Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ezpej
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 252
    • Pilkanmaan ylipaineistaja

    Originally posted by Jasu View Post
    Mihin tarvit astelevyä?
    Oliko sulla sitte jotain konsteja miten sen saa tarkkaa säädettyä?

    Edit. Vai pitääkö säätö suorittaa penkissä? Ja ne venttiilithän ei saa missään vaiheessa osua sinne mäntään.
    Last edited by Ezpej; 09-11-2012, 20:35.

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Originally posted by Ezpej View Post
      Oliko sulla sitte jotain konsteja miten sen saa tarkkaa säädettyä?

      Edit. Vai pitääkö säätö suorittaa penkissä? Ja ne venttiilithän ei saa missään vaiheessa osua sinne mäntään.
      Mikä nokka sulla oli?
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Ezpej
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 252
        • Pilkanmaan ylipaineistaja

        enem z45 turbo

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Originally posted by Ezpej View Post
          enem z45 turbo
          6:sen imu 1.8mm auki ykk:ssa.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • Jukka81
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 1176

            Originally posted by Jasu View Post
            6:sen imu 1.8mm auki ykk:ssa.
            Nus nus, Enem:in ohjeen mukaan 1,9mm auki ykk:ssa. Todellisuudessa kannattanee kokeilla "sopiva" ajoitus 1,5-3mm väliltä. Mutta hyvä lähtökohta tuo 1,9mm.
            -E30 325i M-TechII Turbo
            -E39 528iA M-Sport
            -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by Jukka81 View Post
              Nus nus, Enem:in ohjeen mukaan 1,9mm auki ykk:ssa. Todellisuudessa kannattanee kokeilla "sopiva" ajoitus 1,5-3mm väliltä. Mutta hyvä lähtökohta tuo 1,9mm.
              Juu niin on. Andreakselta saatu tuo 1.8mm arvo.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Ezpej
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2012
                • 252
                • Pilkanmaan ylipaineistaja

                Originally posted by Jukka81 View Post
                Nus nus, Enem:in ohjeen mukaan 1,9mm auki ykk:ssa. Todellisuudessa kannattanee kokeilla "sopiva" ajoitus 1,5-3mm väliltä. Mutta hyvä lähtökohta tuo 1,9mm.
                Originally posted by Jasu View Post
                Juu niin on. Andreakselta saatu tuo 1.8mm arvo.

                Jees kiitti!
                Mutta eikös sillä astelevyllä ole kaikista helpoin säätää se? Määrätty aste kertoo heti oikean arvon.
                Eli olette siis säädellyt ilman sitä astelevyä?

                Kone on vielä osissa, kansi alkaa olla kohta puoliin valmis niin pääsee tilailemaan männät. Muut osat on aikapitkälti jo hyllyssä
                Ja asiasta kukkaruukkuun. Kuinka isoja palotiloja porukka on saanut 731 kanteen(m20b20). Elämäni ensimmäinen kansi työnalla, ei mitää käryy kuinka paljon uskaltaa ottaa syvyyttä. Lunttasin vähän mallia tuosta jasun myynnistä olevasta vapari kannesta. Onko isot erot turbo kanteen?

                Laita privana jos et uskalla julkaista salaisuuksia täällä

                Comment

                • Valtsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 241
                  • Harjavalta

                  Siis käännät koneen yläkuolokohtaan vaikka ajoitusmerkin mukaan ja heittokellolla mittaat imuventtiilistä että se on esim sen 1.8mm auki. Ei siinä astelevyä tarvita.

                  Comment

                  • saki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 247

                    YKK on kyllä fiksua määrittää jollain muulla keinolla kuin alkup. merkeillä tai tulpan reijästä yläkuolokohtaa arvioimalla.. Siinä viiden/kymmenen asteen tarkkuuskin on jo tosi hyvä saavutus ja se alkaa kuitenkin jo tuntua nokan ajoituksessa.

                    Esim tulpasta voi tehdä sopivan työkalun(Tyhjentää tulpan ja hitsaa sopivan tapin siihen kiinni.) millä kone stoppaa siihen hiukan ennen yläkuolokohtaa -> molemmista suunnista stoppi kohta hakemalla saa sen astelevyn kanssa aika kivasti haettua varsin tarkan nolla kohdan.
                    BMW i3 REX

                    Comment

                    • Jannuhuoleton
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 72
                      • Tre

                      E30 turbo

                      Onko muilla ollut ongelmia konepellin maalipinnan kanssa eli turbo polttaa maalin konepellistä, siis ulkopuolelta?
                      Onko tuohon selkeetä lääkettä, esim. miten nuo turbolle laitettavat eriste "takit"? Onko niistä hyötyä/haittaa? Ainakin olisi helppo ratkaisu vai olisiko mitsun evo tyyppinen jäähdytysritilä turbon päälle toimiva ratkaisu? Tai jokin sen tyyppinen ilman ohjaus reikä? Evossahan on tosin ritilän alla sellainen reijitetty väli "muovi" ilmeisesti ettei vesisade pääsisi suoraan turbolle???

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Lämpösuojamattoa, esim. ThermoTec, ainakin täältä. TammerDieselkin näytti olevan distributor-listalla.

                        Comment

                        • Jannuhuoleton
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 72
                          • Tre

                          Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
                          Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
                          Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
                          Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
                          Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?

                          Viisaammat saa vapaasti valistaa...

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            Originally posted by Jannuhuoleton View Post
                            Kysytääs nyt tässä ketjussa tälläistäkin asiaa, eli olisi mahdollista hyödyntää e36 m3 3.0 värkistä osia tuohon e30 327 turboon.
                            Eli onko järkeä vaihtaa getragin tilalle tuosta zf:n tekelettä?
                            Ohjaustehostinhan kannattaa vaihtaa.
                            Perät noissa lienee sama typ188 lukolla.
                            Onkohan mitään muuta mitä voi tai ennenkaikkea kannattaa hyödyntää?

                            Viisaammat saa vapaasti valistaa...
                            En siitä viisaammasta tiiä, mutta....ite laittaisin ainaki moottorin, ZF-lootan, hammastangon, vaihdekepin ja vaihteensiirtotangon, kardaanin siitä e36 m3:sta. Tosin sun perävälitys jää tuolla ZF:llä aika lyhyeks, eli pitäs peräki hommata sit pitempi tai välitys tosta ämmästä.

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by Make H. View Post
                              En siitä viisaammasta tiiä, mutta....ite laittaisin ainaki moottorin, ZF-lootan, hammastangon, vaihdekepin ja vaihteensiirtotangon, kardaanin siitä e36 m3:sta. Tosin sun perävälitys jää tuolla ZF:llä aika lyhyeks, eli pitäs peräki hommata sit pitempi tai välitys tosta ämmästä.
                              Miks toi kaikkein hitain välitys pitäis ottaa käyttöön?
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Miks toi kaikkein hitain välitys pitäis ottaa käyttöön?
                                Onhan se kuitenki nopeempi ku e30 325? Itellä e36 325 tanko ja 3,25 kierrosta:think...Onko m3 e36 tanko muuttuvavälitteinen vai mikä tosta hitaan tekee?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎