Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hemi
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    lyön vetoa että minä kun teen niin ei kestä ens syksyyn
    Kyllä ne kestää ainakin sen 25-vuotta mitä minunkin tekemäni kunhan et ”kikkaile”, etkä suttaa alle mitään 1K tavaraa ja kittaat vain karhennetulle pellille/tinalle.
    Eli tina+kitti (ihan vaikka Wurth vaku30 yleiskitti)+2K hiontaväri+värimassa+lakka+välihionta+toinen lakka = kestää ainakin +25-vuotta käytössä.
    Last edited by Hemi; 12-01-2015, 21:27.

Leave a comment:

• Joba
    replied
    Tinaat saumat yli niinkuin Hemi sanoi ja kittaat sen parissa kerroksessa suoraksi. Ja kestää kyllä, kunhan tina on tarttunut kiinni.

Leave a comment:

• Kapanos
    replied
    Metallikittiä?

Leave a comment:

• Eepo
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli itse vetäisin alueen kokonaan neekerintukalla yli ja tinaisin ainakin saumat kokonaan alle.
    Tinan höyläys+kitti+hiontaväri ja pinnat päälle...
    tähän lopputulokseen tulin itsekkin...

kestää maailman tappiin.
    lyön vetoa että minä kun teen niin ei kestä ens syksyyn

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    näin minä sen ajattelin tehdä, sillä nuo saumat on jätetty tarkoituksella hieman alemmaksi kuin tankin pinta, keskeltä taas tuo pelti on koholla ja aika liki tankin pinnan kanssa. eli tinaa/kittiä siihen tuskin tulee juuri lainkaan.

Vai rupeanko nysväämään noita pikku rakosia hitsillä umpeen, ja vetelen sitten vaan lapiolla kittiä perään?
    Jostain syystä tuo tinaaminen on vaan ollut kovassa suosiossa noissa tankkihommissa, varsinkin kun tehty näitä "stretsi" tankkeja.
    ja kuvasta voi nähdä että esim tuolla ylhäällä keskellä on "lommo" eli keskiosa alenpana kuin tankin pinnat, niin eikös tuon voi tasoitella tinalla?
    sama pikku käpy kävi alhaalla toisella puolen.

Edit: Hemi nyt pitäisi näkyä kuvakin edellisellä sivulla tankista, tablettilla ei näköjään onnistu copy image adress hommat
    Itse olen nämä vastaavat aina tinannut, lähinnä sen vuoksi että ko.saumat tahtoo pitkässä juoksussa helposti jostain kohtaa "hikoilla läpi” ja sitä kautta maalaus on pilalla. Tinalla saadaan varmistettua ehdoton sauman ilmatiiveys ja sitä kautta kitin+pintojen pitävyys.
    Eli itse vetäisin alueen kokonaan neekerintukalla yli ja tinaisin ainakin saumat kokonaan alle.
    Tinan höyläys+kitti+hiontaväri ja pinnat päälle...kestää maailman tappiin.
    Last edited by Hemi; 12-01-2015, 16:29.

Leave a comment:

• Eepo
    replied
    Tina vain siinä tapauksessa mikäli tankkia on hitsailtu, eli saumojen peittoon.
    näin minä sen ajattelin tehdä, sillä nuo saumat on jätetty tarkoituksella hieman alemmaksi kuin tankin pinta, keskeltä taas tuo pelti on koholla ja aika liki tankin pinnan kanssa. eli tinaa/kittiä siihen tuskin tulee juuri lainkaan.

Vai rupeanko nysväämään noita pikku rakosia hitsillä umpeen, ja vetelen sitten vaan lapiolla kittiä perään?
    Jostain syystä tuo tinaaminen on vaan ollut kovassa suosiossa noissa tankkihommissa, varsinkin kun tehty näitä "stretsi" tankkeja.
    ja kuvasta voi nähdä että esim tuolla ylhäällä keskellä on "lommo" eli keskiosa alenpana kuin tankin pinnat, niin eikös tuon voi tasoitella tinalla?
    sama pikku käpy kävi alhaalla toisella puolen.

Edit: Hemi nyt pitäisi näkyä kuvakin edellisellä sivulla tankista, tablettilla ei näköjään onnistu copy image adress hommat
    Last edited by Eepo; 12-01-2015, 13:18.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Onkos porukalla tinaus kokemusta, ja hyviä vinkkejä yleensäkin otetaan vastaan tähän minun "stretsi" tankki projektiin.
    Nuo harrikan tankit kun on aikoinaan tehty vähän sinnepäin Mexicossa niin täysin yhtenäiseksi ja siistksi noita tankkeja saa pelkällä hitsillä, niin kannattaako minun laittaa tinaa tuohon väliin että tankkien puoliskot on tasalla, vai tinata pelkät saumat ja kitillä tasoittaa? Isoista heitoista ei ole kysymys, vaan lähinnä kestävyys mietityttää tuolloisessa tärinä pyörässä.
    [img]www.albumini.fi/Foto-HVLRQYDY.jpg[/img]
    Siis jos olet tekemässä vain perusoikaisua, niin tina kannattaa kyllä unohtaa koska kittiä tulee joka tapauksessa tinan jälkeen vastaavat kerrosvahvuudet.
    Normaali 2K kitti kyllä pysyy tankeissa kiinni alle 2-3mm:n kerrosvahvuuksilla kunhan lähdetään kunnolla karhennetulta pohjalta.
    Tina vain siinä tapauksessa mikäli tankkia on hitsailtu, eli saumojen peittoon.

Leave a comment:

• TorQuel
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Elä niihin motonetin paskamaaleihin koske. Käyt automaalikaupassa teettämässä ihan oikean kilikalipullon. Sekoittavat siis ruiskutavaran värikoodin mukaan, mutta sen sijaan että ruiskit sen ruiskulla pintaan, niin lyövät maalin spraypurkkiin. Lisäksi maalikaupoista saa myös 2k spraylakkaa, jota käyttämällä lopputulos on käytännössä sama kuin ruiskulla tehtäessä.
    Nonni!

Leave a comment:

• Eepo
    replied
    Originally posted by Osku View Post
    Tinalla saat kestävemmän kyllä,täälläpäin pojat tinaili noit bambberipyörien denttejä ja sen jälkeen kittiä.

Tarkkana vaan että tina tarttuu ja ettei vedä lommolle lämmittäessä.

Menis tuo ehkä ihan lasikuitukitti+viimeistelykittaus metodillakin,jos tankki ei ole suoraan kiinni rungossa vaan välissä on jotkut kumit vaimentamassa tärinää.

Itelle jos tekisin niin vetäisin saumoihin ja vähän ohi tinalla ja sit koko tuon muutosalueen yli kittiä.
    No on siellä pienet kumit valmentamassa, täytyy nyt kokeilla ja vetää tinalla "yli asti" ja kattoi mitä siitä tulee.
    En jostain syystä luota kittiin

Leave a comment:

• Osku
    replied
    Onkos porukalla tinaus kokemusta, ja hyviä vinkkejä yleensäkin otetaan vastaan tähän minun "stretsi" tankki projektiin.
    Nuo harrikan tankit kun on aikoinaan tehty vähän sinnepäin Mexicossa niin täysin yhtenäiseksi ja siistksi noita tankkeja saa pelkällä hitsillä, niin kannattaako minun laittaa tinaa tuohon väliin että tankkien puoliskot on tasalla, vai tinata pelkät saumat ja kitillä tasoittaa? Isoista heitoista ei ole kysymys, vaan lähinnä kestävyys mietityttää tuolloisessa tärinä pyörässä.
    [img]www.albumini.fi/Foto-HVLRQYDY.jpg[/img]
    Tinalla saat kestävemmän kyllä,täälläpäin pojat tinaili noit bambberipyörien denttejä ja sen jälkeen kittiä.

Tarkkana vaan että tina tarttuu ja ettei vedä lommolle lämmittäessä.

Menis tuo ehkä ihan lasikuitukitti+viimeistelykittaus metodillakin,jos tankki ei ole suoraan kiinni rungossa vaan välissä on jotkut kumit vaimentamassa tärinää.

Itelle jos tekisin niin vetäisin saumoihin ja vähän ohi tinalla ja sit koko tuon muutosalueen yli kittiä.

Leave a comment:

• Jolli
    replied
    Helmiäisvalkoisen maalaus, eroaako tuo helmiäinen jotenkin näistä aiemmista ohjeista joita täällä on jaettu?

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by TorQuel View Post
    Kuulkeehan.. Löytyyköhän mötönetin valikoimista millään tavalla kelvollista diamantschwarzia kilikolupullossa..? :think Ei ole oikeastaan koskaan tullut noilla paukkupulloaineilla mitään tärveltyä mutta tarviisi vähän pisteosia maalailla enkä viitsisi sen takia lähteä ruiskutavaraa liikkeestä hakemaan kun ei muuta maalailua ole näköpiirissä ainakaan tuolla sävyllä..
    http://www.stirwell.fi/ täältä joskus ostellut

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by TorQuel View Post
    Kuulkeehan.. Löytyyköhän mötönetin valikoimista millään tavalla kelvollista diamantschwarzia kilikolupullossa..? :think Ei ole oikeastaan koskaan tullut noilla paukkupulloaineilla mitään tärveltyä mutta tarviisi vähän pisteosia maalailla enkä viitsisi sen takia lähteä ruiskutavaraa liikkeestä hakemaan kun ei muuta maalailua ole näköpiirissä ainakaan tuolla sävyllä..
    Elä niihin motonetin paskamaaleihin koske. Käyt automaalikaupassa teettämässä ihan oikean kilikalipullon. Sekoittavat siis ruiskutavaran värikoodin mukaan, mutta sen sijaan että ruiskit sen ruiskulla pintaan, niin lyövät maalin spraypurkkiin. Lisäksi maalikaupoista saa myös 2k spraylakkaa, jota käyttämällä lopputulos on käytännössä sama kuin ruiskulla tehtäessä.

Leave a comment:

• Eepo
    replied
    Last edited by Eepo; 12-01-2015, 13:16.

Leave a comment:

• TorQuel
    replied

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎