M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by joko View Post
    http://www.ebay.de/itm/Turbolader-BM...0AAOSwHPlWguL7

    Olisko tässä se oikea versio mikä passaa m47 koneen kylkeen ja vnt ohjausta myöten tuollaisen 320d:n päivitys ahtimeksi? Pakoputken lähtö pitää soveltaa ja ehkä imuputki mut muuten vissiin sopii. Noin niinku muuten kannattaako noihin kunnostettuihin sekaantua onko kokemuksi?
    No tuohan menee pakosarjaan suoraan, servo taitaa myös suoraan sopia. Ahtoputken sekä pakoputken lähdöt pitää tehdä, ja imuputkikin varmaan halkaisijaltaan eri.

    E46 330d EURO4-ahdin on muuten samanlainen kuin linkittämäsi mutta siinä on vielä tuo ahtoputken lähtö samassa asennossa kuin M47:n vakioahtimessa.

    Ei ole kokemusta noista kunnostetuista, niitä vaan on hankala ostaa tällaiseen virityskäyttöön kun pitäisi lähetellä samanlainen ahdin tilalle tai saa maksaa 100-150e ylimääräistä.

    Leave a comment:


  • joko
    replied


    Olisko tässä se oikea versio mikä passaa m47 koneen kylkeen ja vnt ohjausta myöten tuollaisen 320d:n päivitys ahtimeksi? Pakoputken lähtö pitää soveltaa ja ehkä imuputki mut muuten vissiin sopii. Noin niinku muuten kannattaako noihin kunnostettuihin sekaantua onko kokemuksi?

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Luulisin että tuossa ilmamäärän kuvaajassa sahalaita merkitsee vnt siipien liikahtelua.
    Jostain syystä tuon parhaimman ilmamäärän jälkeen ahdin luovuttaa, ei tee mitään ja ilman määrä tipahtaa, ja sitten taas säätö jatkuu.
    Ahtopyyntöä lisää ?

    Olethan laittanut puhtaan ilman pyyntöä tarpeeksi, siellä alkupäässä ohjelmaa taisi olla sellaisia rajoitteita kun 15000, jos et ole vielä muuttanut, niin kokeileppa, johonkin sille tasolle nyt toppaa.

    Näissä lambda ohjatuissa pitää osata pyytää tarpeeksi sitä ilmaa moottoriin, muuten se ecu ei ota sitä laskelmissaan huomioon, vaikka sinne menisi miten paljon tahansa.

    Maffin mittaaman ilman määrän perusteella +200 pitäisi tulla neljässä tonnissa. 85x14,6x1,05 = ~1300mg/isku
    Parhaan väännön kohdalla noin 1500mg/isku on lähelle 100mg syöttöä, jolla 500nm menee kirkkaasti rikki.
    => omaan kammioon vielä mietiskelemän.
    Last edited by tuikku; 08-03-2016, 11:02.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Ihan näyttäisi siltä, että maffi olisi finaalissa.
    MAFfi on alle 10tkm ajettu, ja orkkiksellakin näytti samanlaiselta. :think
    Ahdin ainakin on finaalissa. Tällä viikolla odotan saapuvaksi "bolt-on"-mallista GT2260V:tä (E46 330d Euro4) kun ei tuo E60:n 2260:n sovittaminen ole se helpoin ja nopein tapa.
    Last edited by Supra^; 08-03-2016, 10:22.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Ihan näyttäisi siltä, että maffi olisi finaalissa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied


    Pöh, mitään lähellä oltu. No, reilusti lähempänä kuin aiemmin kuitenkin. 200hp/474nm konneelta. Yläpäähän syötön lisääminen aiheuttaa pelkästään lämpöä ja savutusta koska ahdin on vaan yksinkertaisesti finaalissa. Voi olla että uudella vakioahtimella tulisi se 20hp enemmän.


    No, nyt on pöydällä GT2260V, josko se joskus löytäisi tiensä autoon. :think



    EDIT: Imuilman lämpötila tuossa vedossa 20c -> 75c.

    Last edited by Supra^; 20-02-2016, 00:07.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Kaikenlaisia pikku kokeiluja on taas tehty, ja nyt kun välillä on tiet kuivat niin on päässyt vähän mittailemaan suorituskykyäkin.


    Onkohan kukaan ottanut M47:sta yli 500nm vakio polttoainejärjestelmällä + ahtimella? Kaikki merkit nimittäin viittaisi siihen että nyt ollaan lähellä. :think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Miksi manuaali?
    En ole vielä sellaista bemarin tomaattia ajanut joka olisi toiminnaltaan miellyttävä. Ehkä noissa ihan uusimmissa on jo järkevämpi, mutta nämä E6x/E9x laatikot ei oikein säväytä.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Näinhän se menee. Kyllä tässä kovasti puntaroidaan eestaas kokoajan mihin päädytään. Jospa manuaali-330:n jostain löytäisi yhtä kattavilla varusteilla kuin tuo nykyinen ja vieläpä järkevään hintaan, niin valinta olisi päivänselvä.

    Tutkailinpa tässä taas aikani kuluksi tuota nykyistä softaa, ja huomasin taas pari uutta juttua. Syöttömäärä ei näköjään noussutkaan 15mg stage1 vs stage2 vaikka DDE niin luulikin, vaan todellisuudessa n.7mg, se selittää miksei vääntöä tullut niin paljon kuin laskelmoin.

    Nykyisellään mennään oikeilla duraatioilla, eli kone saa kutakuinkin sen verran mitä luuleekin saavansa. Houkuttelisi kuitenkin testata mitä samantyyppinen koijaus antaisi tuolle nykyiselle softalle (n. 112-113mg), savua ainakin jossei muuta, ilma ei alkuunkaan riitä. Seuraava steppi olisi skaalata ruiskutusajankohta-kartat korkeammalle, jotta homma menisi oikein.

    ...Tai vaihtaa autoa.
    Miksi manuaali?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Näinhän se menee. Kyllä tässä kovasti puntaroidaan eestaas kokoajan mihin päädytään. Jospa manuaali-330:n jostain löytäisi yhtä kattavilla varusteilla kuin tuo nykyinen ja vieläpä järkevään hintaan, niin valinta olisi päivänselvä.

    Tutkailinpa tässä taas aikani kuluksi tuota nykyistä softaa, ja huomasin taas pari uutta juttua. Syöttömäärä ei näköjään noussutkaan 15mg stage1 vs stage2 vaikka DDE niin luulikin, vaan todellisuudessa n.7mg, se selittää miksei vääntöä tullut niin paljon kuin laskelmoin.

    Nykyisellään mennään oikeilla duraatioilla, eli kone saa kutakuinkin sen verran mitä luuleekin saavansa. Houkuttelisi kuitenkin testata mitä samantyyppinen koijaus antaisi tuolle nykyiselle softalle (n. 112-113mg), savua ainakin jossei muuta, ilma ei alkuunkaan riitä. Seuraava steppi olisi skaalata ruiskutusajankohta-kartat korkeammalle, jotta homma menisi oikein.

    ...Tai vaihtaa autoa.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kyllä virittelyhommiin yksi ahdin on parempi. Kokonaisuus on helpompi hallita.
    Minulla oli mersun kaksilitraisessa kommonrailissa 290hv jo kymmenen vuotta sitten, kyllä nykyisillä osilla pitäisi oikeasti siitä reilusti yli päästä.
    Tehonlisäykseen ei liity mitään kummallista, se menee aina samalla kaavalla.
    Lisää ilmaa, eli käytännössä suurempi ahdin, modattu kolmelitraisen ahdin on ok.
    Parempi cooleri, mitä suurempi, sen parempi.
    Vanhemmankin 535d,n suutin riittää noin 85hv/suutin vauhtiin.
    Jos pumpun koko on jotain 75, niin varmaan riittää, korkeintaan määränsäätimen vaihto vaikka 535d,stä.
    Vielä kun vnt-ahtimesta on kyse, niin daunpaippi kolmetuumaiseksi.
    Voimansiirron vahvistamisesta näissä en tiedä, mutta itse kokeilisin kolmelitraisen vauhtipyörä/kytkinpakettia, luulisin, että moottorin loki on sama sieltä peräpäästä.

    Nyt kun sitä listaa katsoo, niin ei siinä mitään kummallista, tai ylivoimaista ole, mutta kun kuusipyttyisellä pääsee samaan pelkällä ohjelmanmuutoksella ...
    Niin jotenkin päätös on tuntunut selvältä jo pidemmän aikaa.
    Periaatteessa samoilla pikkutuunauksilla tehon tavoittelu nousee vajaasta kolmesta sadasta vajaaseen viiteen sataan ja jos ko. auto olisi jotain muuta kun vanha rottelo, niin viissatanen olis jo mennytkin puhki naurettavan vähillä muutoksilla, mikä oli vähän niin kuin mulla tässä tavoitteena.

    Pikkumoottorin kanssa touhuaminen on kovin kunnioitettavaa, mutta ei valitettavasti niin palkitsevaa max tehon suhteen, hyvän olon tunteet pitää saada muuten.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kivastihan tuosta saa potkua, kun kahdella ahtimella on, ei tule ilmansaannin kanssa ongelmia ihan kättelyssä
    Tuossa M47:ssa taas viripotentiaalia vakioon verrattuna löytyy hyvinkin, mutta ensimmäinen pullonkaula (niinkuin jo moneen kertaan todettu) on ahdin.
    Osaatko kertoa onko tuossa N47S:n muista eroista perus N47:aan verrattuna ahtimia lukuunottamatta?
    Hmm. Oon yrittäny kollata niitä eroja. Imusarja vaikuttaa samalle, suuttimet on pietzot ja isot, korkea painepumppu antaa joku 2000bar. Ahtimet on sillä tavalla että pakokaasu työnnetään pienillä jengoilla eka pikkuahtimen läpi ja sit ison, isommilla kierroksilla räppänä aukee ja menee isommalle. Ahtoilma menee ison läpi pienelle ahtimelle ja sit isolta suoraan koneeseen jossain vaiheessa
    http://www.auto-innovations.com/site...ownload_56.jpg Oliskohan kannessa jotain eroja, siihen en osaa sanoa.

    Ahtojahan tuossa lienee vakiona se 2bar (3 absoluuttista) ja nää Ecotunen ohjelmat ei nosta sitä. Eka ohjelmoinnin jälkeen oli Maxituneen jääny väännönrajotuksia päälle niiin leikkas siinä 3.5krpm kohdalla väännöt.

    Putkistohan tossa on 67mm (2.5"?) ulkopinnasta vakiona.

    Onko muita N47 omistajia ketä on huomannu et toi imusarja tekee tommosen turhan 180 asteen mutkan tuolla takana? Yrittäny kollata et mitä vaatis esim. uudemman mallin imusarjan laitto, jossa se sisäänmeno tulis edestä. Laturi on ainaki ylempänä tässä mallissa.

    Tässä on neljännellä kotimaisella lisäinfoa aika kattavasti
    Last edited by Scyber; 22-12-2015, 09:13.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    En iha kerenny koko topiccia lukasta.

    Omat 2c
    Auto 123d, jakopää ja kampura jne. rempattu
    vakio 214hp 419nm Harisen penkissä
    Ecotunen dpf egr off setti Ecotune ja Maxitune softalla
    Ecotune 240hp ja 480nm Harinen
    Maxitune 286hp ja 520nm Harinen

    Päivittäisessä ajossa Ecotunella.

    Ilmeisesti nyt Ecotunella 300hp stage setti saatavilla. Sisältää jonku sensorin vaihdon polttoainelinjaan jotta ei tuotto lopu ylhäällä pumpusta.

    Sit youtubesta löytyy 330hp 123d 3bar ahdoilla. https://m.youtube.com/watch?v=Gz3APvm7YO8
    Kivastihan tuosta saa potkua, kun kahdella ahtimella on, ei tule ilmansaannin kanssa ongelmia ihan kättelyssä
    Tuossa M47:ssa taas viripotentiaalia vakioon verrattuna löytyy hyvinkin, mutta ensimmäinen pullonkaula (niinkuin jo moneen kertaan todettu) on ahdin.
    Osaatko kertoa onko tuossa N47S:n muista eroista perus N47:aan verrattuna ahtimia lukuunottamatta?
    Last edited by Supra^; 21-12-2015, 23:48.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    En iha kerenny koko topiccia lukasta.

    Omat 2c
    Auto 123d, jakopää ja kampura jne. rempattu
    vakio 214hp 419nm Harisen penkissä
    Ecotunen dpf egr off setti Ecotune ja Maxitune softalla
    Ecotune 240hp ja 480nm Harinen
    Maxitune 286hp ja 520nm Harinen

    Päivittäisessä ajossa Ecotunella.

    Ilmeisesti nyt Ecotunella 300hp stage setti saatavilla.

    Sit youtubesta löytyy 330hp 123d 3bar ahdoilla. https://m.youtube.com/watch?v=Gz3APvm7YO8

    edit. " Sisältää jonku sensorin vaihdon polttoainelinjaan jotta ei tuotto lopu ylhäällä pumpusta." Sittenkin ilmeisesti HPFP:n fprv vaan vaihdetaan uuteen jos on kulunut.
    Last edited by Scyber; 02-01-2016, 00:10.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Nehän on sitten melkein ilmaiset! Ja ainahan ne saa myytyä eteenpäin jollekin... asiasta ymmärtävälle.
    Tottahan tuo, mutta meneehän noihinkin jonkinverran rahaa kun joutuu kuitenkin käyttämään huollossa ennenkuin lyö paikoilleen.

    Mulla on näköjään "saattanut" jäädä jokin rajoitin huomaamatta kun niin nätisti tyssäsi tuohon sataseen. No, on kyllä vahva tunne siitä missä vika piilee, pitää kokeilla paremmalla ajalla.

    Leave a comment:

Working...
X