Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Osku
    replied
    Hiontavärihomma tuli selväksi

    Kellään kokemusta noihin ikkunalistoihin sopivasta E30 shadowline sävystä?
    Mikä olisi mahdollisimman lähellä alkuperäistä.

    Puskurien listat,kylkilistat ja kaikki ikkunalistat pitäisi myös maalailla tossa OEM++ prokkiksessa.

    Ei viitti kuusaan mustallakaa maalata kun se lähtee kiiltämään kuluessaan ja on vähän hankala ylläpitää ja on 1K :think:

    Taitaa alunperin olla satiinimustat eikä täysin 100% mattapintaset.

    Kiiltävä musta ja semimatta lakka ?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Osku View Post
    Mitenkäs tuo 2-k hiontavärin kuivaminen ennenku siihen voi sipasta pikkasen kittiä ?

    Ei menny ihan nappiin kittihommat niin joutuu korjaamaan vielä hiontavärin päälle.
    Taas riippuu ihan siisä kuivamislämmöstä, mutta +18-20 autotallihommissa seuraavana päivänä voi huoletta jo kittailla.
    Ok, ehkä aiemminkin, mutta se nyt tosiaan riippuu olosuhteista jossa kuivuminen tapahtuu ja jos pitää sen 24h, niin ei mene ainakaan hyvät värkit pilalle.

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    Mitenkäs tuo 2-k hiontavärin kuivaminen ennenku siihen voi sipasta pikkasen kittiä ?

    Ei menny ihan nappiin kittihommat niin joutuu korjaamaan vielä hiontavärin päälle.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Olet ilmeisesti maalaillut 1K tavaralla, koska kyllä 10-vuotta sitten 2K tavarat olivat jo tätä päivää. Eli kuivuttuaan eivät 2K hinkkatavarat painu (Eli ”tallikuivatessa” sen 18-24h ja jos vähänkin vielä epäilee niin 36h).
    2k ruiskukittiä oli. No mutta hyvä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    Tippuu ne kyllä vähän.. Tai riippuu tietty vähän mitä peittää
    No ei ne kyllä käytännössä tuon 36h jälkeen enään tipu jos sekoitussuhde on oikea ja lämpöä edes auttavat +20.
    Eli siinä kohtaa kemiallisesta kovettumisreaktiosta pitäisi olla yli 99% takanapäin ja vaikka liuotinhaihtumista vielä hieman tapahtuukin, ei itse tavara enään tilavuudeltaan muutu miksikään.
    Jos putoaa niin sitten vaikkapa Valspar/DeBeerin tuotteisiin ja ei taatusti putoa.

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Olet ilmeisesti maalaillut 1K tavaralla, koska kyllä 10-vuotta sitten 2K tavarat olivat jo tätä päivää. Eli kuivuttuaan eivät 2K hinkkatavarat painu (Eli ”tallikuivatessa” sen 18-24h ja jos vähänkin vielä epäilee niin 36h).
    Tippuu ne kyllä vähän.. Tai riippuu tietty vähän mitä peittää

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Painuuko nuo nykypäivän hinkkavärit ja kitit enää mihinkään? Ruiskukittiä joskus 10v sitten ruiskineena niin se oli sellasta paskaa että naarmut ilmaantu jonkun ajan päästä takaisin? Välillä joutuu rappaamaan hiomavärillä sellasia täyttöjä että ajattelin että onko parempi viikko kaks odotella ennenku laskee pintaa päälle?
    Olet ilmeisesti maalaillut 1K tavaralla, koska kyllä 10-vuotta sitten 2K tavarat olivat jo tätä päivää. Eli kuivuttuaan eivät 2K hinkkatavarat painu (Eli ”tallikuivatessa” sen 18-24h ja jos vähänkin vielä epäilee niin 36h).

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Schutzstaffel View Post
    Onko jotain samankaltaista maalia? Kyselin tänään tätä, mutta ei saa kuin 10l kanisteria enää. Pienemmät koot valmistus lopetettu. Lisäksi tuo 10l koko sävytyksen ja ohenteen kera maksaa 200e täällä.

    Vaikuttaa hyvältä tavaralta, mutta niinkuin liikkeessäkin sanottiin, on huomattavan kallista.

    Onko siis olemassa lähes samanlaista maalia ?

    EDIT: Ei ole käyttöä noin paljolle maalia, niin menee haaskoon. Ei mitään järkeä hankkia 10l. 5l tai jopa 3l olisi OK. Koitin nyt katsoa netistä mitä 2K maaleja olis vastaavia tarjolla, mutta mitään kokemusta ei noista ole niin en tiedä mitä hankin.

    Aion maalata moottoritilan, pohjan, lattian sisäpuolelta, helmat ja takakontin. Kaikissa näissä on ruostetta jotka ensin korjataan ja sitten maalataan. Ulkopuolelle autoa näkyviin paikkoihin luonnollisesti normaalit autovärit.
    Itse olen maalannut Normadur hs 65 ja 90-maaleilla. Eikös nuo vastaa teknoduria...

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Painuuko nuo nykypäivän hinkkavärit ja kitit enää mihinkään? Ruiskukittiä joskus 10v sitten ruiskineena niin se oli sellasta paskaa että naarmut ilmaantu jonkun ajan päästä takaisin? Välillä joutuu rappaamaan hiomavärillä sellasia täyttöjä että ajattelin että onko parempi viikko kaks odotella ennenku laskee pintaa päälle?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Märkänä tietääkseni tarrat mäkeen ettei repeä reunat. Ja yleensä tarrat kestää kyllä vaikka lakan vetäis niskaan

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    pari pikku kyssäriä, kun pitäs jossain vaiheessa ruveta noita pyörän tankkeja+lokareita maalaamaan.

    voiko tarran jättää lakan alle?

    jos tekee niillä "liimattavilla" sabluunoilla esim tekstin niin kannattaako ne repiä irti märkänä vai antaa maalin kuivua kunnolla?

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Toi Champagne quartz on kyllä hieno, voipi olla että ei miellytä kyllä vaimoa.
    Tuo Rio yellow on ehkä liian keltainen. Bmw:n Austin yellow voisi kyllä laittaa harkintalistalle.

    Vaikeintahan kaikissa näissä väreissä on kuvitella se e39:n päälle.
    Minin kartta ja Black eye purple ? Onko liian sininen

    Hondan Pirates Black ?

    Leave a comment:


  • Schutzstaffel
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Nokian väristä pitäisi löytyä pienemmissäkin erissä.
    Täydennän sen verran, että siihen RAL-sävyyn mitä halusin, ei tehdä pohjia alle 10l erissä. Eli joko vaihdan haluamaani sävyä (ehkä en vaihda..) tai sitten vaihdan maalia/maaleja.

    Jotenka:
    Pohjamaaliksi tarvitaan semmoinen, minkä voi ongelmitta vetää vanhan olemassa olevan korimaalin päälle. Vastaavasti pitää kestää tuleva uusi pintamaali. Jotain 2K-maalia aion hakea, mutta mitä?

    Työvaiheet lyhyesti:
    -ruosteenpoisto peltiin asti teräsharjalla/laikalla/whatever (sisältää jo hitsaukset ja saumojen viimeistelyt)
    -mahdollinen kittaus, jos lommoja/kuoppia (sisältää hionnan)
    -2K-happopohjamaali
    Tähän asti riittää mulle. Sitten kun korjataan pintamaalia, lisätään tuohon vielä hiontaväri + pintaväri ja hiomiset.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Nokian väristä pitäisi löytyä pienemmissäkin erissä.

    Leave a comment:


  • Schutzstaffel
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Jos kyse on sinkaamattomasta "museoautosta", niin ota ilman muuta käytöön tuo 2K Teknodur 3430 PU-pohjamaali, jolla saat yhdessä ja samassa tuotteessa kaiken tarvittavan haposta epoksin kautta pintaväriin. Eli tässä yksikerrosjärjestelmässä kakki kolmikerrosjärjestelmän elementit.
    Onko jotain samankaltaista maalia? Kyselin tänään tätä, mutta ei saa kuin 10l kanisteria enää. Pienemmät koot valmistus lopetettu. Lisäksi tuo 10l koko sävytyksen ja ohenteen kera maksaa 200e täällä.

    Vaikuttaa hyvältä tavaralta, mutta niinkuin liikkeessäkin sanottiin, on huomattavan kallista.

    Onko siis olemassa lähes samanlaista maalia ?

    EDIT: Ei ole käyttöä noin paljolle maalia, niin menee haaskoon. Ei mitään järkeä hankkia 10l. 5l tai jopa 3l olisi OK. Koitin nyt katsoa netistä mitä 2K maaleja olis vastaavia tarjolla, mutta mitään kokemusta ei noista ole niin en tiedä mitä hankin.

    Aion maalata moottoritilan, pohjan, lattian sisäpuolelta, helmat ja takakontin. Kaikissa näissä on ruostetta jotka ensin korjataan ja sitten maalataan. Ulkopuolelle autoa näkyviin paikkoihin luonnollisesti normaalit autovärit.
    Last edited by Schutzstaffel; 17-11-2014, 11:45. Reason: lisäyksiä

    Leave a comment:

Working...
X