Originally posted by M325i
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostVakiokoneessa ?
:thinkOriginally posted by crom View PostTuo lastutus nostaa tehoja oikeastaan yleensä vain omassa pääkopassa. Itse en ostaisi Bemmiä, jossa on lastu, eikä ole penkitetty. Saattaa olla, että tehojakin tullu 1hp ja vääntö laskenut jne. Ei se lastu niin yksinkertainen ole, mutta voihan sillä enemmänkin saada. Se penkitys olisi sen takia juuri tärkeää. Lastu jakaa mielipiteitä samanlailla kuin nämä "tehosuodattimet"
Peltipakosarja ja putkisto varmempia keinoja.
IS koneessa on peltipakosarja jo vakiona eikä varmasti ekana kurista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiusane View PostVoiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:think
Mulla on hatara muistikuva että about tarvittavat osat saisi parilla kolmella sadalla jos tekee hyvillä osilla. Onko se kallista?
Mutta paraneeko vai huononeeko moottorin toiminta jos sen jakopään tekee ja pistää ajotukset satkulleen kohdalleen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mmake View PostItselläni on vaihdettu pakosarja,putkisto ja lastutettu. Ääntä ainakin lähtee ja rajoitin on korkeammalla ja persetuntumalla tuntee *tehon* pitäisi joskus penkittää niin näkisi mitä hyötyä näistä muutoksista esim millä kieroksilla on maksimaalinen teho/vääntö käytössä.
Peltipakosarja ja putkisto varmempia keinoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiusane View PostVoiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:thinkLast edited by Nicepro; 30-11-2013, 15:50.
Leave a comment:
-
-
Voiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by IKa View PostMillaiset nokka-akselit mahtaisivat antaa M42:lle parhaimman suorituskyvyn rallikäyttöön
Nyt on sitten sovittu, että optimoidaan moottorin ohjaus vakio nokka-akseleilla. Raportoin myöhemmin, mitä tällä saatiin aikaiseksi.
Leave a comment:
-
-
10,4 mm toimii todistettavasti vielä vakionostajilla mutta ei ole paljoa varaa enää kasvattaa nostoa jos käyttää vakioista hiottuja nokkia, muuten alkaa nostimet ottaa kiinni nokkapukkien reikien yläpäässä oleviin stoppareihin. Ei tietenkään ongelma jos Dbilasin nokissa on vakio perusympyrä ja isompi nosto tehdään korkeammalla nokan profiililla niinkuin olettaisin.
Seuraavaksi tulee ongelmaksi coil bind eli kuinka paljon jousi suostuu painumaan kasaan ennenkuin muuttuu kiinteäksi pötköksi. Tuo on kyllä helppo mitata itsekkin.
Leave a comment:
-
-
Kireimmät voinee unohtaa, karkaa paineet vakiopuristuksilla ennenkuin imuvena on kiinni :think
Leave a comment:
-
-
Millaiset nokka-akselit mahtaisivat antaa M42:lle parhaimman suorituskyvyn rallikäyttöön (oikeasti jääratakäyttö, mutta täysin verrattavissa ralliin)? Auton 2,5" pakoputki on kisa-katilla ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella. Moottorin ohjaus on tarkoitus nokka-akseleiden vaihdon jälkeen optimoida ja imusarjan lämmitysjärjestelmä on poistettu, mutta muutoin moottori on vakio.
Dbilas tarjoaisi esimerkiksi seuraavia vaihtoehtoja. Mielipiteitä, mikä olisi sopivin?
Grad: 262° Valve lift: 10,2
Grad: 262° Valve lift: 11,3
Grad: 264° Valve lift: 10,4
Grad: 272° Valve lift: 10,6
Grad: 280° Valve lift: 11,0
Grad: 284° Valve lift: 11,5
Grad: 292° Valve lift: 11,8
Leave a comment:
-
-
meneekö numero 1 huohotin letku kaasuläpän alapuolelle M42 moottorissa jos lämpölevyt poistettu ?
Leave a comment:
-
-
juu kyllä nokkia on jo suunniteltu
mutta tässä kyselen vain että tietää muuttaa pieniäkin asioita...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmertouring View Postolisiko erillisestä bensapaineen säätimestä hyötyä ?
esim :
Vaihda nokat rajumpiin jos jotain muutosta vakiokoneeseen pitää saada. Vapaastihengittävän virittäminen on vaikeaa ja kallista eikä siihen ole tulossa muutosta.
Leave a comment:
-
-
mitä mieltä olette ?
jos ei laita venttiilikopasta tulevaa huohotin letkua kaasuläpälle niin onko haittaa ?
jos laitan siihen venttiilikopan letkuu pienen Filtterin.(mini ilmasuodatin)
Leave a comment:
-
Leave a comment: