Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuizma97
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 25
    • Paimio

    Pieni ajatuskämmi..

    totta kai se täytyy laskea, olin tossa varmaan ajatellut samalla sitä notta pitää testata vielä mittarillakin mielenkiinnosta ja laittaa muistiin mitä siellä nyt uutena on puristuspaineita.

    Comment

    • Miuge
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 630
      • Tampere

      10:1 puristussuhde E85:lla ei pitäisi olla mikään ongelma ahdetussakaan, ennemminkin suositeltu lähtökohta
      Webshop - MRT Engineering
      Facebook - MRT Engineering
      Instagram - mrtengineering
      YouTube - miugemrt

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by Miuge View Post
        10:1 puristussuhde E85:lla ei pitäisi olla mikään ongelma ahdetussakaan, ennemminkin suositeltu lähtökohta
        En kyllä suosittelis M20:piin. Ja siitähän tässä topicissa puhutaan.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by Jasu View Post
          En kyllä suosittelis M20:piin. Ja siitähän tässä topicissa puhutaan.
          Miksei? E85:llä puristusten nosto pikemminkin laskee moottorin näkemiä rasituksia koska palaminen saadaan nopeammaksi ja syttyennakkoa voidaan laskea paljon verrattuna ajoon matalammilla likistyksillä. Samaten ne korkeat puristukset saa moottoriin eloa ei-ahdoilla ja varsinaisesti mitään merkittäviä haittapuolia ei ole.

          Ja kymppi yhteen likistykset on e85:lle ahdettunakin vielä todella matalat, korkeavireisissä koneissa suositaan ahdettuna nykyään noin 13:1 paikkeilla olevia ruttuja.

          Comment

          • turbobliz
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1010
            • e-suomi

            Toimiiko tuo M20-koneen 60-lukulaisella palotilalla ? Moderneilla neliventtiilikansilla toki tehdään ihmeitä.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              Originally posted by turbobliz View Post
              Toimiiko tuo M20-koneen 60-lukulaisella palotilalla ? Moderneilla neliventtiilikansilla toki tehdään ihmeitä.
              E85 on kyllä äärimmäisen epäherkkää nakuttamaan. En usko että tuo 10:1 puristukset on mikään ongelma. Ja tuskin rajummatkaan puristukset.

              Itte ku oon välillä tyriny, niin välillä on menty 16-17:1 bensa afr:llä kilon ahdoilla ja ennakotkin on lipsahtanut niin isoksi että sytytystapahtuma on iskeny vasten nousevaa mäntää, eikä siltikään nakutusta taikka romua e85:llä m5x koneissa. Jos e85 kestää moiset tapahtumat nakuttamatta, niin luulis m20:n pysyvän e85:llä läjässä yli 8:n puristuksilla Eikä m5x kannet nyt mitään älyttömän hienoa taikka modernia designia ole..

              Toki arvailujahan nämä on. Mut siis kokeilkaa. Kuinka monella on mennyt mylly paskaksi e85:llä, koska on ollut liian korkea puristussuhde?
              Last edited by Pazi88; 01-08-2017, 12:27.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • jönsse22
                BTCF Member
                • Feb 2013
                • 403
                • kouvola

                Originally posted by Pazi88 View Post
                E85 on kyllä äärimmäisen epäherkkää nakuttamaan. En usko että tuo 10:1 puristukset on mikään ongelma. Ja tuskin rajummatkaan puristukset.

                Itte ku oon välillä tyriny, niin välillä on menty 16-17:1 bensa afr:llä kilon ahdoilla ja ennakotkin on lipsahtanut niin isoksi että sytytystapahtuma on iskeny vasten nousevaa mäntää, eikä siltikään nakutusta taikka romua e85:llä m5x koneissa. Jos e85 kestää moiset tapahtumat nakuttamatta, niin luulis m20:n pysyvän e85:llä läjässä yli 8:n puristuksilla Eikä m5x kannet nyt mitään älyttömän hienoa taikka modernia designia ole..

                Toki arvailujahan nämä on. Mut siis kokeilkaa. Kuinka monella on mennyt mylly paskaksi e85:llä, koska on ollut liian korkea puristussuhde?
                vähän menee ohi aiheen kun minulla on tuossa cabriossa vapari tekniikka ja rutut on tosiaan siellä 13 tietämillä, polttoaineena e85 eikä tietoakaan nakutuksesta
                E28 520i "keke"
                E30 "325" turbo
                E38 käyttiksen romu
                R50 mini cooper🤣

                Comment

                • Timpez
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 28
                  • Nurmes

                  Ruttuja täytys saada lisää omaan kiukaaseen.
                  lohko b25
                  m52b28 kampura
                  130mm seipäät
                  8.8 puristeiset männät
                  885-kansi
                  crane 288 nokka
                  m52b28 suuttimet megan ohjaamana
                  Paljoko puristussuhde olisi nuilla 9.5 puristeisilla männillä? topikin luin läpi muttei sattunut silmään.
                  E21 315 m10b18
                  E30 316 m20b28 tic projekti
                  Ln110 2lt2
                  Indy 600
                  Exc 525

                  Comment

                  • turbobliz
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1010
                    • e-suomi

                    Noin yhden numeron verran tulee lisää ruttua, kun iskunpituus muuttuu tuon verran. Tarkkaan lukemaan tarvii palotilan mittauksen, pahvin korkeuden ja männänlaen viemän tilavuuden.

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3167
                      • 47200

                      Onks kukaan hiotuttanu tommosta b23 vakionokkaa 292asteiseksi? Pitäis jostain saada tietoon speksit että sais laskettua paremmin millasia purkkareita pistetään. Lohkosta xmm pois ja kannesta xmm myös. Tasalakiset mukit sisässä mitkä vissiin on vakiot tommosessa -84vm b23 koneessa? Niistä sit paljealueet ajetaan sopivaksi ja venakoloja vähän vinguttaa syvemmäksi. Tehotavoitteita ei ole, jos 170 tulee, olen tyytyväinen kun ei avon tarvi olla raketti
                      Last edited by pazq; 05-11-2017, 15:27.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        Originally posted by pazq View Post
                        Onks kukaan hiotuttanu tommosta b23 vakionokkaa 292asteiseksi? Pitäis jostain saada tietoon speksit että sais laskettua paremmin millasia purkkareita pistetään. Lohkosta xmm pois ja kannesta xmm myös. Tasalakiset mukit sisässä mitkä vissiin on vakiot tommosessa -84vm b23 koneessa? Niistä sit paljealueet ajetaan sopivaksi ja venakoloja vähän vinguttaa syvemmäksi. Tehotavoitteita ei ole, jos 170 tulee, olen tyytyväinen kun ei avon tarvi olla raketti
                        Onko kuitenkin millin patti vakiomännissä :think Ja -731 kannessahan on minimikorkeus 127 mm (lonkalta vedin), en tiedä miksi ko. mitta on annettu. Jokin kanavan lattia ohenee liikaa ?

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Onko kuitenkin millin patti vakiomännissä :think Ja -731 kannessahan on minimikorkeus 127 mm (lonkalta vedin), en tiedä miksi ko. mitta on annettu. Jokin kanavan lattia ohenee liikaa ?
                          Totta, E30 M20B23-koneen männässä on patti. Vanhemmassa E21 323i-koneessa on tasalakiset männät. Mutta noitahan nyt on jo vuosien saatossa ehditty sekoittelemaan vaikka miten.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3167
                            • 47200

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Onko kuitenkin millin patti vakiomännissä :think Ja -731 kannessahan on minimikorkeus 127 mm (lonkalta vedin), en tiedä miksi ko. mitta on annettu. Jokin kanavan lattia ohenee liikaa ?
                            No minäpä katson onko se milli nyt niissä vai ei tasaset silti. Eikä kannessa olis muutenkaan enää kun 2.7mm varaa ni olis vesikanavan väli tasan jo dekin kanssa. 33ml tai alle jos saan sen palotilan nii ei tarvi enää ottaa lohkosta kun 0.8mm pois ja ohuempa nahka väliin, paljealueet männistä muotoillaan niin on 11.8:1 ruttua. Kaipa se pienellä kanavien siistimisellä nuo yllämainitut lukemat antais. Kunhan tulee toimiva paketti niin on hyvä

                            E. Ja männän sisältä numeroa 080205 +5 23 on se numero. En löydä tolla mitään järkevää. Mutta aivan tasanen on. Ei millinkään pattia. Eikä niin väliäkään..
                            Last edited by pazq; 06-11-2017, 19:31.

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              Onko tiedossa missään kenelläkään stressilevyä M20:iin?
                              Pitäisi takohiluille porata kellari niin tekisi mielellään kerralla sitten ihan viimesen päälle :think
                              E61 535d -04

                              Comment

                              • shakes
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 2870
                                • Lahti

                                Originally posted by AnttiR View Post
                                Onko tiedossa missään kenelläkään stressilevyä M20:iin?
                                Pitäisi takohiluille porata kellari niin tekisi mielellään kerralla sitten ihan viimesen päälle :think
                                E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                                E30 328i Projekti '88
                                E61 523i '08

                                EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎