M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Kokeilinpa tuohon täysin vakioon M47:aan nostella railipaineita 1600->1800bar. Noissahan on sama korkeapainepumppu kuin 330d (R70)joten tuottoa voisi luulla riittävän. Ei kuitenkaan jaksa niin paljoa pumppu tuottamaan, ainakaan 330tkm ajettuna ja noilla nykyisillä syöttömäärillä. Meni täyskaasukiihdytyksessä vikatilaan ilman vikakoodeja, ja kerran sammui koko romu. 1750bar sama ongelma hieman lievempänä/harvemmin, 1700bar:illa toimii vielä järkevästi ilman vikatiloja.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Tuli modattua ylimääräinen M47 pakosarja vähän paremmin tuolle GT2260:lle sopivaksi.
    Asiallista touhuamista. Mielenkiinnolla, ainakin täällä, odotellaan uusia lukemia uudella kokoonpanolla.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Tuli modattua ylimääräinen M47 pakosarja vähän paremmin tuolle GT2260:lle sopivaksi. Vanha tiiviste malliksi ja tsekkaus että on 1:1 GT2260:n laipan kanssa, sitten vinku laulamaan.






    Sen jälkeen tiivistepinnat puhtaaksi. n. puolen millin luokkaa heitto laipassa, eiköhän se pysy tiiviinä.




    Nyt ei jää enää pykälää ahtimen ja pakosarjan liitokseen (vaikka kuvassa näyttääkin erikokoisilta).





    Samalla käytin ahtoputken irti autosta todetakseni että M47 vs M57 on selkeä ero lähdön halkaisijassa turbon päässä. Tarvitsee siis sellainen metsästää tai tehdä.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Suunnilleen tuollaista tulosta, tai ainakin lähelle, tulee jo vakiohilppeillä.
    Minun mielestäni 535,n suuttimilla, coolerilla ja 530d,n hybridiahtimella pitäisi luokkaa sata heppaa enemmän lähteä, helposti, jos vaan polttoainejärjestelmän tuotto riittää.

    Olen mersun pikkumoottorista saanut 290hv jo melkein kymmenen vuotta sitten paaaaljon huonommilla osilla.
    Syksyllä vieläpä mittasin sen ja luokkaa 280 oli edelleen tallella.

    Kyllä nykyisillä viriahtimilla pitää kolmesatanen mennä rikki että heilahtaa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by mikkis-92 View Post
    Itellä e46, koneena m47n. Tilasin hybriditurbon englannista, lisäksi vielä 535d suuttimet ja isompi cooleri. Ohjelmoitu ja penkitetty, 221hv/3265rpm ja 447nm/3024rpm. Max ahdot 1,8bar.
    Aika matalilla kierroksilla maksimiteho, loppuuko hybridiahtimestakin ilmantuotto vai jätettiinkö tarkoituksella alas? Minkälainen hybridi kyseessä? Liekö 320d M47N vs M47N2 suuttimien tuotossa eroja, noihin tehoihin ainakin kakkosen suuttimet riittää vielä helposti. Toki paineetkin taitaa olla matalemmat(1500bar?) vaikka korkeapainepumppu molemmissa sama.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by mikkis-92 View Post
    Itellä e46, koneena m47n. Tilasin hybriditurbon englannista, lisäksi vielä 535d suuttimet ja isompi cooleri. Ohjelmoitu ja penkitetty, 221hv/3265rpm ja 447nm/3024rpm. Max ahdot 1,8bar.


    mulle kans

    Leave a comment:


  • mikkis-92
    replied
    Itellä e46, koneena m47n. Tilasin hybriditurbon englannista, lisäksi vielä 535d suuttimet ja isompi cooleri. Ohjelmoitu ja penkitetty, 221hv/3265rpm ja 447nm/3024rpm. Max ahdot 1,8bar.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Onkos tuossa e6x-sarjan ahtimessa tuo pakoputken laipan lähökoko sama 525d/530d kohdalla? Ja onko sama laippa jo e39 530d koneessa? Ajatuksena naittaa pätkö 5-sarjan dowpipea e91 hiukkasloukkuun kun varmaan jostain purkuautosta moisen 10-15cm pätkän saa ostettua kivasti niin ei tarvitse alkaa sitä tyhjästä tekemään. Käsittääkseni molemmissa nuo osat on ruostumatonta että naittaminen yhteen onnistuu helposti?

    Ajatuksena siis M47 koneisen e91 koneen kylkeen laittaa gt2260v ahdin ja siitä tosiaan pätkä e39 tai e60 downpipea ja liittää siihen tyhjennetty e91 hiukkasloukku jatkoksi jolloin loppuputkisto saa jäädä alkuperäiseksi.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Luulisin että tuossa ilmamäärän kuvaajassa sahalaita merkitsee vnt siipien liikahtelua.
    Jostain syystä tuon parhaimman ilmamäärän jälkeen ahdin luovuttaa, ei tee mitään ja ilman määrä tipahtaa, ja sitten taas säätö jatkuu.
    Ahtopyyntöä lisää ?

    Olethan laittanut puhtaan ilman pyyntöä tarpeeksi, siellä alkupäässä ohjelmaa taisi olla sellaisia rajoitteita kun 15000, jos et ole vielä muuttanut, niin kokeileppa, johonkin sille tasolle nyt toppaa.

    Näissä lambda ohjatuissa pitää osata pyytää tarpeeksi sitä ilmaa moottoriin, muuten se ecu ei ota sitä laskelmissaan huomioon, vaikka sinne menisi miten paljon tahansa.

    Maffin mittaaman ilman määrän perusteella +200 pitäisi tulla neljässä tonnissa. 85x14,6x1,05 = ~1300mg/isku
    Parhaan väännön kohdalla noin 1500mg/isku on lähelle 100mg syöttöä, jolla 500nm menee kirkkaasti rikki.
    => omaan kammioon vielä mietiskelemän.

    Kiitos taas vinkeistä, pitää tutkiskella softaa viikonloppuna. Ilmamassa käy kyllä tapissa 1600mg jonka jälkeen jää n. 1550mg 2000-3000rpm. Tuon dynokäppyrässä näkyvän piikin jälkeen taitaa ahtopainerajoitin tulla vastaan. Nyt ahtopainetta on 2500-4000rpm 1.9-2bar koko matkan, pyyntiä 1.8-1.9 ja raja 1.9bar.

    3000rpm, 1600bar, 1.5ms duraatio. Olisi melkein voinut olettaa riittävän.


    Nyt tosin lokia tutkiskellessa duraatio näyttää sahaavan eestaas jonkinverran tuossa parhaimman väännön alueella. Pitää laskeskella sekin, että rajoittaako siellä nyt sitäkin jokin.
    Last edited by Supra^; 10-03-2016, 23:10.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Jos käytetty välikoon GT2056 (525d) kiinnostaa niin huupi-nimikerkiltä voi tiedustella sellaista


    Itse asiassa olen tuuminut tekeväni ahtimesta myynti-ilmoituksen foorumille, mutta aina parempi jos ei tarvitse vaivautua. Osittain myyntiajatuksiin on ohjannut huomio, että tuon ahtimen pakosarjan laippa ei sovi likimainkaan N47:n pakosarjaan, vaikka onkin aivan saman muotoinen päälle päin. Tämä ilmeni sovittamalla N47-pakosarjan tiivistettä ahtimeen, kun tuollainen käsiin ajautui. Varmastihan siihen olisi adapteri tehtävissä niin halutessaan.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Noh ei hätää en ehtinyt vielä painaa tuota tilaus nappia. Pitäisköhän sitä sitten kuiteskin ostaa e60 sähköservolla oleva ahdin ja kokeilla sitä, niitä kun tuntuu olevan käytettyjäkin myynnissä. Mukavempi puljata parin satkun turbon kanssa jos ei saa järkevästi sopimaan niin nakkaa roskalavalle sitten. E39 530d gt 2556v ahdinta ei vissiin kannata hommata kokonsa puolesta ja toisekseen se on alipaine ohjauksella joka varmaankin kyllä on vaihdettavissa?
    Multakin löytyy yksi E60 530d:n GT2260 ylimääräisenä, tosin kompurasiipi ottanut itseensä, eli joutuu huoltamaan, ja on lisäksi uudemmasta koneesta eli pakosarjan laippa on V-bandilla, joka taas tarkoittaa lisää muokkaamista/adapteria.
    Jos käytetty välikoon GT2056 (525d) kiinnostaa niin huupi-nimikerkiltä voi tiedustella sellaista
    En ole oikein noihin vanhempiin VNT-ahtimiin tutustunut. Ainahan sinne saa askarreltua sähköservon alipainekellon tilalle mutta onko vaivan arvoista...

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Noh ei hätää en ehtinyt vielä painaa tuota tilaus nappia. Pitäisköhän sitä sitten kuiteskin ostaa e60 sähköservolla oleva ahdin ja kokeilla sitä, niitä kun tuntuu olevan käytettyjäkin myynnissä. Mukavempi puljata parin satkun turbon kanssa jos ei saa järkevästi sopimaan niin nakkaa roskalavalle sitten. E39 530d gt 2556v ahdinta ei vissiin kannata hommata kokonsa puolesta ja toisekseen se on alipaine ohjauksella joka varmaankin kyllä on vaihdettavissa?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Tuollainen joo. Yhtälaillahan sen aiemmin linkittämäsi E60:n ahtimen sinne saa, mutta jos hinta on kutakuinkin sama ja meinaa uuden hommata niin mielummin mä hommaisin tuon. :think


    EDIT:
    Nyt kun tuota E46:n ahdinta tutkailin niin eipä ole ahtoputken lähtö samassa kulmassa, vaan vähän enemmän alaviistoon. Voi olla että tila loppuu kesken kun ohjaustehostimen pumppu on siinä aika hollilla. Ylöspäin noissa taas olisi paremmin tilaa, jolloin tuo E60:n ahdin olisi parempi vaihtoehto. Onhan näitä tehty mutta tietoa ei oikein löydy mistään.

    No, pitää tutkailla kunhan kerkeää.


    EDIT2:

    Tuossa kuvat ko. ahtimesta.










    Kompurasiipi on 5-lapainen vrt. E60-mallin 6-lapaiseen.
    Last edited by Supra^; 10-03-2016, 12:18.

    Leave a comment:


  • joko
    replied


    Tälläinen siis? n. 640e ilman panttiahdinta

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    ei tuo 100-150e pantti nyt kai kynnyskysymys ole tuostakin tulisi 590e ahdin+ alle 20e toimituskuluihin. Mut lienee järkevintä nyt vain katella se e46 peräisin oleva ahdin niin pääsee vähemmällä sovittamisella kun ei kiire ole asialla. Josko se kesäkeleillä olis ohjelmoituna tuolla ahtimella jo ajossa...

    Leave a comment:

Working...
X