Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wesku
    Newbiemmer
    • Feb 2004
    • 16
    • Suonenjoki

    325i Cabrio -86 ilman ABSeja. Joutuuko turbottaessa laittamaan ABSit vai meneekö 325i ilman ABSeja vertailuautona? 320is vertailuautoksi -> ABSit?

    Projekti alkaa ensi talvena, jos tuollaisia "turhia" esteitä ei tule...

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3217
      • Mystinen Kuopio

      Originally posted by Wesku View Post
      325i Cabrio -86 ilman ABSeja. Joutuuko turbottaessa laittamaan ABSit vai meneekö 325i ilman ABSeja vertailuautona? 320is vertailuautoksi -> ABSit?

      Projekti alkaa ensi talvena, jos tuollaisia "turhia" esteitä ei tule...
      1.9.1986 lähtien on oltava ABS. Siitä päivästä 325i ABS jarrut olleet vakiona. Kaikki inssit eivät vaan asioita huomaa ja osa autoista on leimattu ilman abs:iä.
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • Wesku
        Newbiemmer
        • Feb 2004
        • 16
        • Suonenjoki

        Originally posted by Soiled View Post
        1.9.1986 lähtien on oltava ABS. Siitä päivästä 325i ABS jarrut olleet vakiona. Kaikki inssit eivät vaan asioita huomaa ja osa autoista on leimattu ilman abs:iä.
        Ok. Mulla on valmistettu 6/86, joten siinä ei sitten tarvitse.

        Comment

        • Neppo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 721
          • Laihia

          Kuinka (jälki)ahdetussa autossa menetellään jarrutehostajan kanssa? Onko siihen olemassa kestävämpi venttiili, vai otetaanko se alipaineletku vain pois käytöstä..?

          Mulla ilmeni sellainen ongelma, että se takaiskuventtiili (mikä lie) meni rikki. Koneen ollessa sammuksissa jarrut pelaa hyvin. Kun kone käy, jarrua painettaessa jarru menee pohjaan ja koneen kierrokset nousee. Jokin paikka vissiin vuotaa...

          Tulppasin imusarjaan sen lähdön ja nyt kone käy normaalisti ja jarrutkin toimii, tosin ei tehostettuna. Kannattaako se vakio venttiili uusia, vai jättää pois?

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            Uusi vakioventtiili.
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Millä logiikalla takaisku on rikki jos noin käyttäytyy? Vika taitaa kuitenkin löytyä tehostimesta...
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • JusZsE
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 134
                • Järvenpää

                Originally posted by Neppo View Post
                Kuinka (jälki)ahdetussa autossa menetellään jarrutehostajan kanssa? Onko siihen olemassa kestävämpi venttiili, vai otetaanko se alipaineletku vain pois käytöstä..?

                Mulla ilmeni sellainen ongelma, että se takaiskuventtiili (mikä lie) meni rikki. Koneen ollessa sammuksissa jarrut pelaa hyvin. Kun kone käy, jarrua painettaessa jarru menee pohjaan ja koneen kierrokset nousee. Jokin paikka vissiin vuotaa...

                Tulppasin imusarjaan sen lähdön ja nyt kone käy normaalisti ja jarrutkin toimii, tosin ei tehostettuna. Kannattaako se vakio venttiili uusia, vai jättää pois?
                Itsekkin taistelin samaa ongelmaa kaverin autoon. Sulla luultavasti vuotaa itse tehostin/alipaine säiliö. Takaiskuventtiili jos on rikki nii kun ahdot nousee niin jarrujen pitäisi jäykistyä vielä enemmän, kuin ilman tehostusta. Tyhjäkäynnillä esim. on ahdetussakin alipainetta bensakoneessa. Tosin jarrut ei saisi koskaan painua pohjaan. Kyse kuitenkin ahdetusta, eli varmaa kulkupuolta löytyy enemmän kuin vakiona niin ehdottomasti tehostin takaisin kuntoon!
                Sähkö on sinistä ja sattuu!

                Comment

                • Neppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 721
                  • Laihia

                  Originally posted by JusZsE View Post
                  Itsekkin taistelin samaa ongelmaa kaverin autoon. Sulla luultavasti vuotaa itse tehostin/alipaine säiliö. Takaiskuventtiili jos on rikki nii kun ahdot nousee niin jarrujen pitäisi jäykistyä vielä enemmän, kuin ilman tehostusta. Tyhjäkäynnillä esim. on ahdetussakin alipainetta bensakoneessa. Tosin jarrut ei saisi koskaan painua pohjaan. Kyse kuitenkin ahdetusta, eli varmaa kulkupuolta löytyy enemmän kuin vakiona niin ehdottomasti tehostin takaisin kuntoon!
                  Voihan vittu! Ei ois tuon vian tarvinnu nyt kyllä tulla...Kuinka sen saa fiksattua..? Ei kuulu kyllä topicciin, mutta jos samat hemmot lukee tätä niin ois NOPEET neuvot tarpeen!

                  Comment

                  • JusZsE
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 134
                    • Järvenpää

                    No lähinnä pitäs paikantaa missä on imuvuoto tehostimessa, kun siltä vähän vaikuttaa kerta kierrokset nousee painaessa jarrua. Luultavasti vuoto alipaine säiliön mekanismissä, vuotaa/imee läpi jarrua polkiessa. Tuo että jarrupoljin painuu pohjaan.. pääsylinteri lopussa, ilmaa järjestelmässä, vika/vuotoa jossain satulassa tai sitten jotai siinä tehostus mekanismissä.. en ihan ulkoa muista tuota bemarin tehostinta. Toivottavasti tosta sepityksestä jotai selvää ottaa..
                    Sähkö on sinistä ja sattuu!

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1320
                      • Masku

                      Hei, nyt on noussut kauhe turbokuume ja itteltähän löytyy tommoinen e28 518i. Tän auton oon nyt läpikäyny, oppinu kantapään kautta asioita, hitsaillu ja laittanu kuntoon. Ikäänkuin se autopuolen ammattikoulu joka jäi iteltä käymättä vaikka hinku oli kova.

                      Joten en niin moottoreista tiedä, tai no (näin pienistä) töissähän tulee laiteltua vähän isompia koneita... laivojen... Sekä pari vuotta sitten tuli pelailtua minimx koneiden kanssa.

                      Tätä autoa ei kuitenkaan olis tarkotus ahtaa kun niin pieni kone vaan on talvileluksi tulossa, mutta e28 koppa kiinnostaa erityisesti ulkonäkönsä puolesta, (omasta mielestä bemarin hienoin koppa).

                      Vähän on ihmetyksiä kuitenkin jäänyt vaikkakin muutaman viikon lueskellut foorumilla kaikenmaailman turbo topicceja sekä turboprojekteja.
                      Itellä ois mielessä toi e28 528 m30b28 koneella, tai no m535:nenkin kiinnostaa mutta hinnat ovat aikalailla moninkertaisia 528siin verrattuna. ruotsista oon katellut aihioita kun paljon ruostevapaampia näyttää ja vaikuttaa olevan.

                      Sitten vähän kysymyksiä, ensinnäkin miten näissä kestää alakerta jos ottaa vaan siivun männästä pois, kansi kuntoon sekä maltillisesti ahtoja n 0,5-0,8 bar, paljonko saa koneella ollut ajettu ja minkämoisista tehoista puhutaan? Vai pitääkö suoraan aukasta se alakerta vaihtaa laakerit, veivit ja männät sekä tasapainotus, uskaltaako ottaa paljon enempää ahtoja sitten?

                      Entä ku oon noita ahtimia katellut ni jos ostaa jonkun "kiina" setin missä tulee kaikenmaailman ahtoputket coolerit öljynryöstöt, dumpit yms yms 500-1000$, onko järkeä? Tähän siis tarvis vielä sovitella pakosarja, kansi, imusarja suuttimet sekä moottorinohjaus, joka onkin se suurin kysymysmerkki itelle, kun niistä niin väitellään. Itseäni kiinnostaa kaikenmaailman näpräily ja tekeminen tosin joten mega?

                      Miten vaihteisto ja perä kestää näissä vehkeissä? leimaamisen ei pitäs olla ongelma noin vanhalla korilla?

                      Ja he ketä nyt tulevat huutelemaan minun budjetista tänne ja tyrmäämään tämän niin sanotaanpa näin, oishan mulla varaa siihen hienoon isokoneiseen teinibemariin mutta se ei vaa oo mun juttu tykkään ite rakennella ja erottua massasta!
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        Originally posted by Joma View Post
                        Sitten vähän kysymyksiä, ensinnäkin miten näissä kestää alakerta jos ottaa vaan siivun männästä pois, kansi kuntoon sekä maltillisesti ahtoja n 0,5-0,8 bar, paljonko saa koneella ollut ajettu ja minkämoisista tehoista puhutaan? Vai pitääkö suoraan aukasta se alakerta vaihtaa laakerit, veivit ja männät sekä tasapainotus, uskaltaako ottaa paljon enempää ahtoja sitten?

                        Entä ku oon noita ahtimia katellut ni jos ostaa jonkun "kiina" setin missä tulee kaikenmaailman ahtoputket coolerit öljynryöstöt, dumpit yms yms 500-1000$, onko järkeä? Tähän siis tarvis vielä sovitella pakosarja, kansi, imusarja suuttimet sekä moottorinohjaus, joka onkin se suurin kysymysmerkki itelle, kun niistä niin väitellään. Itseäni kiinnostaa kaikenmaailman näpräily ja tekeminen tosin joten mega?

                        Miten vaihteisto ja perä kestää näissä vehkeissä? leimaamisen ei pitäs olla ongelma noin vanhalla korilla?

                        Ja he ketä nyt tulevat huutelemaan minun budjetista tänne ja tyrmäämään tämän niin sanotaanpa näin, oishan mulla varaa siihen hienoon isokoneiseen teinibemariin mutta se ei vaa oo mun juttu tykkään ite rakennella ja erottua massasta!
                        Yhtään autoa en oo turbottanu, mut sanoisin että säästä rahat suoraan siihen m30b34 mottiin ja sitten vasta turboa siihen alat rakentaan. Unohda mäntien sorvaus ja hommaa suoraan säädettävä moottorinohjaus, esim. se megasquirt. Varmaan kestää kuhan sääjöt kunnosa. Puristuspaineet mittaat koneesta ja jos ei ole aivan miljoonia ajettu niin ahdinta kiinni vaan jos budjetilla rakennat. Jos jotain rupeet vaihtaan niin kiertokangen laakerit, venttiilinvarrenkumit tms. Vaihteisto ja perä kyllä kestävät kuhan ovat kunnosa. Noista kiinasarjoista ei oo kokemusta, mutta niiden kopioahtimet tuskin kovin pitkäikäisiä ovat. Melkeen keräilisin täältä foorumilta vaikka käytettynä osia jos budjetilla rakennat.

                        Comment

                        • Jonee^^^^
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 140
                          • Viitasaari

                          lainataas vähä tätä topiccia! mulla on e34 M5 mut mistä saan selville onko se vähäpäästöinen vai ei?? oon soittanu akelle, katsastuksee ja trafilta yrittäny saada tietoa mut kukaa ei tunnu tietävän. auto on vuosimallia 90. akella sano vaan että katti siellä on mut ei lue mitää vähäpäästöisyydestä
                          F01 730D
                          E30 4d M60 turbo

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Jonee^^^^ View Post
                            lainataas vähä tätä topiccia! mulla on e34 M5 mut mistä saan selville onko se vähäpäästöinen vai ei?? oon soittanu akelle, katsastuksee ja trafilta yrittäny saada tietoa mut kukaa ei tunnu tietävän. auto on vuosimallia 90. akella sano vaan että katti siellä on mut ei lue mitää vähäpäästöisyydestä


                            Tuolta tilaat tekniset tiedot, niissä lukee onko vähäpäästöinen.

                            Comment

                            • Jonee^^^^
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 140
                              • Viitasaari

                              tilasin sen mut ei tosta nyt oikee ota selvää vai tarkottaako toi jotain ku siin sanotaa et siin on katti ja happitunnistin
                              F01 730D
                              E30 4d M60 turbo

                              Comment

                              • Jonee^^^^
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 140
                                • Viitasaari

                                mut pakokaasuarvoista ei lue mitää
                                F01 730D
                                E30 4d M60 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎