Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    Tästä näet kummin päin ne mukit pitää olla siellä. Jos mä nyt oikein hiffasin sepostuksia, niin kyllä ne sun männät taitaa olla oikein päin.

    Täältä villi veikkaus että kiinanpoika on laittanu sulle 140mm kanget niitten 135mm sijaan jos männät on oikeat ja passelilla puristuskorkeudella. 8.8:1 männän puristuskorkeus on käsittääkseni 34.7mm, tämä njeternetistä kaivettua. Tohon voit vähän peilailla jos on niitten Wisecojen puristuskorkeus tiedossa.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      Alkaa oikeasti kiinnostamaan mikä on mennyt ..tuiksi.

      Comment

      • Jarsse
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1520
        • Kymenlaakso

        Mitä eroa on 731 ja 200 loppuisella kannella? Sen tiedän että 731 b20 kansi ja ilmeisesti 200 loppuinen b23? Käytännön eroa?
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • raimo1
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 296
          • Kouvola,ksnk

          Originally posted by mehtojarvi View Post
          Mitä eroa on 731 ja 200 loppuisella kannella? Sen tiedän että 731 b20 kansi ja ilmeisesti 200 loppuinen b23? Käytännön eroa?
          731 isompi imukanava, muuta ei taida olla.
          E30 m20b27hyrrä

          The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

          Comment

          • Jarsse
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1520
            • Kymenlaakso

            Originally posted by raimo1 View Post
            731 isompi imukanava, muuta ei taida olla.
            Tollaset tiedot löysin nopeasti että -200 loppuista on käytetty 323,325e ja 327e koneissa...

            Edit: joo selvisikin ei muuta eroa kuin imukanava isompi 731 loppuisessa.
            Last edited by Jarsse; 06-07-2017, 22:24.
            E91 325xi vm07
            E60 530xd vm06 stage X

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by mehtojarvi View Post
              Tollaset tiedot löysin nopeasti että -200 loppuista on käytetty 323,325e ja 327e koneissa...

              Edit: joo selvisikin ei muuta eroa kuin imukanava isompi 731 loppuisessa.
              E30 323i kannet on olleet 731 kansia. Hatusta noita "200" kansia on kaasari ja k-jet kannet.
              327e, mikäs se sellainen kone on?
              325/525e mallit on tietääkseni tuolla pienikanavaisella kannella pl. loppupään 325e on 885 kannella.
              Last edited by JJT; 06-07-2017, 22:57.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Karkeasti 200 on kaasarikoneen, 731 ruisku b20 ja b23 ja 885 325i kansi mutta turhaan täällä arvotaan, laihialta tullee oikea vastaus.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  200-kansia oli 2.0 kaasutinkoneissa ja vanhemmissa 2.0/2.3-Kjet koneissa. Lisäksi myös vanhemmissa 525e-koneissa. Tosin 525e:n 200-kannesta puuttui kahden laakeripukin öljyreijät, koska nokka-akselista puuttui kaksi laakerin kohtaa. Nokka oli myös lievempi, kuin normaalissa 200-kannessa. 731-kansia oli 2.0/2.3 Ljet, Le-jet ja Motronic koneissa. 885-kansia sitten pääsääntöisesti 2.5-koneissa, mutta myös loppupään 325e ja 525e-koneissa.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Alkaa oikeasti kiinnostamaan mikä on mennyt ..tuiksi.
                    Jos alakerta ei oo ollu merkissä ja kansi on ollu, niin siellä voi jonkin pytyn venat kanittaa kun yrittää alakertaa pyörittää kohilleen. En usko, että toimii muuten kuin: hattu pois, alakerta ja nokka merkkiin ja kansi takas kiinni.

                    Tuo ajatushan, mikä kasaajalla on ollu, toimis vain jos alakerta mahtuis pyörimään vapaasti.

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3167
                      • 47200

                      Mutta, eihän sen alakerran tarvikaan pyöriä vapaasti. Kääntää lähelle ykk että on kuitenkin vajaa, ja sit kääntää nokan kohilleen ja sitten alakerta ja hihna takasin. Sit yrittää uudestaan ja pyörittää pari kieppii ja kattoo että on vielä merkeissään ja ajoa vaan jos pyörii..en nää syytä kannen nostamiselle tässä jos pelkkä jako viturallaan. Jossei noin mahdu kun sanoin nii sit säädöt keinuista maksimiin ja luulis jo mahtuvan

                      Comment

                      • Neppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 721
                        • Laihia

                        Originally posted by pazq View Post
                        Mutta, eihän sen alakerran tarvikaan pyöriä vapaasti. Kääntää lähelle ykk että on kuitenkin vajaa, ja sit kääntää nokan kohilleen ja sitten alakerta ja hihna takasin. Sit yrittää uudestaan ja pyörittää pari kieppii ja kattoo että on vielä merkeissään ja ajoa vaan jos pyörii..en nää syytä kannen nostamiselle tässä jos pelkkä jako viturallaan. Jossei noin mahdu kun sanoin nii sit säädöt keinuista maksimiin ja luulis jo mahtuvan
                        Eikös tuolla sanottu, että parin tunnin näppäilyn jälkeen vielä puoli rinkiä heittää ja ei pyöri..? Eli ollu enemmänkin kuin himpun ohi ykk.

                        Comment

                        • Kuizma97
                          Newbiemmer
                          • Jan 2014
                          • 25
                          • Paimio

                          Edelliseen aiheeseen vastauksena kysyjille.

                          Männät olivat oikeinpäin koneessa.
                          Oikeat veivit sekä kampura
                          Männöt oikean malliset.

                          Ottivat männänlaen patista kiinni kanteen.

                          Kansi käytetty auki ja muokattu palotilat.

                          Ja sporttiauton sivuillahan ei ole puoliakaan tuotteista mitä sieltä saa tilattua. Itse olen tykännyt sieltä tilata kaikki maholiset osat. Esim. Nuken suutin kisko maksaa sporttiautossa saman verran kuin nukelta tilattaessa.

                          Eli hinnoissa ei ole välityslisää, sen takia olen sieltä lähes kaikki osat tilannut moottoriin. Mm. Veivit männät polttoainepuolen senä kaikki sähkö tarvikkeet yms.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by Kuizma97 View Post
                            Männät olivat oikeinpäin koneessa.
                            Oikeat veivit sekä kampura
                            Männöt oikean malliset.

                            Ottivat männänlaen patista kiinni kanteen.

                            Kansi käytetty auki ja muokattu palotilat.
                            Eli mäntien mukana olisi pitänyt olla ohje palotilojen muokkaamiseen ? Vai myytiinkö bolt-on osina ? Paljonko on/piti olla puristussuhde.

                            Comment

                            • Kuizma97
                              Newbiemmer
                              • Jan 2014
                              • 25
                              • Paimio

                              Männät myytiin vakiopuristuksella, jos olen oikein muistellut että se olisi 8,8:1?

                              Ja piti olla bolt-on männät...

                              Nyt täytyy vielä tutkia pursituspaine mittarilla mitä siellä oikeasti on, ettei kävisi sitten köpelösti. Jos siellä nyt sattuukin olemaan jotkut päätä huimaavat puristukset.. en sitten tiedä miten ahdettu kone käyttäytyy e85 polttoaineella ja jos puristukset on yli 10:1? Itse ajattelin ihan vakio puristuksella lähteä kokeilemaan miten pelittää, kuitenkin tuttu ja turvallinen vaihtoehto. Ajatus oli ettei mitään tartte palotilojen osalta muokata..

                              Mutta se helppous meni jo ranttaliksi:think

                              Comment

                              • Sam Hill
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 150
                                • Joensuu

                                Originally posted by Kuizma97 View Post
                                Männät myytiin vakiopuristuksella, jos olen oikein muistellut että se olisi 8,8:1?

                                Ja piti olla bolt-on männät...

                                Nyt täytyy vielä tutkia pursituspaine mittarilla mitä siellä oikeasti on, ettei kävisi sitten köpelösti. Jos siellä nyt sattuukin olemaan jotkut päätä huimaavat puristukset.. en sitten tiedä miten ahdettu kone käyttäytyy e85 polttoaineella ja jos puristukset on yli 10:1? Itse ajattelin ihan vakio puristuksella lähteä kokeilemaan miten pelittää, kuitenkin tuttu ja turvallinen vaihtoehto. Ajatus oli ettei mitään tartte palotilojen osalta muokata..

                                Mutta se helppous meni jo ranttaliksi:think
                                Toivottavasti et ole puristussuhdetta puristuspainemittarilla mittaamassa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎