Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ASDTurku
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    jees...

    mistä ootte noita lastuja onko eroja ?
    Itse olen tehnyt semmoista 15hp-18hp tullut lisää. Pistä priva jos on
    tarvetta.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    jees...

    mistä ootte noita lastuja tilannu onko eroja ?

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    onko omistajilla tullut ideaa et mitä tekisi et sais tosta e30 m42 moottorista tuon kuolleen kohdan pois ?

    (4000-5000 kierroksilla)
    Tuskin mitenkään ilman radikaaleja muutoksia (turbo), sama vaiva myös e36:ssa..

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    onko omistajilla tullut ideaa et mitä tekisi et sais tosta e30 m42 moottorista tuon kuolleen kohdan pois ?

    (4000-5000 kierroksilla)

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Terveellistä kokeilla rajoitinta kylmällä koneella
    Ja juu, 6400 taisi olla vakiorajoitin.

    olihan sitä pakko kokeilla että tietää mitä kylmänä tekee ...

    ei kellään ollut vastaavanlaista vikaa ?:think


    vika löytyin : kampiakselin tunnistin rikki
    Last edited by bimmertouring; 12-04-2014, 10:59.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    pitää kokeilla

    se on vaa outoa kun käy ihan tasaisesti. ja kulkeekin hyvin. rajoitin on vain 5000... mutta kun auto on yön seissyt ja laittaa aamusti käyntiin niin ottaa aluksi rajottimen 6500.. sitten kun hiukan lämpiää niin ei ota enää
    Terveellistä kokeilla rajoitinta kylmällä koneella
    Ja juu, 6400 taisi olla vakiorajoitin.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos siinä on vaikka kampuran asentotunnistin rikki ja moottorinohjaus sekoilee sen vuoksi?

    pitää kokeilla

    se on vaa outoa kun käy ihan tasaisesti. ja kulkeekin hyvin. rajoitin on vain 5000... mutta kun auto on yön seissyt ja laittaa aamusti käyntiin niin ottaa aluksi rajottimen 6500.. sitten kun hiukan lämpiää niin ei ota enää

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jos siinä on vaikka kampuran asentotunnistin rikki ja moottorinohjaus sekoilee sen vuoksi?

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    missä m42 moottorissa rajoitin on ? Kaverin is ottaa vain rajoitin 5000 tonnissa . Missä mahtas vika olla

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    onko mitään hyötyä jos laittaa e36 is imusarjan tohon e30 is moottoriin ?
    Paremmat alakierrosväännöt. Sun alkuperäinen ohjainlaite ei ohjaa imusarjassa olevaa läppää eli huipputehot todennäköisesti tippuu pitkien ja tukkoisten kanavien takia. Miksi se imusarja sitten pitäisi vaihtaa?

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    onko mitään hyötyä jos laittaa e36 is imusarjan tohon e30 is moottoriin ?

    Leave a comment:


  • ASDTurku
    replied
    sulla ei vesi kierrä jäähdyttäjässä. Aioa mikä jäähdyttää on sisäkenno
    ja kun suljet sen, niin lämmöt lähtee nousemaan. Koita irto jäähdyttäjästä laskea vettä läpi vesiletkulla. Letkussa vipperi?

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    is

    kor
    BMW E30 318 IS VM.1990

    VIKA :

    lämmöt nousee yli puolivälin - päätyyn melkein
    kun säätää viileä tulemaan koppii .. missä mahtas vika olla ?

    sitten kun lämmöt on (esim )puolivälissä niin ylävesiletku eli vasen on kuuma. mutta oikeanpuoleinen kylmä(alavesiletku) onko normaalia ?
    (termostaatti ei aukea ?)

    sisälle tulee kuumaa ja kylmä normaalisti.

    vaihdettuja osia :

    - vesipumppu
    - termostaatti
    - kiertovesipumppu
    - syyläri + korkki
    - sähköflekti

    :think:think:think:think:think:think:think:think:t hink:think

    Leave a comment:


  • ASDTurku
    replied
    Laitoin 1.6-2,4d volkkarin nostimen. Kyllä käyttäisin ennemmin e36;en kantta
    venttiilien pienempien massojen takia. Tottakai e30 kanteen voi vaihtaa
    6mm rosteri venttiilit ja jotkut jäykemmät jouset. Mun mielestä e30 ja e36
    jakokopää osat on ihan vaihtokelpoisia keskenään. Vasta m44 koneessa on
    erilainen jakopää. Mulla on tossa 3 e30 ja 2 e36 konetta ja hyvin on osat
    menneet sekaisin paikoilleen.

    niitä eri halkasialla olevia säätöpaloja halkasiassa 5mm-10mm olen myynyt
    noin 3-5e kpl.

    Miten oli noiden mäntä nopeuksien kanssa isoilla kieroksilla jos menet kovasti
    iskua pidentämään. Jotenkin muistaisin, että olis kampisuhde ollut aika ylärajoilla. Korjaa jos muistan väärin.

    Leave a comment:


  • Schnell
    replied
    minkä vw:n kovia nostimia pystyy käyttämään m42 koneissa? pitäisi hankkia kovat nostajat itselle ja hieman hakusessa nuo mitat noille koville nostajille ja saako suomesta noita lash cap säätölätkiä jostain fiksuun hintaan ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎