Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Calypsocoupe
    replied
    Onko mitään havaintoja M42/M44 vakiopakosarjojen eroista käytännössä? Kumpi vakion pakonokan kaveriksi?

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Hermann View Post
    Tarkoitus olisi laittaa mega ohjaamaan suuttimia m42b18 e36 kopassa ja jättää sytytys vakioksi. Tarviiko tuo vakio sytytys kaasuläpän asentotietoa johonkin ja mistä tuo ottaa tiedon kuormasta? Kierrostietohan tulee triggeripyörältä.
    Onko sulla joku hyvä perustelu miksi olet päätynyt moiseen ratkaisuun? Kuormitustieto ohjainlaitteelle tulee ilmamäärämittarilta. Se että käyttääkö boksi sitä tietoa pelkästään polttoaineen annosteluun vai molempiin, onkin ainakin minulle arvoitus. Kaasuläpän anturi on potentiometri, mutta sen varmaan jo tiesitkin. Kunhan vain kirjoitin aikani kuluksi.
    Kierrostieto tulee kampiakselilta ja asentotieto nokalta.
    Last edited by Freak; 12-08-2018, 16:46.

    Leave a comment:


  • Hermann
    replied
    Tarkoitus olisi laittaa mega ohjaamaan suuttimia m42b18 e36 kopassa ja jättää sytytys vakioksi. Tarviiko tuo vakio sytytys kaasuläpän asentotietoa johonkin ja mistä tuo ottaa tiedon kuormasta? Kierrostietohan tulee triggeripyörältä.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Iltsu View Post
    Millä männillä saisi vakioporauksella hyvät puristukset virinokkien kanssa? 272/264 ja 11mm luokkaa olisi nokat, toki jäykemmillä jousilla. Ehkä mieto porttaus on tulossa myös.
    M52b28tu männät ja kanget oli itsellä virinokkien kanssa. Puristukset olivat noin. 11-11.5.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Millä männillä saisi vakioporauksella hyvät puristukset virinokkien kanssa? 272/264 ja 11mm luokkaa olisi nokat, toki jäykemmillä jousilla. Ehkä mieto porttaus on tulossa myös.
    Last edited by Iltsu; 01-03-2018, 18:50.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Ahaa, no eihän se sitten sovi.
    Pitää siis kyttäillä alkupään dieselkampia.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by andhu View Post
    Tota triggeri kehällistä on turha hommata, siinä ei ole öljympumppua pyörittävää osaa kampuran etupäässä, mikä tossa vanhemmassa m47 kammesta löytyy.
    Juurikin näin ja tuo akseli on myös hihnapyörän päästä huomattavasti lyhempi. Eli ei yllä hihnapyörän sisälle asti.

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Tota triggeri kehällistä on turha hommata, siinä ei ole öljympumppua pyörittävää osaa kampuran etupäässä, mikä tossa vanhemmassa m47 kammesta löytyy.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Jep triggerikehä se varmasti on, ja m42 lohkoon jos meinaa m47 kammen sovittaa niin koneistushommiin voi joutua tuon etupään osalta jokatapauksessa.

    Tuo ilman trigerikehää oleva kampi näyttäs löytyvän alkupään m47:sta.



    Ja triggerikehä on tullut sitten jossain kehitysversiossa mukaan.



    Loppupään versioissa mahtaa olla isku 2mm pidempi eli 90mm.
    Ekoissa versioissa ja tuossa Roverin koneessa ois tämän mukaan 88mm.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Se on vain triggerikehä. Samanlainen löytyy m52tu/m54 koneista esim. mutta ne silti menee vanhempaan m50/m52 lohkoon vaikka niissä sitä ei ole. Mutta tuo etupään pituus mihin dampperi kiinnitetään näyttää olevan eri ainakin kuvien perusteella. En kylläkään tiedä haittaako se. Vaan tuohan on niin halpa että ostaa pois ja kokeilee.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Tässä bemarin 100kw M47 akselissa ei ole isoa hammaspyörää. Taitaa sittenkin olla erilainen? Eri on kyllä hintakin :think

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Originally posted by Iltsu View Post
    Eikös tämä Roverin M47 kampura ole sama kun BMW?


    Halpaa kun saippua.
    Pikainen googletus sanoo että Roverin M47R on sisuskaluiltaan sama kuin BMW:n autoissa :think

    On kyllä oikeasti halpa houkuttaisi kokeilemaan kun juuri tuli haettua varamoottori johon voisi vaikka stage2 konetta alkaa tekemään.

    Kuinka monta noita m47 kampisia koneita muuten suomessa on tehty?
    Lähinnä mietityttää aiheuttaako kampi / veivisuhde ongelmia ja onko niihin ratkaisua?

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Eikös tämä Roverin M47 kampura ole sama kun BMW?


    Halpaa kun saippua.

    Leave a comment:


  • pilootti
    replied
    Originally posted by pilootti View Post
    Vaihdoin -95vuosimallin 316i e36 compactiin m42 moottorin. Otin vanhasta m43 moottorista johtosarjan käyttöön kun m42 oma johtosarja oli huonokuntoinen. Nyt ongelmana on ettei suuttimet ilmeisesti aukea eikä kone lähde käyntiin. Bensa tulee suutintukille asti mutta sahailusta huolimatta tulpat ovat aivan kuivat. Bensaletkut on oikein päin. Kipinä tulee. Onko m42 ja m43 ecuissa jotain pinnieroja? M42 boksi oli motronic ja m43 boksissa oli painettuna DME. Ideoita otetaan vastaan mitä kokeilen seuraavaksi..
    Itse itselleni vastaten, m42 boksi toimii m43 johtosarjassa kun katkasee johtosarjan pyöreästä isosta liittimisestä pinni numero 7 vihreän johdon. Se on joku ajoneston johto..

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Ei varmasti pysty. Tai siis varmaan pystyy mutta auto ei toimi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎