Originally posted by markok
View Post
Automaattilaatikon huuhtelu öljynvaihto DIY
Collapse
X
-
Dextron III laitoin itse ja mainiosti toimii.Originally posted by janke View PostMitä öljyä voin tuonne vihreäkilpiseen 5hp18-lootaan laittaa? Ei tarvitse olla ikiöljyä ja jotain mitä on saatavilla helposti?
Pitääkö öljyssä olla Dexron III luokitus tai jokin muu?:think
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Eli teboilin Atf-fluid-s käy hyvin, vai oliko tämä sitä "ikiöljyä" kun selosteessa on LT 71141?https://www.motonet.fi/fi/tuote/5902...-IIIH-TayssyntOriginally posted by TheRipper View PostDextron III laitoin itse ja mainiosti toimii.
Tämä olisi edullisempaa, joten hommaisko tätä, kun sitä noissa kaupoissa ainakin on? http://www.varaosakauppa.fi/FLUID-E-...%B6ljyt-TeboilBmw 316 E30 -88
Comment
-
Millä tahdilla sitä öljyä vaihtuu? Olisiko tuollainen http://www.motonet.fi/fi/tuote/77336...epumppu-2500lh tai http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...pu-2000030978/ riittävä pumppu öljyn täyttämiseen?
Muutenhan alkaa teoria olla jo kohta hallussa tän homman suhteen. Tuollainen pumppu ja pari öljyastiaa ja sopivan kokoista letkua hankintalistalla.
Minkä kokoista muuten tuo lauhduttimelta laatikolle palaava letku on? Ja kumpi letku on se paluuletku? En ole vielä kurkannut sen kummemmin auton alle kuin mitä katsastuksessa huomasin tuon laatikon vuodon takapäästä liittimen kohdalta.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Kyllä sieltä aika kovalla tahdilla tulee öljyä ulos. Minulla oli specsien mukaan 3000l/h työntävä pumppu ja kun tuota pyöritti 600W:n porakoneella täysillä niin riitti juuri sopivasti tuotto. Onnistuu varmaan pienemmälläkin pumpulla kunhan toinen on valmiina sammuttamaan auton heti jos alkaa kuplia työntämään letkuun. Letkuksi ostin Biltemasta kirkasta 12mm letkua. Paluuputki on se jossa kiinnike on kiinni. Kun tämä putki on irti niin toiselle putkelle pitää askarrella kiinnike jolla sen saa pysymään laatikossa kiinni. Tämän tein lattaraudan pätkästä.Originally posted by O.K. View PostMillä tahdilla sitä öljyä vaihtuu? Olisiko tuollainen http://www.motonet.fi/fi/tuote/77336...epumppu-2500lh tai http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...pu-2000030978/ riittävä pumppu öljyn täyttämiseen?
Muutenhan alkaa teoria olla jo kohta hallussa tän homman suhteen. Tuollainen pumppu ja pari öljyastiaa ja sopivan kokoista letkua hankintalistalla.
Minkä kokoista muuten tuo lauhduttimelta laatikolle palaava letku on? Ja kumpi letku on se paluuletku? En ole vielä kurkannut sen kummemmin auton alle kuin mitä katsastuksessa huomasin tuon laatikon vuodon takapäästä liittimen kohdalta.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Täytynee sit etsiä vielä tehokkaampi pumppu. Ja tutustua tuohon rakenteeseen jo ennakkoon auton alla
Ja onkos kukaan vaihtanut sitä liittimen tiivistettä? Mun autossani se vuotaa ja olisi siis pakollisena vaihtolistalla. Tässä video vaihdosta https://www.youtube.com/watch?v=StAmug8M2UI. Ilmeisesti tuo valkoinen klipsi pitää paikallaan, mutta muuten näyttäisi olevan suoraviivainen homma.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Vaihdoin itse tuon liittimen tiivisteen. Liitin "kiertyy paikalleen" siinä on semmonen pieni musta uloke, josta työnnetään ylös, että se kiertyy auki ja liitin lähtee irti, sitten valkonen juttu alas ja tiiviste lähtee joko todella helposti tai vaatii vähän pihtiä. Sitten alkaa uuden sisäänlaittoOriginally posted by O.K. View PostTäytynee sit etsiä vielä tehokkaampi pumppu. Ja tutustua tuohon rakenteeseen jo ennakkoon auton alla
Ja onkos kukaan vaihtanut sitä liittimen tiivistettä? Mun autossani se vuotaa ja olisi siis pakollisena vaihtolistalla. Tässä video vaihdosta https://www.youtube.com/watch?v=StAmug8M2UI. Ilmeisesti tuo valkoinen klipsi pitää paikallaan, mutta muuten näyttäisi olevan suoraviivainen homma.
mun tapauksessa se oli äärimmäisen vittumaisen tiukka ja sen sisäänujuttamisessa meni noin puoli tuntia. Vaatii paljon sormivoimaa, koska aukko on niin helvetin ahdas, mistään ei saa tukea ja työkalut ei paljon auta. Vittumaisin osuus kyllä koko hommassa, vaikka saksalaisella autokorjaajalla siihen menee 2 minuuttia.
Last edited by Petsku333; 21-09-2015, 10:17. Reason: Olikin huuhteluöljynvaihtotopic no tuo pumppu ei sitten ehkä riitä...F07 535d xDrive Gran Turismo
Ex. Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
Ex. E60 2006 525i
Comment
-
Mä päädyin sittenkin laiskaksi ja tilasin huollon, kun löytyi ihan kohtuuhintainen. Samalla nollataan laatikon oppimiset, kun en ole vielä tähän päivään mennessä saanut hankittua vikakoodinlukijoita yms.
Mut tulipa siivottua tämä keskustelu offtopicista ja pariin ainakin minua askarruttaneeseen kysymykseen tuli vastaus ehkä muita kiinnostuineita varten.
Ja sen selvitin, että ZF:n omaa öljyä "LifeGuardFluid 6":tta ei saa Suomesta, jos sitä haluaa käyttää. Atoyn mukaan autoöljyt menevät automaahantuojien (=BMW) kautta, eli hinta varmaankin ihan riittävä. Saksan ebaysta tuota olisi saanut 20EUR/litra.Last edited by O.K.; 21-09-2015, 14:17.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Käykö 5hp19 laatikkoon ihan mikä tahansa dexron6 luokituksen öljy?
Olisin tilaamassa öljyä ja tarjolla olisi joko MANNOL tai PENNASOL 20L kanisterit, molemmat dexron6 luokitteisia. Vaiko sijoittaa sitten johonkin kalliimpaan? ADDINOLin listassa sopivuus minun laatikolle joten se kävisi ainakin. :think
E: Osuipas silmiin että bmwfanssi antaa kahta tietoa. Öljyiksi tarjoaa LT 71141 / ATF 4 ja dexron6. Onko noissa mitään eroa vai mistä selviää mitä öljyä pitäisi laittaa?Last edited by |foder|; 27-09-2015, 20:34.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Laatikkoöljyn vaihto olisi edessä ja itse vaihto-operaation näyttää melko simppeliltä näiden juttujen perusteella. Senverran jäi kuitenkin epäselväksi, että onko öljyn taso silloin oikea, kun se jää täyttöpropun alareunaan auton seistessä renkaillaan? Lähinnä siksi kyselen, että tulee sitten nostettua auto varmasti suorassa ylös kun käytössä on kaksipilarinostin ja sillähän sen saa jonkinverran vinoonkin jos ei ole tarkka.
Pystyykö laatikkoölyn tason tarkastamaan jollakin ohjelmalla, Inpalla se ei ilmeisesti onnistu?
Comment
-
Öljytaso/määrä on oikea,kun auto on suorassa,vaihteistoöljy "kädenlämpöistä,sekä auto käynnissä (kaikki vaihteet läpikäytynä) ja öljymäärä siinä tarkastus ropun tasolla.Originally posted by RydeT View PostSenverran jäi kuitenkin epäselväksi, että onko öljyn taso silloin oikea, kun se jää täyttöpropun alareunaan auton seistessä renkaillaan?
Comment
-
Mistä ootte ostaneet suodattimen ja laatikon pohjan tiivisteen? Kattelin tuossa niin smiidmannilla vajaa parisatkua ja ebayssa alkaen muutamista kympeistä? Mistä noin suuret hintaerot ja onko joku tietty tuote ehdoton nounou.
tossa nyt malliksi.
Ja smiidi
Koitin myös bmw fansista kattella että mikä zf laatikko mun autossa on mutta en kyl löytänyt. Auto on m54b25 koneella oleva e46.F10 520d ja e36 328i turbo
Comment
Comment