Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Onko mitään havaintoja M42/M44 vakiopakosarjojen eroista käytännössä? Kumpi vakion pakonokan kaveriksi?
-
-
Originally posted by Hermann View PostTarkoitus olisi laittaa mega ohjaamaan suuttimia m42b18 e36 kopassa ja jättää sytytys vakioksi. Tarviiko tuo vakio sytytys kaasuläpän asentotietoa johonkin ja mistä tuo ottaa tiedon kuormasta? Kierrostietohan tulee triggeripyörältä.
Kierrostieto tulee kampiakselilta ja asentotieto nokalta.Last edited by Freak; 12-08-2018, 16:46.
Leave a comment:
-
-
Tarkoitus olisi laittaa mega ohjaamaan suuttimia m42b18 e36 kopassa ja jättää sytytys vakioksi. Tarviiko tuo vakio sytytys kaasuläpän asentotietoa johonkin ja mistä tuo ottaa tiedon kuormasta? Kierrostietohan tulee triggeripyörältä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Iltsu View PostMillä männillä saisi vakioporauksella hyvät puristukset virinokkien kanssa? 272/264 ja 11mm luokkaa olisi nokat, toki jäykemmillä jousilla. Ehkä mieto porttaus on tulossa myös.
Leave a comment:
-
-
Ahaa, no eihän se sitten sovi.
Pitää siis kyttäillä alkupään dieselkampia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by andhu View PostTota triggeri kehällistä on turha hommata, siinä ei ole öljympumppua pyörittävää osaa kampuran etupäässä, mikä tossa vanhemmassa m47 kammesta löytyy.
Leave a comment:
-
-
Tota triggeri kehällistä on turha hommata, siinä ei ole öljympumppua pyörittävää osaa kampuran etupäässä, mikä tossa vanhemmassa m47 kammesta löytyy.
Leave a comment:
-
-
Jep triggerikehä se varmasti on, ja m42 lohkoon jos meinaa m47 kammen sovittaa niin koneistushommiin voi joutua tuon etupään osalta jokatapauksessa.
Tuo ilman trigerikehää oleva kampi näyttäs löytyvän alkupään m47:sta.
Ja triggerikehä on tullut sitten jossain kehitysversiossa mukaan.
Loppupään versioissa mahtaa olla isku 2mm pidempi eli 90mm.
Ekoissa versioissa ja tuossa Roverin koneessa ois tämän mukaan 88mm.
Leave a comment:
-
-
Se on vain triggerikehä. Samanlainen löytyy m52tu/m54 koneista esim. mutta ne silti menee vanhempaan m50/m52 lohkoon vaikka niissä sitä ei ole. Mutta tuo etupään pituus mihin dampperi kiinnitetään näyttää olevan eri ainakin kuvien perusteella. En kylläkään tiedä haittaako se. Vaan tuohan on niin halpa että ostaa pois ja kokeilee.
Leave a comment:
-
-
Tässä bemarin 100kw M47 akselissa ei ole isoa hammaspyörää. Taitaa sittenkin olla erilainen? Eri on kyllä hintakin :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Iltsu View PostEikös tämä Roverin M47 kampura ole sama kun BMW?
Halpaa kun saippua.
On kyllä oikeasti halpahoukuttaisi kokeilemaan kun juuri tuli haettua varamoottori johon voisi vaikka stage2 konetta alkaa tekemään.
Kuinka monta noita m47 kampisia koneita muuten suomessa on tehty?
Lähinnä mietityttää aiheuttaako kampi / veivisuhde ongelmia ja onko niihin ratkaisua?
Leave a comment:
-
-
Eikös tämä Roverin M47 kampura ole sama kun BMW?
Halpaa kun saippua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pilootti View PostVaihdoin -95vuosimallin 316i e36 compactiin m42 moottorin. Otin vanhasta m43 moottorista johtosarjan käyttöön kun m42 oma johtosarja oli huonokuntoinen. Nyt ongelmana on ettei suuttimet ilmeisesti aukea eikä kone lähde käyntiin. Bensa tulee suutintukille asti mutta sahailusta huolimatta tulpat ovat aivan kuivat. Bensaletkut on oikein päin. Kipinä tulee. Onko m42 ja m43 ecuissa jotain pinnieroja? M42 boksi oli motronic ja m43 boksissa oli painettuna DME. Ideoita otetaan vastaan mitä kokeilen seuraavaksi..
Leave a comment:
-
Leave a comment: