Tulee sieltä jonkin verran ulos jos pinta on ylärajassa ja auton sammuttaa korkki auki. Määrää hankala arvioida. Itse tein niin, että täytön lopetuksen jälkeen annoin auton käydä vielä muutaman sekunnin niin tämän jälkeen ei tullut enää öljyä täyttöaukosta pihalle kun sammutti.
Mitä öljyä voin tuonne vihreäkilpiseen 5hp18-lootaan laittaa? Ei tarvitse olla ikiöljyä ja jotain mitä on saatavilla helposti?
Pitääkö öljyssä olla Dexron III luokitus tai jokin muu?:think
Mitä öljyä voin tuonne vihreäkilpiseen 5hp18-lootaan laittaa? Ei tarvitse olla ikiöljyä ja jotain mitä on saatavilla helposti?
Pitääkö öljyssä olla Dexron III luokitus tai jokin muu?:think
Muutenhan alkaa teoria olla jo kohta hallussa tän homman suhteen. Tuollainen pumppu ja pari öljyastiaa ja sopivan kokoista letkua hankintalistalla.
Minkä kokoista muuten tuo lauhduttimelta laatikolle palaava letku on? Ja kumpi letku on se paluuletku? En ole vielä kurkannut sen kummemmin auton alle kuin mitä katsastuksessa huomasin tuon laatikon vuodon takapäästä liittimen kohdalta.
Muutenhan alkaa teoria olla jo kohta hallussa tän homman suhteen. Tuollainen pumppu ja pari öljyastiaa ja sopivan kokoista letkua hankintalistalla.
Minkä kokoista muuten tuo lauhduttimelta laatikolle palaava letku on? Ja kumpi letku on se paluuletku? En ole vielä kurkannut sen kummemmin auton alle kuin mitä katsastuksessa huomasin tuon laatikon vuodon takapäästä liittimen kohdalta.
Kyllä sieltä aika kovalla tahdilla tulee öljyä ulos. Minulla oli specsien mukaan 3000l/h työntävä pumppu ja kun tuota pyöritti 600W:n porakoneella täysillä niin riitti juuri sopivasti tuotto. Onnistuu varmaan pienemmälläkin pumpulla kunhan toinen on valmiina sammuttamaan auton heti jos alkaa kuplia työntämään letkuun. Letkuksi ostin Biltemasta kirkasta 12mm letkua. Paluuputki on se jossa kiinnike on kiinni. Kun tämä putki on irti niin toiselle putkelle pitää askarrella kiinnike jolla sen saa pysymään laatikossa kiinni. Tämän tein lattaraudan pätkästä.
Täytynee sit etsiä vielä tehokkaampi pumppu. Ja tutustua tuohon rakenteeseen jo ennakkoon auton alla
Ja onkos kukaan vaihtanut sitä liittimen tiivistettä? Mun autossani se vuotaa ja olisi siis pakollisena vaihtolistalla. Tässä video vaihdosta https://www.youtube.com/watch?v=StAmug8M2UI. Ilmeisesti tuo valkoinen klipsi pitää paikallaan, mutta muuten näyttäisi olevan suoraviivainen homma.
Täytynee sit etsiä vielä tehokkaampi pumppu. Ja tutustua tuohon rakenteeseen jo ennakkoon auton alla
Ja onkos kukaan vaihtanut sitä liittimen tiivistettä? Mun autossani se vuotaa ja olisi siis pakollisena vaihtolistalla. Tässä video vaihdosta https://www.youtube.com/watch?v=StAmug8M2UI. Ilmeisesti tuo valkoinen klipsi pitää paikallaan, mutta muuten näyttäisi olevan suoraviivainen homma.
Vaihdoin itse tuon liittimen tiivisteen. Liitin "kiertyy paikalleen" siinä on semmonen pieni musta uloke, josta työnnetään ylös, että se kiertyy auki ja liitin lähtee irti, sitten valkonen juttu alas ja tiiviste lähtee joko todella helposti tai vaatii vähän pihtiä. Sitten alkaa uuden sisäänlaitto mun tapauksessa se oli äärimmäisen vittumaisen tiukka ja sen sisäänujuttamisessa meni noin puoli tuntia. Vaatii paljon sormivoimaa, koska aukko on niin helvetin ahdas, mistään ei saa tukea ja työkalut ei paljon auta. Vittumaisin osuus kyllä koko hommassa, vaikka saksalaisella autokorjaajalla siihen menee 2 minuuttia.
Last edited by Petsku333; 21-09-2015, 09:17.
Reason: Olikin huuhteluöljynvaihtotopic no tuo pumppu ei sitten ehkä riitä...
Mä päädyin sittenkin laiskaksi ja tilasin huollon, kun löytyi ihan kohtuuhintainen. Samalla nollataan laatikon oppimiset, kun en ole vielä tähän päivään mennessä saanut hankittua vikakoodinlukijoita yms.
Mut tulipa siivottua tämä keskustelu offtopicista ja pariin ainakin minua askarruttaneeseen kysymykseen tuli vastaus ehkä muita kiinnostuineita varten.
Ja sen selvitin, että ZF:n omaa öljyä "LifeGuardFluid 6":tta ei saa Suomesta, jos sitä haluaa käyttää. Atoyn mukaan autoöljyt menevät automaahantuojien (=BMW) kautta, eli hinta varmaankin ihan riittävä. Saksan ebaysta tuota olisi saanut 20EUR/litra.
Käykö 5hp19 laatikkoon ihan mikä tahansa dexron6 luokituksen öljy?
Olisin tilaamassa öljyä ja tarjolla olisi joko MANNOL tai PENNASOL 20L kanisterit, molemmat dexron6 luokitteisia. Vaiko sijoittaa sitten johonkin kalliimpaan? ADDINOLin listassa sopivuus minun laatikolle joten se kävisi ainakin. :think
E: Osuipas silmiin että bmwfanssi antaa kahta tietoa. Öljyiksi tarjoaa LT 71141 / ATF 4 ja dexron6. Onko noissa mitään eroa vai mistä selviää mitä öljyä pitäisi laittaa?
Laatikkoöljyn vaihto olisi edessä ja itse vaihto-operaation näyttää melko simppeliltä näiden juttujen perusteella. Senverran jäi kuitenkin epäselväksi, että onko öljyn taso silloin oikea, kun se jää täyttöpropun alareunaan auton seistessä renkaillaan? Lähinnä siksi kyselen, että tulee sitten nostettua auto varmasti suorassa ylös kun käytössä on kaksipilarinostin ja sillähän sen saa jonkinverran vinoonkin jos ei ole tarkka.
Pystyykö laatikkoölyn tason tarkastamaan jollakin ohjelmalla, Inpalla se ei ilmeisesti onnistu?
Senverran jäi kuitenkin epäselväksi, että onko öljyn taso silloin oikea, kun se jää täyttöpropun alareunaan auton seistessä renkaillaan?
Öljytaso/määrä on oikea,kun auto on suorassa,vaihteistoöljy "kädenlämpöistä,sekä auto käynnissä (kaikki vaihteet läpikäytynä) ja öljymäärä siinä tarkastus ropun tasolla.
Mistä ootte ostaneet suodattimen ja laatikon pohjan tiivisteen? Kattelin tuossa niin smiidmannilla vajaa parisatkua ja ebayssa alkaen muutamista kympeistä? Mistä noin suuret hintaerot ja onko joku tietty tuote ehdoton nounou.
Comment