Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtsi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 241
    • Harjavalta

    Tais olla kyse perävälityksestä,eikä ohjauksesta

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by Jannuhuoleton View Post
      Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
      Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
      Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
      Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
      Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?

      Viisaammat saa vapaasti valistaa...
      Originally posted by Valtsi View Post
      Tais olla kyse perävälityksestä,eikä ohjauksesta
      Luitko edes tota "Jannuhuoleton" postausta läpi? Tai mun postausta?

      Ja Make H:lle, se on käytännössä yhtä hidas/hitaampi kuin e30 vakio, muuttuva välitys tekee siitä vaan 200° jälkeen hivenen nopeamman. Mieluummin vaikka mikä tahansa e36 normi/3,2l M3;sen ohjausvaihde.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Valtsi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 241
        • Harjavalta

        Originally posted by Make H. View Post
        Tosin sun perävälitys jää tuolla ZF:llä aika lyhyeks, eli pitäs peräki hommata sit pitempi tai välitys tosta ämmästä.
        Originally posted by jannmann View Post
        Miks toi kaikkein hitain välitys pitäis ottaa käyttöön?
        Originally posted by jannmann View Post
        Luitko edes tota "Jannuhuoleton" postausta läpi? Tai mun postausta?
        Ehkä tosta pystyis ymmärtää myös että perästä puhuttais? Tai liian vilkas mielikuvitus :think

        Comment

        • Jannuhuoleton
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 72
          • Tre

          Saatiinpas tänne kohinaa aikaiseksi.
          Eli ohjaus ei juurikaan nopeutuisi tuolla ämmän ohjauksella?
          Ja laatikko ei taida mennä mallia "heittämällä"?
          Eipä tuosta sitten hirveästi taida irti saada jos ei ala oikein tosissaan virittämään...

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Valtsi View Post
            Ehkä tosta pystyis ymmärtää myös että perästä puhuttais? Tai liian vilkas mielikuvitus :think
            Näit sen mun Make H:n lainauksen jossa oli boldattu "hammastanko" ?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • anttiroisto
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 91
              • kalajoki

              hei pystysikö joku laskeen tai antaan ohjeet miten laskea puristus kuinka paksun kannentiivisteen tarvin että saa puristukse lähelle 8:sia moottori on m20 b25 vakio kampia-akseli, m50b20 kierto kanget, m50b25 männät(männät tarvin vielä voi kaupata) ja kestääkö vakio jako päänremmi kuin hyvin pitääkö vaihtaa 400hp autoo jo parempi?
              käyttis
              e46 touring 320d

              projectit

              -e28 520 -83

              Exät:
              E30 318 -88
              E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
              e34 525-88, 518 -92
              e39 530d m-sport touring -01

              Comment

              • laur77
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 187
                • Finland

                Remmiahdin Z4 3.0Si

                Morjens, onkohan oikea ketju, mutta onko kokemuksia/huhuja miten remmiahdin on pelittänyt 3 litrasessa suorassa kutosessa?

                Onko jotain alan liikettä suositella jos hinta ei karkaa käsistä? Kuullut että kohtuu hintaisiakin muka olisivat...

                Syökö ylipäätään moottorin tai pitääkö vaihtaa muita osia myös?
                Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                EX: 535D F10 M-Sport
                EX: Z4 Coupé -06

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by laur77 View Post
                  Kuullut että kohtuu hintaisiakin muka olisivat.
                  Mitä kukakin pitää kohtuuhintaisena mutta useista tuhansista puhutaan :think

                  Ensimmäinen ongelma on se ettei N52-koneseen ole olemassa valmista sarjaa. Jos teet ahtamisen itse, sinun on joka tapauksessa hankittava euro 4-normin alittava päästömittaus VTT:ltä. Maksaa tonnin käydä kokeilemassa. Jos siis haluat saada autosi katsastettua. Tai sitten irroitat remmin katsastukseen.

                  ESStuning tekee ahdinsarjoja joiden hinta pyörii 4000-6000e luokassa...
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • laur77
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 187
                    • Finland

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Mitä kukakin pitää kohtuuhintaisena mutta useista tuhansista puhutaan :think

                    Ensimmäinen ongelma on se ettei N52-koneseen ole olemassa valmista sarjaa. Jos teet ahtamisen itse, sinun on joka tapauksessa hankittava euro 4-normin alittava päästömittaus VTT:ltä. Maksaa tonnin käydä kokeilemassa. Jos siis haluat saada autosi katsastettua. Tai sitten irroitat remmin katsastukseen.

                    ESStuning tekee ahdinsarjoja joiden hinta pyörii 4000-6000e luokassa...
                    Kiitti infosta, tosiaan kuulostaa siltä että menee liian kalliiksi mun kukkarolle. Melkein jo vaihtaisi M-malliin jos alkaa tuhansia kulua.

                    Onko mitään hyvää/kivaa tapaa saada lisäpiristystä tällaseen vehkeeseen? Lastutus ei vapaastihengittävässä paljoa paina mutta onko muita "settejä" olemassa?
                    Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                    EX: 535D F10 M-Sport
                    EX: Z4 Coupé -06

                    Comment

                    • rasse.
                      Newbiemmer
                      • Sep 2009
                      • 20
                      • Kemiönsaari

                      Originally posted by anttiroisto View Post
                      hei pystysikö joku laskeen tai antaan ohjeet miten laskea puristus kuinka paksun kannentiivisteen tarvin että saa puristukse lähelle 8:sia moottori on m20 b25 vakio kampia-akseli, m50b20 kierto kanget, m50b25 männät(männät tarvin vielä voi kaupata) ja kestääkö vakio jako päänremmi kuin hyvin pitääkö vaihtaa 400hp autoo jo parempi?
                      Minulta löytyy ylimääräisenä m20b25 sorvatut KAT männät. 135mm kangilla puristukset n. 8:1
                      Ja vakio remmi kestää.

                      Comment

                      • anttiroisto
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 91
                        • kalajoki

                        hei!

                        olis tuosa tarkotus turbottaa e36 m50b20 moottorilla joten onko kellään kokemusta http://www.ahtoja.com/product/96/wr-560 moisesta turbosta toimiiko? vai hajoaako ensimmäisen 1000km jälkeen?
                        käyttis
                        e46 touring 320d

                        projectit

                        -e28 520 -83

                        Exät:
                        E30 318 -88
                        E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
                        e34 525-88, 518 -92
                        e39 530d m-sport touring -01

                        Comment

                        • atte.o
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2009
                          • 894
                          • haukipudas

                          S38b36 ahtaminen

                          1.Kestääkö vakio männät hieman alta kilon paineet? Kanget kestänee ainaskin.

                          2.Mistä otettu öljyn tulo ahtimelle? Paineanturilta,suodattimen jalasta?

                          3.E34 kopassa paisuntasäiliö tulee ahtimen tielle. M50 yms. paisuntasäiliöllinen syyläri tilalle?

                          4.Mites vakio imukotelo toimii ahdetussa? Vaatiiko pleniumi läpän osalta toimia?

                          5. Minkä tyyppinen ahdin paras? Tehotavoite 400hv-500hv väliin.
                          E61 M-sport

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by atte.o View Post
                            1.Kestääkö vakio männät hieman alta kilon paineet? Kanget kestänee ainaskin.
                            Männät kestää kunhan kone ei nakuta. Kankiin en ota kantaa. Nakutuskestävyyteen vaikuttaa mm. käytettävä polttoaine, mitä meinaat tankkiin kaataa?


                            Originally posted by atte.o View Post
                            5. Minkä tyyppinen ahdin paras? Tehotavoite 400hv-500hv väliin.
                            Parhaasta ahtimesta on monta mielipidettä mutta näyttää pahasti siltä että kaikkein tehokkaimmissa koneissa on järjestään "holset" kompurapesässä.

                            Tuosta: http://www.kkdmotorsport.com/kauppa....7&k=1270835105

                            Ps. Jos haluaa alavääntöä ja enemmän kadulle soveltuvaa toimintaa niin sitten HX40 super isolla pakopesällä.
                            Last edited by Vauhtivaunu; 29-07-2013, 23:44.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by atte.o View Post
                              Tehotavoite 400hv-500hv väliin.
                              On aika paljonkin alle kilon paineet sitten tulossa
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • micke_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1154
                                • Lojo

                                Originally posted by atte.o View Post
                                S38b36 ahtaminen

                                4.Mites vakio imukotelo toimii ahdetussa? Vaatiiko pleniumi läpän osalta toimia?
                                Läppä pois tai lukitset sen auki, ei mitään järkeä alkaa tekemään omaa plenumia s38 oman tilalle. Toimii oikein hienosti jopa yli 1000hv moottoreissa.
                                E24 ///M635CSI
                                E61 520d LCI
                                Ex: E30 1006hv/1161nm
                                ig: m1ckee_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎