Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eee36
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 84
    • HEINOLA

    Nonni nyt ois tarkoitus stroukata tuo m20b25 motti m52b28 kammella.
    Millä mäntä/veivi kombinaatiolla saisi parhaat rutut?
    Moottori tulossa siis vapari käyttöön

    Comment

    • --nismo200sx--
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 169
      • Lohja

      onko syytä käyttää arp:n kovia pultteja athenan irtoliekkirengas pahvin kanssa? vai meneekö orkkis venyvillä?
      -e30 325tic track

      Comment

      • m20power
        BTCF Member
        • May 2013
        • 102
        • Raahe

        Oliko niin että m20 ja m51 tds kone on samassa kulmassa ? Eli jos laittaa m20 perään m51 laatikon niin se tulee pystyasentoon kuten kuuluukin .
        E91 320d -07
        E30 316 2d -88
        E30 320 4d -85
        E28 524 td -84

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by m20power View Post
          Oliko niin että m20 ja m51 tds kone on samassa kulmassa ? Eli jos laittaa m20 perään m51 laatikon niin se tulee pystyasentoon kuten kuuluukin .
          Huutelen täältä että olikos m20 ja 21 eikä 51 samassa kulmassa :think

          Comment

          • tommi2008
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 62
            • masku

            Originally posted by numberi View Post
            Ennenkuin kokeillaan lohkoon osia, niin..

            M20B25 stanu lohko
            81mm dieselin kampi
            135mm kanget
            M52B28 männät, pk. 31.82mm

            206,7mm - 135mm - 40,5mm - 31.82mm = -0,62mm eli mäntä jää 0.62mm dekin ylle. Tuskin tarvii sorvata? Koloja kaivertaa, jos tarvetta.

            Tällä kokoonpanolla tulisi laskurin mukaan noin 10.2:1 rutut, jos nuo venttiilinkolot ovat 0.2cc.

            Toimiiko kokoonpano, vai tuottaako joku ongelmia? :think
            .

            Millä kansipahvilla laskit nuo puristukset? Itse olen suunnitellut samanlaista kokoonpanoa noilla amp44:n M52b28 takomännillä, itselle tulisi turbo koneeseen etanolilla.

            Comment

            • m20power
              BTCF Member
              • May 2013
              • 102
              • Raahe

              M20 nokka

              Oisko kellään tietoa mikä nokka kyseessä. Päähän stanssattu 056800 02 H . Sitten nokkien välissä valettuja tekstejä ehkä HKI, 6B3 ja 91. Tuo ensimmäinen numero on aika lähellä schrickin nokkien numeroa mitä löysin netistä. Niin ja 2.7 koneesta penkitetty 2l kannella oliko 170 hp että täytyy tuon joku virikeppi olla
              E91 320d -07
              E30 316 2d -88
              E30 320 4d -85
              E28 524 td -84

              Comment

              • nevari
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 259
                • jyväskylä

                nyt se myrkyn iski. m20 stroker kampiakseli jonka moottorista purin on kiero. onko jollai jääny nurkkiin pyörimään m21, m20 eta tai m52b28 akseleita? toiveissa ois taas kesällä ajaa

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  Kiero ? Ettei vaan olisi käyrä :think Ja senhän osaava paja oikaisee.

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2560
                    • .

                    Originally posted by nevari View Post
                    nyt se myrkyn iski. m20 stroker kampiakseli jonka moottorista purin on kiero. onko jollai jääny nurkkiin pyörimään m21, m20 eta tai m52b28 akseleita? toiveissa ois taas kesällä ajaa
                    Ei ole noita, mutta koneistamolla kiillotettu ja m20:een sovitettu m51 kampiakseli. Tarvii paikoilleen laitoin ennen ajoa.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • nevari
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 259
                      • jyväskylä

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Kiero ? Ettei vaan olisi käyrä :think Ja senhän osaava paja oikaisee.
                      kyllä, tarkalleen ottaen käyrästä puhuivat.
                      kuinkas nuo kestävät oikastuna?

                      Comment

                      • nevari
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 259
                        • jyväskylä

                        Originally posted by nevari View Post
                        kyllä, tarkalleen ottaen käyrästä puhuivat.
                        kuinkas nuo kestävät oikastuna?
                        koneistamo koittaa akselin oikaista. katsotaan kuinka käy. ja seuraava kysymys on koskien öljypumpun väliakselin neulalaakereita. varaosakuvastossa on yksi laakeri kuvattuna. onko siellä jakajan peitekannessa samanmoinen laakeri kuin lohkossa?

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by nevari View Post
                          onko siellä jakajan peitekannessa samanmoinen laakeri kuin lohkossa?
                          On, se tukee väliakselin yläpään.

                          Comment

                          • nevari
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 259
                            • jyväskylä

                            Originally posted by jr66 View Post
                            On, se tukee väliakselin yläpään.
                            kiitos. ei näyttänyt ihan mansikoita nuo maksavan ni vaihtaa samalla avauksella nekin.

                            Comment

                            • nevari
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 259
                              • jyväskylä

                              m20 kannesta

                              onko kukaan testannut kanteen erilaisia venttiilinjousia? kyseessä mieto virinokka mutta ainahan nämä lisää keinujen kulumista. esim metric mechanic myy tuollaista "beehive" tyyppista jousta ja uusia retainereja. onko nämä nyt vain myyviä tekstejä kun saadaan liikkuvien painoa alas ja isommilta nostoilta painetta pienennettyä vai olisiko oikeasti hyötyä?



                              linkki vielä aiheeseen

                              Comment

                              • ihenkkaz
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 67
                                • Merijärvi

                                mimmonen nokka, ainakaa mulla 272 turbo nokalla ei sen ihmeellisempää kulumaa ollu kannen osissa vakio tuplajousilla mitä jotai 70 tonnia ajelin, 6800 pyöritin, öljynpaineet tyhjäkäynnillä oli jotai 0.5-0.7bar

                                jännä nähdä nyt ku on jämäkät jouset ja z45 turbo ja 7400 rajotin millon alkaa kulua, seuraavaksi varmaa rullakamaa saa laittaa kanteen
                                Ascona B m20 turbo +600whp
                                E61 525D lci manual m-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎