Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2109
    • Kouvola

    eipä mitään:
    Last edited by ooopeee; 01-03-2018, 08:35.
    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      Originally posted by AnttiR View Post
      Onko tiedossa missään kenelläkään stressilevyä M20:iin?
      Pitäisi takohiluille porata kellari niin tekisi mielellään kerralla sitten ihan viimesen päälle :think
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • AnttiR
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 819
        • Jyväskylä

        Kiitos!

        Edit. Ainakaan ilmoituksen sähköpostiosoite ei ole enää käytössä. Kokeillaan privalla tavoittaa ennen suurempia salapoliisitöitä
        Last edited by AnttiR; 01-03-2018, 18:34.
        E61 535d -04

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3166
          • 47200

          Onko jollain tarkempaa tietoa mimmosen nokan saa b23 nokasta hiottua maksimissaan? Mietin että saako tarpeeks vai joutuuko ostamaan "oikean" virinokan joka on sitte se 304/304 jos tuosta ei saa lähellekään..toiset sanonu että sais sen 290 astetta hiomalla juuri tuosta kepistä mutta tiedä sitten..

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2551
            • .

            Originally posted by pazq View Post
            Onko jollain tarkempaa tietoa mimmosen nokan saa b23 nokasta hiottua maksimissaan? Mietin että saako tarpeeks vai joutuuko ostamaan "oikean" virinokan joka on sitte se 304/304 jos tuosta ei saa lähellekään..toiset sanonu että sais sen 290 astetta hiomalla juuri tuosta kepistä mutta tiedä sitten..
            Tarkkoja asteita ei ole tiedossa, mutta se on tiedossa, että suuremmilla asteilla ja hiomisilla keinuvipojen vakiot säätöepäkeskot eivät riitä. Vaihtoehdot onkin sitten hommata suuremmat epäkeskot tai lashcapit venttiilien päihin. Ennen kuin vetää mitään housuja jalkaan, kannattaa tähän oheisohjelmaan kuluvat panostukset sekä nokan hiomisen hinta suhteuttaa vakiohiluilla pelaavan uuden nokan hintaan.

            On niitä olemassa muitakin nokkia kuin vakiosta hiottu ja 304/304. Mitäs muuta rojua sulla siinä koneessa ja sen ympärillä on? Kerros vähän tarinaa niin päästään oikein joukolla spekuleeraamaan. :think
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3166
              • 47200

              Noita katalogeja eri valmistajilta kattelin ja hintoja yleensäkin, niin joko tuo just yli 300/11 nostolla keppi tai sit karvan miedompi. Vakiohiluja koneistan tähän mottiin nyt ensin. Lohkosta lähtee siivua ja hitusen kannesta. Kansi kairataan, venttiilit muotoillaan ja lopuksi männät käytän sorvissa. Purkkarit oli tarkotuksena sinne 13 hujakoille nostaa. Luultavasti ms2 ohjaamaan? En oo vielä päättäny sitä kun on kaikki levällään. Tallin seinällä on laskettuna ja mittailtuna paljonko mistäkin otetaan jotta tavoite täyttyy.

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by pazq View Post
                Noita katalogeja eri valmistajilta kattelin ja hintoja yleensäkin, niin joko tuo just yli 300/11 nostolla keppi tai sit karvan miedompi. Vakiohiluja koneistan tähän mottiin nyt ensin. Lohkosta lähtee siivua ja hitusen kannesta. Kansi kairataan, venttiilit muotoillaan ja lopuksi männät käytän sorvissa. Purkkarit oli tarkotuksena sinne 13 hujakoille nostaa. Luultavasti ms2 ohjaamaan? En oo vielä päättäny sitä kun on kaikki levällään. Tallin seinällä on laskettuna ja mittailtuna paljonko mistäkin otetaan jotta tavoite täyttyy.
                Millä iskulla?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3166
                  • 47200

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Millä iskulla?
                  Siis juurikin b23 kone ja -731 kantta käytän

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by pazq View Post
                    Siis juurikin b23 kone ja -731 kantta käytän
                    Okei. Ei ihan helpolla päästä tuonne 13 hujakoille.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Freak
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 2551
                      • .

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Okei. Ei ihan helpolla päästä tuonne 13 hujakoille.
                      No ei kyllä. Lohkosta pari milliä, kannesta milli ja paljerako pieneksi mäntiä vain reunoista sorvaamalla niin, että niihin jää patti. Riittääkö sekään..?

                      Tuollaiset purkkarit kyllä vaatiikin nokkaa, ainakin bensalla. Vai etanolillako ajattelit?
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3166
                        • 47200

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Okei. Ei ihan helpolla päästä tuonne 13 hujakoille.
                        Siks pitää höylätä ja nostaa mäntä melkein niin ylös kun saa järkevästi. En nyt ala tuohon mitään tonnin satsia ostamaan. Jossei muuten niin kokeillaan jollain muun koneen missä olis pattia valmiiksi

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3166
                          • 47200

                          Ihan bensalla joo. Muistelisin että nyt kun männät tuli 0.4 yli niin lohkosta 2.2 pois, kannesta 1.1 ja sit alkais olla jo lähellä ohuen nahkan kanssa. Kannessa oli varaa 1.7mm merkinnän mukaan. Mietin jo epäkeskoa yläpäätä veiviin niin lohkoa ei tarvis höylätä juurikaan/ollenkaan. 5mm pidempi veivi ja silmä epäkeskona ja sit männän reunasta siivua vaan muutama milli. Customina sais kyllä yli 14:1 mäntää, mutta ei raaski. Tarkotus on tehä herkkä ja pelaava kone. Kovia lukuja ei nyt haeta ollenkaan. 170 kun menee rikki nii oon tyytyväinen. Ja pitää olla tuo vanha kone, se b25 ei nyt tule kysymykseenkään tietyistä syistä

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            80 porauksella? Ootko ajatellut modata b20 mäntää?

                            edit. Kyseessä siis mäntä, jossa 5.6mm korkeampi puristuskorkeus ja 7mm? patti.
                            Itse ainakin lähtisin tuolla etenemään budjettikoneessa. Muulla ei taida päästä lähellekään tavoitettasi.
                            Last edited by Jasu; 28-03-2018, 12:14.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2551
                              • .

                              Originally posted by Jasu View Post
                              80 porauksella? Ootko ajatellut modata b20 mäntää?

                              edit. Kyseessä siis mäntä, jossa 5.6mm korkeampi puristuskorkeus ja 7mm? patti.
                              Itse ainakin lähtisin tuolla etenemään budjettikoneessa. Muulla ei taida päästä lähellekään tavoitettasi.
                              Ei taida olla järkevää sorvata liki viittä milliä männästä pois mitä tuollainen kombinaatio vaatisi. Männän laki jää aika ohkaiseksi ja männästä tulee helposti läpihengittävä venttiilikolon kohdalta. Jos sulla on idea miten ajattelit budjettikoneesi toteuttaa, niin mielenkiinnolla sen kyllä kuulisin?

                              Jos pazq:n koneessa ei ole 76,8mm iskua pysyvästi lukittu, niin mitä jos vaihtaisit kammen 81mm iskuiseen? Silloin vakiomännästä riittää reunoilta noin millin sorvaus. B23:n männässä oli noin 7mm vahvuus, mikäli muistini ei pahasti petä. Sellaista pakettia täällä joskus porukalla pohdittiin. :think
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Originally posted by Freak View Post
                                Ei taida olla järkevää sorvata liki viittä milliä männästä pois mitä tuollainen kombinaatio vaatisi. Männän laki jää aika ohkaiseksi ja männästä tulee helposti läpihengittävä venttiilikolon kohdalta.
                                Ei sitä niin paljoa tarvitsisi sorvatakkaan. Mutta tyylinsä kullakin, noin kuitenkin itse lähtisin kokeilemaan.
                                Ei tässä oikein helpolla muuten saada palotilaa pienennettyä puolella alkuperäisestä.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎