Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • panzer
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 28
    • Oulu

    Onko minkäänlaisia mahdollisuuksia kikkailla pakokaasutestiä läpi, kun lambda vikamuistissa, auto käy rikkaalla->HC ja CO reippaasti yli...
    elikkäs nollaan vikamuistin ja ajan koneen kunnolla kuumaksi enne testiä?

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Tulipahan yllätyttyä kun mittasin päästöt tänää omasta pirssistä, 310tkm ajettu katiton m20b20:

      HC: ~190ppm
      CO: 0.75%(valmistajan ohjearvo ~0.7)
      CO2:~11%
      O2: ~3.5%


      Eli helvetin kirkkaasti menee läpi leimalla, oikeen tuli yllätyttyä tosta ite
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        Peltsii, pakoputkisto vuotaa ainakin riittävästi sinulla (happi 3,5 %). Putki tiiviiksi ja sen jälkeen CO on siinä 1,5 % paikkeilla, ehkä jopa enemmän. Mutta hyväksytyissä rajoissa silti.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by panzer View Post
          Onko minkäänlaisia mahdollisuuksia kikkailla pakokaasutestiä läpi, kun lambda vikamuistissa, auto käy rikkaalla->HC ja CO reippaasti yli...
          elikkäs nollaan vikamuistin ja ajan koneen kunnolla kuumaksi enne testiä?
          Jos autosi on vähäpäästöinen, kikkailut ei onnistu.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Lanttu View Post
            Peltsii, pakoputkisto vuotaa ainakin riittävästi sinulla (happi 3,5 %). Putki tiiviiksi ja sen jälkeen CO on siinä 1,5 % paikkeilla, ehkä jopa enemmän. Mutta hyväksytyissä rajoissa silti.


            CO oli ~0.1 kun lähdettiin säätämään co tason säätöä ilmamäärä mittarista(ei lambdaa). Pakoputkisto EI vuoda, ainakaan näkyvästi/kuuluvasti kun kävelee nosturilla käyvän auton alla. Kaikki tietty mahdollista.

            Mutta säädön jälkeen ei tarvii nykyään vetää enää varsinkaan kylmänä niin pitkää vieteriä kun käynnistää vaan lähtee heti kun hipasee avaimeen
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              Joka tapauksessa joku ilmavuoto täytyy olla, kun happiarvo on koholla. Mutta hyvä, että auto toimii kuitenkin!

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                Co 0,143
                HC 994
                O2 8,35
                Co2 9,07

                E34 kymppitonni sitten keulille heitetyllä, rempatulla m20b23 koneella. Tänään mitatut arvot ja katsastuksen jälkeen lähempi tarkastelu osoittaa, että imusarjan tiivisteet, 5 ja 6 tai jompi kumpi vuotaa. Selittyykö noi arvot pelkästään sillä vai onko odotettavissa enemmänkin tonkimista?

                Happea on ihan helvetisti, samoin palamatonta kamaa. Omat analyysit sanoisi, että tuo imusarjan vuoto vetää kahden pytyn palotapahtumat niin sekaisin, että sen takia sekä happi että HC on koholla. Ajatuksia?
                E39 520iA -02

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  Sickness, ei vaikuta pahalta. Uskoisin, että kun laitat kaikki imusarjan tiivisteet uusiksi, homma on okei!

                  Comment

                  • ttsalo
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 38
                    • Helsinki

                    No voi perse

                    Originally posted by ttsalo View Post
                    Täällä jälleen uusi jäsen "HC tyhjäkäynnillä koholla" kerhoon. Moottorina M50B25TU.

                    Code:
                    r/min   CO%    HC ppm    O2    CO2   Lambda
                    tyhjäk. 0.1    [COLOR="Red"]170[/COLOR]       0.4   14.8  -
                    >2000   0.1    76        0.8   14.1  1.01
                    No niin, vaihdoin ilmamassamittarin ja kaasuläpän välisen haitariputken (siinä oli pieni halkeama) ja tämän "korjauksen" jälkeen arvot näyttävät seuraavilta:

                    Code:
                    r/min   CO%    HC ppm    O2    CO2   Lambda
                    tyhjäk. [COLOR="Red"]2.6[/COLOR]    [COLOR="Red"]390[/COLOR]       0.1   13.8  0.9
                    >2000   [COLOR="Red"]2.6[/COLOR]    [COLOR="Red"]172[/COLOR]       0.0   13.8  [COLOR="Red"]0.93[/COLOR]
                    Turhaan menin testiin, johan tuon pakoputken päästäkin haistoi. Taitaapi olla lambda-anturi sykähtänyt lopullisesti. Ei kai imuvuoto tai ilmamäärämittarin vika aiheuta tuon näköisiä arvoja?
                    2003-2005 315 '83
                    2005-2011 525ix '94
                    2011-2017 330xi '00
                    2017-???? 525i '04

                    Comment

                    • Timppa325
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 66
                      • Vaasa

                      Voi helve***!

                      Mikä siinä voi olla
                      Just kävin äsken mitauttamas päästöt yhellä korjaajalla.
                      Tyhjäkäynnillä:
                      HC apaut 300
                      Co noin 0.314 (sano että toi arvo viittais siihen että katit olis paskana)

                      Auto röpöttää... vaihdettu tulpat, ilmansuodatin, tyhjäkäyntimoottori, puolat tarkistettu että toimii, imuvuotoja on etitty eikä löydy mitään. Ilmamassamittarissa kuumalangat näyttäis olevan ehjät. Viime vuoden puolella vaihdettu tarvike lamba anturi, pitäis vissii hakee se orginaali näin aluksi. Voisko ilmamassamittari olla finaalissa? vai olisko kumminki ne ihanat katit rikki? onko jollaki kokemuksia....normaali ajossa auto toimii moitteettomasti.

                      Ilmamassamittari ei ollut rikki, tuossa äskettäin koitin kaverin autosta. Seuraavaks sitte se lamba anturi.
                      Last edited by Timppa325; 17-09-2007, 21:01. Reason: Lisää tietoa ->
                      E36 325i -91 Coupé

                      Comment

                      • Timppa325
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 66
                        • Vaasa

                        Noniin kävin katsastamassa auton ku oli viimenen "voimassaolopäivä", meni läpi heittämällä ainut mikä oli niin joutokäynnillä HC arvo, joka oli noin 500. Katsastusmies vaa sano et "Hyvä se on, noi mittarit joskus temppuilee ja kun sulla on tommoset putket tuola nii ei saa oikeen hyvin mitattua" mutta lambda menee jokatapauksessa vaihtoon heti!
                        E36 325i -91 Coupé

                        Comment

                        • armageddon
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 443
                          • Kokkola

                          Originally posted by Timppa325 View Post
                          Noniin kävin katsastamassa auton ku oli viimenen "voimassaolopäivä", meni läpi heittämällä ainut mikä oli niin joutokäynnillä HC arvo, joka oli noin 500. Katsastusmies vaa sano et "Hyvä se on, noi mittarit joskus temppuilee ja kun sulla on tommoset putket tuola nii ei saa oikeen hyvin mitattua" mutta lambda menee jokatapauksessa vaihtoon heti!
                          missäköhän oli noin "reilu" katsastus mies?
                          ei ne tehot vaan se kuski...

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            Timppa, lambda-anturi on todennäköinen syyllinen. Jos autoon on viimeksi vaihdettu tarvikelambda ja liitokset tehty apikoilla, moottori on käytännössä ilman lambdasäätöä. Ilmavuodotkin kannattaa kyllä tarkistaa, HC on epäilyttävän korkea, vaikka lambda olisikin viallinen.

                            Katsastusmies toimi kyllä todella väärin. Ei kannata täällä huudella tarkemmin, mikä konttori oli kysessä.

                            Comment

                            • Timppa325
                              Bimmer Rookie
                              • May 2007
                              • 66
                              • Vaasa

                              joo en mä ny nimiä kerro joo mä tiedän että mulla on väärä lambda, se vaihdettiin tuos hetki sitte, mut sit vasta hokattiin että ei vi**u se on väärän mallinen... uus on nyt hommattu ja laitetaan kiinni luultavasti maanantaina ennen tätä "väärän" lambdan vaihtoa, HC oli noin 200...
                              E36 325i -91 Coupé

                              Comment

                              • herja
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1649

                                Originally posted by Lanttu View Post
                                Timppa, lambda-anturi on todennäköinen syyllinen. Jos autoon on viimeksi vaihdettu tarvikelambda ja liitokset tehty apikoilla, moottori on käytännössä ilman lambdasäätöä. Ilmavuodotkin kannattaa kyllä tarkistaa, HC on epäilyttävän korkea, vaikka lambda olisikin viallinen.

                                Katsastusmies toimi kyllä todella väärin. Ei kannata täällä huudella tarkemmin, mikä konttori oli kysessä.
                                Onko tuossa nyt sitten vikana tuo tarvikelambada vai huonot liitokset? Mä vetäsin tarvikkeen kiinni abikoilla ja ihan hyvin on toiminut, voishan sitä kokeilla, että käyn kolvailemassa liitokset ja kutistesukkaa päälle.
                                Retard Member

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎