Originally posted by Smistik
View Post
M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?
Collapse
X
-
Kyllähän tuo ihan perussoftallakin muuttuisi jo kivasti, vaikkei näistä kyllä nopeita/tehokkaita saa millään.
Ei mulla vielä muuta ole kuin DPF:n tilalla suora putki, muuten vakio. Isompia ahtimia on kaksin kappalein odottelemassa mutta pitäisi vaan löytää jostain aikaa ja viitseliäisyyttä.
-
Pitääkö sitä lähteä bittikaupoille, vaikka puhuinkin että ei taida jaksaa viritellä tätä enää :think Olikos sulla jo tuo isompi ahdin paikallaan kun tuossa lapussa on vain dpf/softa?
Leave a comment:
-
Dynopäivillä käytiin.
Ei mennyt 500nm rikki, mutta kyllä mieltä silti lämmitti kun alkaa käyrä näyttää siltä mitä tuosta M47:sta vakiona voi loppuunajetulla ahtimella saada. Allekirjoittaneen M47:sta siis 208hv/497nm:

Penkissä kävi myös TorQuel-nimimerkin 320d N47:lla jossa pelkkä softa, siitä irtosi 215hv/493nm.
Vertailun vuoksi; penkissä ajettiin myös nimimerkki Smistik:in vakio E91 320d (M47: 163hv/340nm) joka antoi paperille 165hv/350nm, joten voisi olettaa että lukemat eivät mahdottomia valehtele.Last edited by Supra^; 29-08-2016, 23:39.
Leave a comment:
-
Reilu 200hv ja reilu 400Nm saa vakiopalikoilla. Suuttimet ja turbo pitää päivittää jos meinaa softattuun 120d tasoon päästä.Originally posted by Teukka76 View PostMikäs tuossa 116D N47 koneessa ensimmäisenä ottaa vastaan tehon lisäyksessä? 177hp/400Nm taitaa turbotec lupailla softalla?
Välijäähyä löytyy aika hyvin bolt-on versiona, suuttimet varmaan syytä myös vaihtaa jos tavoitellaan jotain 240hp lukemia. Mihinkäs asti turbossa riittää varat.
Mitäs eroja on noissa uudemmissa N47 koneissa 116D/118D/120D/125D?
Leave a comment:
-
Mikäs tuossa 116D N47 koneessa ensimmäisenä ottaa vastaan tehon lisäyksessä? 177hp/400Nm taitaa turbotec lupailla softalla?
Välijäähyä löytyy aika hyvin bolt-on versiona, suuttimet varmaan syytä myös vaihtaa jos tavoitellaan jotain 240hp lukemia. Mihinkäs asti turbossa riittää varat.
Mitäs eroja on noissa uudemmissa N47 koneissa 116D/118D/120D/125D?Last edited by Teukka76; 28-08-2016, 13:19.
Leave a comment:
-
Kierrostenrajoitin..? :think Ei siinä mun mielestä koskettu siihen, jotain AJ puheli, että tuli 210km/h mittariin ja siksi rajoitin? Vai oliko se jokin toinen veto, jonka jälkeen laittoi suuremman pykälän... En minä kyllä tiedä enkä muistaOriginally posted by Supra^ View PostHyvältä näyttää käppyrät, ja todella kiva ero vakioon verrattuna, varsinkin tuo rajoittimen nosto.
Ohjelmoinnin/kulutuksen kannalta N47 on kyllä hyvä aihio.
Mutta joo, ero entiseen on kyllä huomattava ja se jopa tuntuukin vielä näin liki kuukauden jälkeenkin. Juuri tänään tuumin, että nyt on aika hyvin balanssissa kulku ja kulutus sekä muut käyttökustannukset, kunhan vain pysyisi "jako kohdillaan".
Leave a comment:
-
Hyvältä näyttää käppyrät, ja todella kiva ero vakioon verrattuna, varsinkin tuo rajoittimen nosto.Originally posted by huupi View PostNyt on reissu käyty ja tyytyväinen olen, sillä muuttui aika lailla entiseen. Kyseessä on siis N47N-koneinen 318d 12/2010 dpf paikoillaan. 204 / 416
Ohjelmoinnin/kulutuksen kannalta N47 on kyllä hyvä aihio.
Leave a comment:
-
Nyt on reissu käyty ja tyytyväinen olen, sillä muuttui aika lailla entiseen. Kyseessä on siis N47N-koneinen 318d 12/2010 dpf paikoillaan. 204 / 416Originally posted by huupi View PostPieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.
Leave a comment:
-
Kiitos tuikku kun jaksat jakaa kokemuksiasi täällä. Antaa perspektiiviä ja ymmärrystä noiden vehkeiden sielunelämään ja mahdollisuuksiin.
Leave a comment:
-
.
Kolmelitraisten ahtimet herää niin parin litran pikkumoottorissa, että veto alkaa jo melko lailla heti 1500rpm jälkeen.
Heti kahden tuhannen jälkeen menee 2bar rikki.
Kaksi sellaista tulee mulla kasiin.
Sille amg,n pakosiivelle tehty ahdin on oikeastaan ainut, joka kannattaa laittaa, jos virittämään aikoo.
Leave a comment:
-
.
Sellainen 177hv neliveto versio ko moottorista.
Hiukkassuodatin vielä paikoillaan, lambda 1,1, vakio - osilla.
Vääntö voi olla ongelma, mutta siihen on itseasiassa kaksikin tietä, millä moottorin ohjaimen saa yli 450nm ymmärtämään, niin että syötöt näkyy oikein.
Noin 480/230.
Leave a comment:
-
Toimiva, 110e posteineen. :thinkOriginally posted by huupi View PostJaa, sait jostain halvemmalla 2056:n.
Sivusta seuraajan toiveena olisi, että teet muutoksia asteittain "enempään", eli aluksi pienempi viriahdin tilalle -> mikä vaikutus tehoon, sitten isompi -> mikä vaikutus jne. Toki siinä pientä extra-jumppaa tulee, kun noita alvariinsa vaihtelee. 
Pieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.
Kyllä tuo GT2056 olisi ensimmäisenä listalla ihan vaan jo helpomman asennuksenkin takia. GT2260:ssä (E46 330d Euro4) tulee ahtolähtö huonoon kulmaan, ja kompurapesää joutuu siis kääntää ja servon kiinnitys miettiä uusiksi.
Leave a comment:
-
Jaa, sait jostain halvemmalla 2056:n.Originally posted by Supra^ View PostOnhan noita vakioita ulkomaanelävät modaillu. Luotan kuitenkin tuikun sanaan, että tuo GT2260 ei ole liian iso, vaan oikein säädettynä toimii ja herää kyllä.
On mulla nyt hyllyssä myös tuollainen E6x 525d:n GT2056. Tekisi mieli laitella paikoilleen jompikumpi, mutta aika ei oikein tahdo riittää. No, ehkä tuossa kesälomalla sitten...
Sivusta seuraajan toiveena olisi, että teet muutoksia asteittain "enempään", eli aluksi pienempi viriahdin tilalle -> mikä vaikutus tehoon, sitten isompi -> mikä vaikutus jne. Toki siinä pientä extra-jumppaa tulee, kun noita alvariinsa vaihtelee. 
Pieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.
Leave a comment:
-
Onhan noita vakioita ulkomaanelävät modaillu. Luotan kuitenkin tuikun sanaan, että tuo GT2260 ei ole liian iso, vaan oikein säädettynä toimii ja herää kyllä.Originally posted by AK-87 View PostMites Supralla prokkis etenee? Pystyykö M47 vakioturboja modaamaan mitenkään? Jostain sain käsityksen, että porukka tekis muutoksia vakiopuhaltimen sisälmyksille.
On mulla nyt hyllyssä myös tuollainen E6x 525d:n GT2056. Tekisi mieli laitella paikoilleen jompikumpi, mutta aika ei oikein tahdo riittää. No, ehkä tuossa kesälomalla sitten...
Leave a comment:
-
Mites Supralla prokkis etenee? Pystyykö M47 vakioturboja modaamaan mitenkään? Jostain sain käsityksen, että porukka tekis muutoksia vakiopuhaltimen sisälmyksille.
Leave a comment:
Leave a comment: