Meinasin talli maalauksissa, jos on nopee kevetin, niin voi tulla sitä laskeumaa pintaan. Mehän maalataan kammiossa
Meillä on töissä spectarilin 565 VHS lakkaa joka on aivan samanlaista kuin heckerin lakat mitä oli edellisessä työpaikassa, ja sitten spectralin 555 SR lakka mitä oon käyttäny ylivedoissa ja kavereiden romuissa.
Niin sie sitä meinasit. Taas itellä yhtään järki juossu Ei silleen osaa noita tallimaalauksii ees miettii. Pari ralliautoo vetäsin yli yhessä isossa tallissa.. kyllä tuli ikävä kunnon ilmanvaihtoo ja valoja
Zetan maalausprojekti etenee hitaasti mutta varmasti. Lommojen oikaisut ja tasoitukset tehty. Kaarissa oli pienenpientä ruosteenalkua, ne rälläköin puhtaaksi, puhdistin hapolla, jonka jälkeen vedin happomaalin, epoksin ja hinkkavärin. Nyt on koko kiesi hinkattu karhunkielellä pariin kertaan ja pesty silikoninpoistajalla. Huomenna vuorossa teippaukset ja hinkkaväri koko auton yli.
Mitä mieltä maalarit on kannattaako näihin muovisiin tarvikepuskureihin yms. laittaa pohjille vielä joku hiontaväri ennen maalausta vaikka niissä joku tehtaan pohjamaali onkin? Onko maalin tartunta näin parempi?
Kuinka pian maalauksen jälkeen voi vahata pinnan, joka on kuivanut +20 asteen lämpötilassa?
Minä oon ainakin nykässy hinkkaa päälle ja tottakai hionu ennen sitä. Kun ei ikinää tiiä mitä se väri siinä on + monesti siinä on kuljetusnaarmujakin.
Miksi se vastamaalattu pinta pitää yleensäkkään vahata heti? Vahan tarkotus on vain luoda likaa ja vettä hylkivä suojakerros. Vastamaalattu pinta on jo luonnostaan erittäin vettähylkivä, niin vahasta ei nyt silloin ole mitään hyötyä. Ainoastaan teet siihen vahatessa turhia mikronaarmoja, kun hierot sitä uutta vielä pehmeää lakkapintaa. Se perus sääntö että kuukauden päästä vahataan on ihan hyvä. Sillon liuottimet on haihtunu ja muutenkaan se ei enään hylji vettä niinkuin vastamaalattuna, niin on hyvä vetää vahaa päälle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mitä mieltä maalarit on kannattaako näihin muovisiin tarvikepuskureihin yms. laittaa pohjille vielä joku hiontaväri ennen maalausta vaikka niissä joku tehtaan pohjamaali onkin? Onko maalin tartunta näin parempi?
Kuinka pian maalauksen jälkeen voi vahata pinnan, joka on kuivanut +20 asteen lämpötilassa?
Jos se on joku taiwanin poikien pohjamaalattu puskuri, nii lähtee jo rasvanpoistolla osa maaleista kävelee. Märkää märälle joutunu semmoset vetää. Bemarin alkuperäsen pohjavärin päälle kyllä uskaltaa maalata.
Vahaukseen sama ohje, ku Pazi88:lla. Jos on pakko joku suoja siihen saaha, nii quickdetailer tai vaikka prestan fast wax, jonka voi 48 tunnin jälkeen vetää maalatulle pinnalle. Ite antaisin kovettuu rauhassa.
Sillä tuosta vahauksesta kyselin kun se ehkä antaisi jotain suojaa linnun paskaa yms. likaa vastaan, mutta ehkä sen kanssa ei kannata hätäillä. Täytyy vaan pestä tällaiset tahrat tuoreeltaan pois.
teenkö jotain väärin jos maalaan konepellin näin, kiveniskemiä on jonkunverran ja ruostetta ala reunassa. nuo sprayt on jääny ylimääräseks joten tarkotus ois käyttää ne pois. onko jotain haittaa?
teenkö jotain väärin jos maalaan konepellin näin, kiveniskemiä on jonkunverran ja ruostetta ala reunassa. nuo sprayt on jääny ylimääräseks joten tarkotus ois käyttää ne pois. onko jotain haittaa?
Ensimmäisenä heität ne sprayt pois, jos haluut siitä hyvän. Kiveniskut viistät kunnolla ja niihin syvimpiin kittiä jos on lommolla. Normi kitillä kaikki kittaukset, en näe tarvetta lasikuitukitin käytölle. Sit hapot ja hiontavärit ruiskulla, hionta seuraavana päivänä ja maalaus.
teenkö jotain väärin jos maalaan konepellin näin, kiveniskemiä on jonkunverran ja ruostetta ala reunassa. nuo sprayt on jääny ylimääräseks joten tarkotus ois käyttää ne pois. onko jotain haittaa?
Oon lukenu tätä topiikkii sieltä täältä ja no voi viddu.
Aattelin just maalailla ja myyjä sano et tommonen spray filleri on hyvä pohja/hiontamaali. Tilasin kyl epoksipohjamaalia ja 2k lakkaa mut nekö ei passaa ton sprayn kanssa nyt alkuunkaa...?
Comment