memebuy23buy

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Itse olen ruiskinut Temacoat RM 40 maalia ihan 1.4 suuttimen läpi. Se on aikamoista tervaa itsessään, mutta saa sillä kun riittävästi ohentaa ihan kelvon pinnankin aikaiseksi.

    Ja niitä aiemmin kyselemiä ruosteita saat fiksattua esimerkiksi silleen, että puhallat yli ne ja sitten peittaat ne kohdat. Helpointa varmaan ostaa Dinitrolin Annitrolia vaikka motonetistä ja sitten sillä vetelet yli ne mestat. Voi vetää pohjat sitten suoraan sen päälle etkä tartte "happoväriä" kun hapotat ne mestat tolla laimennetulla fosforihapolla eli Annitrolilla.

    1k haftgrundeissa ei ole mun tietojen mukaan ollut happoa moneen vuoteen, 2k happoväreissä se happo löytyy kovettajasta (ainakin SH & Standox merkeillä). Tämä nyt ei ole mikään universaali ja absoluuttinen totuus varmastikaan, mutta itse kuitenkin ihan hapotin puhalluksen jäljiltä ruostemestat ja kyllä siellä vaan kraaterien pohjat tummuu eli ei se turhaa ole.
    Kiitos vastauksesta. Tuli kans mieleen että voisin kokeilla tuota Annitrollia noihin ruosteisiin. Mites toi kittiasia? Mikä olisi laadukasta kittiä?

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Nonii.. joko joku vastaisi:think
    Tuli sitten hankittua tuota temacoat GPL-S epoksia pohjamaaliksi ja siihen kovetin ja ohennin.
    Biltsusta jäi sininen ruisku käteen ja kysynki että minkä kokoisella suuttimella tuota coattia kannattaa ruiskuttaa? Ruiskussahan on vakiona 1.4 suutin ja ostin lisäksi 1.7.:think Tuo maalihan on teollisuus kamaa, mutta maalari meinas että jotkut automaalamotkin käyttää tuota.. en sitten tiedä. Oliskohan joku täälä foorumilla tuota ruiskuttanu pohjille?



    Mitäs kittiä suosittelette? Joku sellanen mikä olisi hyvä tarttumaan ja helppo hiottava? Mitäs mieltä olette tästä kitistä:http://jasper.fi/tuote/multiextender/
    Itse olen ruiskinut Temacoat RM 40 maalia ihan 1.4 suuttimen läpi. Se on aikamoista tervaa itsessään, mutta saa sillä kun riittävästi ohentaa ihan kelvon pinnankin aikaiseksi.

    Ja niitä aiemmin kyselemiä ruosteita saat fiksattua esimerkiksi silleen, että puhallat yli ne ja sitten peittaat ne kohdat. Helpointa varmaan ostaa Dinitrolin Annitrolia vaikka motonetistä ja sitten sillä vetelet yli ne mestat. Voi vetää pohjat sitten suoraan sen päälle etkä tartte "happoväriä" kun hapotat ne mestat tolla laimennetulla fosforihapolla eli Annitrolilla.

    1k haftgrundeissa ei ole mun tietojen mukaan ollut happoa moneen vuoteen, 2k happoväreissä se happo löytyy kovettajasta (ainakin SH & Standox merkeillä). Tämä nyt ei ole mikään universaali ja absoluuttinen totuus varmastikaan, mutta itse kuitenkin ihan hapotin puhalluksen jäljiltä ruostemestat ja kyllä siellä vaan kraaterien pohjat tummuu eli ei se turhaa ole.

    Leave a comment:


  • virolainen
    replied
    Originally posted by marko84 View Post
    Onko mitään hyväksi todettua maalia?
    Ei ainaki sellaista maalia mitä vois kotona omil vehkeil vetää

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Nonii.. joko joku vastaisi:think
    Tuli sitten hankittua tuota temacoat GPL-S epoksia pohjamaaliksi ja siihen kovetin ja ohennin.
    Biltsusta jäi sininen ruisku käteen ja kysynki että minkä kokoisella suuttimella tuota coattia kannattaa ruiskuttaa? Ruiskussahan on vakiona 1.4 suutin ja ostin lisäksi 1.7.:think Tuo maalihan on teollisuus kamaa, mutta maalari meinas että jotkut automaalamotkin käyttää tuota.. en sitten tiedä. Oliskohan joku täälä foorumilla tuota ruiskuttanu pohjille?



    Mitäs kittiä suosittelette? Joku sellanen mikä olisi hyvä tarttumaan ja helppo hiottava? Mitäs mieltä olette tästä kitistä:http://jasper.fi/tuote/multiextender/
    Last edited by janke; 20-02-2015, 21:58.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Minkäs vuoksi tuota epoksia oikein vedetään yleensä ennen hinkkaa?
    Onko se hyvä vetää vanhan auton pintaa esim hapon jälkeen?

    Leave a comment:


  • marko84
    replied
    Nyt tarvis tietoa kromimaaleista.
    Projektiautoon olis tulossa kyseiset 14" vanteet:

    Joissa keskiö valua kuvasta poiketen ja reunat peltiä jotka nyt hiekkapuhallettu.
    Kromiset pitäisi reunoista saada, mut kromaus turhan kallis vaihtoehto joten kromimaalia voisi kokeilla.
    Onko mitään hyväksi todettua maalia? ja ilmeisesti lakka siihen päälle?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    piti kutistaa 15min--> 1.41min, joten eipä tuosta paljon kostu, mutta saatteppahan nauraa vaikka työmiehen hymylle

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Kittaat kolot umpeen, hiot 120+240-kuivana yli ja vedät vielä muutaman rundin vähän enemmän ohennettua hinkkaa niskaan. Vedät mustan spray/kontrollihunnun päälle ja 400+800-vesissä yli ja jos ok, pinnat niskaan.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    nonii poijjaat, ensimmäin ikioma hinkkaväri on nyt vedetty, ja olen ihan tyytyväinen tulokseen, paskemminkin olisi voinut mennä (en tiiä voiko tuota hinkkäväriä edes tyriä) parissa kohtaa on joku portti tuonpuoleiseen, mutta niistäkin selvinnee hiomalla, ja yhteen ainoaan kohtaan tarttee laittaa hieman pakkelia lisää, peilaa yhdestä kulmasta katsottuna oudosti :think:

    Lisään videon myöhemmin kuhan se on pakattu/modattu/upattu ja tarkistettu, niin saa ammattimiehet kertoa täytyykö minun vedellä varsinaista pintaväriä esim rivakammin tms mitä virheitä teen maalauksessa, paremminkin teenkö mitään oikein

    kuvia nyt aluksi





    harmaita hiuksia aiheuttaneet portit tuonpuoleiseen
    oikea puoli tankista

    vasen puoli tankista

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Katso hemin postaus #861 hionta joka välissä niin tarrat häviää lakan alle

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Doppel tuplaus

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kysytäänpä täällä. Tarkoitus on maalata osa (moottoripyörän) ja tarroilla tehdä sitten siihen jotain. Eli pääväri maalilla ja koristeet teipillä.

    Ajattelin lakata koko komeuden sitten yli. Mitä asioita pitää huomioida? Montako kertaa saa lakkaa vetää että saa tarrat riittävän "syvälle"? Miten välihionnat? Märkää märälle vai joka välissä hionta?

    Vai onko parempi idea toteuttaa maalaamalla koko homma? Vinkkejä siihen?

    Vai onko muita vaihtoehtoja toteuttaa kyseistä hommaa? Kiitos etukäteen jos jollain on antaa tipsejä.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    väärä topic.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Dodiin.. Pitäisi alkaa hiukan tuota e30 koria paikkaileen ja muutamia kysymyksiä tuli mieleen.


    Eli, onko happo vedettävä aina, aivan pienten ruosteläiskien päälle, vai riittääkö puhallus ja ruosteensyöjää ja vaikka tuota Temacoattia päälle:http://www.tikkurila.fi/teollinen_ma..._50.3933.shtml ? Tarkoitus on konehuoneen ympäristöä korjailla näin aluksi ja tuota temacoattia olisi heti tarjolla ja siksi kysyn tuosta ja tätä kyseistä litkua vetelisin ihan pensselitavarana konehuoneen ruostekohtiin, että saisi suljettua puhalletut kohdat heti odotellessa muiden maalien saapumisia:think

    Kuinka suuri riski on, että tuo Temacoat alkaa reakoimaan hinkkavärin kanssa? Vai, pitäisikö suosiolla hankkia happo,hinkka ja pintaväri saman valmistajan tuotteina?

    Edit: Tämä olisi myös vaihtoehtona tuon TC:n kanssa:http://www.tikkurila.fi/teollinen_ma..._77.3933.shtml
    Last edited by janke; 09-02-2015, 22:55.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    kaks tankkia, ja pari kerrosta joutunee vetelee.
    Riittää kymmeneen tankkiin, eli hiontavärikustannus n.10€ per tankki ja nyt sinulla on parasta hiontaväriä.
    Last edited by Hemi; 07-02-2015, 16:58.

    Leave a comment:

Working...
X