Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oilbaron
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 18
    • Kuopio

    Originally posted by jr66 View Post
    Vai pitäisikö miettiä millä saa eniten tehoa :think
    No sitäkin mutta vähänhän ne käsi kädessä menee vaparivehkeessä.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      Jr66 varmaan tarkoitti sitä, että -731 kannessa on pienemmät venttiilit ja kanavat, mitä -885:ssä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Jr66 varmaan tarkoitti sitä, että -731 kannessa on pienemmät venttiilit ja kanavat, mitä -885:ssä.
        Muun muassa mutta olen ajanut m20 koneella jossa -731 kansi ja 2,6 l. sylinteritilavuus, schrick xxx. Oli voimaa oikeasti, m20b23:sta tehty, ohjelmoimaton vakio ruisku, vaparikone uusilla virimännillä ja vakio ilmansuodattimella. Eli kokonaisuus ratkaisee
        Last edited by jr66; 19-10-2016, 11:12.

        Comment

        • Oilbaron
          Newbiemmer
          • Aug 2015
          • 18
          • Kuopio

          Perusspeksit on hallussa, jos 731 kanteen päädyn niin vaihtuu isommat venttiilit ja kanavat muotoillaan, haen lähinnä sitä että miten 9puristeisella etan alakerralle puristukset käyttäytyy milläkin kannella ja kireällä nokalla.

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by Oilbaron View Post
            Perusspeksit on hallussa, jos 731 kanteen päädyn niin vaihtuu isommat venttiilit ja kanavat muotoillaan, haen lähinnä sitä että miten 9puristeisella etan alakerralle puristukset käyttäytyy milläkin kannella ja kireällä nokalla.
            Männät vaihtoon jos haluat tuosta puristuksia, ihan sama kumpi kansi. Eli sun speksit ei ole hallussa.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by Jasu View Post
              Männät vaihtoon jos haluat tuosta puristuksia, ihan sama kumpi kansi. Eli sun speksit ei ole hallussa.
              Näin.

              Comment

              • Oilbaron
                Newbiemmer
                • Aug 2015
                • 18
                • Kuopio

                Originally posted by Jasu View Post
                Männät vaihtoon jos haluat tuosta puristuksia, ihan sama kumpi kansi. Eli sun speksit ei ole hallussa.
                Täältä on ihan turha kysyä näköjään yhtään mitään, ei suotta kutsuta pohjoismaiden suurimmaksi homofoorumiksi

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by Oilbaron View Post
                  Täältä on ihan turha kysyä näköjään yhtään mitään, ei suotta kutsuta pohjoismaiden suurimmaksi homofoorumiksi
                  Tervetuloa seuraan.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Oilbaron
                    Newbiemmer
                    • Aug 2015
                    • 18
                    • Kuopio

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Tervetuloa seuraan.
                    Asiaan, kuka osasi päissään laskea mihin puristukset asettuisi etan alakerralla, ja 731 kannella, 288 nokka omana ykkösvaihtoehtona, eikä vähiten siksi että on lähes uusi ja vitun kallis. Vienee tosin alapäässä namia pois.

                    Comment

                    • Freak
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 2560
                      • .

                      Originally posted by Oilbaron View Post
                      Asiaan, kuka osasi päissään laskea mihin puristukset asettuisi etan alakerralla, ja 731 kannella, 288 nokka omana ykkösvaihtoehtona, eikä vähiten siksi että on lähes uusi ja vitun kallis. Vienee tosin alapäässä namia pois.
                      Vastaukseni on ehdoton ehkä 9.0:1.

                      Ei ole (enää) m20:t niin hyvin muistissa, mutta alun perin Etan kansissa on ollut joko 731 tai 885 tyyliset palotilat. Jos sun männät on vanhasta eta-moottorista, missä on ollut 731-tyylinen kansi, kuten vahvasti olettaisin, niin puristukset ovat edelleen 731-kannella 9,0:1 eivätkä siitä miksikään muutu. Mutta oli kansi/mäntä kombinaatio ollut aikoinaan mikä tahansa, niin Jasu on kyllä oikeassa. 288 Schrick on hyvä nokka, mutta vaati puristuksia paljon toimiakseen hyvin.

                      Tervetuloa Pohjoismaiden suurimpaan jätkäporukkaan. Tiesithän, että kunnon jätkäporukassa naisista on vain haittaa..?
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • Oilbaron
                        Newbiemmer
                        • Aug 2015
                        • 18
                        • Kuopio

                        Originally posted by Freak View Post
                        Vastaukseni on ehdoton ehkä 9.0:1.

                        Ei ole (enää) m20:t niin hyvin muistissa, mutta alun perin Etan kansissa on ollut joko 731 tai 885 tyyliset palotilat. Jos sun männät on vanhasta eta-moottorista, missä on ollut 731-tyylinen kansi, kuten vahvasti olettaisin, niin puristukset ovat edelleen 731-kannella 9,0:1 eivätkä siitä miksikään muutu. Mutta oli kansi/mäntä kombinaatio ollut aikoinaan mikä tahansa, niin Jasu on kyllä oikeassa. 288 Schrick on hyvä nokka, mutta vaati puristuksia paljon toimiakseen hyvin.

                        Tervetuloa Pohjoismaiden suurimpaan jätkäporukkaan. Tiesithän, että kunnon jätkäporukassa naisista on vain haittaa..?
                        Sitä minäkin pelkään, edellisessä koneessa nokka toimi kylläkin hyvin mitä muutaman 100 km ajelin. 272 jää ehkä liika laimeaksi kuitenkin.

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Hommasin tuohon pitkäiskurojektiin uudet keinuvipuakselit kanteen ja pisti silmään että uusissa ei ole tulppia päissä kuten alkuperäisissä. Olisiko syytä hommata ne jostain?! Onko voitelu tms ongelmia tiedossa jos jättää ne pois? :think
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Hommasin tuohon pitkäiskurojektiin uudet keinuvipuakselit kanteen ja pisti silmään että uusissa ei ole tulppia päissä kuten alkuperäisissä. Olisiko syytä hommata ne jostain?! Onko voitelu tms ongelmia tiedossa jos jättää ne pois? :think
                            On tiedossa koska öljy tulee pois akselin päistä eikä keinujen kohdalla olevista reijistä, siispä tulpat jostakin. Itse asiassa koko koneen voitelu taitaa häiriintyä koska öljynpaine karkaa sillä nuo reiät päissä ovat kuitenkin sen kokoiset että öljy tulee mieluummin pois paineellisesta kanavasta tuolta akselin päästä kuin esim. laakerin ja kampuran kaulan välistä. Mistä löytyi tulpattomat akselit ?

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Mistä löytyi tulpattomat akselit ?
                              KL-varaosilta ja ihan ovat OEM osaa
                              Vanhoissa ei mitään ruuvin kantoja ole joten mitenhän nuo kuuluu asentaa? :think Tai lähinnä kuinka tiukkaan..
                              E61 535d -04

                              Comment

                              • Agee-
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 594
                                • Jns

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Jr66 varmaan tarkoitti sitä, että -731 kannessa on pienemmät venttiilit ja kanavat, mitä -885:ssä.
                                Mulla ainakin kolmessa -731 kannessa on ollut samankokoset kanavat kun -885 kannessa.. :think Ja kanavat päällisin puolin vaikuttanut ainakin alkuperäiseltä valulta, en tosin muista onko kyseessä ollu tarvikekannet.
                                VW T5 -08
                                XC70 -05
                                Superb -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎