Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by M325i View Post
    IS koneessa on peltipakosarja jo vakiona eikä varmasti ekana kurista.
    Nii prkl. tämähän on tosiaan is eli m42 kone, juu ei kurista.

    Leave a comment:


  • M325i
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Vakiokoneessa ?

    :think
    Originally posted by crom View Post
    Tuo lastutus nostaa tehoja oikeastaan yleensä vain omassa pääkopassa. Itse en ostaisi Bemmiä, jossa on lastu, eikä ole penkitetty. Saattaa olla, että tehojakin tullu 1hp ja vääntö laskenut jne. Ei se lastu niin yksinkertainen ole, mutta voihan sillä enemmänkin saada. Se penkitys olisi sen takia juuri tärkeää. Lastu jakaa mielipiteitä samanlailla kuin nämä "tehosuodattimet"

    Peltipakosarja ja putkisto varmempia keinoja.

    IS koneessa on peltipakosarja jo vakiona eikä varmasti ekana kurista.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by tiusane View Post
    Voiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:think
    Jos kysyt miten vaikee jakopää on tehdä niin et ole todennäköisesti ketjujakopäitä paljon tehnyt? On siinä sillon opettelemista.

    Mulla on hatara muistikuva että about tarvittavat osat saisi parilla kolmella sadalla jos tekee hyvillä osilla. Onko se kallista?
    Mutta paraneeko vai huononeeko moottorin toiminta jos sen jakopään tekee ja pistää ajotukset satkulleen kohdalleen.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by crom View Post
    Peltipakosarja ja putkisto varmempia keinoja.
    Vakiokoneessa ?

    :think

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    Originally posted by Mmake View Post
    Itselläni on vaihdettu pakosarja,putkisto ja lastutettu. Ääntä ainakin lähtee ja rajoitin on korkeammalla ja persetuntumalla tuntee *tehon* pitäisi joskus penkittää niin näkisi mitä hyötyä näistä muutoksista esim millä kieroksilla on maksimaalinen teho/vääntö käytössä.
    Tuo lastutus nostaa tehoja oikeastaan yleensä vain omassa pääkopassa. Itse en ostaisi Bemmiä, jossa on lastu, eikä ole penkitetty. Saattaa olla, että tehojakin tullu 1hp ja vääntö laskenut jne. Ei se lastu niin yksinkertainen ole, mutta voihan sillä enemmänkin saada. Se penkitys olisi sen takia juuri tärkeää. Lastu jakaa mielipiteitä samanlailla kuin nämä "tehosuodattimet"

    Peltipakosarja ja putkisto varmempia keinoja.

    Leave a comment:


  • Nicepro
    replied
    Originally posted by tiusane View Post
    Voiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:think
    Tarkista nokkapyörien hampaat,jakoketju,kiristin näin alkuunsa...
    Last edited by Nicepro; 30-11-2013, 15:50.

    Leave a comment:


  • tiusane
    replied
    Voiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:think

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Millaiset nokka-akselit mahtaisivat antaa M42:lle parhaimman suorituskyvyn rallikäyttöön
    Tähän pikainen kuittaus: Harinen ei ollut erityisen vakuuttunut, että vakio M42:een kannattaisi rallikäytössä asennella lainkaan rajumpia nokka-akseleita. Toki tilanne muuttuu, jos muitakin komponentteja aletaan parantelemaan.

    Nyt on sitten sovittu, että optimoidaan moottorin ohjaus vakio nokka-akseleilla. Raportoin myöhemmin, mitä tällä saatiin aikaiseksi.

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    10,4 mm toimii todistettavasti vielä vakionostajilla mutta ei ole paljoa varaa enää kasvattaa nostoa jos käyttää vakioista hiottuja nokkia, muuten alkaa nostimet ottaa kiinni nokkapukkien reikien yläpäässä oleviin stoppareihin. Ei tietenkään ongelma jos Dbilasin nokissa on vakio perusympyrä ja isompi nosto tehdään korkeammalla nokan profiililla niinkuin olettaisin.

    Seuraavaksi tulee ongelmaksi coil bind eli kuinka paljon jousi suostuu painumaan kasaan ennenkuin muuttuu kiinteäksi pötköksi. Tuo on kyllä helppo mitata itsekkin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Kireimmät voinee unohtaa, karkaa paineet vakiopuristuksilla ennenkuin imuvena on kiinni :think

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Millaiset nokka-akselit mahtaisivat antaa M42:lle parhaimman suorituskyvyn rallikäyttöön (oikeasti jääratakäyttö, mutta täysin verrattavissa ralliin)? Auton 2,5" pakoputki on kisa-katilla ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella. Moottorin ohjaus on tarkoitus nokka-akseleiden vaihdon jälkeen optimoida ja imusarjan lämmitysjärjestelmä on poistettu, mutta muutoin moottori on vakio.

    Dbilas tarjoaisi esimerkiksi seuraavia vaihtoehtoja. Mielipiteitä, mikä olisi sopivin?

    Grad: 262° Valve lift: 10,2
    Grad: 262° Valve lift: 11,3
    Grad: 264° Valve lift: 10,4
    Grad: 272° Valve lift: 10,6
    Grad: 280° Valve lift: 11,0
    Grad: 284° Valve lift: 11,5
    Grad: 292° Valve lift: 11,8

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    meneekö numero 1 huohotin letku kaasuläpän alapuolelle M42 moottorissa jos lämpölevyt poistettu ?


    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    juu kyllä nokkia on jo suunniteltu

    mutta tässä kyselen vain että tietää muuttaa pieniäkin asioita...

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    olisiko erillisestä bensapaineen säätimestä hyötyä ?
    esim :
    Tuskin.

    Vaihda nokat rajumpiin jos jotain muutosta vakiokoneeseen pitää saada. Vapaastihengittävän virittäminen on vaikeaa ja kallista eikä siihen ole tulossa muutosta.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    mitä mieltä olette ?

    jos ei laita venttiilikopasta tulevaa huohotin letkua kaasuläpälle niin onko haittaa ?

    jos laitan siihen venttiilikopan letkuu pienen Filtterin.(mini ilmasuodatin)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎