M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by Smistik View Post
    Pitääkö sitä lähteä bittikaupoille, vaikka puhuinkin että ei taida jaksaa viritellä tätä enää :think Olikos sulla jo tuo isompi ahdin paikallaan kun tuossa lapussa on vain dpf/softa?
    Kyllähän tuo ihan perussoftallakin muuttuisi jo kivasti, vaikkei näistä kyllä nopeita/tehokkaita saa millään. Ei mulla vielä muuta ole kuin DPF:n tilalla suora putki, muuten vakio. Isompia ahtimia on kaksin kappalein odottelemassa mutta pitäisi vaan löytää jostain aikaa ja viitseliäisyyttä.

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Pitääkö sitä lähteä bittikaupoille, vaikka puhuinkin että ei taida jaksaa viritellä tätä enää :think Olikos sulla jo tuo isompi ahdin paikallaan kun tuossa lapussa on vain dpf/softa?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Dynopäivillä käytiin.
    Ei mennyt 500nm rikki, mutta kyllä mieltä silti lämmitti kun alkaa käyrä näyttää siltä mitä tuosta M47:sta vakiona voi loppuunajetulla ahtimella saada. Allekirjoittaneen M47:sta siis 208hv/497nm:




    Penkissä kävi myös TorQuel-nimimerkin 320d N47:lla jossa pelkkä softa, siitä irtosi 215hv/493nm.

    Vertailun vuoksi; penkissä ajettiin myös nimimerkki Smistik:in vakio E91 320d (M47: 163hv/340nm) joka antoi paperille 165hv/350nm, joten voisi olettaa että lukemat eivät mahdottomia valehtele.
    Last edited by Supra^; 29-08-2016, 23:39.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Teukka76 View Post
    Mikäs tuossa 116D N47 koneessa ensimmäisenä ottaa vastaan tehon lisäyksessä? 177hp/400Nm taitaa turbotec lupailla softalla?

    Välijäähyä löytyy aika hyvin bolt-on versiona, suuttimet varmaan syytä myös vaihtaa jos tavoitellaan jotain 240hp lukemia. Mihinkäs asti turbossa riittää varat.

    Mitäs eroja on noissa uudemmissa N47 koneissa 116D/118D/120D/125D?
    Reilu 200hv ja reilu 400Nm saa vakiopalikoilla. Suuttimet ja turbo pitää päivittää jos meinaa softattuun 120d tasoon päästä.

    Leave a comment:


  • Teukka76
    replied
    Mikäs tuossa 116D N47 koneessa ensimmäisenä ottaa vastaan tehon lisäyksessä? 177hp/400Nm taitaa turbotec lupailla softalla?

    Välijäähyä löytyy aika hyvin bolt-on versiona, suuttimet varmaan syytä myös vaihtaa jos tavoitellaan jotain 240hp lukemia. Mihinkäs asti turbossa riittää varat.

    Mitäs eroja on noissa uudemmissa N47 koneissa 116D/118D/120D/125D?
    Last edited by Teukka76; 28-08-2016, 13:19.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Hyvältä näyttää käppyrät, ja todella kiva ero vakioon verrattuna, varsinkin tuo rajoittimen nosto. Ohjelmoinnin/kulutuksen kannalta N47 on kyllä hyvä aihio.
    Kierrostenrajoitin..? :think Ei siinä mun mielestä koskettu siihen, jotain AJ puheli, että tuli 210km/h mittariin ja siksi rajoitin? Vai oliko se jokin toinen veto, jonka jälkeen laittoi suuremman pykälän... En minä kyllä tiedä enkä muista

    Mutta joo, ero entiseen on kyllä huomattava ja se jopa tuntuukin vielä näin liki kuukauden jälkeenkin. Juuri tänään tuumin, että nyt on aika hyvin balanssissa kulku ja kulutus sekä muut käyttökustannukset, kunhan vain pysyisi "jako kohdillaan".

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Nyt on reissu käyty ja tyytyväinen olen, sillä muuttui aika lailla entiseen. Kyseessä on siis N47N-koneinen 318d 12/2010 dpf paikoillaan. 204 / 416
    Hyvältä näyttää käppyrät, ja todella kiva ero vakioon verrattuna, varsinkin tuo rajoittimen nosto. Ohjelmoinnin/kulutuksen kannalta N47 on kyllä hyvä aihio.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Pieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.
    Nyt on reissu käyty ja tyytyväinen olen, sillä muuttui aika lailla entiseen. Kyseessä on siis N47N-koneinen 318d 12/2010 dpf paikoillaan. 204 / 416

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Kiitos tuikku kun jaksat jakaa kokemuksiasi täällä. Antaa perspektiiviä ja ymmärrystä noiden vehkeiden sielunelämään ja mahdollisuuksiin.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kolmelitraisten ahtimet herää niin parin litran pikkumoottorissa, että veto alkaa jo melko lailla heti 1500rpm jälkeen.
    Heti kahden tuhannen jälkeen menee 2bar rikki.
    Kaksi sellaista tulee mulla kasiin.
    Sille amg,n pakosiivelle tehty ahdin on oikeastaan ainut, joka kannattaa laittaa, jos virittämään aikoo.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Sellainen 177hv neliveto versio ko moottorista.
    Hiukkassuodatin vielä paikoillaan, lambda 1,1, vakio - osilla.
    Vääntö voi olla ongelma, mutta siihen on itseasiassa kaksikin tietä, millä moottorin ohjaimen saa yli 450nm ymmärtämään, niin että syötöt näkyy oikein.
    Noin 480/230.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Jaa, sait jostain halvemmalla 2056:n. Sivusta seuraajan toiveena olisi, että teet muutoksia asteittain "enempään", eli aluksi pienempi viriahdin tilalle -> mikä vaikutus tehoon, sitten isompi -> mikä vaikutus jne. Toki siinä pientä extra-jumppaa tulee, kun noita alvariinsa vaihtelee.

    Pieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.
    Toimiva, 110e posteineen. :think

    Kyllä tuo GT2056 olisi ensimmäisenä listalla ihan vaan jo helpomman asennuksenkin takia. GT2260:ssä (E46 330d Euro4) tulee ahtolähtö huonoon kulmaan, ja kompurapesää joutuu siis kääntää ja servon kiinnitys miettiä uusiksi.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Onhan noita vakioita ulkomaanelävät modaillu. Luotan kuitenkin tuikun sanaan, että tuo GT2260 ei ole liian iso, vaan oikein säädettynä toimii ja herää kyllä.

    On mulla nyt hyllyssä myös tuollainen E6x 525d:n GT2056. Tekisi mieli laitella paikoilleen jompikumpi, mutta aika ei oikein tahdo riittää. No, ehkä tuossa kesälomalla sitten...
    Jaa, sait jostain halvemmalla 2056:n. Sivusta seuraajan toiveena olisi, että teet muutoksia asteittain "enempään", eli aluksi pienempi viriahdin tilalle -> mikä vaikutus tehoon, sitten isompi -> mikä vaikutus jne. Toki siinä pientä extra-jumppaa tulee, kun noita alvariinsa vaihtelee.

    Pieni korsi kekoon topicin aiheen viereen - varasin parin viikon päähän ajan AJ-Techille ohjelman laittoon.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Mites Supralla prokkis etenee? Pystyykö M47 vakioturboja modaamaan mitenkään? Jostain sain käsityksen, että porukka tekis muutoksia vakiopuhaltimen sisälmyksille.
    Onhan noita vakioita ulkomaanelävät modaillu. Luotan kuitenkin tuikun sanaan, että tuo GT2260 ei ole liian iso, vaan oikein säädettynä toimii ja herää kyllä.

    On mulla nyt hyllyssä myös tuollainen E6x 525d:n GT2056. Tekisi mieli laitella paikoilleen jompikumpi, mutta aika ei oikein tahdo riittää. No, ehkä tuossa kesälomalla sitten...

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Mites Supralla prokkis etenee? Pystyykö M47 vakioturboja modaamaan mitenkään? Jostain sain käsityksen, että porukka tekis muutoksia vakiopuhaltimen sisälmyksille.

    Leave a comment:

Working...
X