Tai imupuolen kuristimella, joka on mielestäni hienostuneempi tapa rajoittaa pänninkiä. Tokihan säädettävä ohjaus kannattaa olla jokatapauksessa, mutta pelkällä soosilla ja sytyllä tehon pelaaminen ales on oman filosofiani mukaan väärä keino. Kuristimella ongelmana se että mahdollisesti ylhäällä voi painua alipaineen puolelle, mutta eihän lapussa tarvitse koko ahtokäyråä näkyä, vain se mikä on ollut maksimi paine.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Originally posted by [Max] View PostTai imupuolen kuristimella, joka on mielestäni hienostuneempi tapa rajoittaa pänninkiä. Tokihan säädettävä ohjaus kannattaa olla jokatapauksessa, mutta pelkällä soosilla ja sytyllä tehon pelaaminen ales on oman filosofiani mukaan väärä keino. Kuristimella ongelmana se että mahdollisesti ylhäällä voi painua alipaineen puolelle, mutta eihän lapussa tarvitse koko ahtokäyråä näkyä, vain se mikä on ollut maksimi paine.
Ja kaikki vain siksi että Suomen rakentelusäännöt on perseestä. Kaikessa muussa apinoidaan Ruotsalaisia systeemejä muttei autojen rakennemuutoksissasigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Yazer View PostMitenkäs, kun omassa e36 ensimmäinen käyttöönottopvä on rekisteriotteen mukaan 10.12.1990, eikä kateista/vähäpäästöisyydestä ole mitään mainintaa. Katti on kyllä paikallaan ja auto saksantuonti. Mitenkäs sitten tuon vähäpäästöisyyden kanssa kuitenkin, ollako vai eikö olla?
jos ei ole kolmitoimi katalysaattorista merkintää niin tod näkösesti on ei vähäpäästöinenonhan vanhoissa jenkeissäkin alunperin katit.. ja joissain bensa hiluxeissakin..
Comment
-
-
Originally posted by Jannuhuoleton View PostMistähän löytyisi m50b25 koneeseen sopivaa turbopakosarjaa? Ja autona olisi e30? Tuohon ei ilmeisesti käy e36 tai e34 mallien sarjat? M20 sarjoja tuntuu löytyvän, mutta tuo uudempi kone vähän himoittaisi...
m50 kone e30 korissa. onhan noita netissä, jos ei budjetista kiinni niin ota yhteys KKD motorsporttiin, ne kyllä tekee sulle viimisenpäälle
Comment
-
-
swizer s2a
Paljoko hantuolla turbolla on teho tuotto?
Olis tarkoitus semmonen laittaa m20b25 moottoriin saakohan tolla yli 350 hp?käyttis
e46 touring 320d
projectit
-e28 520 -83
Exät:
E30 318 -88
E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
e34 525-88, 518 -92
e39 530d m-sport touring -01
Comment
-
-
Originally posted by anttiroisto View PostPaljoko hantuolla turbolla on teho tuotto?
Olis tarkoitus semmonen laittaa m20b25 moottoriin saakohan tolla yli 350 hp?
Sitte itse olen mietiskellyt m5020 koneen kiskasemista tonne 520i e34 EI abs mallin koriin, mitenköhän onnistuu? jos oikein olen ymmärtänyt että, tarvisin abs jarrut jotta voin tehdä tommoset muutokset moottoriin, koska moniventtiilikansi rinnastetaan moottorin vaihtoon, am i right?
Eikös e34 530 mallejakin ollut ilman abseja.Last edited by Ezpej; 03-11-2012, 16:01.
Comment
-
-
Originally posted by Ezpej View PostKuinka isot siivet? pakopesän koko? vaikuttaa aikapaljon nuo. vertaa vähän muihin ahtimiin. En tiedä eroja mutta joku oli penkittänyt 400hp switzerin s2b, koneen kokoa en muista, muistaakseen alle 2l.
Sitte itse olen mietiskellyt m5020 koneen kiskasemista tonne 520i e34 EI abs mallin koriin, mitenköhän onnistuu? jos oikein olen ymmärtänyt että, tarvisin abs jarrut jotta voin tehdä tommoset muutokset moottoriin, koska moniventtiilikansi rinnastetaan moottorin vaihtoon, am i right?
Eikös e34 530 mallejakin ollut ilman abseja.käyttis
e46 touring 320d
projectit
-e28 520 -83
Exät:
E30 318 -88
E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
e34 525-88, 518 -92
e39 530d m-sport touring -01
Comment
-
-
Originally posted by anttiroisto View PostTietääkseni ei tarvi edes muutoskatsastaa kun ei moottoritilavuus ei muutu
Mitä väliä sillä on rinnastetaanko kannen vaihto moottorin vaihtoon jos olet sinne koko moottoria vaihtamassa? ABS:t tarvitsee jos vertailumallissa on aina abs.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tuosta penkityksestä pienelle teholle vielä niin eikös saisi hienot paperit niin että laittaa reilun kuristuksen ahtoputkeen ja mapin ja mahdollisen ahtoapaine mittarin ennen sitä kuristusta?
Kuulemma jossain ilmajäähdytteisessä VW tuotteessa ollu ahtoputken tukkona nylon lätkä jossa 3mm reikä keskellä, ahtoa dokumentin mukaan ~2 bar ja tehoa alle 50 hp. Ja sitten vain katsastukseen.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostTuosta penkityksestä pienelle teholle vielä niin eikös saisi hienot paperit niin että laittaa reilun kuristuksen ahtoputkeen ja mapin ja mahdollisen ahtoapaine mittarin ennen sitä kuristusta?
Kuulemma jossain ilmajäähdytteisessä VW tuotteessa ollu ahtoputken tukkona nylon lätkä jossa 3mm reikä keskellä, ahtoa dokumentin mukaan ~2 bar ja tehoa alle 50 hp. Ja sitten vain katsastukseen.
Kävin myös itse tiedustelemassa muutoskatsastuksesta ja jutusteltiin inssin kanssa niitä näitä. Trafilta tullut vissiin ohjeistus, ei määräystä, olla hyväksymättä teholappua, missä on alle 0.4 bar paineet. Pelkkä maksimi paine kai riittäisi, mutta mielellään pitäisi olla ahtopaine kierrosluvun funktiona. Kuulemma näin sysätään vastuuta näistä papereista penkittäjälle, joka on taas vastuussa siitä omatekemästään teholapusta. Ajatus on, että mikä tahansa kyläpenkittäjä ei välttämättä saa käyrää. Kysyin, niin kuvankaappaus esim. Tunerstudion loginäkymästä vedosta ei riitä osoittamaan ahtoa eri kierrosluvuilla. Pitäisi olla samalla lapulla. Tällä kaikella pyritään vähentämään tiellä riskialttiita vehkeitä. Vissiin katsastajat itse vaatineet ohjeistusta villien käytäntöjen ja Trafin napinoiden takia.
Comment
-
-
Mikäs se kaasuläppä on ellei kuristus imuputkessa, tuleeko sen taakse rajusti painetta osakaasulla? Aika vähän pakokaasuahtimella ellei ole joku todella alimittainen pilleri.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Ezpej View PostTälleen hitusen liittyn m20 turboon.
Mistä löydän "enemin" nokkaan semmosen ajoituskiekon, eli millä säädellään nokkaa, säädettävällä nokkapyörällä?
Kertokaa toki millä nimellä sitä oikeasti kutsutaan
Comment
-
Comment