
    Originally posted by Jyki View Post
    Tulipa tänään kokeiltua ekan kerran metallihohtomaalia. Ekan basecoat kierroksen jälkeen huomasin valuvan niin monesta kohtaa että uusiks menee. Riittääkö jos karhennan koko kopan 400-600 vesihionnalla ja uutta värimassaa perään?
    Liian läheltä tai liian kapealla viuhkalla? Ei mun mielestä kyllä noin karheella tarvi hioda. Itse sillon taisin tonnisella pyyhkiä koko kopan kun piti pari paikkaa hioda vähän enempi

    Leave a comment:


  • Jyki
    replied
    Tulipa tänään kokeiltua ekan kerran metallihohtomaalia. Ekan basecoat kierroksen jälkeen huomasin valuvan niin monesta kohtaa että uusiks menee. Riittääkö jos karhennan koko kopan 400-600 vesihionnalla ja uutta värimassaa perään?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Homma hoitui kun karhensin taas kiehuneet kohdat ja sipasin pakkelia ohuen hunnun niille alueille ja sitten uus hinkka. Onneks toi "super red" ei kiinnostanu mäkäräisiä ja kirvoja ollenkaan vaikka pihalla maalasin 3x kirva, 2x mäkäräistä jaloistaan kiinni pinnassa mitkä oli helppo nappasta pois kun oli maalit kuivunu. Mutta, yks semmonen minikoppakuoriainen oli sotkenu ittensä sinne maalin sekaan, ja raahautunu semmosta siksakkia jonkun 7cm verran Ihan kun joku mato olis siellä maalin alla. Eikä tietenkään ole vehkeitä että sais kiillotettua ne kohdat, jos meinais hioo ne kohollaan olevat kohdat ujosti pois No, "tähän rahaan saa tämmöstä" sanois joku

    e. johtuiko tuo kiehuminen jos tehtaalla vesivärit ja mulla liukkarit käytössä? Oikein muuta ei olla keksitty. Mutta silti vaan muutamassa kohdassa aiheutti harmaita hiuksia, eikä koko paskassa. ?!?!

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Nyt on vedetty kolmas kerta hinkkaväriä (HB Body) kaverin yariksen etupuskuriin koska aina se alkuperäinen keittää jostain ainakin vähän. Pari paikkaa on missä se on keittänyt maalin reunoilta näillä kaikilla kerroilla. Kyllä on sitten paskaa tuo tehtaan oma maali kun ei tunnu kestävän. Jännästi se kuitenkin 95% kestää tuon hinkkaavärin kun vaan mattasin sen pinnan puskurista. Purkasin sen puskurin kahteen osaan ja toinen vaan on keittänyt päädyistä (Toinen puhtaana pohjavärissä/muovilla kun lähti painepesurilla maalit). Nyt jätin viimiseen vetoon ohenteenkin pois hinkasta, jos vaikka olis auttanu kestävyyteen, vaan vitut! Ihan samaa ryppyä puskee reunoille missä muovi loppuu ja maali alkaa. Yritin vielä jättää mahdollisimman jyrkäksi sen maalin reunan missä vaihtuu hiontavärille, ettei olis sitä ohutta "häivytystä" siinä maalin reunalla. Olis ollu niin helvetillinen homma putsata koko puskuri pelkälle muoville, että päätin vaan karhentaa vanhat pinnat.

    Se kysymys on, että miks se tekee tuota vaan parissa kohtaa eikä koko puskurissa?

    Leave a comment:


  • eki_r
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Se ei sitten ole oikeasti vielä kiiltävä kun ekan kerran siltä näyttää, vaan hiontanaarmut ovat vain täyttyneet tahnan vahasta.
    Eli pesaise pinta autoshamppoolla kun ajettelet että nyt kiiltää ja näet kiiltääkö oikeasti vai pitääkö kiilloitusta jatkaa.
    Kyllä se siitä, mutta jos pinta on täynnä paskaa, mattaa ja valumia, niin ottaahan se hieman pitkäjännitteisyyttä että pinnasta saa oikeasti virheettömän, myös muutaman pesun jälkeen.
    Jossain kohtaa kannattaakin tehdä päätös kannattaako pahimmat alueet vetää kokonaan uudelleen(ja nyt vain osa kerrallaan).
    Jep! Pesin myllyttämäni alueen ja kyllä se enimmäkseen oikeasti kiiltää, reuna-alueilla on toki pientä naarmua näkyvissä. Konepelti on huonoimmin onnistunut paikka, joten muun auton osalta vaiva lienee pienempi. Kärsivällisyyttä mulla kyllä riittää. Ja jos joku paikka menisikin uusiksi, niin nyt on paljon pienempi kynnys tarttua ruiskuun...

    En tästä aivan virheetöntä yritäkään, lähtökohtaan nähden parempi on tarkoitus saada aikaan. Eniten tuossa otti päähän ne miljoonat parkkilommot (ja yksi iso), noiden osalta saavutin jo mielenrauhan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by eki_r View Post
    Zeta on jälleen nipussa ja ajokelpoinen... Kokeilin konepellin hiomista ja myllyttämistä. Konepellin maalaus onnistui korkeintaan välttävästi, harkitsin jopa tuon uudelleenmaalausta. Vesihioin konepellistä puolet iltapuhteiksi (karkeudet 800, 1200 ja 2000) ja myllytin Bilteman koneella (se 55 € maksava kulmahiomakoneen näköinen) käyttäen superlonlaikkaa ja Fareclan tahnoja (g3/6). Ja kyllähän tuosta hyvä tulee, aivan sileä ja kiiltää nätisti. Jokunen ilta tuossa menee ennen kuin koko auto on viimeistelty, mutta eipä tässä mikään kiire ole.
    Se ei sitten ole oikeasti vielä kiiltävä kun ekan kerran siltä näyttää, vaan hiontanaarmut ovat vain täyttyneet tahnan vahasta.
    Eli pesaise pinta autoshamppoolla kun ajettelet että nyt kiiltää ja näet kiiltääkö oikeasti vai pitääkö kiilloitusta jatkaa.
    Kyllä se siitä, mutta jos pinta on täynnä paskaa, mattaa ja valumia, niin ottaahan se hieman pitkäjännitteisyyttä että pinnasta saa oikeasti virheettömän, myös muutaman pesun jälkeen.
    Jossain kohtaa kannattaakin tehdä päätös kannattaako pahimmat alueet vetää kokonaan uudelleen(ja nyt vain osa kerrallaan).
    Last edited by Hemi; 20-07-2014, 23:55.

    Leave a comment:


  • eki_r
    replied
    Zeta on jälleen nipussa ja ajokelpoinen... Kokeilin konepellin hiomista ja myllyttämistä. Konepellin maalaus onnistui korkeintaan välttävästi, harkitsin jopa tuon uudelleenmaalausta. Vesihioin konepellistä puolet iltapuhteiksi (karkeudet 800, 1200 ja 2000) ja myllytin Bilteman koneella (se 55 € maksava kulmahiomakoneen näköinen) käyttäen superlonlaikkaa ja Fareclan tahnoja (g3/6). Ja kyllähän tuosta hyvä tulee, aivan sileä ja kiiltää nätisti. Jokunen ilta tuossa menee ennen kuin koko auto on viimeistelty, mutta eipä tässä mikään kiire ole.

    Leave a comment:


  • marko84
    replied
    Sellaista kyselisin kun pitäisi tallin valaistus tehdä ja saishan ne olla niin et autojen maalauskin onnistuu.
    Töistä nyt sain ilmaiseksi 2x58w loisteputkivalaisimia 10kpl ja niistä ajattelin värkätä.
    Kyseessä 55m2 talli.
    Itsellä päässä jonkinlainen visio, mut kertokaa ihmeessä hyviä esimerkkejä

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    nyt tarviis nopeen vastauksen eli onko kellään tietoa voiko mipan wbc maalia ohentaa jollain muulla kuin tuolla sen omalla ohenteella vai onko siinä samassa joku kovete että täytyy olla juurikin tuota. eli maali on tämä http://www.automaalit.net/epages/Gag...roducts/830320

    e: näköjään voi ohentaa tislatulla akku vedellä? olenko oikeassa?????
    Last edited by coupe320; 19-07-2014, 21:05.

    Leave a comment:


  • eki_r
    replied
    Zeta oli tänään päivän pihalla paistumassa... Superblack imee lämpöä niin, että hyvä kun kärsi pelteihin koskea. Sivupeilit "uunitin" auton sisällä jossa varmaan ollut ainakin 80 astetta. Varsinaisen viimeistelyn jätän viikon-parin päähän, mutta kokeeksi vesihioin (karkeudet 800/1500/2000) ja jynssäsin fareclan tahnoilla peilien ja pissapoikien suuttimien paikat, noin pari dm2 jokaisesta kohdasta. Oikein hyvän tuosta pinnasta näköjään saa, enkä usko että hirveästi työtäkään tuossa enää on.

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Hyötyä ei taida olla muualla kuin paljaalla pellillä sen hapon kanssa. Meinaatko hiontavärin vai epoksin vetää siihen päälle sit?
    filleri tulee päälle.

    onko kellään kokemuksia ppg d831/d832 happopohjasta.
    Last edited by coupe320; 18-07-2014, 17:40.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by coupe320 View Post
    konepelti hiottu osittain pellille asti (kiveniskemät + ruoste kohdat) eli laitanko happopohjan pelkästään nuihin kohtiin vai voiko vetää koko konepeltiin joka hiottu pohjamaaliin asti.
    Hyötyä ei taida olla muualla kuin paljaalla pellillä sen hapon kanssa. Meinaatko hiontavärin vai epoksin vetää siihen päälle sit?

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    konepelti hiottu osittain pellille asti (kiveniskemät + ruoste kohdat) eli laitanko happopohjan pelkästään nuihin kohtiin vai voiko vetää koko konepeltiin joka hiottu pohjamaaliin asti.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎