M47D20 / N47D20 voimaa reilummin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by sunbeam View Post
    Kalevi mitkä venttiilinjouset vaihdoit ,kuka tekee päteviä ohjelmia
    Venttiilinjousiksi tuli:


    Ohjelman teki Jyri Backman

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    Kalevi mitkä venttiilinjouset vaihdoit ,kuka tekee päteviä ohjelmia

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Tuli rakennettua e87 118d. Tässä vähän osalistaa, jos jotain muuta kiinnostaa tehdä vastaava.

    M47tu2 moottorilla oleva
    E70 m57n2 pakosarja
    E70 m57n2 turbo
    E70 m57n2 imuputki yhdistetty m47tu2 imuputkeen
    E90 m57n2 kuuman puolen ahtoputki
    E90 m57n2 tarkoitettu wagner kopio välijäähdytin
    E90 m57n2 kylmän puolen ahtoputken lähtö
    E60 m57n2 kylmän puolen ahtoputken keskipätkä
    E87 m47tu2 kylmän puolen ahtoputken yläosa
    Egr venttiilin tilalla suora putki
    Vakio katalysaattoriin vaihdettu turboon sopiva laippa
    Vakio pakoputki
    E70 m57n2 ahtopaineanturi
    Camshaftworks hiomat m47tu2 nokat
    Jäykemmät venttiilinjouset
    E60 m57n 535d suuttimet

    Melkein kaikkia näistä joutui hiukan muokkailemaan, että sai sopimaan paikalleen. Ohjaustehostinpumppua ja sen telinettä sai myös muokata. Alavesiletkusta kääntää letkuosa toisin päin.

    Ohjelman tekijän mukaan ahdin on nyt rajoittavana tekijänä, mutta suuttimet myös melkein tapissa. Tehoja oli logien mukaan arvellut 300hp nurkissa olevan. Moottoria pyöritetään 5000rpm asti. 4400rpm alkaa mennä ahdin tukkoon, joten ei hyötyä pyörittää moottoria pidemmälle.

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Jaksaako m47 kiertää vakio nokilla pidemmälle, jos vaihtaa jäykemmät venttiilin jouset? Onko kukaan kokeillu näihin rajumpia nokkia/hionut vakioista? Vai onko itse kansi ensimmäisenä tulppana?

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by huupi View Post

    Joo, vaihdoin aikanaan tuon isomman mapin, tuolla on vähän juttua ja kuvia aiheesta:
    Kiitos. Pitää kopioida samalla tavalla omaan autoon

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Olisi tarkoitus päivittää talvella hieman tuota e87 118d tekniikkapuolta. Ahtimeksi tulee m57n2 ahdin, joka on v-pannalla. Tarkoitus tommonen m57n2 pakosarja muokata tuohon m47 sopivaksi.

    Saitko huupi tuon 3litraisen map anturin sopimaan? Tai onko joku muu rakentanut vastaavaa m47 pohjaiselle moottorille? Onko joku muu anturi helpommin askarreltavissa?

    Edit: Lisäkysymyksenä onko joku laittanut jo tuollaisen pakosarjan m47 kylkeen? Helpoinhan pakosarjan muokkauksen osalta olisi katkasta 2 pyttyä takaa pois, mutta sillon turbo istuisi 2-3 pyttyjen välissä (pakopesän kiinnitys pakosarjaan). Vakiona tuossa m47 turbo on 1-2 sylinterien välissä. Oletan, että fiksumpi ois pitää se aika lähellä vakiopaikkaa ja leikata m57 pakosarjasta molemmista päistä yksi pytty pois?
    Joo, vaihdoin aikanaan tuon isomman mapin, tuolla on vähän juttua ja kuvia aiheesta:

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Unohtunut näköjään päivittää tähän ketjuun viimeisimmät touhuilut. Ahdin vaihtui 2056:sta 2260:aan, johon kairattu isommat siivet tuikun reseptin mukaisesti (3-litraiselle). Samalla Supra^ hieroi ohjelman uusiksi.

    Tuosta tekijämies huomasi, että map-anturi loppuu kesken, sillä näyttää vain 2,15 bar ylipainetta. Kolmilitraisen anturi on jo hankittuna, ja vaihtoakin vähän yritetty, mutta kun ei ole ihan plugnplay johtosarjan liittimen vaihto, niin jäi kevään hommiksi. Ihan kauheasti ei olisi tähän vuodenaikaan hyötyä tuosta yli 3700 rpm:n alueen tehon noususta. Kolmeensataan kurkotellaan edelleen, kunhan anturi vaihtuu ja softa vielä päivitetään.
    Olisi tarkoitus päivittää talvella hieman tuota e87 118d tekniikkapuolta. Ahtimeksi tulee m57n2 ahdin, joka on v-pannalla. Tarkoitus tommonen m57n2 pakosarja muokata tuohon m47 sopivaksi.

    Saitko huupi tuon 3litraisen map anturin sopimaan? Tai onko joku muu rakentanut vastaavaa m47 pohjaiselle moottorille? Onko joku muu anturi helpommin askarreltavissa?

    Edit: Lisäkysymyksenä onko joku laittanut jo tuollaisen pakosarjan m47 kylkeen? Helpoinhan pakosarjan muokkauksen osalta olisi katkasta 2 pyttyä takaa pois, mutta sillon turbo istuisi 2-3 pyttyjen välissä (pakopesän kiinnitys pakosarjaan). Vakiona tuossa m47 turbo on 1-2 sylinterien välissä. Oletan, että fiksumpi ois pitää se aika lähellä vakiopaikkaa ja leikata m57 pakosarjasta molemmista päistä yksi pytty pois?
    Last edited by -kalevi-; 20-10-2023, 13:17.

    Leave a comment:


  • Djantikka
    replied
    Mulla sekä m47, että m47n motit tallissa. Äkkiseltään katsottuna noissa aino ero on tuo, että toisessa on jakajapumppu ja toisessa taas korkeapainepumppu. Kannessa eroa venttiilivarren paksuudessa, onko näissä jotain muuta huomattavaa eroa?
    Last edited by Djantikka; 11-11-2021, 07:26.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Omasta 320d -13 Turbotec:in ohjelmalla tuli heidän penkistä 231hv/479Nm. Z4 35i alkuperäisen välijäähyn olin ruuvannut tuohon aikaisemmin kiinni. Egr ohjelmoitiin pois.

    Leave a comment:


  • myroni
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Täältä löytyy Fin-turbon muokkaama/huoltama ajamaton E60 530d M57N ahdin jos tarvetta on.
    Laita vaikka yv:llä enemmän tietoa modauksesta, sekä hintapyynti.

    Helpompihan olisi tuollainen M57N ahdin heittää paikoilleen. Mutta jos M57N2 on tuo GTB sarjan ahdin niin olisi uudempaa tekniikkaa (VNT 3. gen) väittävät että herää kivemmin ja VNT siivikko ahdistaa vähemmän korkeilla kaasunvirtauksilla.

    Viriahdin olisi tietysti viriahdin, mutta miellyttää nuo kunnostetut vakioahtimet Saksasta enemmän opiskelijan lompakkoa. 😀

    Ja näissä x30d ahtimissa taitaa olla downpipen lähtö 3" vrt. vakio 2,5"?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by myroni View Post
    Eroaako e60 530d ahdin jotenkin e90 330d vband mallista? Vitosen ahdin ainakin taitaa olla gt2260vk. Onko kolmosen ahdin sitten gtb2260vk? Darkside developmentsin sivujen mukaan ainakin näin. (Ja taas toisen lähteen mukaan molemmat gt2260vk) Pähkäilen tässä kumman heitän M47 kylkeen. 6syl pakosarjan modaamisestakin otetaan vinkkejä vastaan. Peltinen lienee helpompi aihio kuin valurautainen.
    pre-lci E60 530d (M57N) ahdin on sillä kolmipulttikiinnityksellä eli menee suoraan M47 pakosarjaan ilman minkäänlaisia muokkauksia. E9x 330d on aina v-bandilla koska M57N2.
    Peltistä pakosarjaa ei ole M47:kaan tainnut edes saada ja hyvä niin, kun vakionakin halkeilevat.

    Täältä löytyy Fin-turbon muokkaama/huoltama ajamaton E60 530d M57N ahdin jos tarvetta on.

    Leave a comment:


  • myroni
    replied
    Eroaako e60 530d ahdin jotenkin e90 330d vband mallista? Vitosen ahdin ainakin taitaa olla gt2260vk. Onko kolmosen ahdin sitten gtb2260vk? Darkside developmentsin sivujen mukaan ainakin näin. (Ja taas toisen lähteen mukaan molemmat gt2260vk) Pähkäilen tässä kumman heitän M47 kylkeen. 6syl pakosarjan modaamisestakin otetaan vinkkejä vastaan. Peltinen lienee helpompi aihio kuin valurautainen.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Joo kyllä tuossa tarveharkintaa saa suorittaa ennenkuin tilaa. Kaveri puheli tuolla videolla että N47 saisi tuolla paketilla jossa 2260 ahdin noin 300 hv, myöhemmin vissiin tulossa myös 2860 paketti jolla pääsisi 400 hv. Molemmissa tapauksissa luonnollisesti myös polttoainepuoli päivitettävä.



    Oli muuten projekti N47 ilmeisesti katkennut jakoketju dynottamisen jälkeen tyhjäkäynnillä

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Nyt on Darksideltakin saatavilla oma kitti N47-moottoriin:

    https://www.darksidedevelopments.co....118d-318d.html
    Ja M47:aan myös:



    ~2900 euroa + toimitus + softan teko :think Tuleehan tuo hintoihin.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Nyt on Darksideltakin saatavilla oma kitti N47-moottoriin:

    Leave a comment:

Working...
X