Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Topi08
    replied
    Originally posted by Wesulius View Post

    Tämmöstä käppyrää lähti.
    E30 318is endurance vakio imu/pako sarjoilla ilmamäärämittari ja suodatin paketti.
    Valaiseppa hiukan mitä kaikkea motille on tehty? :think

    Leave a comment:


  • Wesulius
    replied

    Tämmöstä käppyrää lähti.
    E30 318is endurance vakio imu/pako sarjoilla ilmamäärämittari ja suodatin paketti.

    Leave a comment:


  • Wesulius
    replied
    Originally posted by ASDTurku View Post
    Endurance E30 se oli 1,8 vakio akselilla. M52 2,0 veivit M52 2,5 männät
    tulee noilla kamoilla sopivasti mäntä 1mm yli lohkon tason.Tälöin ei vielä
    nakutus ongelmaa. Saa lisätä parhaan tehon ennakon jälkeen vielä 10 astetta
    lisää ennen kuin alkaa nakuttaa. Ainakaan tossa n 170hp koneilla ei ollu mitään
    eroa oliko avarrettu tai vakio kansi paikallaan. En lähtis vaihtaan venttileitä,
    koska venttiilin tila palotilassa on todella ahdas. Jotta se virtaisi kunnolla pit-
    tää palotilan reunaa miralla vähän avartaa, jotta venttiili virtaa koko pitaalaltaan. lisäksi istukkarengas pitää avartaa kanavaan päin. Eli sisä reikä
    isommaksi niin paljon,että seetin tiivistepinta tulee aivan lautasen ulkoreunaan.
    Meillä olisi varmasti 200hp ylittynyt jos nokkien säätövara olisi riittänyt.Joka
    säädöllä teho nousi 15-20hp säätö jäi 0,8 milliin, kun ohje oli 1mm. Kyllä se kuoppa oli lievänä meilläkin. Kun puristus oli 12+ kilisteli, mutta lähti ennakon
    säädöllä pois, eikä teho tipunut.. Kuten sanoin vakio venttiilit virtaa sarjat
    paikoillaan 230hp.
    Mä en nyt ihan tajunnu tota 0.8millii ja ohje 1mm.
    Imu vai pakonokka , ilmeisesti pako?
    Eikä kyllä vaikuta kovin vihaiselta nenulta?
    Paljon se imu sitten oli?

    Leave a comment:


  • Samu_93
    replied
    Ite käytin kannen koneistamolla venttiilinohjurien vaihdossa. Sanoi paikan omistaja siinä kantta hakiessani ettei hän ole nähnyt vielä yhtäkään M42 kantta jossa ohjurit eivät olisi väljät joten kannattanee käyttää kansi koneistamolla

    Leave a comment:


  • M-T2
    replied
    No niin eli aika ois nostaa m42 pois keulilta ja vaihtaa kaikki tiivisteet ja muutenkin huoltaa kilkattava kone uuteen uskoon.

    Itse olen vain kaverina kyseisessä operaatiossa, mutta kysymys onkin, että mitä minun kannataa tehdä nyt kun kaikki periaatteessa käytetään levällään.

    Lähinnä pientä tehon parantelua olisi ajatuksena... kantta työstää?? YMS.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    onko täällä ketään ketä olis laittanut läppärungot M42 moottorii ?

    laitoitko lastun kanssa vai pistitkö oikee moottoriohjauksen ?

    onko hyötyä ?

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    menkääs pistämään omista 318is bemareista kuvia =)

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Mulla on jäänyt nurkkin pyörimään M47N2 kampiakseli, yksi veivin kaula vaatii koneistuksen.

    Tiedustella voi O41 4887484 / pirkanmaalla,vain nouto

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    nakkaa samalla uuet tulpat jos et ole jo vaihtanut. itellä m50 teki vähän samaa ja tulpilla korjaantui..

    Leave a comment:


  • Elementti
    replied
    Tuli pihaan taas IS. Jonkinlainen vika vaivaa.
    Kylmänä ei ole tyhjäkäyntiä ja saa startata kaasupohjassa, että lähtee. Kuumana ei lähde ollenkaan. Työmatkalla sammui valoihin, startilla ei lähtenyt millään. Työntämällä sitten lähti.. Tuntuu myös todella tehottomalta..
    Vaihdettuja osia: ilmamäärämittari, lambda, nokkienasentoanturi ja kampiakselin asentoanturi.. Ajattelin tänään putsata kaasuläpän ja tyhjäkäyntisäätimen..

    Edit:
    Putsasin tyhjäkäyntisäätimen ja vaihdoin tulpat+lämpötila-anturin. Ei mitään vaikutusta ongelmaan.. Voisiko olla bensaongelma? Startilla kun pyörittää niin melkein lähtee, mutta ei kummiskaan. Työntämällä lähtee, mutta hetken rötää todella pahasti ja sitten rupeaa futaamaan.. Todella tehoton silti.
    Last edited by Elementti; 22-05-2014, 22:24.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuskin niin paljon että kannattaa reilu 1500 € laittaa kiinni noihin.

    älä nyt rahaa mieti,koska niitä vois saada halvemmallakin

    koitan miettiä suht edullist / ja yksin kertaista tapaa saada että bemari menisi edes hiukan paremmin...

    voishan sitä välityksilläkin muunnella...
    esim laittaa 220 getrag laatikko niin kiihtyis ainakin

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post

    mut millais mahtaa tehoja irrota jos vakio boxilla menisi
    Tuskin niin paljon että kannattaa reilu 1500 € laittaa kiinni noihin.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Siis alkuperäisen moottorinohjauksen säädön penkissä\lastun tarvit tuon kanssa. Moottorinohjauksen vaihto olis tietenkin paras vaihtoehto ku sillon sais vissin tuon ilmamäärämittarinkin nakata järveen.

    sitä juuri hain takaa että mikä moottori ohaus olisi sellanen että olisi valmis paketti ?

    mut millais mahtaa tehoja irrota jos vakio boxilla menisi

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    eli jos laittaisi tälläsen bmw e30 318is autoon : http://www.modificars.fi/tuotteet/db...nkosarja-BMW-5

    mistä saisi valmiin moottori ohjausen mikä sopisi tuon kanssa ? ,vai saako edes :think vai pitääkö kaikki itse rakennella..

    kuullut vain että jostain sais sellaisen mikä sopisi suoraa bmw ecun liittimeen
    Siis alkuperäisen moottorinohjauksen säädön penkissä\lastun tarvit tuon kanssa. Moottorinohjauksen vaihto olis tietenkin paras vaihtoehto ku sillon sais vissin tuon ilmamäärämittarinkin nakata järveen.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    eli jos laittaisi tälläsen bmw e30 318is autoon : http://www.modificars.fi/tuotteet/db...nkosarja-BMW-5

    mistä saisi valmiin moottori ohjausen mikä sopisi tuon kanssa ? ,vai saako edes :think vai pitääkö kaikki itse rakennella..

    kuullut vain että jostain sais sellaisen mikä sopisi suoraa bmw ecun liittimeen

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎