Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • error
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 148
    • iisalmi

    Originally posted by error View Post
    Hylättyä sieltä napsahti tulla:

    joutokäynti/ kieroksilla
    CO% 3,5%/ 3
    CO2 6.9/ 10,1
    HC 300/ 250
    O2 6,5/ 2,5
    lamba 1,01

    Mistä kannattas lähtee vikaa ehtimään?
    Tulpat ja haitarikumi(ilmanputsarin jälkee) on vaihettu kesällä.
    Välillä tekee silleen kun tulen valoihin ja löysäät kaasun niin kierokset käy alle 500.?

    niin ja autoha on e36 -94 325, m50b25
    Uusi mittaus. Putki pitäs olla nyt kunnossa mutta viellä tyhjäkäynillä hc on 200
    Ennen testiä lämmitin katit kunnolla.

    joutokäynti/ kieroksilla
    CO% 0,056%/ 0,05
    CO2 14,6/ 14,6
    HC 200/ 37
    O2 0,41/ 0,37
    lamba 1,014
    ex
    E30 325 cabrio, E34 525, E39 528 touring, E34 525, E30 320 cabrio,E39 528 E36 325 coupe "badboy/gynther-look"

    Comment

    • zJark
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 740
      • Ylöjärvi

      Originally posted by K.S. View Post
      puola vaihdettu, ei kummosta vaikutusta.
      Tyhjäkäynti täristää edelleen..putkenpäästä kuuluu putputusta..
      ihan hitusen kun painaa kaasua käy tasasesti.. Voisiko viallinen lisäilmaluisti aiheuttaa tommosta??

      :think
      Kuulostaa kyllä ihan siltä että ei käy tyhjää kaikilla ja siitä toi o2:kin korkeella.
      Ja varsinkin jos viä tyhjäkäynti täristää. Koetteles puolanjohtoja irrottamalla mikä pytty jättää laulamatta kun käy tyhjää.
      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        Originally posted by zJark View Post
        Kuulostaa kyllä ihan siltä että ei käy tyhjää kaikilla ja siitä toi o2:kin korkeella.
        Ja varsinkin jos viä tyhjäkäynti täristää. Koetteles puolanjohtoja irrottamalla mikä pytty jättää laulamatta kun käy tyhjää.
        Puolat pitäis olla kunnossa, osa uusia ja loput vaihdettu toimivasta motista.. puolanjohtoja irrottelemalla saa parhaimmillaan dme:n risaksi. jos joku pytty jäisi kokonaan pois täristäisi kyllä reilusti enemmän.

        eikö toi korkee hc ja pieni co viittais ennenminkin vaikka huohotukseen, eli ilmavuotoon? Aloin jo mielessäni öljykorkin tiivistettä epäilemään..tai sitten kampiakselin stefaa.. jälkimmäinen ainakin vuotaa öljyä..täytyy tarkistaa brakecleenerillä kun joutaa..
        Last edited by K.S.; 06-12-2007, 19:24.

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          Öljykorkin irrotus ei vaikuta käyntiin millään lailla.. eli ilmavuotoa.. brakekleaneria suihkittu ympäri konehuonetta.. ei vaikutusta... mutta koneen alle suihkittaessa ottaa lisää kierroksia..oli pimeetä niin ei pystyny tarkemmin paikallistamaan.
          Eli on sitten varmaan se kampuran stefa tai öljypohjan tiiviste joka vuotaa.. molemmat kun tihkuu hiukka öljyä

          Paljonkohan saa pulittaa ton stefan vaihosta jossain nyrkkipajassa, ja onko kuinka paha homma?

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            Imuvuotoa ei päivänvalossa enää löytynyt, stefaa ja öljypohjaa suihkittu huolella. Öljykorkin irrotus myös muutti käyntiä, tosi vähän kumminkin.
            Olenkohan pimeässä suihkinut imuputkeen sitä brakecleaneria..

            Nokka-akselin anturi näytti 1449 ohm ja vähän kun johtoa väänteli 1431ohm Persdynossa tuntui parantuminen, tiedä sitten.
            jokatapauksessa toi menee rajaarvoista 23ohm yli...(1280+10%)
            Ja kun johtoa vääntelemällä sai arvon muuttumaan voisiko vika olla tossa?
            Täytyy tarkastaa vielä toisella mittarilla..

            Eikö toi kumminkin säädä sytytystä kohilleen ja viallinen anturi sitten säätäis sitä pikkusen vituralleen?:think

            Comment

            • Bad boy bmw
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 80
              • P-savo tuusniemi

              Villi veikkaus...venttiilissä vikaa??Teetä ohi vuoto mittaus.:think

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                En koko viestiketjua kerennyt lukemaan mutta pitäisikö koneen käynti muuttua kun öljyn täyttökorkin ottaa pois? Itellä ei ainakaan vaikuta mitenkään ja tyhjäkäynti on hieman täristävä. M50B25 kyseessä. Tiivisteitä vaihdettu eikä enään pitäisi mistään vuotaa öljyä. Korkin tiiviste tosin näyttää hieman hapertuneelta eikä se 100% mielestäni tiivistä, täyttöaukon ympärys aina hieman kostea.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • K.S.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 649
                  • Espoo

                  tökkii ikävästi moottorijarrutuksessa, etenkin kylmänä mutta myös lämpimänäkin..auto tärisee tyhjäkäynnin mukana, röpöttää pakoputkessa, myös kierroksilla..
                  Tuntuu että olis pahentunu tässä viimepäivinä, ehkä kohta joku osa kohta luovuttaa ja rupee homma selkeentymään.. :think

                  Tänään startatessa olin huomaavinani bensankatkua.. (letkut on vaihdettu imusarjan alla ja edessä, vuotoa ei näy missään)

                  Kampuran anturi antaa oikeeta arvoa, samoin kaasuläppä. Haitariputki on uudehko, tyhjäkäyntimoottori putsattu ja sen letkut ja liitokset tiiviitä. Latausjännite 13.93 eli ok, Puolat on vaihdettu joka ikinen, samoin puolan hatut ja tulpatkin on uudehkot, venttiilikopan tiiviste ei vuoda..ja tulpat ei uiskentele missään nesteessä. Huohotusletkut on tiiviitä imuvuotoa ei brakecleanerilla ainakaan tunnu mistään löytyvän.

                  Pitää vissiin käydä ostamassa uus nokkaanturi ja toivoa parasta miten hyvin koneen kuuluisi käydä varaohjelmalla? meinaan jos pyörii nyt kokoaika sillä ja oireet johtuu siitä nokkaanturista jonka boksi on lyöny pois käytöstä kun antaa liian suuria arvoja

                  Comment

                  • visa e36
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 753
                    • Järvenpää

                    Originally posted by K.S. View Post
                    tökkii ikävästi moottorijarrutuksessa, etenkin kylmänä mutta myös lämpimänäkin..auto tärisee tyhjäkäynnin mukana, röpöttää pakoputkessa, myös kierroksilla..
                    Tuntuu että olis pahentunu tässä viimepäivinä, ehkä kohta joku osa kohta luovuttaa ja rupee homma selkeentymään.. :think

                    Tänään startatessa olin huomaavinani bensankatkua.. (letkut on vaihdettu imusarjan alla ja edessä, vuotoa ei näy missään)

                    Kampuran anturi antaa oikeeta arvoa, samoin kaasuläppä. Haitariputki on uudehko, tyhjäkäyntimoottori putsattu ja sen letkut ja liitokset tiiviitä. Latausjännite 13.93 eli ok, Puolat on vaihdettu joka ikinen, samoin puolan hatut ja tulpatkin on uudehkot, venttiilikopan tiiviste ei vuoda..ja tulpat ei uiskentele missään nesteessä. Huohotusletkut on tiiviitä imuvuotoa ei brakecleanerilla ainakaan tunnu mistään löytyvän.

                    Pitää vissiin käydä ostamassa uus nokkaanturi ja toivoa parasta miten hyvin koneen kuuluisi käydä varaohjelmalla? meinaan jos pyörii nyt kokoaika sillä ja oireet johtuu siitä nokkaanturista jonka boksi on lyöny pois käytöstä kun antaa liian suuria arvoja

                    Käy ensin luetuttamassa vikakoodit ja osta sen jälkeen vasta osat.. arvailemalla tulee äkkiä hintaa korjaukselle. Onko virranjakajalta puolille menevät johdot ehjiä?
                    Nykyiset
                    -63 Pontiac Catalina convertible
                    -05 E53 X5 3.0d

                    Comment

                    • K.S.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 649
                      • Espoo

                      Originally posted by visa e36 View Post
                      Käy ensin luetuttamassa vikakoodit ja osta sen jälkeen vasta osat.. arvailemalla tulee äkkiä hintaa korjaukselle. Onko virranjakajalta puolille menevät johdot ehjiä?
                      Taitaa olla aika turha tämä alkupään vikamuisti.. anturi testattu bentleyn korjausoppaan mukaan ja siinä sanotaan että vaihda jos rajaarvot ylittyy
                      virranjakajaa tai tulpanjohtoja tässä koneessa ei ole.

                      Comment

                      • visa e36
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 753
                        • Järvenpää

                        Originally posted by K.S. View Post
                        Taitaa olla aika turha tämä alkupään vikamuisti.. anturi testattu bentleyn korjausoppaan mukaan ja siinä sanotaan että vaihda jos rajaarvot ylittyy
                        virranjakajaa tai tulpanjohtoja tässä koneessa ei ole.
                        No vähän kyllä sanoin väärin taas, mutta menee kai sulla puolille kuitenkin johdot? Tulpanjohdoista en tainnut edes puhua... anyway. Saattaisi siitä muistin luvusta olla se apu, että näkee onko kone vikatilassa? Nokan asentotunnistin jos taas on rikki niin ei tahdo moottori edes käynnistyä kun ei saa signaalia...mutuilua:think
                        Nykyiset
                        -63 Pontiac Catalina convertible
                        -05 E53 X5 3.0d

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Jos resistanssi muuttuu johtoa vääntelemällä se on viallinen, täysin sökö se ei välttämättä vielä ole mutta kohta on, etpä jää tielle jos vaihdat nyt vaikkei varsinainen vika korjaantuisikaan. Ajoitukset lasketaan kampuralta, mutta sekventiaaliruisku ja sytkä vaativat nokalle anturin.

                          Kampuran tai öljypohjan tiivisteet ei aiheuta imuvuotoja, ainakaan siinä määrin että vaikuttaisivat. Onko huohotuksen letkut kunnossa?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • K.S.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 649
                            • Espoo

                            Juu, sähköjohdot on ehjiä ja puhtaita mitkä tulee puolille, samoin liittimet.

                            huohotusletkut on ehjiä ja tiiviisti kiinni.


                            Originally posted by Hemi View Post
                            Tuo tosiaan tekee vielä semmoista, että mikäli ei ole tiltissä starttivaiheessa, vaan antaa vielä siinä vaiheessa pyörintätietoa, on tehot selvästi hieman kateissa ja kiihtyvyys aavistusen nykivää/portaittaista. Eli ecu ei vielä ota nilkutusmoodia päälle, mutta tehot on kuitenkin jo ainakin jonkin asteisesti kateissa. Käynnistettäessä jos pyörintätietoa ei tule, katoaa tehot/vääntökin sitten totaalisesti, mutta tällainen "välivaihekkin" sinä on. Tämä imunokan asentotunnistin on näissä m52TU/m54 koneissa ihan tyyppivika joka ilmenee jo alle 100tkm ajetuissa yksilöissä. Eli jos TU/m54 vehkeet ei kulje, kannattaa kyllä tsekkauttaa tuo asentotunnistin.
                            Oman auton oireet täsmää aika hyvin tohon, vaikka itellä onkin m50 motti kyseessä ja vain yhellä nokka-anturilla..

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Supa View Post
                              En koko viestiketjua kerennyt lukemaan mutta pitäisikö koneen käynti muuttua kun öljyn täyttökorkin ottaa pois? Itellä ei ainakaan vaikuta mitenkään ja tyhjäkäynti on hieman täristävä. M50B25 kyseessä. Tiivisteitä vaihdettu eikä enään pitäisi mistään vuotaa öljyä. Korkin tiiviste tosin näyttää hieman hapertuneelta eikä se 100% mielestäni tiivistä, täyttöaukon ympärys aina hieman kostea.

                              Ei pitäisi muuttua.
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                No kyllä pitäisi, imuvuoto se on sekin.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎