M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Ruotsista irtoisi nyt purkaamolta 4kpl 535d suuttimia 85e kappalehintaan... Mieli tekisi. No, lähden tästä kokeilemaan vähän rikkaampia seoksia ja lisempää syöttöjä, jos vaikka löytyisi savua.
    Nehän on sitten melkein ilmaiset! Ja ainahan ne saa myytyä eteenpäin jollekin... asiasta ymmärtävälle.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Ruotsista irtoisi nyt purkaamolta 4kpl 535d suuttimia 85e kappalehintaan... Mieli tekisi. No, lähden tästä kokeilemaan vähän rikkaampia seoksia ja lisempää syöttöjä, jos vaikka löytyisi savua.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Noniin, lyöt kiinni ja viet säätöön niin selviää.
    Nooh, katotaan nyt uskaltaako sitä, jos vaikka kutsuvatkin jakopääkampanjaan lähitulevaisuudessa... Voisihan sitä varalta alkaa haalimaan tiivisteitä ja ahtoputkia jemmaan.

    Originally posted by Supra^ View Post
    Raakasti kun vaan kompurakarttaa sokeana tuijottaa, saa sellaisen kuvan että tuota 2056:sta saa vakio 1749:iin verrattuna herätellä vähän rauhallisemmin, ja optimi voimantuottoalue siirtyy 3000-4500rpm. Parhaiten toimisi jos voisi pyytää lähemmäs 2.5bar ahtopainetta 3000rpm eteenpäin, se taas vaatii map-anturin vaihdon, mikä nyt ei kummoinen homma taida olla, en ole vielä softaa kerennyt siltä osin tutkia.

    Vakio R70-pumppu riittää speksien mukaan yli 110mg syöttömäärään tuossa maunoneljäseiskassa, todellisuudessa 535d-suuttimilla varmaan pääsee lähemmäs 125mg. Tuohon vaan tarvii jo sen tuikun 2260-ahtimen, käy tuo 2056 auttamatta pieneksi, kompressorikartan mukaan riittää n. 115mg parhaimmalla alueella.

    Käytäntö varmaan poikkeaa jonkin verran positiiviseen suuntaan virittäjän hyväksi, ottaen huomioon että valmistajilla jonkinlaiset turvakertoimet noissa kartoissa on.
    Youtubesta löytyi tuollainen puolalainen(?) pätkä, jossa M47:aan vaihdettu 2056-ahdin, cooleri, putkisto, ohjelma,... 236 hp/486 Nm :think Aika mukavan näköinen tehokäyrä, mutta vääntöjä vissiin rajattu, kun ei kovin isolta lukemalta tunnu..?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Kyllä, juuri se samainen. Voisi siis kuvitella tuon olevan riittävä ahdin polttoainepuolen vakio-osille N47:ssa.

    Ehkä sun on viisain selvittää itse niiden M47:n suutinten riittävyys, niin saadaan lisää konkretiaa tähän ketjuun.
    Noniin, lyöt kiinni ja viet säätöön niin selviää.

    Raakasti kun vaan kompurakarttaa sokeana tuijottaa, saa sellaisen kuvan että tuota 2056:sta saa vakio 1749:iin verrattuna herätellä vähän rauhallisemmin, ja optimi voimantuottoalue siirtyy 3000-4500rpm. Parhaiten toimisi jos voisi pyytää lähemmäs 2.5bar ahtopainetta 3000rpm eteenpäin, se taas vaatii map-anturin vaihdon, mikä nyt ei kummoinen homma taida olla, en ole vielä softaa kerennyt siltä osin tutkia.

    Vakio R70-pumppu riittää speksien mukaan yli 110mg syöttömäärään tuossa maunoneljäseiskassa, todellisuudessa 535d-suuttimilla varmaan pääsee lähemmäs 125mg. Tuohon vaan tarvii jo sen tuikun 2260-ahtimen, käy tuo 2056 auttamatta pieneksi, kompressorikartan mukaan riittää n. 115mg parhaimmalla alueella.

    Käytäntö varmaan poikkeaa jonkin verran positiiviseen suuntaan virittäjän hyväksi, ottaen huomioon että valmistajilla jonkinlaiset turvakertoimet noissa kartoissa on.
    Last edited by Supra^; 14-12-2015, 17:06.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Oliko tämä nyt se foorumilla myynnissä ollut? Ehkä mä vaan tilaan kunnostetun ebaystä. Tuo ahdinhan riittää tuotoltaan sinne 260-300hp, mutta en tiedä miten pitkälle N47:n polttoainepuoli riittää, siitä voi varmaan joku viisaampi kertoa.

    M47:ssa tulisi tuon kanssa seuraavaksi suuttimet vastaan, mutta en kyllä tiedä missä vaiheessa, se selviää ehkä tulevaisuudessa jossei joku kerro.
    Kyllä, juuri se samainen. Voisi siis kuvitella tuon olevan riittävä ahdin polttoainepuolen vakio-osille N47:ssa.

    Ehkä sun on viisain selvittää itse niiden M47:n suutinten riittävyys, niin saadaan lisää konkretiaa tähän ketjuun.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Tuli hommattua tuollainen gt2056v, kun sopivasti sai. Osaisiko tuikku, Supra^ tai joku muu tietäjä sanoa, että mitä tuolla saisi kutiteltua tuosta N47D20 143 heppaisesta ohjelman kera?


    Oliko tämä nyt se foorumilla myynnissä ollut? Ehkä mä vaan tilaan kunnostetun ebaystä. Tuo ahdinhan riittää tuotoltaan sinne 260-300hp, mutta en tiedä miten pitkälle N47:n polttoainepuoli riittää, siitä voi varmaan joku viisaampi kertoa.

    M47:ssa tulisi tuon kanssa seuraavaksi suuttimet vastaan, mutta en kyllä tiedä missä vaiheessa, se selviää ehkä tulevaisuudessa jossei joku kerro.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Tuli hommattua tuollainen gt2056v, kun sopivasti sai. Osaisiko tuikku, Supra^ tai joku muu tietäjä sanoa, että mitä tuolla saisi kutiteltua tuosta N47D20 143 heppaisesta ohjelman kera?


    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    On
    Hyvin toimii

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Ei sitä oikeasti ole, kun yksi kunnollinen vnt-viriahdin ja se on se kolmelitraisen ahtimesta tehty "neljän sadan" ahdin.
    Siinä riittää kapasiteettia pikkumoottorissa ++2,5bar ahtoihin hyvällä hyötysuhteella, mikä varmaan tarvitaan kun reilusti yli kolmen sadan mennään ja herää vielä hyvin. Useampi paja niitä nykyään tekee, mutta vaikka Murola, jos et muuta keksi.

    535,n suuttimet riittää kuusipyttyisessä +80hv/suutin vauhtiin, joten eiköhän pienemmässäkin moottorissa pääse väh. samaan tulokseen.

    Kato itse se mapin koko softasta, se on siinä egr,n juttujen jälkeen heti, ennen vikatilataulukoihin liittyviä juttuja. Ihan regeneraatioon liittyviä tehorajoitteita vasten.

    Pitää tsekkailla, kiitos!

    Mua epäilyttää kovasti tuollaisen ahtimen herääminen tällaisessa vajaamukisessa, pakopuoli niin reilusti isompi. Onko tuikulla käytännön kokemusta asiasta että ei moottori mene puhdittomaksi alakierroksilla? Vakioahtimella se on muutenkin ihan mahdoton alle 2000rpm.
    Last edited by Supra^; 10-12-2015, 23:10.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Ei sitä oikeasti ole, kun yksi kunnollinen vnt-viriahdin ja se on se kolmelitraisen ahtimesta tehty "neljän sadan" ahdin.
    Siinä riittää kapasiteettia pikkumoottorissa ++2,5bar ahtoihin hyvällä hyötysuhteella, mikä varmaan tarvitaan kun reilusti yli kolmen sadan mennään ja herää vielä hyvin. Useampi paja niitä nykyään tekee, mutta vaikka Murola, jos et muuta keksi.

    535,n suuttimet riittää kuusipyttyisessä +80hv/suutin vauhtiin, joten eiköhän pienemmässäkin moottorissa pääse väh. samaan tulokseen.

    Kato itse se mapin koko softasta, se on siinä egr,n juttujen jälkeen heti, ennen vikatilataulukoihin liittyviä juttuja. Ihan regeneraatioon liittyviä tehorajoitteita vasten.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Tarkoitatko että neljä 535d suutinta riittää tuohon 120mg? Paljonko nuo 318d/325d suuttimet vastaavasti riittää?

    Ps. Ootko käyttänyt Inpaa logien keräämisen vai onko joku toinen ohjelma millä saa helposti analysoitua moottoria?

    120mg syöttöä per sylinteri/suutin. Siihen riittää 535d suuttimet, riittää varmaan jonkin verran pidemmällekin, jos faktaa on, saa kertoa. 318/325d suuttimista en osaa sanoa paljonko ovat prosentuaalisesti pienemmät kuin 320/330d.

    Nimimerkki Phenon duunaama Testo-ohjelma on ihan ykkönen näissä hommissa.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    535d suuttimet riittää ainakin 120mg syöttöön ilman kummempia kikkailuja, joku viisaampi pystyy varmaan kertomaan irtooko niistä enemmänkin, ja miten. Pitää itsekin tutkia 535d:n softasta suutinkarttaa kunhan kerkeää, sillähän se selviää.
    120mg syöttö M47:ssa antaa >550nm.
    Tarkoitatko että neljä 535d suutinta riittää tuohon 120mg? Paljonko nuo 318d/325d suuttimet vastaavasti riittää?

    Ps. Ootko käyttänyt Inpaa logien keräämisen vai onko joku toinen ohjelma millä saa helposti analysoitua moottoria?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    P.S.
    Nämä mun höpinät saa ja pitääkin kyseenalaistaa jos on parempaa tietoa. Tää on tällaista aloittelijan ihmettelyä.
    Minä ainakin ostan ihan täysin nuo juttusi, mutta minä olenkin vielä aloittelijan alapuolella.

    Tähän ketjuun tulee aika paljon samoja asioita käsitteleviä aiheita kuin "DPF:n poisto / E9x Diesel viritys" sekä "E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin" -topikeissa on, mutta ne taitavat olla enemmän isojen poikien isolohkojen juttuja, ja niitä veljiä ei taida tämä ketju kiinnostaa, mutta aprikoidaan sitten näin aloittelijoiden ja todellisten amatöörien kesken.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Kiitos jälleen selkästä vastauksesta. Ebay:ssä näyttää ainakin olevan tarjontaa noista 2056:ista ihan mukavasti. Olihan tuossa eestiläisessäkin vaihdettu map, ja ahdot taisivat olla ainakin jossain kohtaa 2,25bar, mutta onko se sitten ollut pakollinen muutos, vai varalta. :think

    Mitä tarkoittaa, että syöttöjä ei tarvirse rajoittaa yläkierroksilla, paljonko sitä sitten voi olla ja mitä se tarkoittaa tehossa?

    No laskin teoreettisesti että koneeseen saadaan menemään 100mg @ 4000rpm, silloin sieltä tulee n. 260-265hp. Jos ollaan vielä yli 90mg syöttömäärässä rajoittimella (4500rpm) niin 270hp raja menee rikki.

    535d suuttimet riittää ainakin 120mg syöttöön ilman kummempia kikkailuja, joku viisaampi pystyy varmaan kertomaan irtooko niistä enemmänkin, ja miten. Pitää itsekin tutkia 535d:n softasta suutinkarttaa kunhan kerkeää, sillähän se selviää.
    120mg syöttö M47:ssa antaa >550nm.

    Kävin ottamassa lokia taas tuosta omasta, saa vähän tutkailtua miten ilmamäärä toteutuu vrt. kompurakarttaan. Ihan selkeästi tuo ahdin on näillä ilmamäärillä 'alueen' ulkopuolella ja reilusti. Ja sehän tarkoittaa turhaa lämpöä ja rasitusta.


    P.S.
    Nämä mun höpinät saa ja pitääkin kyseenalaistaa jos on parempaa tietoa. Tää on tällaista aloittelijan ihmettelyä.
    Last edited by Supra^; 02-12-2015, 22:01.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    En nyt varmaksi osaa sanoa mutta pitäisi olla. Ei se toki luultavasti kauhean järkevästi toimi ennenkuin säätää VNT-kartat kohdilleen moottorinohjauksesta. Vertailen tässä juuri kompressorikarttoja noiden kahden välillä ja vaikuttaa kyllä siltä että GT2056V olisi aika passeli eikä tarvitse välttämättä yläpäästä ainakaan tinkiä syöttöjen kanssa. Osaiskohan joku kertoa loppuuko MAP-anturin skaala näissä nelimukisissa 3bar absoluuttista painetta? Tuolla ahtimella kun varmaan "joutuu" ajamaan yli 2bar ahdoilla.
    Kiitos jälleen selkästä vastauksesta. Ebay:ssä näyttää ainakin olevan tarjontaa noista 2056:ista ihan mukavasti. Olihan tuossa eestiläisessäkin vaihdettu map, ja ahdot taisivat olla ainakin jossain kohtaa 2,25bar, mutta onko se sitten ollut pakollinen muutos, vai varalta. :think

    Mitä tarkoittaa, että syöttöjä ei tarvirse rajoittaa yläkierroksilla, paljonko sitä sitten voi olla ja mitä se tarkoittaa tehossa?

    Leave a comment:

Working...
X