Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Puksuttaja View Post
    Huh huh, tulipahan lukaistua koko ketju läpi. Itellä M44-kone, mutta ovat ilmeisesti aika samanlaisia koneita M42:sen kanssa. Mitkä muuten ovat suurimmat erot M42:sen ja M44:sen välillä? Tietääkö kukaan onko M44-koneissa vakiona tuo peltipakosarja? Ja nyt kun vielä tuli innostuttua tuosta lastutuksestakin on pakko kysyä paljonkos lastutus Harisella nyt sitten kustantaa?
    Eroina lähinnä sylinteritilavuus ja tyhjäkäyntimoottorin/lisäilmaventtiilin toiminta ja sijoituspaikka. On peltisarja vakiona http://bmwfans.info/parts-catalog/E3.../browse/engine

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by Puksuttaja View Post
    paljonkos lastutus Harisella nyt sitten kustantaa?
    Voi olla vähän tilanteesta ja neuvottelutaidoista kiinni, mutta itsellä kokonaishinnaksi jäi alle viisisataa.

    Leave a comment:


  • Puksuttaja
    replied
    Huh huh, tulipahan lukaistua koko ketju läpi. Itellä M44-kone, mutta ovat ilmeisesti aika samanlaisia koneita M42:sen kanssa. Mitkä muuten ovat suurimmat erot M42:sen ja M44:sen välillä? Tietääkö kukaan onko M44-koneissa vakiona tuo peltipakosarja? Ja nyt kun vielä tuli innostuttua tuosta lastutuksestakin on pakko kysyä paljonkos lastutus Harisella nyt sitten kustantaa?

    Leave a comment:


  • Mmake
    replied
    Onko kellään tietoa tälläisestä Dbilasin kitistä? http://www.dbilas-shop.com/Products/...2B18::208.html tehoa tulisi jopa 20ponia lisää :think

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Optimoinnin tulokset löytyvät täältä http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=152
    Mistähän tuo 4000-5000rpm välillä oleva notkahdus näissä m42 johtuu.

    Imusarjasta\disasta se ei ainakaan tule ku mulla on tuossa nuo läppärungot ja silti tuolla samalla alueella kone puutuu hetkeksi niin että melkein vaistomaisesti siinä alkaa vaihtamaan isompaa vaihdetta vaikka varsinainen vetoalue alkaa vasta tuosta 5000-7200rpm.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Optimoinnin tulokset löytyvät täältä http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=152
    Ei huono, kun ottaa huomioon tehojen nousun koko kierrosalueella. Jokin jää ylhäällä sitten jo ahdistamaan.

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    Nyt on sitten sovittu, että optimoidaan moottorin ohjaus vakio nokka-akseleilla. Raportoin myöhemmin, mitä tällä saatiin aikaiseksi.
    Optimoinnin tulokset löytyvät täältä http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=152

    Leave a comment:


  • Nicepro
    replied
    Eipä ole ilmastointia tossa mallissa.
    M10 vauhtis? hmm.. kuulostaa mielenkiintoselta, niitä vois tuolt navetanvintiltä löytyäkkin.:think

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ja tämä vaikuttaa materiaaliin miten vai mitenkään ?
    Käyttämäni quote oli huonosti valittu, editoin sen pois edellisestä viestistäni.

    Ajattelin vain nostaa esille tuon kahden erilaisen (ja eripainoisen) vauhtipyörän olemassa olon tuon M42 koneen yhteydessä. Josko joku ilmastointi-version omaava ja autoaan piristävä, ei tuota olisi sattunut tietämään.

    Tosin se on vielä sanottava, ettei ilmastointi-version kierrosherkkyyden nosto onnistu pelkästään purkuautosta napatulla ei-ilmastointi version vauhtipyörällä. Mukaan on otettava myös kytkimen palikat, sillä nekin ovat erilaisia sen mukaan, kumman vauhtipyörän kanssa ne ovat tarkoitettu toimimaan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by IKa View Post
    M42 koneen yhteydessä vauhtipyörään vaikuttaa, onko auto toimitettu ilmastoinnilla vai ilman. Ainoastaan ilmastoinnin yhteydessä on kaksoismassa vauhtipyörä, muutoin on kova vauhtipyörä. Näin ainakin -94 valmistuneen E36:sen yhteydessä http://www.realoem.com/bmw/showparts...51&hg=11&fg=20
    Ja tämä vaikuttaa materiaaliin miten vai mitenkään ?

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    M42 koneen yhteydessä vauhtipyörään vaikuttaa, onko auto toimitettu ilmastoinnilla vai ilman. Ainoastaan ilmastoinnin yhteydessä on kaksoismassa vauhtipyörä, muutoin on kova vauhtipyörä. Näin ainakin -94 valmistuneen E36:sen yhteydessä http://www.realoem.com/bmw/showparts...51&hg=11&fg=20
    Last edited by IKa; 03-12-2013, 19:22.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Crt.rp View Post
    Kyl mun tietääkseni on,yleensähän noihin suositellaan teräs vp:tä.
    Ei vissiin kyllä mitään järkee ton valu vp:n keventelyssä..olkoot se sellaisenaan..
    Mites m10 vauhtis ? Samankok. 215 mm. kytkin, ja b20 228 mm.

    Leave a comment:


  • Nicepro
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Onkos M42 koneissa vauhtipyörät valurautaa? :think
    Kyl mun tietääkseni on,yleensähän noihin suositellaan teräs vp:tä.
    Ei vissiin kyllä mitään järkee ton valu vp:n keventelyssä..olkoot se sellaisenaan..

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by Crt.rp View Post
    Onkos muuten kukaan kevennelly M42 koneen vauhtipyörää?
    Paljonko kevennetty?vaikuttaako mihinkään?:think
    Onkos M42 koneissa vauhtipyörät valurautaa? :think

    Leave a comment:


  • Nicepro
    replied
    Onkos muuten kukaan kevennelly M42 koneen vauhtipyörää?
    Paljonko kevennetty?vaikuttaako mihinkään?:think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎